انواع عکاسی پرتره

انواع عکاسی پرتره

8 مدل عکاسی پرتره مختلف

عکاسی هنری است که انواع مختلفی دارد که هر جذابیت و خلاقیت خاص خودش را دارد. در واقع عکاسی زیر شاخه های گسترده ای دارد که معمولا هر یک از عکاسان حرفه ای در یک یا دو مرتبط به هم فعالیت می‌کنند. کدام از آنها مانند: عکاسی پرتره، طبیعت، معماری، حیات وحش، نجوم، شهری، مستند، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی و… .

عکاسی پرتره یکی از محبوب ترین پرسود ترین سبک های عکاسی است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع عکاسی پرتره آشنا کنیم و برخی از تکنیک ها و اصول اولیه آن را در اختیار شما بگذاریم. با مجموعه طرح گندم همراه باشید.

 

انواع عکاسی پرتره کدام است؟

پرتره سنتی‌

پرتره سنتی اغلب سوژه را به تصویر می کشد که به دوربین نگاه می کند. عکاسی پرتره کلاسیک ژست گرفته شده است. به افراد کمک می کند تا به بهترین شکل ظاهر شوند. عکاسان معمولاً پرتره های معمولی را در یک استودیو با پس زمینه عکاسی رسمی می گیرند.

این ژانر همچنین تمایل به سنتی ترین ترکیب پرتره دارد. منظورمان از این گفته این است که سر و شانه‌ها به جای تمام بدن، بیشتر نشان داده می­‎‌‌شود. اغلب قسمت های دیگر تصویر حذف و یا کات میشوند.

یکی از زیر شاخه های پرتره های سنتی، پرتره های رسمی هستند. آنها از همان ژست گرفتن ها و چیدمان و تنظیمات استودیویی استفاده می کنند اما با لباس رسمی یا تجاری.

همچنین بخوانید: عکاسی پرتره در سفر

انواع عکاسی پرتره

عکاسی پرتره سبک زندگی

انواع عکاسی پرتره پرتره گرفتن ازسبک زندگی افراد است که دقیقا نقطه مقابل پرتره های سنتی است. پرتره‌های سبک زندگی، افراد را در یک محیط روزمره و اغلب در حال انجام کارهای معمولی به تصویر می‌کشند.

یک عکاس سبک زندگی اغلب یک چارچوب زمانی محدود برای گرفتن یک سری پرتره دارد. به علاوه، عکاسان سبک زندگی معمولاً سوژه ها را هدایت می کنند.

برای مثال، ممکن است از خواهر و برادر بخواهند روی تخت بپرند یا از خانواده بخواهند یکدیگر را در آغوش بگیرند. به این ترتیب، می توانید خاطرات تاثیرگذاری نیز ایجاد کنید.

همچنین بخوانید: عکاسی پرتره در سفر

 

پرتره عالی یا هنرهای زیبا

ژانر پرتره هنرهای زیبا بحث برانگیز است. هنرمندان در حال بحث هستند که چه چیزی را به عنوان هنرهای زیبا طبقه بندی می کند.

پرتره های هنرهای زیبا می تواند شامل هر چیزی باشد. اغلب می بینید که هنرمندان از تکنیک های بصری برای لذت بخشیدن به تصاویر خود استفاده می کنند. ویژگی های پرتره های هنرهای زیبا به زمینه، مفهوم و داستان سرایی خلاصه می شود.

این ژانر یکی از جدید ترین زیر شاخه ها در انواع عکاسی پرتره به حساب می­‌آید. راز پرتره های هنری زیبا، خلاقیت است.

عکاسی پرتره از محیط

پرتره های اکولوژیکی ترکیبی از عکاسی پرتره سنتی و عکاسی پرتره سبک زندگی هستند. در عکاسی پرتره، محیط اطراف فرد بسیار مهم است.

این راهی است که به بیننده سرنخ هایی در مورد شخصیت این فرد ارائه می دهد. این مکان می تواند یک خانه، دفتر یا یک مکان مورد علاقه در فضای باز باشد. برای مثال اگر در حال عکاسی از یک رقصنده هستید، ممکن است یک استودیو باله باشد.

همچنین بخوانید: احساس راحتی سوژه در عکاسی پرتره

 

انواع عکاسی پرتره

پرتره های صادقانه و خیابانی

یکی از مشهورترین انواع عکاسی پرتره، پرتره های صادقانه است که معمولا عکاسان حرفه ای برای آن برنامه ریزی نمی کنند و از موقعیتی که فرد گرفته است الهام می گیرد. بهترین مثال، عکاسی خیابانی با حضور افراد است.

عکاسان برای گرفتن یک پرتره صادقانه مجبور نیستند از غریبه ها عکس بگیرند. اما عکاسی پرتره صادقانه شامل جهت یا ژست گرفتن از عکاس نیست.

عکاسان خیابانی اغلب از افرادی که ملاقات می کنند پرتره های صریح می گیرند. معمولاً هیچ تنظیمی وجود ندارد.

عکاس از. نور، محیط و عوامل دیگر یک عکاسی خود به خودی ایجاد می کنند. کیفیت عکاسی صادقانه می تواند بر ژانرهای مختلف تأثیر بگذارد.

همچنین بخوانید: نکات برای نتایج زیبا از عکاسی پرتره با نور طبیعی

پرتره های صادقانه و خیابانی

عکاسی پرتره چشم نواز و شلوغ

شما می توانید یک پرتره پر زرق و برق را به عنوان پرتره زیبایی در نظر بگیرید. زیبایی سوژه تمرکز عکاسی پر زرق و برق است. اغلب شامل برنامه ریزی کمد لباس و استفاده از میکاپ آرتیست های حرفه ای است.

عکاسی پر زرق و برق نیز حسی است. گاهی اوقات از این سبک برای عکاسی از لباس زیر زنانه یا برهنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. عکاسی زرق و برق و مد اغلب احساسات و ژست های مشابهی دارند. اما درخشش این سبک همچنان بر شخصیت تأکید دارد، نه آنچه را که به ارمغان می آورد.

حتما این ژانر از انواع عکاسی پرتره را بارها دیده اید اما شاید مطلع نبودید که این سبک زیر شاخه ی سبک پرتره است.

همچنین بخوانید: عکاسی تبلیغاتی از لباس

 

عکاسی پرتره انتزاعی

پرتره های مفهومی یا انتزاعی یک ایده یا مفهوم را در یک تصویر به نمایش میکشد. عکاسان مفهومی اغلب از لوازم، تنظیمات یا ویرایش عکس برای رسیدن به آن مفهوم استفاده می کنند.

از آنجایی که عکاسی مفهومی، یک ایده را در بر می گیرد، استفاده از امکانات برای این سبک نامحدود است. ترفندهای معلق کردن، دستکاری چشم انداز، آرایش و…رایج هستند. شیرین کاری های فتوشاپ و پس پردازش بخشی از این مفهوم است.

 

انواع عکاسی پرتره

پرتره های سورئال

سوررئالیسم یک سبک هنری است که شبیه یک رویا است. این سبک را می توان برای عکاسی پرتره نیز به کار برد.

شما نمی توانید به چیزی که وجود ندارد شلیک کنید. به همین دلیل است که کار با یک پرتره سورئال اغلب شامل فتوشاپ می شود. شما همچنین می توانید صحنه هایی را با وسایل، کمد لباس و سایر ترفندهای عکس ایجاد کنید.

یک پرتره سورئال رویاها را به عکس های واقعی تبدیل می کند. انجام این کار دشوار است. اما وقتی به خوبی انجام شود، نتایج اغلب خیره کننده است.

همچنین بخوانید: عکاسی مدلینگ

پرتره های سورئال

کلام آخر

بهترین راه برای درک انواع عکاسی پرتره، تمرین است. تکنیک های مختلفی را که در این مقاله پوشش داده شده را مرور کنید و ببینید چه چیزی شما را بیشتر هیجان زده می کند.

با شخصی که از او عکس می گیرید ملاقات کنید! ببینید موضوع شما چیست و کدام ژانر برای فرد مناسب است. ممنونیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید امید واریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =