تجهیزات مناسب عکاسی حرفه ای

لوازم عکاسی صنعتی

لوازم عکاسی صنعتی از مهم ترین ملزومات برای ثبت تصویر با کیفیت می باشد .این لوازم ابزار ها و ادواتی هستند که به شما کمک می کند تا عکس های با کیفیتی ثبت نمایید .در این مقاله قصد داریم تا درمورد تجهیزات لازم برای عکاسی صنعتی صحبت کنیم .

 

لوازم عکاسی صنعتی

در عکاسی صنعتی به تجهیزات زیاد و متنوعی نیاز دارید که عبارتند از دوربین ، لنز ، لوازم نور پردازی ، اکسسوری و ادوات جانبی که همه ی این ها وابسته به نیاز و بودجه ی شما دارد .

باید توجه داشت که نمی توان به سادگی از این لوازم به راحتی صرف نظر کرد زیرا اکثر ان ها ضروری می باشند .

هر کدام از این لوازم عکاسی صنعتی شامل برند های متنوع و قیمت های مختلف همین طور کیفیت های متفاوت هستند که همه ی آن ها وابسته به سلیقه و نیاز شما هستند .

 

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی صنعتی

در این قسمت ابتدا لیستی از ابزار های مورد نیاز را معرفی می کنیم و در قسمت بعد نحوه انتخاب هر یک را برای شما توضیح می دهیم.

  1. دوربین عکاسی
  2. لنز های حرفه ای
  3. لوازم نور پردازی
  4. سه پایه عکاسی
  5. میز عکاسی
  6. سیستم کامپیوتری
  7. برنامه های ادیت عکس

 

دوربین های مناسب برای عکاسی صنعتی

دوربین جز مهم ترین ابزار عکاسی به شمار می رود .انتخاب دوربین عکاسی بنا به بودجه شما می باشد . ما در این بخش به بررسی دوربین های عکاسی صنعتی می پردازیم .

پیشنهاد ما به شما این است که اگر حرفه ای و تازه کار هستید ، نیازی به دوربین های گران قیمت ندارید .اما اگر دوربین های نیمه حرفه ای می خواهید ، دوربین های رده ی اس ال آر گزینه مناسبی می باشد .

توصیه ما برای دوربین های اس ال آر 3 برند کانن ، نیکون و سونی می باشد .اگر قصد برای خرید دوربین های حرفه ای دارید دوربین هایی مثل canon MVI  نیکون D850 و یا سونی A7RIII   را تهیه کنید.

با این دوربین ها سطح متفاوتی از کیفیت و امکانات را می توانید تجربه کنید .

 

لنز های عکاسی صنعتی

زمانی که شما می خواهید دوربین بخرید همراه ان لنز نیز وجود دارد که اکثر این لنز ها کیفیت متوسطی دارند که به آن ها لنز کیت می گویند.توصیه ما برای تازه کاران لنز های کیت می باشد که اصطلاحا به آن ها لنز های تست می گویند .

اما اگر قصد دارید عکسهای با کیفیت بگیرید اما بودجه کافی ندارید از لنز های 24-70 یا 24-105 استفاده کنید که دارای کیفیت مناسب و شما را به عکس های شارپ تری می رسید .

 

نور پردازی عکاسی صنعتی

منبع نور جز مهم ترین ابزار برای عکاسی صنعتی می باشد. برای تولید نور به فلاش های استدیویی که دارای مدل ها و قیمت های متنوعی است ، نیاز داریم .

این بخش از عکاسی شامل ابزارلات و تجهیزت متفاوتی می باشد .

اگر می خواهید به صورت حرفه ای عکاسی کنید به حداقل 2 شاخه فلاش استدیویی با قدرت 250 ژول ، سه پایه نور به تعداد فلاش ها ، نور سنج ، رادیو فلاش ،  رفلکتور عکاسی ، سافت باکس نور و فیره نیاز دارید .

 

سه پایه عکاسی

سه پایه عکاسی برای جلوگیری از لرزش دوربین استفاده می شود .معمولا برای عکاسی محصولات فروشگاهی از سه پایه دوربین استفاده می کنند .

سیستم کامپیوتری

یکی دیگر از لوازم مورد نیاز برای عکاسی صنعتی استفاده از سیستم کامپیوتری می باشد . دلیل استفاده از آن ادیت عکس ها با رزولوشن بالا می باشد .

یک سیستم کامپیوتر حرفه ای باید دارای کارت گرافیک به روز با سرعت پردازش بالا ريال سی پی یو با قدرت پردازش بالا ، هاردبا سرعت ذخیره بالا و ترجیحا SSD  و رم حداقل 8 به بالا باشد .

 

نرم افزار های عکاسی صنعتی

بعد از تهیه عکس نیاز به ویرایش و ادیت عکس دارید که این نرکم افزار ها باعث می شوند که نقص های عکس رفع بشود و سبب بهبود کیفیت عکس شود .

توصیه ما به شما استفاده از نرم افزار های ادوبی کمرا ، ادوبی لایتروم و ادوبی فتوشاپ است .

 

سخن آخر

داشن لوازم عکاسی بسیار برای داشتن خروجی زیبا و متفاوت عکس مهم است .اگر قصد دارید که عکاسی صنعتی را حرفه ای دنبال کنید باید ابزار ها بالا را برای خود تهیه کنید تا به مهارت های لازم و درآمد مطلوب خود برسید .

 

سوالات متداول

بله برای شروع می توانید از دوربین های رده ی اس ال آر شروع کنید و بعد با توجه به پیشرفت و بودجه ی خود دوربین مناسب تری برای خود تهیه کنید .

شما  برای عکاسی صنعتی به تجهیزاتی از جمله دوربین عکاسی ، لنز های حرفه ای ، لوازم نور پردازی ، سه پایه عکاسی  ، میز عکاسی ، سیستم کامپیوتری ، برنامه های ادیت عکس نیاز دارید.

عکاسی صنعتی در طرح گندم !

جهت مشاهده نمونه آثار عکاسی تخصصی توسط عکاسان صنعتی حرفه ای طرح گندم بر روی لینک عکاسی صنعتی کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =