عوامل تاثیر گذار بر قیمت عکاسی صنعتی در ایران

قیمت عکاسی صنعتی در ایران

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی برای معرفی محصولات وکالا ها ،برندها ،افزایش فروش و سود رسانی ،شرکت ها و تولید کنندگان می باشد. عکاسی صنعتی ممکن است در نظر اول ساده برسد ولی نیاز به آماده سازی و تجهیزات زیادی دارد. قبل از اینکه بخواهید وارد آن شوید باید عواملی مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از این عوامل ،مفهوم قیمت گذاری عکاسی صنعتی در ایران می باشد

عوامل تعیین کننده ی قیمت عکاسی صنعتی در ایران

یکی از اصلی ترین و مهم ترین عوامل تعیین کننده در قیمت عکاسی صنعتی در ایران، که آیاشرکت ها وکارفرما ها برای یک عکاس پروژه ای تعریف کرده است یا می خواهد یکی از عکس های گرفته شده توسط او را بخرد. این دو مورد با هم دیگر تفاوت دارند که معمولا در قیمت نیز متفاوت خواهند بود که ما به برسی این دو مورد می پردازیم.

  1. اولین مورد عکس ،به عنوان یک محصول است که هزینه هایی که عکاس باید برای تعیین قیمت ان به عنوان محصول اثر داده شود عبارت است از هزینه ی تولید عکس،هزینه ی سربار ثابت ومتغیر و هزینه ی تبلیغات می باشد.هزینه ی سربار ثابت و متغیر شامل هزینه هایی است. که برای حفظ و نگهداری کسب و کار شخصی عکس تعریف می شود.
  2. دومین مورد سفارش خدمات عکاسی است که اغلب به عنوان پروژه ی عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی برای عکاس تعریف می شود که عواملی در قیمت گذاری عکس تعیین کننده است که به پروژه ی ما بستگی دارد.تعداد عکس ها ،نوع محصول یا خدمات ، ویرایش،زمان بندی  ،کیفیت کار،عوض کردن چینش صحنه وکادر از عوامل تعیین کننده در هزینه های پروژه می باشد به طور مثال قیمت عکاسی از محصولا غذایی و خوراکی با عکاسی از مکان های خطرناک مثل کارخانه و شرکت های تولیدی متفاوت می باشد.

هدف سفارش دهندگان و کارفرمایان عکاسی صنعتی

هدف کلی شرکت ها و کارفرمایان از عکاسی صنعتی افزایش درآمد کسب وکار و سود رسانی می باشد .قیمت عکاسی صنعتی در ایران برای اجرای پروژه  بسیار مهم می باشد.شرکت ها و کارفرمایان که از کالا ها و خدمات عکاسان صنعتی استفاده می کنند هر کدام دارای ارزش گذاری مختلفی هستند و اهداف مختلفی برای سفارش کار با عکاسان دارند.

یک سری از شرکت ها و کارفرمایان فقط قیمت را معیار ارزش گذاری عکاسی قرار می دهند که به طور کل به دوسته تقسیم می شوند که شامل:

  1. شرکت ها و کارفرمایانی که آنچنان هزینه ای برای عکاسی صنعتی نمی پردازند و برای ان ها کیفیت عکاسی مهم نمی باشد . این دسته از مشتریان کسانی هستند که گاهی ممکن است خودشان دست به کارشوند و به تولید عکسی صنعتی بپردازند.
  2. شرکت ها و کارفرمایانی که بر عکس مورد یک ، بالاترین قیمت را معیار ارزش گذاری قرار می دهند و سراغ عکاسان ماهر صنعتی و تبلیغاتی می روند و بیشترین قیمت و هزینه را به آن ها می پردازند.این دسته از مشتریان کسانی هستند که به کیفیت عکس خود بیشترین اهمیت را می دهند تا به سود مطلوب از تبلیغات خود برسند.

هزینه های سربار

هزینه هایی که برای حفظ کسب وکار شما می باشد شامل:

  • مالیات
  • هزینه ی اجاره ی استودیو
  • هزینه های دفتری و استودیویی و تن خواه
  • بیمه ی تجهیزات وبیمه ی تیم عکاسان
  • شارژ دفتر یا استودیو و هزینه ی برق،آب،گاز و تلفن

عوامل تاثیر گذار بر قیمت عکاسی صنعتی در ایران

عوامل تاثیر گذار روی هزینه های عکاسی صنعتی

  • محل عکس برداری :مکان استودیو و محل نگهداری محصولات شما می تواند از عوامل تاثیر گذاری روی هزینه های عکاسی صنعتی باشد. به طوری که اگر تجهیزات شما از محل عکس برداری دور باشد تاثیر بسزایی در هزینه های شما دارد. چون هزینه ی نقل انتقال تجهیزات شما، به هزینه های کل عکاسی اضافه می گردد.
  • ویرایش و ادیت :عکس هایی که به عنوان عکس صنعتی گرفته می شوند گاهی نیاز به ویرایش دارند و بسته به سبک و سلیقه ی عکاس مدت زمان متفاوتی طول می کشد تا خروجی مناسب دهند. عوامل مختلفی در تعیین هزینه ی ویرایش عکس وجود دارند. این عوامل عبارتند از تصحیح رنگ ،تنظیمات نور ،تصحیح کیفیت و تنظیمات سایه عکس می باشد.
  • تعداد دسته بندی محصولات:محصولات و کالاها به تنظیمات مختلفی نیاز دارند. از جمله به نور ،تجهیزات و تنظیمات متنوعی نیاز دارند. دسته بندی محصولات باعث افزایش هزینه های تولید شده و احتمالا عکاس هزینه های بیشتری از شما بابت ان دریافت کند.
  • وزن و اندازه:در عکسبرداری صنعتی هر چه وزن محصولات بیشتر باشد کار عکاسان صنعتی نیز بیشتر خواهد بود و به تیم بیشتری برای ثبت عکس نیاز دارد. دلیل نیاز به پشتیبانی تیم زمان بر بودن پروژه ی عکاسی است که باعث افزایش هزینه نیزمی شود. همچنان اگر طول کالا ی مورد نظر بزرگ تر باشد به یک مکان بزرگ ترو تجهیزات بیشتر برای انجام پروژه ی عکاسی دارید.
  • تعداد فریم:هرچه تعداد عکس های گرفته شده بیشترباشد ،هزینه های عکاسی نیز بیشتر می شود.
  • استخدام مدل :بعضی از محصولات نیاز به تعریف بیشتری دارند که با استفاده از مدل ها امکان پذیر می باشد. با کمک مدل های معروف می توان به تبلیغات محصول کمک ویژه ای کرد. همچنان اگر مدل ها بتوانند مشتریان را به طوری قانع کنند که این محصول تاثیر مثبتی در زندگی مشتریان می گذارد، سبب افزایش فروش محصول می شود. هزینه ی استخدام مدل بسته به قرار داد بین کارفرما و خود مدل می باشد که وابسته به نوع قرارداد و توافقشان با هم دیگر می باشد و سبب افزایش هزینه در عکاسی صنعتی می شود.

 

 در این رابطه بخوانید: علت تار شدن عکس ها جیست؟

سخن آخر

در مقاله ی بالا به عوامل تاثیر گذار و تعیین کننده در قیمت و هزینه ی عکاسی صنعتی در ایران پرداختیم. این عوامل که در فروش و تبلیغ محصولات بسیار مهم است. جذب ببیندگان تا حدی زیادی به کیفیت تصاویر گرفته شده بستگی دارد. بنابراین تصاویر بی نقص ،نیاز به یک تیم حرفه ای  عکاسی صنعتی دارد. که بنا به هزینه ی که شما به ان ها پرداخت می کنید، می توانند تصاویر حرفه ای را در اختیار شما قرار دهند. تا بتوانید فروش و کسب کار خود را توسعه دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =