عکاسی صنعتی

 

 

نمونه عکاسی معماری و ساختمان

عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری
عکاسی معماری

سایر دسته بندی های عکاسی صنعتی

عکاسی هوایی

عکاسی محصولات

عکاسی معماری

عکاسی محیطی

عکاسی لوازم آرایشی

عکاسی خط تولید

برای مشاهده سایر عکس ها و نمونه کارهای ما در طرح گندم به برگه عکاسی صنعتی مراجعه نمایید.

عکاسی معماری

عکاسی از فضای داخلی یک ساختمان می‌تواند به اندازه عکاسی از خارج ساختمان هیجان آور و جذاب باشد. یکی از نکات مهم در عکاسی  معماری داخلی اینست که بیننده خود را در بخشى از محیط حس کند و فکر کند در محیط واقعا حضور دارد. این رشته از عکاسی نیاز به خلاقیت بسیار بالایی دارد. مهم ترین نکات در این دسته عکاسی، حفظ تقارن در فضای داخلی، تابش نور طبیعی در فضا به اندازه مفید، سنجش محیط عکاسی، استفاده از فلاش و استفاده از سه پایه می‌باشد.

چگونه عکس معماری حرفه ای بگیریم؟ در این مطلب با من همراه باشید تا به بررسی نکات مهم در عکاسی معماری بپردازیم. عکاسی حرفه ایی و صنعتی از بنا و معماری یک ساختمان تاثیر بسیاری در تبلیغات در حوزه های گردشگری و معماری و… دارد.

یک رشته و بخش جذاب از عکاسی، عکاسی معماری است. که برای علاقه مندان به هنر، معماری، عکاسی و تاریخ بسیار جذاب می‌باشد. برای عکاسی معماری، باید علاوه بر هنر عکاسی، از تجهیزات مناسب، و همینطور رعایت اصول ترکیب بندی و نورپردازی بهره مند بود.

تاریخچه عکاسی معماری

هنرمندان عکاس به عکاسی معماری علاقه مندند. معماری همیشه مورد توجه بوده است و در گذشته از بناهایی که معماری پیچیده و پر از خلاقیت داشتند عکس گرفته می‌شد. امروزه اما عکس ها حرفه‌ایی تر و تبلیغاتی ترند و شاخه های مختلفی مانند عکس دکوراسیون و سیک های مختلف به آن اضافه شده است.

انواع عکاسی معماری

  • عکاسی معماری بر اساس نوع فضا به دو دسته بندی تقسیم می‌شود.
  • عکاسی فضای داخلی (محیط داخل ساختمان و دکوراسیون)
  • عکاسی نمای بیرونی (ظاهر و موقعیت ساختمان)

عکاسی از نمای داخلی

عکاسی از نمای داخلی ساختمان با رعایت ثبت جزئیات هنر معماری داخلی را عکاسی از نمای داخلی می‌گوییم. برای این نوع عکاسی معماری نیاز به منبع نور کافی داریم این منبع نور می تواند نور ورودی از پنجره‌ها یا چراغ‌های داخل ساختمان باشد. چنانچه نیاز به نور بیشتری باشد از تجهیزات مناسب برای نور پردازی تامین شود.
نکته مهم اینجاست که برای عکاسی از داخل ساختمان به جزییات بیشتر باید پرداخت و محیط را با پررنگ کردن جزئیات عمیق تر نشان داد. از شلوغی کادر بپرهیزید، بی نظمی و شلوغی از جذابیت عکس می‌کاهد. می توان برای عکاسی معماری داخلی از لنزهای واید یا زاویه باز استفاده کرد. به کمک این لنزها فضای بیشتری از نمای داخلی ساختمان ضبط می‌شود. سعی کنید متمرکز بر ثبت پرسپکتیو، ایجاد عمق و جلوه دادن جزئیات در هنر معماری باشید.

عکاسی نمای خارجی

عکس از نمای بیرونی بنا و ساختمان رایج ترین نوع عکاسی معماری است. برای این عکسبرداری از نور طبیعی روز، یا نور مهتاب در شب، در ساختمان های جدید نورپردازی خود ساختمان، چراغ های خیابان و… استفاده میشود. و از نکات مهم مناظر اطراف ساختمان و زاویه عکاسی است که می‌تواند عکس را جذابتر کند.
بهترین روش برای عکاسی نمای ساختمان کادر بندی درست همراه با بخشی از آسمان است. همینطور خطوط بنا بدون اعوجاج باشد.

تجهیزات عکاسی معماری

تجهیزات عکاسی بسیار مهم‌اند. با تجهیزات مناسب و بهتر می‌توان ثبت جزئیات و واقعیت هنر معماری را ثبت کرد. با تجهیزات حرفه‌ای عکاسی مطمئنا عکس‌ها حرفه ایی‌تر خواهند بود. از مهمترین این تجهیزات در این مطلب نام خواهیم برد.

دوربین عکاسی

یک دوربین حرفه ایی اولین لوازم مورد نیاز عکاسی معماریی است که هر چه دوربین باکیفیت تر باشد عکسها کیفیت مطلوبتری خواهند داشت. بهترین انتخاب برای دوربین، دوربین های فول فریم SLR به دلیل کیفیت و رزولوشن بالا برای ثبت جزئیات است.

لنز مناسب برای ثبت عکسهای معماری

لنز وسیله مهم بعدی است که تاثیر بالایی در کیفیت عکس دارد. در لنزها خطاهای رنگی و پرسپکتیو وجود دارد که درصد این خطا در لنزهای مخصوص و قیمت بالا، کمتر شده و به همین منظور مناسبترین انتخاب برای عکاسی معماریی با کیفیت هستند. کیفیت بالای لنز در ثبت خطوط بدون انحنا و کاملا صاف تاثیر دارد.

سه پایه

یک سه پایه محکم درجلوگیری از لرزش دست و تسلط در ترکیب بندی و در نتیجه ثبت تصویر از نما و هنر معماری با کیفیت بالا موثر است.

فلاش عکاسی

انواع فلاش پرتابل، برای عکس‌برداری از نمای داخلی در محیط با نور کم بسیار کاربرد دارند. با کمک این ابزار در شرایطی که نور کافی نیست، می‌توان عکس های مناسبی ثبت کرد. البته که یک فلاش به تنهایی سبب ایجاد سایه‌های زیادی خواهد شد بنابراین استفاده از دو تا چهار فلاش مناسب کمک به ایجاد نور مناسب و یکدست خواهد کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله با عکاسی معماری به شکل حرفه‌ایی آشنا شدیم. همانطور که مطالعه فرمودید با رعایت موارد مهم و دقت در جزئیات می‌توانید عکس‌های در صنعت زیبایی از هنر معماری داخلی و بیرونی ثبت نمایید. ما در شرکت تبلیغاتی طرح گندم با سال‌ها تجربه در زمینه عکاسی صنعتی در کنار شما هستیم. در صورت نیاز به مشاوره با مشاوران ما در طرح گندم تماس بگیرید.