اهمیت احساس راحتی سوژه در عکاسی پرتره

احساس راحتی سوژه

اهمیت احساس راحتی سوژه در عکاسی پرتره

احساس راحتی سوژه در تصاویر پرتره نشان داده خواهد شد؟

اگر می خواهید عکس های پرتره شگفت انگیزی بگیرید، باید سوژه های خود را به آرامش دعوت کنید. یک سوژه راحت طبیعی و واقعی به نظر می رسد. یک سوژه ناراحت کننده سفت، گوشه گیر و یخ زده به نظر می رسد.

پس چگونه عکاسان پرتره این کار را انجام می دهند؟

مجموعه طرح گندم سالهاست با عکاسان بسیاری همکاری داشته است که هر کدام در مورد روش های مختلفی برای آسایش سوژه در عکاسی پرتره معرفی کرده اند. ما نیز تصمیم گرفتیم برخی از این تجربیات را با شما به اشتراک بگذاریم؛ البته این مقاله صرفا جهت آگاهی و کمک به عکاسان مبتدی تهیه شده است و برای راه کار های پیشنهادی هیچ تضمینی وجود ندارد اما می تواند کار ساز باشد فقط لازم است که آنها را یاد بگیرید و در مواقع لازم از آنها استفاده کنید. با ما همراه باشید. همچنین اگر علاقه مندید انواع عکاسی پرتره را بشناسید حتما این مقاله را بخوانید.

 

شخصیت سوژه را ارزیابی کنید

قبل از گرفتن یک عکس، سوژه خود را در نظر بگیرید. هر کس رابطه متفاوتی با دوربین دارد بنابراین راه کارهای متفاوتی برای احساس راحتی سوژه وجود دارد! برخی از سوژه‌ها قبلاً جلسات پرتره انجام داده‌اند و ممکن است تماماً حرفه ای باشند. برخی برونگرا خواهند بود و توجه را دوست دارند. که کار با اینگونه افراد به مراتب راحت تر میباشد.

سخت‌ترین افراد برای عکاسی کسانی هستند که به‌طور باورنکردنی سخت و سفت به نظر می‌رسند. برای این افراد، جلسه پرتره بدتر از رفتن به دندانپزشکی است. (به طور جدی، بسیاری از افراد وجود دارند که ترجیح می دهند به دندانپزشک مراجعه کنند تا اینکه برای یک جلسه پرتره بنشینند!)

آنها اغلب احساس می کنند که در مقابل دوربین وحشتناک به نظر می رسند، در واقع، آنها واقعا وحشتناک به نظر می رسند زیرا ناراحتی آنها فوراً در عکس نمایان می شود.

بنابراین مطمئن شوید که مدتی را صرف تجزیه و تحلیل موضوع خود می کنید. آیا آنها برونگرا هستند یا درونگرا؟ آیا آنها دوست دارند شوخی و صحبت کنند یا بیشتر محتاط هستند؟ آیا آنها در وسط یک روز پرمشغله هستند یا آرام تر به نظر می رسند؟ آیا آنها به شما لبخند می زنند؟ اینها همه شاخص هایی هستند که می توانید به کمک آنها یک سوژه مناسب را انتخاب کنید و می توانید از این نشانه ها برای کشف بهترین راه برای رسیدن به احساس راحتی سوژه استفاده کنید.

مشاهده نمونه کارهای عکاسی صنعتی در طرح گندم

قبل از جلسه نهایی با سوژه خود صحبت کنید

 

 

احساس راحتی سوژه
احساس راحتی سوژه

 

در صورت امکان، به محض اینکه با سوژه خود آشنا شدید، خود را معرفی کنید و سعی کنید روحیات او را ارزیابی کنید. مستقیم به جلسه عکاسی نروید؛ در عوض، از آنها بپرسید که روزشان چگونه می گذرد. آنها را با هم صحبت کنید، سپس توضیح دهید که قرار است چه کاری انجام دهید و جلسه چگونه کار خواهد کرد.

به سوژه خود بگویید که به دنبال تصاویر طبیعی، لبخندهای معمولی و ژست های راحت هستید. به آنها بگویید که در طول جلسه آنها را هدایت خواهید کرد تا احساس راحتی سوژه رقم بخورد، همچنین از آنها بپرسید آیا راهی وجود دارد که آنها در هنگام ایستادن احساس راحتی کنند؟ از آنها بخواهید با شما صحبت کنند.

معمولا بهترین عکس ها آنهایی هستند که به همکاری بین عکاس و سوژه تبدیل می شوند.

به سوژه عکاسی پرتره کمک کنید ژست بگیرد

بسیاری از سوژه ها در مورد ژست گرفتن عصبی هستندو شما باید احساس راحتی سوژه را در آنها القا کنید، بنابراین قبل از شروع عکسبرداری، توضیح دهید که آنها را در ژست های مختلف هدایت خواهید کرد، اما در نهایت می خواهید آنها طوری بایستند که احساس راحتی کنید.

همچنین بخوانید: 8 نکته برتر برای ایجاد پرتره های عالی

 

به آنها بگویید چه کاری را درست انجام می دهند

اگر سوژه شما کاری را درست انجام می دهد، به آنها بگویید! به آنها انرژی مثبت بدهید. هرگز به آنها نگویید که ظاهری ناجور دارند این کار باعث میشود که احساس راحتی سوژه از بین برود. عکاسان پرتره دائماً می گویم که “عالی به نظر می رسد!” یا تعریف های خاص تری ارائه دهند. این عمل مثبت اندیشی ایجاد میکند که فقط باعث می شود همه چیز در مسیر درست پیش برود

اگر لبخند کسی را دوست دارید، به او بگویید. آنها فوراً احساس خوبی خواهند داشت و این به آنها کمک می کند تا در صورت نیاز ظاهر خود را بازسازی کنند. بعداً می توانید بگویید: «آن لبخند قبلی را به من بده.» اگر در انجام آن مشکل دارند، به آنها التماس کنید البته به شیوه ای خنده دار تا دوباره احساس راحتی کنند.

 

موضوعات گفتگو و جوک آماده کنید

 

 

 

 

ممکن است جالب به نظر برسد که برای احساس راحتی سوژه لازم است چند خط مکالمه را آماده کنید، شانس بسیار بیشتری برای رسیدن به موضوعات خود خواهید داشت. پس از معرفی خود، چند سوال ساده بپرسید، مانند “آیا شما مجرد هستید؟” یا “روزت چطور گذشت؟”

و اگر سوژه شما عجله ندارد، حتی در حین عکاسی به پرسیدن سوال ادامه دهید. سعی کنید موضوع مورد علاقه خود را به دقت بررسی کنید. گپ زدن با سوژه کلیت جلسه و نتیجه عکاسی را راحت تر میکند.

شما نیازی به نوشتن جوک های کوبنده ندارید، اما من به شما توصیه می کنیم از قبل به چیزهای خنده دار فکر کنید تا در مورد آنها صحبت کنید یا در موقعیت های سخت استفاده کنید. وقتی سوژه‌ای جلسه‌ای را با توضیح اینکه چقدر از عکس گرفتن متنفر است شروع می‌کند، سعی می‌کنیم چیزی شبیه این بگویم: «خب، پس از من متنفر می‌شوی!» جوک دندانپزشکی نیز کارساز خواهد بود. سپس به آنها می گویم که در دستان خوبی هستند و نگران نباشند.

همچنین بخوانید: نکات برای عکاسی صنعتی حرفه ای

 

هنگام عکاسی، تصاویر را به سوژه نشان ندهید

همیشه سعی می کنید تا انتهای جلسه از نشان دادن تصاویر به سوژه ها اجتناب کنید. گاهی اوقات آنها اصرار می‌کنند که عکس‌ها را ببینند و شما چاره‌ای نخواهید داشت، اما هر کاری می‌توانید برای جلوگیری از این موضوع انجام دهید.

می بینید، وقتی سوژه ها به عکس های خود نگاه می کنند، به خصوص اگر به نظر خودآگاه باشد، می تواند به سرعت توانایی آنها را برای احساس راحتی سوژه در شات بعدی را از بین ببرد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم نکات و تکنیک هایی که به احساس راحتی سوژه شما در حین عکاسی کمک میکند را شرح دهیم. البته این نکات فقط مربوط عکاسی پرتره نیست و می تواند در سبک های دیگر نیز برای کمک به سوژه از آنها استفاده کرد. امیدواریم که مطلب برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط: نکات مهم برای عکاسی پرتره در سفر

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + پانزده =