نکاتی در مورد ایجاد سربرگ حرفه ای

سربرگ حرفه ای

نکات مهم ایجاد سربرگ حرفه ای

برای ایجاد سربرگ حرفه ای چه اقداماتی باید صورت بگیرد؟

هر طراح می‌داند که یک صفحه خالی گاهی اوقات می تواند بسیار دلهره آور باشد. اما قبل از اینکه به سادگی همه چیزهایی را که در صفحه دارید را نمایش دهید، یک لحظه وقت بگذارید تا اصول اولیه سربرگ خود را با استاندارد بالا تنظیم کنید.

1. از نرم افزار حرفه ای استفاده کنید.

ابتدا مطمئن شوید که از بهترین نرم افزار برای طراحی سربرگ حرفه ای استفاده می کنید. Word یا Pages برای یک طرح بندی بسیار ساده مناسب هستند، اما هنگام استفاده از گرافیک یا طرح بندی غیر معمول متن محدودیت هایی را ایجاد می کنند.

برنامه ای که متناسب با ایجاد طرح بندی محتواها و انعطاف پذیرتر باشد، انتخاب بسیار بهتری است و به شما کمک می کند تا هرچه جلوتر طراحی خود را حرفه ای تر توسعه دهید. Adobe InDesign احتمالاً مناسب ترین برنامه برای ایجاد طرح بندی سربرگ است (یا Quark xPress را بعنوان جایگزین ارزان تر امتحان کنید)، اما Illustrator همچنین یک انتخاب عالی برای ایجاد طرح بندی تک صفحه ای است.

اگر مصمم به استفاده از فتوشاپ هستید، به یاد داشته باشید که بوم خود را روی 300 DPI تنظیم کنید تا هنگام رفتن به چاپ از هرگونه تار شدن یا پیکسلی شدن جلوگیری شود. هنوز در مورد استفاده از کدام نرم افزار گیج شده اید؟ نرم افزاری را انتخاب کنید که با آن راحت تر کار را انجام می دهید. با ایجاد طرح اطمینان بیشتری خواهید داشت و نتیجه نهایی بهتر خواهد بود.

در مرحله دوم ، شما باید اندازه سربرگ خود را در نظر بگیرید. اندازه های استاندارد برای سربرگ ها با توجه به منطقه تفاوت دارد. در اکثر کشورهای اندازه استاندارد حرف A4 است (210 در 297 میلی متر، یا 8.27 در 11.7 اینچ). اگر می‌خواهید سربرگ حرفه ای  خود را در یک پاکت با اندازه استاندارد (که توصیه می شود. چاپ یا خرید آنها مقرون به صرفه است) قرار دهید، باید از یکی از این اندازه های استاندارد استفاده کنید.

در نهایت ، به grid طرح خود فکر کنید. مطمئناً ، طراحی سربرگ به پیچیدگی یک جلد پوستر یا مجله نیست ، اما همچنان به یک ساختار ساده شبکه ای نیاز دارد (صفحه را به قسمتهای مربع یا مستطیل تقسیم کنید). به سایر سربرگ های خوب طراحی شده نگاه کنید و شبکه های مورد استفاده آنها را مشاهده کنید، برای مثاله برای مشاهده نمونه ها بر روی طراحی سربرگ کلیک کنید.

نکته: در InDesign می توانید به راحتی با رفتن به View> Grids & Guides> Show Document Grid یک طرح بندی سریع شبکه در صفحه خود ایجاد کنید.

2. آن را ساده نگه دارید.

یکی از مهمترین اصول طراحی سربرگ موثر این است که طراحی را تا حد ممکن ساده نگه دارید. به خاطر داشته باشید که سربرگ در اصل مکانیسم تحویل است. مهم این است که سربرگ شما در دست بسیار زیبا و ظریف به نظر برسد، اما طرح باید راه را برای محتوای نامه ای که روی آن چاپ شده است، ایجاد کند.

به هر طریقی از طرح خود برای نمایش محتوا استفاده کنید، اما سعی نکنید آن را برای توجه خوانندگان به چالش بکشید. مفید است که از خود بپرسید آیا در حال رقابت با محتوا هستید یا خیر، اگر شک دارید، طراحی سربرگ خود را ساده کنید.

3. با مخاطبان خود سازگار شوید.

در حالی که کاملاً درگیر کامل کردن شبکه خود و ایجاد گرافیک جالب برای استفاده در سربرگ حرفه ای خود هستید، باید کمی مکث کنید و در نظر بگیرید که در واقع سربرگ را به چه کسی ارسال می‌کنید.

هیچ چیز نامناسب تر از ارسال یک سربرگ چند رنگی به یک شرکت رسمی نیست. به همین ترتیب، یک طرح فوق العاده مینیمال ممکن است یک ارتباط خوب برای استارتاپ های جوان باشد.

4. از رنگ به طور محدود استفاده کنید.

 

طراحی اوراق اداری

 

 

این قانون تقریباً برای هر چیزی که طراحی می کنید صادق است، اما صرف نظر از آن ارزش تکرار را دارد. رنگ راهی عالی برای جلب توجه به طرح و مناطق خاصی از سربرگ شما است. نه تنها می تواند بخشی را برجسته کند، بلکه می تواند ایده ها و احساسات خاصی را نیز بیان کند، ارتباط ایجاد کند، البته، برندسازی را تقویت کند.

رنگ یک ابزار فوق العاده قدرتمند است که می تواند طرح سربرگ شما را ایجاد یا خراب کند. اما به قول معروف، با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی همراه است. از رنگ به میزان کم استفاده کنید و از تاثیری که بر طراحی سربرگ شما می گذارد بیشترین استفاده را ببرید.

5. ادغام عکس ها در طراحی خود

سربرگ ممکن است مکان واضحی برای نمایش مهارت های عکاسی شما به نظر نرسد ، اما ادغام ظریف عکس در طراحی شما می تواند فوق العاده مدرن و موثر به نظر برسد.

ناگفته نماند که اگر برای نقش عکاسی درخواست می کنید ، مطمئناً استفاده از عکس در سربرگ طرح خود ایده بدی نیست.

اما هر سربرگ حرفه ای ممکن است از یک تصویر سود ببرد. در حالی که یک عکس پرتره ممکن است کمی ترسناک یا ظاهری تظاهرآمیز به نظر برسد، یک عکس منظره یا یک تصویر طرح دار می تواند جنبه دیگری از علاقه را به طراحی شما اضافه کند.

نکته: هنگام استفاده از عکس ها در طرح بندی سربرگ خود، با gradient و transparencies آزمایش کنید تا تصاویر را به پس زمینه برسانید و ظاهر کلی را ظریف و متناسب با حروف نگه دارید. در InDesign می توانید تنظیمات gradient و transparencies یک تصویر را با رفتن به مسیر Object> Effects ویرایش کنید.

6. چاپگر رنگی ندارید؟ مشکلی ندارد!

خوب ، بیایید یک لحظه به صورت عملی فکر کنیم. طراحی سربرگ حرفه ای در مجموعه ای از رنگها و رنگهای درخشان بسیار خوب است ، اما اگر اینها را برای یک دفتر کار طراحی می کنید ، ممکن است متوجه شوید که چاپگرهای داخل دفتر کیفیت طرح های شما را کاهش می دهند.

بنابراین ،  راه حل چیست؟

به راحتی می توانید یک طرح سربرگ ایجاد کنید که برای چاپ رنگی و غیر رنگی به همان اندازه خوب کار کند. رنگهای روشن هنگام چاپ روی چاپگرهای غیر رنگی می توانند مات و کدر به نظر برسند، بنابراین در عوض از یک طراحی تک رنگ قوی استفاده کنید.

وسوسه نشوید تکه های بزرگ مشکی را روی سربرگ تجاری خود بمالید. اگر چاپگر کمی مبهم باشد ممکن است خط دار یا پیکسلی به نظر برسد. در عوض به سراغ الگوی خطی پررنگ بروید. با استفاده از خطوط مشکی تکراری می‌توانید به یک سبک درجه یک و با الهام از هنر دکو دست پیدا کنید. این ساده است ، اما فوق العاده به نظر می رسد ، و به ویژه برای مارک های خرده فروشی یا مشاغل هتلداری بسیار خوب عمل می‌کند.

7. از WATERMARK استفاده کنید

 

طراحی سربرگ حرفه ای

 

 

آنچه که من برای ایجاد سربرگ حرفه ای توصیه می کنم این است که شفافیت یا رنگ واترمارک خود را بسیار کم رنگ تر از آنچه که در ابتدا انتظار داشتید تنظیم کنید. یک رنگ 5-10٪ درست به نظر می رسد، حتی اگر روی صفحه بسیار کم رنگ به نظر برسد.

افزودن زمینه بافت کاغذ در پشت واترمارک و تنظیم حالت شفافیت گرافیک نیز بافت زیبایی را ایجاد می کند و علاقه و کیفیت لمسی را به سربرگ شما اضافه می کند، هر کاغذی که روی آن چاپ می کنید.

 

مطالب مرتبط: طراحی سربرگ و اوراق اداری در شرکت تبلیغاتی طرح گندم

 

برای مشاهده نمونه کارهای طراحی کاتالوگ، طراحی سربرگ، طراحی تراکت و… شرکت طرح گندم کلیک کنید. همکاران ما در طرح گندم آماده پاسخ‌گویی به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =