عکاسی از محصولات

عکاسی صنعتی از محصولات

عکاسی صنعتی از محصولات

یکی از بخش های تبلیغات یک شرکت، عکاسی صنعتی است. عکاسی صنعتی محصول برای معرفی و شناخت سریع محصولات با توجه به جزئیات و ویژگی های آن ها است .

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش فروشگاه های انلاین ، توجه به عکاسی صنعتی بیشتر شده و تقریبا همه ی شرکت ها و برند ها نیاز به عکاسی صنعتی دارند . خلاقیت ها و ایده ها از سوی عکاسان باعث جذابیت و متمایز کردن این نوع عکس ها نسبت به عکس معمولی می شود .

 

تجهیزات عکاسی صنعتی

هر شاخه ای از عکاس تجهیزات مورد نظر خود را می خواهد و تجهیزات عکسی صنعتی شامل دوربین ، لنز عکاسی ، خیمه عکاسی و سه پایه می باشد .دوربین عکاسی باید متناسب به نیاز و نوع عکاسی انتخاب شود که معمولا عکس های صنعتی در وب سایت ها استفاده می شود که دوربین های میان رده مثل اس ال  ار گزینه خوبی می تواند باشد. اما اگر ما بخواهیم عکس برای بیلبورد و … استفاده کنیم نیاز به مدل دوربین های حرفه ای تر داریم .

مورد بعدی که به آن می پردازیم لنز است که با توجه به اندازه ی محصولات آن را انتخاب می کنیم . برای عکاسی صنعتی معمولا ما نیاز به دو یا سه مورد لنز داریم . اخرین مورد از این نوع تجهیزات سه پایه می باشد که برای تسلط بیشتر در عکاسی استفاده می شود و مانع از لرزش دستان شما می شود در نتیجه می توان یک عکس صنعتی با کیفیت داشته باشیم. بهترین گزینه از این پایه ها ،استفاده از پایه های استودیویی است.

 

عوامل موثر در عکاسی صنعتی

پس زمینه ی عکاسی صنعتی

شرکت ها ترجیح می دهند که عکس های خود را ساده و واقعی تر به نمایش بگذارند  و گزینه ی مناسب برای این کار پس زمینه ی سفید می باشد تا بتواند محصولات را با جزئیات کامل به نمایش بگذارند .

اگر محصول از یک حدی بزرگ تر باشد ما می توانیم از پرده های سبز استفاده کنیم و در نهایت پس زمینه آن را حذف می کنیم .دلیل استفاده از بک گراند سبز این است که می توانیم عکس را با استفاده از نرم افزار های ادیت، ویرایش کنیم این نکته نیز حائز اهمیت است که پرده ی سبز برای اشیای ریز مناسب نیست به دلیل اینکه نمی توان عکس ها را به راحتی ادیت کرد و فرایند عکاسی را کند تر می کند.

رفلکتور نور

هنگام عکاسی صنعتی از محصولات استفاده از هر نور باعث می شود که قسمتی از محصول روشن بماند وقسمت های دیگر آن در سایه بیافتد . استفاده از رفتلکس نور باعث می شود که تا این مشکل ها تا حد مطلوبی بر طرف شود .

برای عکاسی صنعتی می توان از نور خورشید هم استفاده کرد که نیاز به خلاقیت شما دارد و می توانید در جهت درست از ان استفاده نمایید که نور خورشید می تواند در هزینه های ما صرفه جویی می کند .

استفاده از میز

نوع نمایش برای عکاسی صنعتی حائز اهمیت می باشد . که استفاده از میز یکی از مورد هایی برای نمایش بهتر محصولات می باشد. پیشنهاد ما به شما استفاده از میز هایی است که رنگ متناسب با محصولات را دارا باشد و تاثیر گذاری خود را در عکس به وجود بیاورد .

اتاق مناسب

اتاق مناسب برای عکاسی صنعتی محصول باید به گونه ای باشد که فضای کافی و نور لازم برای عکاسی را دارا باشد . اگر در شرکت ها یا ادارات شروع به عکاسی می کنید . ترجیحا از اتاق هایی استفاده کنید که در آن رفت و امد نسبت به بقیه ی اتاق های دیگر کمتر باشد .  چون باعث حواس پرتی شما می شود.

 

سخن اخر

عکاسی صنعتی محصول ، یکی از پردرآمد ترین رشته های عکاسی می باشد که مناسب برای افراد تازه کار نمی باشد و باید دارای مهارت و تجربه ی کافی بود . در این مقاله به مفهوم کلی عکاسی صنعتی محصول پرداختیم که شما می توانید با استفاده از این نکات به مهارت کافی در این زمینه برسید .

 

سوالات متداول

عکاسی از محصولات یکی از شاخه های پر کاربرد عکاسی می باشد که در آن هنرمند با استفاده ازتجربه ها و مهارت های خود تلاش می کند تا بهترین خروجی را به تصویر بکشد . اگر می خواهید عکس دقیق از محصولتان در وب سایت ها و شبکه های مجازی منتشر کنید دیدن نمونه عکاسی صنعتی از محصول می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشد .

هدف از عکاسی صنعتی محصولات به نمایش در آوردن یک محصول به طور واقعی و دور از هر گونه بزرگنمایی و اغراق بیش از حد است . و ویژگی ها و جزئیات محصول را به نمایش می گذارد.

اگر می خواهید تمرکز عکاسی بر جزئیات و سوژه مورد نظر و دقیق باشد از عکاسی صنعتی استفاده می کنیم . اما در عکاسی تبلیغاتی روی جزئیات محصول توجه نمی شود و با استفاده از تکنیک های مختلف و مهارت های لازم آن ها را تغییرمی دهیم .

عکاسی صنعتی در طرح گندم !

جهت مشاهده نمونه آثار عکاسی تخصصی توسط عکاسان صنعتی حرفه ای طرح گندم بر روی لینک عکاسی صنعتی کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =