کاربرد هوش مصنوعی در ویرایش عکس های دیجیتال

کاربرد هوش مصنوعی در ویرایش عکس

تصویر گری یکی از اولین هنر های انسان است که قدمتی چندین هزار ساله دارد ، با پیشرفت تکنولوژی این هنر نیز شاخه های جدیدی مانند عکاسی و فیلمبرداری پیدا کرد که امروزه اهمیت ویژه ای در زندگی روزمره ما دارد . از این رو در راستای بهبود هرچه بیشتر کیفیت تصاویر ، هوش مصنوعی پیش قدم شده تا تجربه جدیدی از هنر عکاسی را برای ما به ارمغان آورد و ما در این مقلاله میخواهیم راجب کاربرد هوش مصنوعی در ویرایش عکس صحبت کرده و برترین ابزار های این حوزه را به شما معرفی کنیم.

هوش مصنوعی چه تاثیری در ویرایش عکس ها دارد؟

امروزه هوش مصنوعی جزو داغ ترین بحث های دنیای تکنولوژی است و ویرایش عکس به وسیله آن از رایج ترین موارد استفاده (AI) در بین علاقه مندان میباشد. قطعا هر یک از ما از امکانات دوربین تلفن همراه مانند : (فوکوس – تشخیص چهره – بزرگنمایی و…) استفاده کرده ایم ، همه ی این امکانات نمودی از هوش مصنوعی است که به ما در ارائه ی تصویری با کیفیت یاری میرساند ولی قابلیت های هوش مصنوعی تنها به این موارد ختم نمیشود ، برای مثال موارد :

  • حذف پس زمینه
  • افزایش و کاهش سایز تصویر
  • حذف اشیاء
  • نورپردازی
  • تغییر رنگ و فرم سوژه
  • افزایش کیفیت

برخی از مهمترین تاثیرات هوش مصنوعی در ویرایش تصاویر دیجیتال میباشد.

آیا پیشرفت هوش مصنوعی موجب بیکاری ویرایشگران تصاویر میشود؟

در اثر حاضر پیشرفت کاربرد هوش مصنوعی در ویرایش عکس اجتناب ناپذیر است  و سرعت آن قطعا خطری جدی را برای ویرایشگران عکس های دیجیتال به همراه دارد . همانطور که میدانید ویرایشگری عضوی جدانشدنی در عکاسی صنعتی و مشاغلی مانند طراحی کاتالوگ است و در سالیان اخیر همواره درآمد مناسب و موقعیت شغلی  مقبولی برای علاقمندان به این رشته بوده است . بنابراین پاسخی قطعی برای این سوال وجود ندارد ولی تجربه ثابت کرده که کارفرمایان در شرایط برابر دستگاه را به نیروی انسانی ترجیح میدهند.

خلق تصویر با هوش مصنوعی !

اگر فکر میکنید که هوش مصنوعی فقط در عکاسی و ویرایش تصاویر کاربرد دارد سخت در اشتباهید ، زیرا (Ai) پایش را فراتر گذاشته و میتواند تصاویر را خلق کند! این شاید عجیب ترین دستاورد هوش مصنوعی برای انسان باشد که فقط با دریافت چند کلمه یک تصویر جدید بسازد که مطابق با سلیقه و سبک مدنظر شماست. مطمئنا افرادی که برای اولین بار با این موضوع مواجه میشوند باور آن کمی مشکل است ، پس در ادامه برخی از برترین ابزار های خلق تصویر به کمک هوش مصنوعی را برای شما درج مینماییم.

  1. Midjourney
  2. Stable Diffusion
  3. Craiyon
  4. NightCafe
  5. Dream by Wombo
  6. DALL-E 2

به کمک موارد بالا میتوانید تجربه ی جذابی از هوش مصنوعی در زمینه خلق تصاویر زیبا داشته باشید.

خلاقیت کلید نجات بشر!

پیشتر در قسمت (آیا پیشرفت هوش مصنوعی موجب بیکاری ویرایشگران تصاویر میشود؟) با چالشی به نام هوش مصنوعی برای ویرایشگران آشنا شدیم و حالا میخواهیم این فرضیه را با هم بیشتر مورد برسی قرار دهیم. همانطور که میدانیم هوش مصنوعی حاصل داده های فراوانیست که توست انسان ها بارگذاری شده است و عملا (AI) از این الگوریتم های پیروی میکند ، بنابر این مزیت بزرگ انسان ها نسبت به هوش مصنوعی خلاقیت است. جایی که توانایی ذهن انسان در ویرایش و استفاده از المان های مختلف موجب نتیجه ای به مراتب بهتر نسبت به هوش مصنوعی میشود. اما در این میان باز یک سوال تازه مطرح میشود (این مسئله تا کی حافظ منافع انسان خواهد بود؟)

بهترین ابزار های ویرایش عکس با هوش مصنوعی

کاربرد هوش مصنوعی در عکاسی
کاربرد هوش مصنوعی در ویرایش عکاسی حرفه ای

با توجه به تفاصیر قبل استفاده از هوش مصنوعی و تلفیق آن با خلاقیت انسانی میتواند ترکیب ایده عالی برای رسیدن به یک تصویر مناسب جهت استفاده های روزمره و یا حرفه ای تر مانند عکاسی صنعتی و طراحی کاتالوگ باشد که قطعا با رعایت اصول حرفه ای در استفاده از آن نتیجه ی خوبی برای شما به همراه خواهد داشت .

حالا که با مزایای هوش مصنوعی در ویرایش عکس آشنا شدیم ، میخواهیم 5 عدد از بهترین ابزار های هوش مصنوعی در زمینه ی ویرایش تصاویر را به شما معرفی کنیم.

  1. Hitpaw Photo Enhancer

 Hitpawاولین و برترین ابزار ویرایش عکس با هوش مصنوعی میباشد ، زیرا در شفافیت و افزایش کیفیت عکس های تار بهترین کارایی را دارد و با رابط کاربری ساده تجربه خوبی از کار با این نرم افزار خوهید داشت.

  1. Icons8

 Icons8دومین گزینه در لیست ماست که از در زمینه بزرگنمایی عکس بدون افت کیفیت و رفع خودکار عیوب تصاویر انتخابی مناسب به شمار می اید.

  1. Deep Image AI

 Deep Image AI با اکثر سیستم عامل ها اعم از (اندروید ، آِ او آس ، ویندوز و مک) سازگاری دارد و در افزایش کیفیت عکس های قدیمی کاربرد ویژه ای دارد.

  1. VanceAI Image Upscaler

 VanceAIنام چهارمین ابزار در این فهرست میباشد که انیمه ی هوش مصنوعی مخصوص به خود را دارد و برای تغییر اندازه عکس های انمیشنی تا 16 برابر کاربرد دارد.

  1. Lets Enhance

اگر به دنبال ارتقاع کیفیتت عکس های قدیمی خود به کیفیت 4k هستید ، ابزار Lets Enhance بهترین گزینه برای شماست ، علاوه بر این اصلاح و تقویت رنگ ها و کاهش نویز را هم به امکانت آن اظافه کنید.

سخن پایانی

تاثیر هوش مصنوعی در زندگی ما غیر قابل انکار است و نمیتوان جلوی ورود آن به همه ی مشاغل را گرفت پس بهترین راه برای بهره گیری از آن به کارگیری و استفاده از مزیت های آن در کنار خلاقیت انسانی است که موجب نتیجه ای به مراتب بهتر و مطلوب تر برای همه کاربران میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهارده =