مزیت کاتالوگ دیجیتال نسبت به کاتالوگ چاپی

مزیت کاتالوگ دیجیتال

مزیت کاتالوگ دیجیتال نسبت به کاتالوگ چاپی

آیا مزیت کاتالوگ دیجیتال نسبت به نسخه های کاغذی بیشتر است؟ پاسخ این سوال را در ادامه مقاله شرح داده ایم. با ما همراه باشید.

کاتالوگ ها ابزار اصلی برای فروش و بازاریابی هستند. آنها به عنوان بخش مرکزی و مادی بسیاری از مشاغل عمل می کنند. سال‌هاست که کاتالوگ‌ها منبع سنتی و ثابت شده اطلاعات برای بسیاری از مردم بوده‌اند.

اما وجود دنیای الکترونیک و مارکتینگ آنلاین نحوه ی طراحی کاتالوگ ها  و دیگر ابزارهای تبلیغاتی دچار تغییراتی شده اند.

این روزها بیشتر افراد اغلب ساعات روز خود را در اینترنت که بستر اصلی تبلیغات آنلاین است سپری میکنند.

حتی برای خواندن کتاب، سفارش غذا، درخواست تاکسی و یا خرید های روزانه  مردم به سمت دنیای الکترونیک پیش میروند؛ بنابراین مارکتینگ آنلاین بخشی جدا نشدنی از زندگی روزمره همه ما است و دیر یا زود باید این امر را پذیرفت.

 مجموعه طرح گندم نیز با توجه به سوالات متداول تصمیم گرفته است مزایا و معایب کاتالوگ دیجیتال را در مقابل کاتالوگ کاغذی مورد برسی قرار دهد و نتیجه آن را در اختیار شما عزیزان بگذارد.

توضیح کوتاهی از کاتالوگ دیجیتال

 

مزیت کاتالوگ دیجیتال

 

 

کاتالوک در واقع فهرستی از محصولات یا خدمات حرفه شماست، کاتالوگ از بسیاری جهات مانند بروشور است؛ اما تفاوت اصلی این دو ابزار تبلیغاتی در این است که بروشور به صورت تخصصی یک یا دسته ای از محصولات شما را معرفی میکند، اما کاتالوگ تمامی محصولات و خدمات شما را در بر میگیرد؛ به همین دلیل شما می توانید توضیحات کاملی در بروشور داشته باشید اما نحوه ی نگارش در کاتالوگ متفاوت است و به صورت نکات تیتر گونه مطالب را در آن قرار میگیرد.

مزیت کاتالوگ دیجیتال

حمل آسان : یکی از مزایای طراحی کاتالوگ دیجیتال این است که به صورت فایل و یا آنلاین می توان به آن دسترسی داشت و نیاز و هیچ­گونه حمل فیزیکی صورت نمی­گیرد. بنابراین می توانید در هر زمانی که دلتان بخواهد آن را بررسی کنید.

امکان طراحی صفحات نامحدود: زمانی که شما تصمیم به طراحی کاتالوگ کاغذی دارید قبل از هر چیزی باید تعداد محصولات و صفحات خود را در نظر داشته باشید زیرا علاوه بر اینکه این امر در هزینه شما تاثیر گذار است، مطمئن کاتالوگ با صفحات زیاد برای مخاطب نیزجذاب نیست؛ زیرا علاوه بر سنگین بودن آن، جستجو یک محصول بین ده ها صفحه کار حوصله سر بری به نظر میرسد.

اما در زمانی که شما امکان دسترسی سریع و جستجوی آسان را به مخاطب خود بدهید می­توانید هر تعداد صفحه که بخواهید طراحی کنید بدون نگرانی بابت هزینه آن و این موضوع می تواند برای مشتری جذاب تلقی شود و حتی ساعت هایی را با دستگاه الکترونیکی خود در کاتالوگ شما سپری کند این امر یکی دیگر از مزیت های کاتالوگ دیجیتال است.

قابلیت ویرایش و به روز رسانی: یکی از دلایل محبوبیت کاتالوگ های آنلاین نزد مخاطبان قدرت به روزرسانی و تولید محتوای جدید است.

درواقع زمانی که شما کاتالوگ الکترونیک تان را به روز می­کنید در حال تولید محتوا بر محور مورد علاقه مشتریان خود هستید؛ بنابراین آنها میدانند که هر بار که به کاتالوگ شما سری بزنند ممکن است با محصولات جدیدی روبه رو شوند.

همچنین از دیگر مزیت کاتالوگ دیجیتال این است که شما دیگر نگران اشتباهات حین طراحی از قبیل ایرادات نگارشی، غلط املایی و … نخواهید بود.

 بنابراین به راحتی می توانید در هر زمانی از طراح خود بخواهید که اشکالات را برطرف کند.  این امر مانند ادیت هایی که در زمان طراحی کاتالوگ کاغذی درخواست میکنید زمان بر نخواهد بود و به راحتی قابل اجرا است.

امکان چاپ: اگر تمایل به ارسال کاتالوگ چاپی برای برخی از مشتریان دارید و یا به هر دلیلی می­خواهید که تعدادی نسخه چاپی از کاتالوگ­ تان داشته باشید این امر بدهی است و نباید آن را جزو دغدغه ها حساب کنید بلکه یک تیر با دو نشان به حساب خواهد آمد.

 

قابلیت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی : شما می­توانید در شبکه های اجتماعی خود کاتالوگ را به اشتراک بگذارید. همچنین مخاطبان شما می توانند آن را برای دوستان خود ارسال کنند.  بنابراین مخاطبان جدیدی با شما آشنا خواهند شد و شما برای پخش کاتالوگ نیاز به افراد دیگر پیدا نخواهید کرد. با این حساب هزینه این بخش از کلیت هزینه کمپین تبلیغاتی شما کسر خواهد شد و می توان آن را در بخش های دیگر هزینه کرد.

مقرون به صرفه بودن: اگر کسب و کارتان را به تازگی راه اندازی کرده اید، یا به هردلیلی بودجه تبلیغات شما محدود است مقرون به صرفه بودن نیز مزیت کاتالوگ دیجیتال نسبت به نسخه های کاغذی محسوب می­شود.

در بالاتر اشاره کردیم که طراحی صفحه هزینه کمتری دارد، برای پخش آن نیاز به فرد دیگری نخواهید داشت و همچنین هزینه هایی از قبیل چاپ برای شما مطرح نخواهد شد؛ زیرا کاتالوگ دیجیتال برای پلتفرم هایی در بستر اینترنت طراحی می شود  ودر هر زمان قابل تغییر و ویرایش است.

 بنابراین شما می توانید از یک کاتالوگ هوشمند سالیان سال استفاده کنید به شرط آن که کاتالوگ را به روز نگهدارید.

بهبود وضعیت سئو: اگر یک کاتالوگ دیجیتال اصولی طراحی کنید که برای مشتریان جذاب باشد و در آن لینک دسترسی به فروشگاه یا سایت خود را درج کنید مطمئنا افراد زیادی از طریق این ابزار به سایت شما راهنمایی خواهند شد که مانند تبلیغات کلیک برای شما عمل خواهد کرد و در زمینه بهینه سازی سایتان نیز کارآمد خواهد بود.

 

مزیت کاتالوگ دیجیتال

 

 

امکان استفاده از تکنولوژی روز: از دیگر مزیت های کاتالوگ دیجیتال می­توان به اضافه کردن انواع ویدئو، موشن گرافیک، صوت، پادکست و … هر چیز دیگری که در اینترنت گنجانده میشود را در آن جا داد، استفاده از این سبک محتوا باعث جذاب تر دیده شدن کاتالوگ شما می­شود.

کلام آخر

حال که شما به طور دقیق مزیت کاتالوگ دیجیتال را نسبت به کاتالوگ چاپی میدانید؛ زمان آن است که تصمیم بگیرد کدام یک از این دو فهرست برای شما مناسب است.

به طور کلی کسب و کار های بزرگتر و برند های معروف دنیا از هر دو مورد به عنوان تکمیل کنند وظایف یکدیگر استفاده میکنند؛ زیرا کاتالوگ های کاغذی همچنان حس لمس و اطمینان را ایجاد میکنند و طرفداران بیشماری دارند بنابراین نمی توان آن ها به طور کلی حذف یا کنار گذاشت.

ممنونیم که تا پایان این مطب با ما همگام بوده اید امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هفت =