5 نکته برای نتایج زیبا از عکاسی پرتره با نور طبیعی

عکاسی پرتره با نور طبیعی

5 نکته برای نتایج زیبا از عکاسی پرتره با نور طبیعی

اگر به دنبال عکاسی پرتره با نور طبیعی زیبا هستید، به جای درستی آمده اید.

من از طرفداران پرتره نور طبیعی هستم، و در این مقاله، بهترین شش نکته خود را برای ایجاد عکس های خیره کننده به اشتراک می گذارم، از جمله:

  • بهترین نوع نور طبیعی برای تولید تصاویر نرم و یکنواخت
  • نحوه انتخاب جهت نور مناسب (با آنچه انتظار دارید متفاوت است!)
  • چگونه پرتره های خود را با پس زمینه های زیبا چاشنی کنید.

مطمئن شوید که در نور مناسب عکاسی می کنید

نور طبیعی برای عکاسی پرتره عالی عمل می کند…

اما اگر می خواهید نتایج زیبا داشته باشید، باید انواع نور طبیعی را یاد بگیرید – و انواع نور طبیعی را که باید اجتناب کنید.

می بینید، برخی از انواع نور پرتره های نرم و با نور زیبایی ایجاد می کنند، در حالی که انواع دیگر نور سایه های خشن، هایلایت های ناخوشایند و فقط یک جلوه بد همه جانبه ایجاد می کنند.

بنابراین کدام نوع نور برای عکاسی پرتره با نور طبیعی بهترین است؟

توصیه می‌کنم در سایه باز کار کنید، که می‌توانید زیر سایبان‌ها، لبه‌های درختان یا ساختمان‌ها و داخل درها یا پنجره‌ها را پیدا کنید. ایده اینجا این است که سوژه خود را در منطقه ای قرار دهید که سایه دارد، اما نه خیلی سایه. شما می خواهید جلوه نرم و جذابی داشته باشید که در سایه ایجاد می شود، اما نمی خواهید در تاریکی شدید کار کنید.

شما همچنین می توانید در عصر، از حدود یک ساعت قبل از غروب خورشید، کار کنید. نور ملایم غروب خورشید درخشش طلایی زیبایی ایجاد می کند و اغلب می توانید از نورپردازی جانبی یا نور پس زمینه دقیق برای ایجاد یک نتیجه فوق العاده استفاده کنید.

با این حال، از کار در روزهای روشن و صاف که خورشید در آسمان است، خودداری کنید. این باعث ایجاد سایه‌های خشن می‌شود، به علاوه باعث می‌شود سوژه‌های شما چرت بزنند!

به جهت نور توجه کنید

 

عکاسی پرتره با نور طبیعی

 

 

برای عکاسی پرتره با نور طبیعی سعی کنید؛ یک نقطه برای شروع میخواهید. اگر می خواهید یک پرتره با نور طبیعی عالی خلق کنید، باید نه تنها به کیفیت نور، بلکه به جهت نور نیز توجه کنید.

زمانی که نور تقریباً 45 درجه از بینی و تقریباً 45 درجه بالای صورت به صورت سوژه من می رسد. این یک نورگیر زیبا در چشم ها ایجاد می کند، به علاوه سایه های زیبایی ایجاد می کند که سه بعدی بودن تصویر را افزایش می دهد.

عکاسان پرتره تمایل دارند از نور جلو پرهیز کنند – یعنی نوری که از بالای شانه عکاس می آید و مستقیماً به سوژه برخورد می کند؛ زیرا باعث می شود سوژه چشمک بزند، به علاوه تصویر را صاف می کند و عمق آن را از بین می برد.

اما می توانید از نور پس زمینه مخصوصا زمانی که خورشید در آسمان کم است استفاده کنید تا نتیجه ای زیبا خلق کنید. فقط سوژه خود را طوری قرار دهید که خورشید پشت سر یا بالای شانه‌هایش قرار گیرد، برای پس‌زمینه نوردهی کنید، سپس سایه‌ها را در مرحله پس‌پردازش تقویت کنید (یا یک بازتابنده به میدان بیاورید).

همچنین می توانید از نور کناری واقعی برای ایجاد یک پرتره نور طبیعی چشمگیر استفاده کنید. سوژه خود را طوری قرار دهید که خورشید مستقیماً از کناره به آنها برخورد کند، سپس تماشا کنید که یک جلوه شدید و سایه دار دریافت می کنید!

پس زمینه عالی را با دقت انتخاب کنید

عکاسی پرتره با نور طبیعی بیشتر از سوژه است. همچنین مربوط به پس‌زمینه است، و اگر بتوانید پس‌زمینه مناسب را قرار دهید، فوراً عکس‌های شما را بالا می‌برد.

 

از سوی دیگر، اگر پس‌زمینه اشتباهی را انتخاب کنید، یا در هنگام عکس‌برداری به پس‌زمینه توجه نکنید، عکس‌های شما بی‌معنا، خسته‌کننده یا کاملاً بد می‌شوند.

بنابراین هنگامی که مکانی با نور جامد پیدا کردید، حتما به پشت سوژه خود نگاه کنید.

من دوست دارم از پس‌زمینه‌های با کنتراست بالا با ترکیبی از خورشید و سایه اجتناب کنم. در تجربه من، اینها می توانند در تصویر نهایی به حواس پرتی تبدیل شوند. همچنین توصیه می‌کنم از پس‌زمینه‌هایی با رنگ‌های روشن، پرت‌کننده یا اشکال شلوغ زیاد اجتناب کنید.

حتماً یک چراغ گیر اضافه کنید

 

 

کاچ لایت به نقاط کوچک نوری اشاره دارد که در چشم سوژه ظاهر می شود؛ برای عکاسی پرتره با نور طبیعی نورگیرها ضروری هستند. چراغ‌های گیر به عکس جان می‌بخشند، جزئیات را در چشم‌ها افزایش می‌دهند و عمق تصویر را افزایش می‌دهند. به نظر من، یک تصویر بدون نورگیر اصلاً یک تصویر نیست.

پس چگونه در پرتره های خود یک نورگیر را حفظ می کنید؟

ابتدا مطمئن شوید که همیشه یک نور روشن تقریباً در مقابل سوژه قرار دهید، خواه خورشید باشد، تکه ای از آسمان یا یک بازتابنده.

دوم، قبل از گرفتن عکس، چشمان سوژه خود را بررسی کنید تا درخشش نورگیر را پیدا کند. و اگر یکی را نمی بینید، از آنها بخواهید سرشان را بچرخانند یا کج کنند تا ظاهر شود.

بله، ساده است، اما تفاوت زیادی ایجاد می کند. اگر بتوانید نورگیر را به درستی دریافت کنید، عکس های شما بسیار بهتر به نظر می رسند.

ژست ها را ساده (اما پویا) نگه دارید

اگر به تازگی عکاسی پرتره با نور طبیعی  (سبک پرتره)را شروع کرده اید، ممکن است وسوسه شوید که انواع ایده های ژست فانتزی را به سوژه های خود ارائه دهید.

اما به نظر من، سادگی به طور کلی بهتر است. چند نکته:

  • مطمئن شوید که سوژه شما به دوربین نگاه می کند.
  • از سوژه خود بخواهید که زاویه شانه های خود را در حدود 45 درجه قرار دهد.
  • اگر با چندین موضوع کار می کنید، از آنها بخواهید که بدن و سر خود را به سمت یکدیگر خم کنند تا یک ارتباط عاطفی ایجاد کنند.
  • از سوژه خود بخواهید بینی خود را به طور نامحسوس به طرفین بگیرید (یعنی مطمئن شوید که بینی ها مستقیماً به سمت دوربین نروند).
  • بازوها و دست ها را در حالت قرار دهید تا از توجه دوری کنید. از آزمودنی ها بخواهید دست های خود را خم کرده و دست های خود را به هم ببندند. از باز شدن انگشتان و آرنج ها در 90 درجه خم شده خودداری کنید. اگر خم شد، آن را خم کنید – اما به طور طبیعی.

به این ترتیب، می‌توانید ژست‌هایی ایجاد کنید که عالی به نظر می‌رسند و جریان زیادی به آن اضافه می‌کنند را در عکاسی پرتره با نور طبیعی داشته باشید.

 

کلام آخر

حال که نکات و مطالب مهم بسیاری را یادگرفته اید زمان تمرین است.

در این مقاله تلاش کردیم شما را با تکنیک های عکاسی پرتره با نور طبیعی آشنا کنیم و ایده هایی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم امیدواریم که مطلب برای شما مفید بوده باشد.

همچنان بخوانید: تکنیک های عکاسی در شب

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =