عکاسی در سفر و گرفتن عکس های متفاوت و جذاب

عکاسی در سفر و گرفتن عکس های متفاوت و جذاب

عکاسی در سفر چه بوده و چگونه عکس هایی متفاوت و جذاب بگیریم؟

به چند کشور یا حتی منطقه سفر کرده اید؟ دو؟ سه؟ ده تا؟ هر چه بیشتر سفر کنید، تجربه و دانش خاصی به دست می آورید. همین موضوع در زمینه عکاسی در سفر نیز صدق می کند. هرچه بیشتر عکاسی کنید، به مرور زمان نتیجه بهتری خواهید گرفت. البته دانش نیز بسیار مهم است.
عکاسی سفر به ما در مورد مکان هایی می گوید که احتمالا هرگز نتوانیم از آنها بازدید کنیم. البته ممکن است پس از دیدن چند تصویر تصمیم به سفر به آن مناطق بگیریم. عکاسی در سفر ترکیبی از زمینه های دیگر مانند عکاسی از حیوانات، پرتره، عکاسی منظره و معماری می باشد. عکس گرفتن در سفر ویژگی های خاص خود را دارد. در طول تاریخ طولانی حضور این سبک، عکاسان سفر رویکردها و مهارت های خاصی را توسعه داده اند.
یکی از ویژگی های عکاسی هنگام سفر، نوع انتخاب تجهیزات عکاسی است؛ زیرا شما نمی توانید کل تجهیزات استودیو را با خود ببرید. بر این اساس، انتخاب تجهیزات و لوازم جانبی باید بسیار دقیق انجام شود. توانایی غوطه ور شدن و ترکیب شدن با محیط حین اقامت در یک منطقه از دیگر ویژگی های عکاس مسافرتی است. چنین کاری به شما امکان می دهد رفتار طبیعی جمعیت محلی را بدون هیچ گونه سختی به صورت مستند به تصویر بکشید. به همین دلیل درجه بالایی از تصاویر مستند به دست می آیند.
زمانی که یک عکاس به دنیای اطرافش عادت کند، عکس های منحصر به فردی به دست می آورد. در ادامه بیشتر با سبک هیجان انگیز عکاسی در سفر، آشنا خواهیم شد که یقینا مورد توجه دوستداران عکاسی قرار می گیرد.

همجنین بخوانید: هر آنچه که باید درباره عکاسی پانورما بدانید.

عکاسی در سفر، دارای جذابیت های خاص
عکاسی در سفر، دارای جذابیت های خاص

 

برای عکاسی هنگام سفر به چه دانش هایی نیاز داریم؟

هر نوع عکاسی را می توان به دو بخش فنی و هنری تقسیم کرد. اگر در بخش اول خوب هستید، حتما می دانید چگونه از دوربین خود به خوبی استفاده کنید. احتمالا علیرغم دانستن همه پارامترها و تنظیمات، با ترکیب بندی و دید هنری مشکل دارید. در این صورت عکس های شما با کیفیت بالا اما خسته کننده و غیرجذاب خواهند بود. البته با دانستن ترکیب بندی و داشتن تحصیلات هنری، اما بدون مهارت استفاده از دوربین، گرفتن یک نتیجه با کیفیت، دشوار است.
شما باید به طور همزمان توانایی استفاده از دوربین و دانش نظری خود را با خواندن مقالات در زمینه عکاسی در سفر توسعه دهید.

 

برای عکس گرفتن در سفر به چه تجهیزاتی نیاز خواهیم داشت؟

اغلب در سفرها، هر کیلوگرم وزن اضافی بار، باعث ناراحتی می شود. در پیاده روی های طولانی، شانه های شما شروع به خسته شدن کرده و کمر شما درد می گیرد. این مشکلات می توانند در عکاسی در سفر شما منعکس شوند. مهم است که تنها هر آنچه را که نیاز دارید، همراه خود در سفر داشته باشید.
جهت سفر به یک شهر برای 1-2 روز، نباید شارژر دوربین خود را ببرید. فقط یک باتری یدکی بردارید، زیرا یک دوربین متوسط، انرژی کافی برای 700-1000 فریم داشته که برای یک سفر کوچک بسیار خوب است. همین امر در مورد سه پایه نیز صدق می کند که می تواند چند کیلو در بار چمدان شما صرفه جویی کند. اگر قصد عکاسی با نوردهی طولانی را دارید، سطوح زیادی در شهر وجود دارند که می توانید دوربین را روی آنها قرار دهید. ضمن اینکه زوایای غیرمعمول می توانند عکس های شما را بهبود بخشند.
اگر برای عکاسی در سفر برنامه ریزی کرده اید، می توانید حداقل دو لنز را در خانه بگذارید. از طرف دیگر، احتمالا در سفر به طبیعت، نیازی به لنز پرتره 50 میلی متری نخواهید داشت. اگر می خواهید عکاسی خیابانی انجام دهید، به احتمال زیاد یک لنز تله فوتو بزرگ و سنگین بدون استفاده باقی خواهد ماند.
قبل از سفر به یک کشور یا منطقه خاص، باید آن را بشناسید و تا حد امکان اطلاعات زیادی در مورد آن مکان پیدا کنید. ساده ترین راه برای یافتن اطلاعات در مورد مکان، گوگل است. وبلاگ نویسان زیادی وجود دارند که در مورد تمام شهرها و مکان های جهان صحبت کرده اند.

 

چگونه عکس گرفتن در سفر را به خوبی انجام دهید؟

نکته اصلی عکاسی در سفر فقط گرفتن عکس های باکیفیت از یک منطقه نیست، بلکه انتقال چیزی جدید و جالب از طریق عکس است. به عنوان مثال، بسیاری از گردشگران با رفتن به پاریس، با برج ایفل یا لوور عکس می گیرند. این عکس ها هیچ تفاوتی با دیگر نداشته و فقط برای آرشیو خانواده مناسب هستند. مهم است که تفاوت های ظریفی پیدا کنید که دیگران به آنها توجه نمی کنند. در این صورت شما به لطف دوربین خود، این تفاوت ها را با بقیه به اشتراک خواهید گذاشت.
سعی کنید از زیباترین و محبوب ترین مکان ها عکس نگیرید. از مکان ها و افرادی که قبل از شما اشخاص کمی در مورد آنها چیزی به اشتراک گذاشته اند، عکاسی کنید. شما باید جنبه های متفاوت هر مکان و سوژه عکاسی را پیدا نمایید.

 

چه چیزی یک عکس مسافرتی خوب را می سازد؟

  • طرح جالب برای بیننده
  • لحظه تعیین کننده در ایجاد یک شات واقعا جالب و جذاب
  • ترکیب بندی و رعایت قوانین ساده
  • ارائه عکس با نوردهی صحیح
  • سرعت شاتر، دیافراگم و فوکوس مناسب
بهار و تابستان، مناسب عکسبرداری در سفر
بهار و تابستان، مناسب عکسبرداری در سفر

 

13 نکته عکاسی در سفر که باید بدانید

  1. در ساعت طلایی و نور ملایم خورشید عکاسی کنید.
  2. از عکاسی در هوای بد نترسید.
  3. برای گرفتن عکس مناظر خوب لازم نیست سه پایه با خود حمل کنید.
  4. برای خلاص شدن از شر انعکاس و تابش خیره کننده از فیلتر پلاریزه استفاده نمایید.
  5. بهترین زمان برای عکاسی در سفر، بهار و پاییز است.
  6. عکسبرداری در برابر خورشید، بیشترین کنتراست و تصویر سه بعدی را ارائه می دهد.
  7. هنگام عکسبرداری از خیابان ها، چشم انداز را نشان دهید.
  8. برای عکس گرفتن از مناظر باشکوه در عکاسی هنگام سفر از پشت بام استفاده کنید.
  9. از مسیرهای توریستی دور شوید.
  10. با مردم محلی آشنا شوید، آنها می توانند چیزهای جالب زیادی را نشان دهند.
  11. با عکس های خود یک داستان بسازید.
  12. طبیعی باشید.
  13. عکس هایی بگیرید که گردشگران نمی گیرند.

 

عکس گرفتن در سفر
عکس گرفتن در سفر

جمع بندی

عکاسی در سفر شاید یکی از پرمخاطب ترین سبک های عکاسی باشد. تقریبا کسی نیست که از یک عکس طبیعت یا شهرهای تاریخی خوشش نیاید. این سبک از عکاسی می تواند جنبه تفریحی، هنری و تبلیغاتی داشته باشد. بسیاری از آژانس های مسافرتی به کمک عکس های جذاب مناطق مختلف، مشتریان زیادی را جذب می کنند. از این رو این سبک از عکاسی، نیازمند ظرافت، دانش، تجهیزات خاص و خلاقیت عکاس است.
اگر در این بخش ها دچار مشکل شدید و نیاز به عکاسی حرفه ای در سفر داشتید، طرح گندم به شما کمک خواهد کرد. مجموعه تبلیغاتی و عکاسی ما، با پرسنل حرفه ای و متخصص، توانایی انجام انواع عکس برداری های تبلیغاتی و عکاسی صنعتی را دارد. همچنین، اگر یک عکاس تازه کار هستید و نیاز به اطلاعات دارید، می توانید از مقالات ما استفاده کنید.

عکاسی صنعتی در مجموعه طرح گندم

 عکاسی صنعتی در مجموعه طرح گندم با سابقه ای درخشان، تصاویری برجسته و ماندگار از کالا یا محصولات شما را در ذهن مشتریانتان نمایان می‌کند. مجموعه ما با تیمی متخصص، با دارا بودن تجهیزاتی مدرن و به روز، عکسبرداری از محصولات کوچک و بزرگ با پس زمینه دل خواهتان را به صورت کاملا حرفه ای ارائه می دهد. در مجموعه ما تمامی نکات مانند پس زمینه، چینش کالا یا محصول، شناسایی قشر مخاطبانی که قرار است تحت تأثیر عکس قرار گیرند،

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =