عکاسی مد چیست؟

عکاسی مد

عکاسی مد چیست؟

به دنبال ارتقاء سطح عکاسی مد خود هستید؟ شما جای درست آمده اید.

صنعت مد یک بخش چندین میلیاردی است که تولید، طراحی و فروش را در سطوح مختلف پوشش می دهد. اکثر برند های مشغول در این صنعت از عکاسی استفاده می کنند.

وقتی به تصویربرداری در صنعت مد فکر می‌کنید، ذهن شما می‌تواند از مدلی که در باند فرودگاه راه می‌رود به مدل دیگری که لباس‌های سورئال می‌پوشد در حالی که در یک کره شیشه‌ای به دام افتاده است تبدیل شود.

هیچ یک از این تصاویر اشتباه نخواهد بود. این یکی از بزرگترین و متنوع ترین حوزه های عکاسی هم سبک است. به همین دلیل است که به زیر ژانرهای زیادی تقسیم می شود و هر کدام به مهارت ها، تجهیزات و بودجه متفاوتی نیاز دارند.

اینها از عکاسی از محصولات مد برای کمپین های تبلیغاتی گرفته تا ایجاد تصاویر مد بالا که به هنرهای زیبا نزدیکتر هستند، می باشد. در این مقاله با دنیای گسترده عکاسی مد آشنا خواهید شد.

 

تعریف عکاسی مد

به عبارت ساده، این یک ژانر عکاسی است که در سراسر جهان مد می چرخد.

به طور کلی، عکاسی در صنعت مد همه چیز را از نمایش های باند فرودگاه گرفته تا کاتالوگ های برند، تبلیغات، نمونه کارهای مدل، عکس های سرمقاله و موارد دیگر را پوشش می دهد.

این تنوع در عکاسی مد به این معنی است که هیچ چیز ساده ای در مورد آن وجود ندارد. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که ژانر مد به شدت با انواع دیگر عکاسی، از جمله هنرهای زیبا، پرتره های جذاب، و عکاسی محصول محو می شود.

در طول این مقاله، سعی می کنم با تعریف زیر ژانرها، ارائه نمونه هایی از عکاسان مد، و ارائه نکاتی در مورد چگونگی بهبود کار خود به عنوان یک عکاس مد، آن را تجزیه کنم.

 

انواع عکاسی در صنعت مد چیست؟

از آنجایی که این حوزه بسیار وسیعی از عکاسی است، به تقسیم ژانر مد به انواع مختلف کمک می کند. به‌عنوان یک عکاس مد، می‌توانید روی انجام یک یا بسیاری از آنها تمرکز کنید.

هر نوع دامنه متفاوتی دارد و تعیین می کند که به چه چیزی نیاز دارید و چگونه آن را انجام می دهید. در اینجا برخی از بزرگترین آنها آورده شده است.


عکاسی مد

 

عکاسی فشن و مدلینگ

از بین تمام ژانرهای عکاسی مد با هدف تجاری که مرز با عکاسی هنری را ایجاد می کنند، این شناخته ترین سبک است. عکاسان مد اغلب در نمایشگاه های موزه به نمایش گذاشته می شوند و در سراسر جهان شهرت دارند.

در عکاسی فشن، شما نه تنها لباس ها را می فروشید یا به نمایش می گذارید، بلکه دیدگاه و سبک خلاقانه خانه های مد را نیز به نمایش می گذارید. می توانید واقعیت را پشت سر بگذارید و وحشی شوید زیرا این نوع عکاسی معمولاً نیاز به تولید بزرگ دارد.

ستاره ها اغلب مدل های برتر یا بازیگران و هنرپیشه های معروف هستند. مفهوم اصلی در اینجا نمایش ایده‌ها و مهارت‌های همه طرف‌های خلاق درگیر است: البته طراح مد، اما همچنین آرایشگران و آرایشگران و فراموش نکنید.

برای گرفتن این نوع عکس ها باید از دوربین فول فریم یا حتی در صورت امکان از فرمت متوسط استفاده کنید. این به این دلیل است که آنها محصولاتی با بودجه بالا هستند که کیفیت آنها بدون توجه به هزینه باید بهترین باشد.

اغلب این عکس‌ها برای نمایشگاه‌های هنرهای زیبا یا کتاب‌های گران‌قیمت چاپ می‌شوند که برای حفظ کیفیت چاپ نیز به سطح بالایی از جزئیات و وضوح نیاز دارند.

این سبک از عکسبرداری را به عنوان یک پروژه ی تولید فیلم در نظر بگیرید. هدف این نیست که خریدار معمولی را متقاعد کنید که این شلوار جین را تهیه کند، بلکه نشان دادن توانایی شماست.

معمولا برای عکاسی به سبک فشن یک تیم کامل از متخصصان وجود دارد که برای این مفهوم همکاری می کنند تا شاهکار نهایی را به نمایش بگذارند.

شما باید برای تکمیل فرآیند عکاسی، جلوه‌های ویژه اضافه کنید.

مطالعه بیشتر: عکاسی مدلینگ

 

عکاسی مد تجاری

 

عکاسی مد تجاری یا تحریریه

گاهی اوقات به دلیل شباهت های تکنیکی در عکاسی مد برخی عکاسی تحریریه را با عکاسی فشن اشتباه میگیرند، اما این نوع عکاسی به طور کلی برای بیننده قابل ارتباط تر است.

عکاسی تجاری می تواند شبیه عکاسی سبک زندگی باشد و اغلب رویایی به نظر برسد. در این سبک،  مدل نقشی را به تصویر می‌کشد و مدی به تن می‌کند که ممکن است هر روز از آن استفاده نکنید، اما دوست دارید آن را داشته باشید.

عکاسی مد تحریریه به این دلیل نامیده می شود که در کتاب ها، مجلات مد و عکاسی به نمایش در می آید. عکس‌های این ژانر می‌توانند داستان یک محصول یا نام تجاری را بیان کنند، روایتی ارائه دهند یا روند فعلی را به تصویر بکشند.

در این سبک فرآیند قبل از عکاسی مهم است، و ممکن است لازم باشد با مشتری جلسه ای داشته باشید تا بفهمید که آنها می خواهند با عکس های خود چه بگویید، این یک جلسه توجیهی نامیده می شود.

عکس‌برداری‌ها اغلب در محل به جای استودیو اتفاق می‌افتند و فضا می‌تواند بسیار متفاوت از یکی به دیگری باشد. شما باید مطمئن شوید که آنها با حال و هوای مورد نظر شما برای داستان مطابقت دارند.

اگر عکس‌های شما در استودیو گرفته شده‌اند، باید با وسایل مختلف تنظیم شوند و مهارت‌های نورپردازی شما واقعاً باید بدرخشد. نه به این دلیل که هر بار تنظیمات باید بسیار پیچیده باشد، بلکه به این دلیل که باید پیامی را منتقل کند.

 

عکاسی مد

 

عکاسی مد خیابانی

عکاسی مد خیابانی که به عنوان عکاسی به سبک خیابانی نیز شناخته می‌شود، همه چیز در مورد دنیای واقعی است. مردم چه می پوشند و چگونه آن را طراحی می کنند.

شما می توانید این نوع تصاویر را در اینستاگرام و سایر کانال های رسانه های اجتماعی مشاهده کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را در مجلات مد پیدا کنید که حاوی مقالاتی در مورد آنچه در این فصل است یا راهنمای «چگونه x را بپوشیم» ارائه می‌کند.

عکاسی از اسایل در خیابانی به عنوان یک زیر ژانر از عکاسی خیابانی شروع شد، جایی که مردم در زندگی روزمره خود با تأکید بر برجسته کردن حس منحصر به فرد خود از سبک شخصی، به تصویر کشیده می شدند.

با گذشت زمان، استایل خیابانی بیشتر بر جذب لباس‌هایی که جماعت مد در رویدادهای مهمی مانند هفته‌های مد می‌پوشیدند متمرکز شد.

با آگاه شدن سوژه ها از کانون توجه، آنها شروع به لباس پوشیدن مخصوصاً برای جلب نظر عکاسان استایل خیابانی کردند و این ژانر از رک بودن به ژست گرفتن بیشتر رفت.

اگر به عکاسی مد خیابانی علاقه دارید، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید روی عکس‌های طبیعی و صریح از افراد واقعی در خیابان تمرکز کنید یا عکس‌هایی که در خارج از خانه انجام می‌شوند و ظاهری شبیه به اتفاقات زندگی روزمره دارند.

 

کاتالوگ مد

 

عکاسی کاتالوگ

 

عکاسی مد برای کاتالوگ ها نیز صورت میگیرد که نوعی عکاسی صنعتی از محصولات است. هدف آن نشان دادن اجناس مد به وضوح و جذاب است تا مردم بتوانند قبل از خرید حس ظاهر و تناسب آنها را پیدا کنند.

معمولاً عکاسی در آتلیه ای با پس زمینه خنثی انجام می شود. به این ترتیب هیچ چیزی توجه شما را از مد منحرف نمی کند.

تنظیمات نورپردازی متفاوتی وجود دارد که قبلاً برای این نوع عکاسی رایج است. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید نوآوری کنید یا سبک خود را داشته باشید، اما مجوز خلاقیت کمتری برای آن وجود دارد.

سافت باکس های بزرگ می توانند برای روشن نگه داشتن همه چیز و نشان دادن جزئیات و مواد لباس بسیار مفید باشند.

از استفاده از لنزهای زاویه باز که می توانند بدن را منحرف کنند، خودداری کنید. چیزی بین 50 میلی متر تا 70 میلی متر باید به خوبی کار کند.

تله فوتو خوب است، اما اگر نیاز به عکاسی از کل بدن دارید، به یک استودیوی بزرگ لازم است.

ژست در عکاسی کاتالوگ کاملاً محوری می شود زیرا مدل دارای وسایل یا اکشنی برای به تصویر کشیدن نیست.

شما باید به وضوح با آنها ارتباط برقرار کنید و یک فضای راحت ایجاد کنید. با ژست های مختلفی که می خواهید آماده باشید. جهت ایده گرفتن می توانید بسیاری از مجلات و حتی Pinterest را بررسی کنید تا کمی الهام بگیرید.

نکته حرفه ای: به دست ها توجه ویژه ای داشته باشید زیرا یکی از سخت ترین قسمت ها برای ژست گرفتن است زیرا باید به گونه باشد که طبیعی به نظر برسند.

ژست های ساده می توانند بسیار کمک کند: به عنوان مثال، مدل خود را با دهان کمی باز داشته باشید، زیرا این کار باعث می شود چهره آرام به نظر برسد.

به خاطر داشته باشید که شما یک عکاسی مد انجام می دهید و نه عکاسی پرتره، بنابراین لباس ها را برجسته کنید.

مثلاً اگر یک پیراهن طرح خاصی در پشت دارد، مدل را هدایت کنید تا از روی شانه به شما نگاه کند.

عکاسی باند

 

 

بسیاری این سبک را نوعی عکاسی مد نمی دانند زیرا به گزارشگر عکاسی که یک رویداد را مستند می کند نزدیک تر است.

در عکاسی باند، شما نور، محیط یا مدل‌ها را کنترل نمی‌کنید؛ به همین دلیل است که مجموعه مهارت‌ها با ژانر های دیگر این سبک دیگری بسیار متفاوت است.

شما باید نسبت به هر شرایطی که پیدا می کنید انعطاف پذیر باشید و درواقع باید شکار لحظه ها کنید. از نظر فنی، برای ثبت حرکت مدل ها در شرایط کم نور به یک لنز بسیار سریع نیاز دارید.

فاصله کانونی به چیزی که می‌گیرید بستگی دارد، زیرا عکاسی باند می‌تواند همه چیز را از عکس‌های جوی گرفته تا لباس‌های تمام قد، برش‌های سه‌چهارم، و عکس‌های جزئیات لوازم جانبی را در بر بگیرد.

معمولا عکاسان حرفه ای در یک سبک لنزهای زوم به لنزهای پرایم ارجحیت می دانند.

در مراسم های مد بسیار کوچک و پرجمعیت، نصب سه پایه می تواند دشوار باشد. یک مونوپاد می تواند یک جایگزین عالی باشد.

در هر صورت، به روشی برای تثبیت وسایل خود نیاز دارید. در غیر این صورت، بازوهای شما خسته می شوند و گرفتن عکس های واضح تقریبا غیرممکن خواهد بود.

 

کلام آخر

حال که کمی با عکاسی مد و انواع آن آشنا شده اید می توانید با دیدن نمونه هایی ژست های مختلف را امتحان کنید و تصاویر خیره کننده ای را ثبت کنید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بوده اید.

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 3 =