عکاسی از صنایع غذایی

عکاسی تبلیغاتی از غذا

عکاسی تبلیغاتی غذا ، شاخه ای از عکاسی است که برای تبلیغ و ترویج محصولات غذایی استفاده می‌شود.در این نوع تصویربرداری  ، غذاها به شکل جذاب وفریبنده به تصویر کشیده می‌شوند تا مخاطبان را به خرید و مصرف  از این محصولات ترغیب کنند .

 

عکاسی از غذا چیست ؟

این سبک از عکاسی برای جلب مخاطب می باشد و مشتریان با دیدن این تصاویر مشتاق به  به سفارش غذا می شوند .

این رشته از عکاسی به معرفی غذا ها و مواد غذایی می پردازد . در نتیجه باعث می شود که مشتری جذب آن  شود ، طوری که ترغیب به سفارش دادن غذا شود .

تکنیک های عکاسی تبلیغاتی موادغذایی

برای عکاسی تبلیغاتی غذا ، علاوه بر داشتن دانش فنی و هنر عکاسی ، نمونه‌های خلاقانه و جذاب از غذاها بسیار مهم است.

در این نوع عکاسی ، رنگ‌های جذاب، نورپردازی مناسب و استفاده از لوازم جانبی مختلف مثل پس‌زمینه‌های مناسب ، دستگیره‌های سفید و سایر الزامات فني به کار گرفته مي‌شود .

تکنیک های عکاسی تبلیغاتی

یکی از متداول ترین تکنیک ها برای عکاسی تبلیغاتی غذا روی هم چیدن مواد غذایی می باشد .خوبی این روش این است که می توانید اشکال مختلف از این مواد درست کنید و بتوانید از زوایای مختلف از مواد غذایی ، عکس برداری کنید .

رنگ ها،  زیبایی های بصری در تصویر تولید می کنند . می توان با استفاده از روانشناسی رنگ ها و ترکیب ان ها با یکدیگر ، یک اثر هنری زیبا خلق کنید .

استفاده از پس زمینه های سفید و سیاه  یا به اصطلاح بوم بی نهایت و ابزار کرپ می تواند ترکیب بندی تصویر را تغییر دهد .استفاده از این تکنیک سبب زیبایی و افزایش کیفیت محصول در تصویر می شود و همچنین می توان بر روی تصاویر متن هم اضافه نمود .

در هنگام عکاسی می توان از ویژگی های مواد غذایی استفاده کنید . این سبک می تواند تاثیر بسزایی  برای جذب مشتری شود و مخاطب بتواند تصور خوبی راجب غذا در ذهنش داشته باشد .

معمولا این افکت در عکاسی از مایعات کاربرد دارد و باعث می شود که عکس  شما پویا تر و زیبا تر به نظر برسد . البته هنگام عکاسی از محصول ، سرعت شاتر باید زیاد باشد تا افکت خوبی به نمایش بگذارد . توجه داشته باشید هنگام استفاده از افکت پاشیدن ، آسیبی به تجهیزات شما وارد نشود .

استفاده از چیدمان های متنوع و جذاب نیز بر تاثیر گذاری مخاطب بسیار مهم می باشد . این روش نیز برای بیان کردن مفهوم استفاده می شود .

برای اینکه تصویر فریبنده و جذاب باشد می توانید از این روش نیز استفاده کنید .معمولا این سبک برای مواد غذایی جامد استفاده می کنند که در بعضی اوقات از نخ به عنوان پایه استفاده می کنند و در آخر با ویرایش کردن تصویر پایه ها را حذف می کنند .

علاوه بر این ، در عکاسی تبليغاتي غذا، استفاده از فنیک های خلاقانه بسيار حائز اهمیت است.این فنیک ها می‌توانند شامل استفاده از بخار، روغن، آب و سایر موادی باشد که به غذا جذابیت و تازگی بیشتری ببخشند.برای اینکه تصویر فریبنده و جذاب باشد می توانید از این روش نیز استفاده کنید .

معمولا این سبک برای مواد غذایی جامد استفاده می کنند که در بعضی اوقات از نخ به عنوان پایه استفاده می کنند و در آخر با ویرایش کردن تصویر پایه ها را حذف می کنند .علاوه بر این ، در عکاسی تبليغاتي غذا، استفاده از فنیک های خلاقانه بسيار حائز اهمیت است.

این فنیک ها می‌توانند شامل استفاده از بخار، روغن، آب و سایر موادی باشد که به غذا جذابیت و تازگی بیشتری ببخشند.

مزایای عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی

یکی از ترند ترین روش ها برای تلیغ غذا و برندهای غذایی می باشد . از مهم ترین مزایای عکاسی تبلیغاتی می توان به تشوق افراد به خرید و فروش محصولات غذایی اشاره نمود . دیگر مزایای عکاسی مواد غذایی ، معرفی برند های مواد غذایی و محصولات غذایی می باشد  .

عوامل تاثیر گذار در عکاسی تبلیغاتی غذا

  1. داشتن نور مناسب و رفلکتور نور
  2. ادیت حرفه ای عکس
  3. تجهیزات مناسب و حرفه ای
  4. ترکیب بندی و زوایای متنوع
  5. داشتن خلاقیت و ایده ها ی متفاوت

هزینه عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی

تعرفه عکاسی تبلیغاتی از غذا به عوامل مختلفی بستگی دارد . سایز محصول ، جنس ، لوکیشن ، تجهیزات مورد نیاز و غیره از عوامل تعیین کننده در هزینه ی عکاسی تبلغاتی می باشد .

جمع بندی

عکاسی تبلیغاتی از غذا، پر درآمد و چالش بر انگیز است.

برای عکاسی تبلیغاتی نیازمند به خلاقیت و ایده های متنوع هستید .

عکاسان تبليغاتي غذا معمولاً در همکاری با تیم‌های خلاق و طراحان گرافيک کار مي‌کنند تا عکس‌های جذاب و منحصر به فرد را برای تبليغات و نمایش در رسانه‌های مختلف ایجاد کنند.

همچنین با نورپردازی درست ؛ بیان کردن مفهوم؛ و انتخاب زاویه درست؛ می توانید نظر مشتریان را جلب کنید؛ و در این زمینه موفق باشید .

سوالات متداول

به سبکی از عکاسی از مواد غذایی و خوراکی ها است .عکاسان از غذا ها عکس می گیرند تا ویژگی ها و کیفیت های  این مواد را به مشتریان عرضه نماید .

به طور کل روش جالبی برای تبلیغات مواد غذایی رستوران ها ، کافی شاپ ها و کارخانه های صنایع غذایی می باشد .

تعرفه عکاسی تبلیغاتی از غذا به عوامل مختلفی بستگی دارد . جنس ، سایز محصول ، لوکیشن ، تجهیزات مورد نیاز و غیره از عوامل تعیین کننده در هزینه ی عکاسی تبلغاتی می باشد . شما می توانید با کمک از تیم متخصص و مشاوران ما در حوزه عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی ، به نتیجه مطلوب خود برسید .

عکاسی صنعتی در طرح گندم !

جهت مشاهده نمونه آثار عکاسی تخصصی توسط عکاسان صنعتی حرفه ای طرح گندم بر روی لینک عکاسی صنعتی کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 7 =