راهنمای عکاسی با ذره‌ بین

عکاسی با ذره بین

راهنما و آموزش عکاسی با ذره‌بین

عکاسی با ذره بین راهی عالی برای ثبت عکس های منحصر به فرد و خلاقانه است. اما چگونه این کار را انجام دهید؟ چگونه می‌توانید بهترین نتایج را بدست آورید؟ در این مقاله، همه چیزهایی که باید در مورد گرفتن عکس های چشم نواز با ذره بین بدانید را توضیح می دهم، از جمله:

در واقع عکاسی با ذره بین چیست؟

از چه ایده هاییی برای عکاسی استفاده کنیم؟

و سوالات دیگری که ممکن است به هنگام عکاسی برای شما بوجود بیاید. بنابراین، اگر آماده شروع هستید تا یک عکاسی فوق العاده داشته باشید، پس بیایید باهم شروع کنیم:

عکاسی با ذره بین چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، عکاسی با ذره بین تکنیکی است که از یک ذره بین به همراه یک دوربین و لنز استاندارد استفاده می کند. ذره بین بین لنز و سوژه قرار می گیرد تا انواع جلوه های خلاقانه جالب ایجاد کند .

به عنوان مثال، می توانید از ذره بین برای موارد زیر استفاده کنید:

موضوع را بزرگ کنید.

ایجاد اعوجاج نوری.

جزئیات قانع کننده را برجسته کنید.

به یک معنا، یک ذره بین می تواند به عنوان یک لنز ماکرو اقتصادی عمل کند، اگرچه عکس های به دست آمده از آنچه یک لنز ماکرو معمولی ممکن است ایجاد کند، بسیار جذابتر است! نکته خوب در مورد ذره بین این است که آنها بسیار ارزان هستند و بسیاری از افراد ممکن است قبلاً آنها را در اطراف خانه داشته باشند، بنابراین بسیار در دسترس هستند. به علاوه، آنها فرصت های بی پایانی برای عکس های خلاقانه ارائه می دهند!

راهنمای گام به گام عکاسی با ذره‌بین

در این بخش، رویکرد خود را به عکس های زیبای ذره بین به اشتراک می گذارم. توجه داشته باشید که برای اهداف این آموزش، من عکاسی از گل ها را انتخاب کرده ام. آنها رنگارنگ، جالب هستند و حرکت نمی کنند، بنابراین سوژه های خوبی برای این تکنیک هستند. (و زمانی که بتوانید با استفاده از اشیاء بی جان تصاویر عالی ایجاد کنید، همیشه می توانید بعداً به موضوعات و سوژه های متحرک بروید!)

آنچه برای عکاسی لازم است

از جمله مواد مورد نیاز برای عکاسی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

یک دوربین

یک ذره بین

موضوع و سوژه

یک پارچه تمیز کننده

سه پایه (اختیاری)

می توانید از هر نوع دوربینی برای گرفتن عکس های ذره‌بین زیبا استفاده کنید. در حالی که یک مدل رده بالا بدون آینه عالی کار می‌کند، می‌توانید از تلفن هوشمند نیز استفاده کنید.

آموزش عکاسی با کمترین هزینه را در این مقاله بخوانید!

همچنین، اگر می خواهید تطبیق پذیری خود را افزایش دهید، ایده خوبی است که چند ذره بین با اندازه های مختلف خریداری کنید. اگر می‌خواهید تصاویری با تمرکز بر سوژه ایجاد کنید که دارای ذره‌بین در کادر نباشد، مدل‌های بزرگ‌تر بهتر عمل می‌کنند، به خصوص اگر به دنبال خلاقیت هستید.

در نهایت، سه پایه به دلایل مختلفی می تواند برای عکاسی مفید باشد. دوربین شما را در حالی که ذره بین را در دست دارید ثابت نگه می دارد، و اگر در داخل خانه و در نور کم کار می‌کنید، می تواند از تاری شدن ناشی از لرزش دوربین جلوگیری کند.

مرحله 1: دوربین خود را راه اندازی کنید و ذره بین را تمیز کنید.

با روشن کردن دوربین خود شروع کنید. اگر لنزهای آن قابل تعویض هستند، لنز را در محدوده 50 تا 105 میلی متر نصب کنید. (اگر لنز خیلی کوتاه باشد، ممکن است برای خارج کردن لبه های ذره بین از کادر مشکل داشته باشید، و اگر لنز خیلی بلند باشد، ممکن است کمی سخت باشد.)

من همچنین شما را تشویق می کنم که ذره بین را با پارچه تمیز کنید. (دستمال پاک کن لنز نیز کاربردی است.) مهم است که به یاد داشته باشید که شیشه ذره بین معمولی به مراتب کمتر از شیشه داخل دوربین شما تأثیرگذار است، بنابراین خوب است همیشه شیشه را قبل از استفاده تمیز کنید. به این ترتیب می توانید وضوح تصویر را به حداکثر برسانید. (با این حال، اگر تصاویر واضحی را دریافت نکردید، نگران نباشید؛ در برخی از موارد نرمی واقع می تواند به جلوه کلی اضافه کند!).

مرحله 2: یک سوژه را پیدا کنید و آن را در نزدیکی دوربین خود قرار دهید.

برای این مثال، من از گل ها به عنوان موضوع خود استفاده می کنم، اما شما می توانید تقریباً از هر چیزی استفاده کنید: اسباب بازی، غذا، وسایل الکترونیکی، کتاب یا حتی مردم. من توصیه می کنم موضوعی را با جزئیات زیاد انتخاب کنید. هرچه جزئیات بیشتری در سوژه وجود داشته باشد، ذره بین آن را برجسته تر می‌کند.

هنگامی که سوژه ای دارید، موقعیت دوربین خود را تا زمانی تنظیم کنید که دوربین و سوژه نزدیک شوند. (ممکن است نیاز به تنظیم پایه های سه پایه داشته باشید، و بهتر است سوژه خود را روی میز یا سطح ثابت دیگری قرار دهید.) فوکوس خودکار شما احتمالاً توسط ذره بین گیج می شود، بنابراین لنز خود را به صورت دستی تنظیم کنید.

در به روزرسانی بعدی به ادامه مراحل جذاب عکاسی با ذره بین خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید: عکاسی از نوزاد

 

مرحله 3: ذره بین را در جای خود قرار دهید.

در مرحله بعد، ذره بین را روی جلوی لنز دوربین خود با دست نگه دارید و از منظره یاب دوربین نگاه کنید. احتمالاً تصویر به شدت خارج از فوکوس خواهد بود، بنابراین باید فوکوس لنز را تنظیم کنید یا ذره بین را بین دوربین و سوژه به جلو و عقب ببرید. این می تواند مشکل باشد، اما من شما را تشویق می کنم که پشتکار داشته باشید.

راهنمای عکاسی با ذره بین

هدف این است که یک نقطه شیرین پیدا کنید که در آن بخشی یا تمام تصویر واضح به نظر برسد، اما خیلی حساس نباشید. مهم است که در مورد اینکه چگونه ذره بین عکس را تغییر می دهد، آگاه باشید!

مرحله 4: تنظیمات خود را تنظیم کنید و عکس بگیرید.

پس از دریافت افکتی که دوست دارید، ادامه دهید و دکمه شاتر را فشار دهید! اما به تنظیمات دوربین خود توجه کنید و به خاطر داشته باشید که لایه اضافی شیشه بین دوربین و سوژه میزان نوری را که واقعاً به سنسور می رسد کاهش می دهد.

بنابراین، ممکن است لازم باشد سرعت شاتر خود را کاهش دهید یا ISO خود را افزایش دهید تا زمانی که به نتیجه معقولی برسید. همچنین اگر تصویر شما خیلی تاریک یا خیلی روشن شد، می‌توانید جبران نوردهی را تنظیم کنید، و قطعاً باید با تنظیم دیافراگم نیز عمق میدان را آزمایش کنید. ( اگر می خواهید عکس های انتزاعی تولید کنید ، عمق میدان کم می تواند عالی کار کند!)

مرحله 5: آزمایش کنید!

در این مرحله، شما مکانیک را می شناسید. شما فقط باید آزمایش کنید در تجربه من، آزمایش مداوم بهترین عکس ها را ایجاد می کند!

به عنوان مثال، هنگامی که احساس می‌کنید از سوژه خود از طریق یک ذره بین عکس می گیرید، چرا سعی نکنید دو ذره بین را برای بزرگنمایی بیشتر در کنار هم قرار دهید؟ یا چرا از اشیای بی جان به اشیای متحرک حرکت نکنید و سعی نکنید از یک شخص یا حیوان خانگی عکاسی کنید؟ یا چرا سعی نکنید ذره بین را خیلی نزدیک یا خیلی دور از سوژه حرکت دهید؟ حتی کوچکترین تنظیم تنظیمات می تواند نتایج منحصر به فردی داشته باشد، بنابراین برای آزمایش و سرگرمی وقت بگذارید!

عکاسی با ذره بین برای ایجاد این تصویر، دو ذره بین را به هم چسباندم.

همچنین بخوانید: عکاسی مدلینگ

 

ایده های عکاسی با ذره بین

همانطور که در بخش‌های قبلی تاکید کردم، می‌توانید از تقریباً هر چیزی عکس‌های ذره بین زیبایی بگیرید، اما در اینجا چند ایده آسان وجود دارد که از موادی از اطراف خانه استفاده می‌کند!

می توانید از گل ها (اعم از واقعی یا مصنوعی) عکس بگیرید و ذره بین را به اندازه ای دور از لنز قرار دهید که به صورت تاری در ترکیب ظاهر شود:

همچنین ممکن است یک تبدیل سیاه و سفید را آزمایش کنید، که شکل و فرم سوژه شما را برجسته می کند و بر جلوه های اثیری ایجاد شده توسط ذره بین تأکید می‌کند:

همچنین می‌توانید از عمق میدان کم برای ایجاد یک عکس انتزاعی زیبا (با تاری پس‌زمینه بسیار زیبا) استفاده کنید:

ایده دیگر گرفتن یک عکس از خود است. دوربین خود را تنظیم کنید، سپس ذره بین را جلوی صورت خود بگیرید. ممکن است برای درست کردن آن نیاز به تغییرات زیادی داشته باشید، اما نتایج ارزشش را خواهد داشت! (اگر عکاسی از خود بسیار دشوار است، می توانید از یکی از دوستان یا اعضای خانواده عکاسی کنید.)

در نهایت سعی کنید از چند حیوان یا حشره عکس بگیرید! شما باید سریع باشید، اما مطمئناً می توانید تصاویر غیرمعمول ایجاد کنید:

خوب، شما آن را دارید:

آموزش گام به گام ثبت عکس های زیبای ذره بین.

پس آن ذره بین را بگیرید، یک سوژه سرگرم کننده پیدا کنید و شروع کنید. خیلی زود، مجموعه کاملی از عکس های خلاقانه خواهید داشت!

قصد دارید از چه چیزی عکس بگیرید؟ آیا ایده دیگری دارید؟ نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

 

شرکت تبلیغاتی طرح گندم توانسته است، با سالها تجربه در زمینه عکاسی صنعتی و عکاسی هوایی سابقه ای درخشان از خود برجای بگذارد. جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده نمونه کارها کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × three =