نحوه طراحی لیبل های محصول عالی [6 مرحله برای مبتدیان]

نحوه طراحی لیبل های محصول عالی

نحوه طراحی لیبل را در این مقاله بیاموزید!

چرا به نظر می رسد برخی از محصولات روی قفسه انگار به سمت شما پرش می کنند؟ یک برچسب خوب طراحی شده می تواند تأثیر زیادی در موفقیت محصول شما داشته باشد. با توجه به اینکه مصرف کنندگان تصمیمات ثانیه ثانیه را فقط بر اساس ظاهر می گیرند (1/3 از تصمیمات خرید ما فقط به بسته بندی محصول بستگی دارد).

ممکن است فکر کنید برای ایجاد برچسب محصولات با کیفیت حرفه ای به یک طراح گرافیک نیاز دارید، اما همیشه اینطور نیست.

به گفته متخصص بسته بندی و نویسنده، ماریا دولورس ویدالس جیووانتی، بسته بندی “آن چیزی است كه با محصول مستقیماً در تماس باشد یا نگهداری، محافظت، شناسایی و یا جابجایی و تجاری سازی محصول را تسهیل كند.”

با این تعریف ، بسته بندی چیزی فراتر از جعبه ای است که یک محصول در آن قرار دارد. آیا پس از سخت کوشی برای ایجاد محصولی که به آن افتخار می کنید ، بسته بندی شما همه تلاش خود را می کند تا مصرف کنندگان را متقاعد کند محصولی است که ارزش خرید دارد؟

از مراحل زیر برای ایجاد برچسب و بسته بندی استفاده کنید که مشتریان را به خرید سوق می دهد.

 

1. با خریداران خود آشنا شوید.

جمعیتی مورد نظر شما کیست؟ هرچه اطلاعات بیشتری در مورد آنها داشته باشید، زمان طراحی شما راحت تر خواهد بود. به انگیزه های خرید آنها فکر کنید.

همچنین بخوانید : چگونه طراحی لیبل می تواند به ایجاد یک محصول برنده کمک کند

از خودت بپرس:

سن، جنسیت، قومیت، محل زندگی، شغل، سبک زندگی، سطح تحصیلات و / یا رابطه آنها چیست؟ آیا چیز دیگری وجود دارد که آنها را تعریف کند؟
چرا آنها محصول شما را از رقبا خریداری می کنند؟ ارزشهای آنها چیست؟
مارک های مشابه چه می کنند؟
آنها از بسته بندی / بازاریابی رقبا چه چیزی را دوست ندارند؟
به چه رنگ هایی کشیده می شوند؟

2. اندازه برچسب را انتخاب کنید.

طراحی لیبل

اندازه های مختلف برچسب درب در قالب های گرد

از کجا بدانید محصول شما به چه مقدار بسته بندی نیاز دارد؟ ما بیش از 300 اندازه برچسب را ارائه می دهیم تا در هنگام بسته بندی محصول خود حداکثر انعطاف پذیری را به شما ارائه دهیم.

قبل از تصمیم گیری، از خود بپرسید:

آیا استاندارد صنعتی وجود دارد؟
بسته بندی یا محصول از نظر بصری کدام یک از اهمیت بیشتری برخوردار است؟
آیا فضای کافی روی محصول شما وجود دارد که بتواند از تمام اطلاعات لازم استفاده کند؟
دنبال چه نگاهی می گردید؟ آیا می خواهید یک برچسب بسته بندی کامل داشته باشید که 95٪ ظرف را پوشش دهد یا یک برچسب کوچک و مینیمال؟
با استفاده از راهنمای اندازه برچسب ما ، اشکال و اندازه های محبوب برچسب را امتحان کنید. PDF رایگان چاپ کنید و هر شکل / اندازه مورد علاقه خود را برش دهید. وقتی گزینه های خود را محدود کردید ، به صفحه Shop By Size ما مراجعه کنید.

همچنین مطالعه کنید : آموزش طراحی بروشور در کورل

 

3. مواد برچسب خود را انتخاب کنید

شما در انتخاب ماده برچسب برای بسته بندی خود گزینه هایی دارید. ما بیش از 40 ماده مختلف را برای استفاده در ظروف ، بطری ها ، جعبه ها و موارد دیگر ارائه می دهیم.

استفاده را در نظر بگیرید

برچسب اسکراب شکر روی کاغذ برچسب براق سفید

به عنوان مثال اگر کالای شما مخصوص حمام یا دوش است، حتما از برچسب ضد آب استفاده کنید. ما تعدادی مواد برچسب ارائه می دهیم که می تواند رطوبت، تماس مستقیم با آب و غیره را تحمل کند.

کاری متفاوت انجام دهید.

برچسب شمع روی کاغذ برچسب کرافت قهوه ای توسط Tin Wicks Candle Co.

مواد برچسب شما مکانی آسان برای ارتقا packaging بسته بندی و یا انتخاب چشم نوازتر است. برچسب های بافت کرافت قهوه ای یا برچسب های فویل فلزی می توانند لایه ای از ابعاد را به محصول شما اضافه کنند و مشتریان بالقوه بیشتری را به خود جلب کنند.

ببینید چگونه مواد برتر بر تصمیمات خرید تأثیر می گذارند یا به تمام گزینه های مواد برچسب خود نگاهی بیندازید.

 

کانتینر را تکمیل کنید.

برچسب محصول حمام و بدن روی کاغذ برچسب شفاف و براق

اگر از یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی شفاف استفاده می‌کنید یا بسته بندی منحصر به فردی دارید ، به آن تکیه دهید. برچسب های واضح و روشن می توانند به شما کمک کنند تا “بدون برچسب” ظاهر شود و به منحصر به فرد بودن بسته بندی شما کمک کند.

اگر از مواد رنگی یا شفاف استفاده می‌کنید، توجه به این نکته مهم است که اکثر چاپگرها نمی‌توانند سفید چاپ کنند. آنها دارای جوهر سفید یا کارتریج تونر نیستند. این به این معنی است که آنها رنگ سفید را به عنوان نبود رنگ تعبیر می‌کنند و چاپ شما به صورت نیمه شفاف ظاهر می‌شود. این بدان معناست که شما به احتمال زیاد از طریق طرح خود قادر به دیدن مواد یا رنگ سطح خواهید بود.

 

4- یک الگوی برچسب را انتخاب کنید.

نحوه طراحی لیبل و پیکربندی ها ممکن است بین ارائه دهندگان برچسب متفاوت باشد، بنابراین مطمئن شوید که از الگوی ارائه شده توسط شرکت برچسب خود شروع می کنید.

به کتابخانه گسترده الگوهای برچسب ما که در قالب های مختلف موجود است، دسترسی پیدا کنید. جوانب مثبت و منفی پنج برنامه طراحی محبوب را بررسی کنید یا مستقیماً وارد Maestro Label Designer شوید، نرم افزار طراحی منحصراً برای مشتریان و محصولات

 

5. برچسب محصول خود را طراحی کنید.

برچسب شما باید به اندازه محصول شما منحصر به فرد “شما” باشد و با سبک برند شما مطابقت داشته باشد. از نکات زیر برای ایجاد برچسب کالایی استفاده کنید که احساسات و عواطف مناسب را در خریداران ایجاد کند.

تصاویر را اضافه کنید.

لیبل چای کیسه ای با عکس چای سرد در لیوان توسط شرکت چای مخصوص

از گرافیک و تصاویر برای انتقال مشخصات محصول خود استفاده کنید. اینها می توانند به مشتریان کمک کنند تا ارتباط سریعی بین محصول شما و مواردی که از نظر آنها مهم است برقرار کنند. به این فکر کنید که یک تصویر از محصول خود، یک نمای نزدیک از بافت یا یک نماد گویا برای نشان دادن عطر و طعم خود داشته باشید.

تصاویر را در Maestro Label Designer بارگذاری کنید یا از طریق clipart مرور کنید تا یک طراحی عالی ایجاد کنید.

از گرافیک استفاده کنید

الگوها، پس زمینه ها، ضربات قلم مو و موارد دیگر می تواند کمک زیادی به برندسازی شما کند. در صورت قرارگیری صحیح، این محصولات می‌توانند محصول شما را در قفسه متمایز کرده و روند تصمیم گیری مشتریان را حتی ساده تر کنند.

اگر محصول شما یک کالای لوکس است، شما احتمالاً باید نحوه طراحی لیبل را خیلی ظریف پیش ببرید. اگر بیشتر یک ضرورت است، چیزی سودمندانه انتخاب کنید. یا شاید برای مخاطبان جوان باشد، در این صورت یک طراحی بازیگوش و رنگارنگ تر می تواند بیشتر منطقی باشد.

 

رنگها را در نظر بگیرید.

 

نحوه طراحی لیبل

 

 

رنگ هایی که هنگام ایجاد برچسب محصول استفاده می‌کنید برای نحوه دریافت محصول شما در بازار بسیار مهم است در واقع نحوه طراحی لیبل ارتباط مستقیمی در تصمیم خرید مشتریان دارد. آنها در تصمیمات خرید ما، روابط عاطفی با یک محصول و موارد دیگر نقش دارند.

حتماً رنگ های برند خود را در برچسب محصول خود وارد کنید. تمایز با رنگ ها و فونت های سرگرم کننده می‌تواند وسوسه انگیز باشد اما خیلی دور نروید. سعی کنید از همان رنگ ها استفاده کنید تا ثبات برند را حفظ کنید. این شناخت برند شما را آسان می‌کند و می تواند به وفادار نگه داشتن مشتری به نام تجاری شما کمک کند. آنها با دیدن بسته بندی ، وب سایت و مواد بازاریابی شما با مارک شما آشنا می شوند.

اگر قبلاً یک برچسب محصول دارید و تنوعی ایجاد می کنید، با استفاده از همان طراحی بسته بندی در طرح های مختلف رنگ، آنها را یکنواخت نگه دارید. برچسب موز را زرد و توت فرنگی را قرمز کنید. این به شما کمک می کند تا بدون محدودیت شما، شناخت و ثبات برند را به دست آورید. با رشد خطوط تولید، رنگهای نامحدودی برای استفاده وجود دارد.

 

پیام فروش خود را بسازید.

هنگامی که طراحی شما تقریباً مفهوم سازی شد، وقت آن است که روی محتوا تمرکز کنید.

به خاطر داشته باشید که چرا ما محصولات را در وهله اول خریداری می کنیم. هر کالایی (غذا یا کالای دیگر) برای رفع نیاز شما وجود دارد. این نیاز ممکن است گرسنگی باشد، ممکن است سرگرمی باشد، و یا شاید دکوراسیون لباس اتاق باشد.

برچسب محصول شما مکان مناسبی برای توضیح تفاوت محصول شما با سایرین در بازار است. خود را در ذهن مشتری قرار دهید.

از خودت بپرس:

چه چیزی در مورد محصول شما هیجان انگیز است؟
مزایای منحصر به فرد محصول شما چیست؟
مزایای خرید از شرکت شما چیست؟
محصول شما شامل چه تبلیغات یا ارزش افزوده ای می شود که آن را به یک معامله بهتر تبدیل می کند؟

تحقیق در مورد رقابت
یک تحلیل رقابتی انجام دهید. به تبلیغات و بسته بندی رقبای مستقیم و همچنین بازیکنان بزرگتر فضای خود توجه کنید. آنها اخیراً چه چیزی را تبلیغ می کنند، آیا شما همین موارد را ارائه می دهید؟

ببینید که چگونه می توانید بخشی از یک روند باشید ، اما همچنان برجسته هستید. برای مثال تأکید بر فواید سلامتی یا مواد تمیز، روشی آسان برای ایجاد روند سلامتی در بسته بندی است.

داستان خود را بگویید
هنگامی که ایده ای را برای گفتن پیدا کردید، خلاق باشید. ما به عنوان انسان، با داستان ها بهترین ارتباط را داریم. شما می توانید تجربه ای را که مشتری می تواند داشته باشد توصیف کنید.

همچنین بخوانید : راهنما طراحی لیبل

آخرین قدم های نحوه طراحی لیبل:

موارد ضروری را دوباره بررسی کنید
بسته به محصول شما ، اطلاعات خاصی وجود دارد که همه به دنبال آنها می گردند. اطمینان حاصل کنید که جزئیات زیر در برچسب محصول شما ذکر شده است.

نام محصول
با استفاده از بزرگترین اندازه روی برچسب، آن را جلو و مرکز نگه دارید.

وزن خالص
این را در قسمت جلوی برچسب به سمت پایین قرار دهید. وقتی محصول شما جامد است ، وزن خالص در اونس / گرم درج می شود که در جلوی آن “وزن خالص” نوشته شده است. مایعات نیازی به اصطلاح “وزن خالص” ندارند و در اونس / میلی لیتر ذکر میشوند.

اطلاعات تماس
ممکن است مشتریان در مورد محصول شما سوال کنند یا بخواهند سفارش دیگری بدهند. اگر جا دارید، شماره تلفن، ایمیل و آدرس وب سایت خود را وارد کنید. شما اصطکاک مشتری را کاهش می دهید و به طور بالقوه میزان خریداران بازگشتی را افزایش می‌دهید.

همچنین این مورد از طرف FDA مورد نیاز است. آنها نیاز به نام سازنده و آدرس فیزیکی محل سکونت خود دارند.

عناصر
آنچه در محصول شما وجود دارد را فاش کنید. در حالی که برخی از موارد مانند صابون ها به لیست مواد اولیه احتیاج ندارند ، مشتریان شما همیشه از دانستن آنچه در محصولاتشان است استقبال خواهند کرد. مواد تشکیل دهنده باید با توجه به مقدار استفاده شده ، از بیشترین به کمترین مقدار ، ذکر شوند. رنگ دهنده ها یک استثنا هستند و می توان آنها را در انتها به هر ترتیب ذکر کرد.

دستورالعمل ها
راهنمایی در مورد چگونگی استفاده مناسب از محصول خود را به همراه داشته باشید. پیشنهادات و ایده ها را در این زمینه بگنجانید تا دانش زیادی برای مشتریان علاقه مند کسب کنید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با نکات مهمی درمورد نحوه طراحی لیبل آشنا کنیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با سالها تجربه و به کارگیری افراد مجرب در زمینه خدمات طراحی اعم از طراحی لیبل، طراحی جعبه، کاتالوگ و… توانسته است در میان رقبا و برند های معتبر آوازه ای خوش از خود برجای بگذارد. جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده ی نمونه کارهای طراحی لیبل کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *