انواع کاتالوگ تبلیغاتی را بشناسید!

انواع کاتالوگ تبلیغاتی را بشناسید!

انواع کاتالوگ تبلیغاتی چه تاثیری در کسب و کار دارد؟

کاتالوگ فهرستی از کتاب‌ها، نقشه‌ها، صداهای ضبط‌ شده یا مواد در رسانه‌های دیگر است که مجموعه‌ای را نشان می‌دهد که بر اساس حروف الفبا بر اساس نویسندگان، عنوان‌ها، تعداد یا موضوعات مرتب شده‌اند. هدف اصلی ثبت، توصیف و نمایه سازی برگزاری یک مجموعه است.

کاتالوگ مجموعه ای از دسته بندی ها است که برای طبقه بندی اقلام استفاده می کنید. شما می توانید دسته بندی ها را در سلسله مراتبی سازماندهی کنید که یک طبقه بندی را نشان می دهد. شما فقط در زمینه یک کاتالوگ دسته بندی های جدید ایجاد می کنید. می‌توانید دسته‌های موجود را به یک یا چند کاتالوگ، از کاتالوگ دیگر یا به عنوان دسته‌های مشترک از یک کاتالوگ منبع، اضافه کنید.

در حالی که بیشتر مردم تمایل دارند از انواع کاتالوگ  تبلیغاتی به عنوان راهنمای خریدی که توسط یک فروشگاه خرده‌ فروشی تولید می‌شود تصور کنند، انواع دیگری از قالب‌های کاتالوگ وجود دارد که در تجارت مفید هستند.

برخی از کاتالوگ ها برای سازماندهی مجموعه های مواد و برای ارزیابی دارایی های فیزیکی متعلق به یک شرکت یا نهاد دیگر استفاده می شوند، در حالی که انواع دیگر کاتالوگ ها برای انجام تحقیقاتی مفید هستند که برنامه های بازاریابی را مشخص می کند.

کاتالوگ محصولات خرده فروشی به بازار کالا

شاید رایج ترین انواع کاتالوگ تبلیغاتی برای  کسب و کارهای BTCیا به اصطلاح کسب و کارهای کوچک باشند که برای لیست کردن و اراپه خدمات و محصولات خود به مشتریان فعلی و بالقوه تولید شود.

این کتابچه های فروش فهرستی از خدمات و محصولات موجود است که یک شرکت برای فروش در فصل جاری توزیع میکند. آنها معمولاً طوری طراحی می شوند که شامل عکس های محصولات، نام و شماره اقلام، توضیحات محصول و گاهی اوقات قیمت باشند.

کاتالوگ های خرده فروشی شامل اطلاعات سفارش و حمل و نقل، آدرس شرکت، خط مشی بازگشت و مهمتر از همه، کپی است که برند شرکت را تبلیغ می کند. تمام جنبه های کاتالوگ برای منعکس کردن یک تصویر و تبلیغ پیام شرکت طراحی شده است.

به عنوان مثال، یک شرکت پوشاک که برای زنان با جثه بزرگ‌تر عرضه می‌کند، ممکن است قدرت و جذابیت را به اشتراک بگذارد، در حالی که یک تولیدکننده لباس کودکان بوتیک ممکن است حس خلاقیت و زیبایی کودکانه را در کاتالوگ تبلیغاتی خود القا کند.

کاتالوگ کاغذی در مقابل کاتالوگ دیجیتال

 

کاتالوگ تبلیغاتی

 

 

در حالی که فناوری حجم زیادی از خریدهای خرده فروشی آنلاین را به حرکت درآورده است، بسیاری از کاتالوگ ها هنوز در قالب نسخه چاپی تولید می شوند. یک نسخه فیزیکی که در صندوق پستی مصرف کننده می رسد و می توان آن را نگه داشت، به راحتی چندین بار مشاهده کرد و به سایر مشتریان بالقوه ارسال کرد، هنوز دارای ارزش تبلیغاتی زیادی است.

کاتالوگ های دیجیتال نیزِ؛ از دیگر انواع کاتالوگ تبلیغاتی هستند که برای دستگاه های دیجیتالی طراحی می شوند.

شاید یکی از معروف ترین کاتالوگ های خرده فروشی، کاتالوگ کتاب بزرگ سیرز باشد که بیش از 100 سال در دست چاپ بود. در طول تاریخ خود، طیف گسترده ای از اقلام از جمله زین اسب، سیستم های نمایش فیلم، کاغذ دیواری، رنگ، وسایل خانه و حتی لباس را به فروش رساند. در حالی که این شرکت دیگر کاتالوگ عمومی خود را تولید نمی کند، به جای آن نسخه آنلاین را انتخاب می کند.

کاتالوگ برای موجودی

دو نوع دیگر ازانواع کاتالوگ تبلیغاتی که عمدتاً برای استفاده داخلی در زمانی که شرکت‌ها نیاز به پیگیری موجودی برای فروش و قطعات لازم برای نگهداری تجهیزات تولید دارند، رزرو می‌شوند. برنامه‌های نرم‌افزاری فهرست‌نویسی می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا موجودی‌ها را پیگیری کنند، شمارش دقیقی از تعداد موجود برای هر کالای موجود در انبار را به دقت حفظ کنند، هر بار که یک محصول فروخته می‌شود تعداد آن‌ها را کاهش دهد و نیاز به سفارش مجدد پس از رسیدن به آستانه را نشان دهد.

این فهرست نویسی داخلی محصولات تضمین می کند که شرکت بدون داشتن محصول اضافی در دسترس، موجودی کافی خواهد داشت.

شرکت های تولیدی همچنین ممکن است کاتالوگ قطعات مورد نیاز برای تعمیر تجهیزات مونتاژ خود را نگهداری کنند. فهرست ممکن است شامل موارد مورد نیاز برای تعمیر برخی از قطعات، شماره قطعه و محل قطعه ضروری باشد.

زمان از کار افتادن دستگاه را می توان زمانی کاهش داد که اجزای صحیح در انبار موجود باشند، و تکنسین تعمیر و نگهداری دقیقاً می داند که آنها در کجای ساختمان قرار دارند.

مجموعه های مورد علاقه فرهنگی

گروه های متخصص در موارد مورد علاقه فرهنگی نوع دیگری از سازمان ها هستند که از انواع کاتالوگ تبلیغاتی استفاده می کنند. موزه‌ها، گالری‌های هنری، انجمن‌های تاریخی و مکان‌های ساختمانی همگی مجموعه‌هایی با اهمیت فرهنگی را جمع‌آوری و نگهداری می‌کنند.

کاتالوگ این اقلام تضمین می کند که یک رکورد دقیق برای هر قطعه نگهداری می شود، که گامی ضروری در ارزیابی ارزش آن و بیمه کردن مجموعه است. در بسیاری از این کاتالوگ ها، هم فهرستی از کالای فیزیکی واقعی و هم فهرستی جداگانه از تصاویر دیجیتالی که از کالا گرفته شده وجود دارد.

مجموعه داران خصوصی نیز ممکن است فهرست نویسی را یک روش مفید بدانند، به خصوص اگر دارایی ها قابل توجه باشد. به عنوان مثال، یک گردآورنده سکه ممکن است اطلاعات زیادی در مورد مجموعه خود داشته باشد، اما با افزایش مجموعه، برخی از جزئیات ممکن است گم یا فراموش شوند.

با این حال، کاتالوگی که مشخصات هر قطعه، مانند نوع سکه، تاریخ ضرب، ویژگی‌های خاص، ارزش تقریبی، وضعیت و کشور مبدا را به تفصیل بیان می‌کند، تمام اطلاعات مهم را در یک نقطه نگه می‌دارد. پایگاه داده الکترونیکی از این جزئیات همچنین جستجوی اطلاعات را در مواقع مورد نیاز آسان می کند.

مجموعه های کتابخانه و رسانه

 

کاتالوگ تبلیغاتی
کاتالوگ تبلیغاتی

 

 

 

البته این نوع کاتالوگ جزو انواع کاتالوگ تبلیغاتی دسته بندی نمی شود اما می توان از این فهرست ها به عنوان یک کاتالوگ جهتا اطلاع رسانی عمومی استفاده کرد.

بیشتر کودکان هنوز در مورد یکی از اساسی ترین انواع سیستم های فهرست نویسی آموزش می بینند: فهرست کتابخانه. برای چندین دهه، مشتریان مسلح به عنوان کتاب یا نام نویسنده در کشوهای کوچک کارت های تایپ شده برای یافتن کتاب ها جستجو می کردند. سپس، مکانی در کتابخانه برای آنها فراهم شد که بتوانند کتاب مورد نظر خود را پیدا کنند.

در حالی که کارکردهای فهرست کتابخانه‌ای امروزه اساساً یکسان است، ظهور فهرست‌های رایانه‌ای جستجو را بسیار آسان‌تر می‌کند. با چند کلیک در یک پایگاه داده الکترونیکی، مشتری کتابخانه نه تنها می تواند بیاموزد که کتاب مورد نظر خود را کجا پیدا کند، بلکه به اطلاعات اضافی بیشتری نیز دسترسی دارد.

جستجوها را می توان برای عبارات کلی که گزینه های مختلفی از جمله مواد صوتی، فیلم ها، کتاب های الکترونیکی و مواد مرجع را تولید می کنند، تکمیل کرد. منابع را حتی می توان از کتابخانه های اطراف دریافت کرد یا به صورت آنلاین به آنها دسترسی داشت.

مزایای کتابخانه برای مشاغل

صاحبان و مدیران کسب و کار باید با بسیاری از کارکردهای فهرست کتابخانه ای آشنا شوند زیرا این فهرست به نفع تحقیقات بازار و تلاش های تحلیل صنعت آنها خواهد بود. کتابخانه‌های شهرهای بزرگ یا مدارس بازرگانی، مطالب زیادی را از طریق جستجوهای فهرست آنلاین خود برای استفاده عمومی ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، کتابخانه عمومی نیویورک یک صفحه تحقیقات بازار با پیوندهایی به اطلاعات سرشماری، استخدام و مالیات، تحقیقات بازار و اطلاعات جمعیت شناختی و پیوندهایی به پایگاه های داده دوره های تجاری ارائه می دهد. در این عصر اطلاعات، فهرست کتابخانه‌ای با مجموعه مرجع گسترده‌اش دریچه‌ای به سوی انبوهی از داده‌های تجاری است.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع کاتالوگ های تبلیغاتی و کاتالوگ های کاربردی که به عنوان  فهرست های کتابخانه ای از آن یاد می شود آشنا کنیم امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

مجموعه طرح گندم با سالها تجربه در زمینه طراحی کاتالوگ های چاپی و دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کارهای مختلف در کنار برند های زیادی فعالیت کرده است. لبخند رضایت شما هدف ما است.

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =