7 نکته برای طراحی کاتالوگ دیجیتال موثر

طراحی کاتالوگ دیجیتال موثر

هفت نکته مهم برای طراحی کاتالوگ دیجیتال موثر

کاتالوگ دیجیتال موثر شما یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی برای نمایش محصولات شما در مقابل مشتریان است. کاتالوگ های دیجیتال هویت و آگاهی برند شما را افزایش می‌دهند، ارزش درک شده کسب و کار شما را افزایش می‌دهند و خوانندگان بیشتری را جذب و جذب می‌کنند.

94 درصد از کاربران می گویند که اگر یک کاتالوگ طراحی گرافیکی ضعیفی داشته باشد، آن را ترک می‌کنند یا کاتالوگ را کنار می‌گذارند. طراحی کاتالوگ دیجیتال واقعا اهمیت دارد. در اینجا هفت نکته و ترفند مفید برای طراحی یک کاتالوگ وجود دارد که توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کند و از سایرین متمایز می‌شود.

 

1. داستان بگویید

مشتریان نمی خواهند با فهرستی از محصولات شما غرق شوند. آنها می خواهند بدانند که از داشتن یکی از محصولات شما در زندگی خود چه سودی خواهند برد.

از متن، تصاویر و توضیحات جذاب محصول استفاده کنید تا داستان سودمندی پیشنهادی خود را برای آنها بیان کنید. آیا زندگی آنها را آسان تر، هیجان انگیزتر می کند و کیفیت زندگی روزمره آنها را بهبود می بخشد؟ داستان محصول خود را به مشتری خود بگویید و همه USP های خود را مشخص کنید.

 

2. کفش های مخاطب خود را امتحان کنید

طراحی کاتالوگ دیجیتال موثر به معنای در نظر گرفتن نیازهای مشتریان است. کاتالوگی برای فروش پروتزهای مصنوعی باید به مخاطبان مسن ارسال شود. باید طراحی سنتی تر، متن و فونت بزرگتر داشته باشد و سهولت استفاده را در اولویت قرار می‌دهید.

البته طراحی باید مدرن و پر جنب و جوش باشد، با محتوایی مملو از پیوندها و کلیک‌ها برای پاسخگویی به هزاره‌ای که از نظر فنی فکر می‌کنند.

 

3. قالب و چیدمان اصولی

 

 

کاتالوگ دیجیتال موثر

 

 

به محصولات و خدمات خود اجازه دهید فضای تبلیغات دیجیتال مورد نیاز آنها را فراهم کند. اطمینان حاصل کنید که چیدمان شما سطح کافی برای نمایش کامل هر محصول می‌دهد. فضای بیشتری را برای محصولات یا خدمات پرفروش خود در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که اندازه و قالب فونت برای همه کاربران نهایی قابل دسترسی است، شما نمی خواهید خریداران بالقوه را از خود دور کنید.

قالب شما چه احساسی در مشتری ایجاد می کند؟ یک کاتالوگ دیجیتال موثر مشتریان را وادار می کند تا در داستان محصول یا خدمات شما غوطه ور شوند.

 

در اینجا یک چک لیست مفید از چیدمان هایی است که طراحی شما به آن نیاز دارد.

 

  • کاور جلو و پشت
  • فهرست با کد محصول
  • صفحه(های) معرفی
  • سرصفحه ها و پاورقی ها، نمایه ها، ستون های صفحه
  • جداول مطالب
  • جداکننده های فصل
  • طرح بندی محصولات
  • نمادها، نمادها، آرم ها

 

4. تصویر کامل

همه چیز درباره تصویرسازی، تصویرسازی، تصویرسازی است. به هر حال، 60.8٪ از بازاریابان ادعا می‌کنند که تصاویر بصری برای بازاریابی موفق ضروری هستند. بیایید دیدگاه کاربر نهایی را در نظر بگیریم. تحقیقات نشان می دهد که افراد 65 درصد از اطلاعات را سه روز پس از مشاهده اطلاعات هنگامی که با یک تصویر جفت می شوند، حفظ می کنند.

عکس های محصول کسب و کار شما را به نمایش می گذارد و یک ابزار فروش عالی است. اطمینان حاصل کنید که تمام عکس‌ها و تصاویر با کیفیت بالا، با نور مناسب و وضوح مناسب برای چاپ هستند. چاپگرها رزولوشن 300dpi را به عنوان بهینه برای چاپ توصیه می کنند؛ هرچه وضوح بالاتر بهتر باشد. برای ارائه بهترین تصاویر ممکن از یک عکاس حرفه ای استفاده کنید.

برخی از وب‌سایت‌های عکس استوک بدون حق امتیاز فوق‌العاده وجود دارد، مانند Unsplash و Adobe Stock. تصاویر محصول موثر می‌توانند نرخ تبدیل شما را تا 30 درصد افزایش دهند. به یاد داشته باشید، عکس‌ها، تصاویر و گرافیک‌های با کیفیت پایین تنها تأثیر بدی بر یکپارچگی پیشنهاد شما دارند.

 

5. گفتگوهای تایپوگرافی

 

 

طراحی کاتالوگ
طراحی کاتالوگ

 

 

سعی کنید و به عنوان یک قانون کلی از سه تایپ فیس استفاده نکنید. این کار باعث می شود همه چیز تمیزتر شود و توجه خوانندگان شما حفظ شود. یک چیدمان متن ثابت کلیدی است و به مشتری شما اجازه می دهد آنچه را که به دنبالش است پیدا کند و هرگونه حواس پرتی احتمالی را از بین ببرد.

کاتالوگ های دیجیتال امتیاز اضافی ناوبری تعاملی را امکان پذیر می کنند. مشتریان می‌توانند روی متن و عناوین کلیک کنند تا به بخش های خاصی از نسخه شما پرش کنند. شما می توانید این کار را با افزودن لینک های ناوبری به عنوان های خود انجام دهید.

 

6. از ویژگی های طراحی پیشرفته کاتالوگ های آنلاین استفاده کنید

کاتالوگ دیجیتال موثر مجموعه ای از ویژگی های طراحی را برای سرعت بخشیدن به فرآیند از مرور تا خرید ارائه می دهند. در اینجا روش هایی وجود دارد که می‌توانید تجربه کاربری آسانی را ارائه دهید.

از قابلیت جستجوی پیشرفته و ناوبری تعاملی در طراحی خود استفاده کنید تا مشتری را مستقیماً به موردی ببرید که علاقه او را برانگیخت و تجربه کاربری آسانی را ایجاد می کند.

ابزارهای خرید داخلی به تبدیل مشتریان به طور مستقیم در کاتالوگ کمک می کند. هنگام گنجاندن این قابلیت، اطمینان حاصل کنید که عناصر طراحی نماد سبد خرید را برای همه مشتریان واضح می‌سازد.

عناصر تعاملی مانند ویدیوها و نمایش محصولات 360 درجه یک راه منحصر به فرد برای بهبود طراحی شما هستند. آنها به عنوان یک ویترین مغازه سیار برای کسب و کار شما عمل می کنند و به مشتریان اجازه می دهند تا بنشینند، استراحت کنند و مزایای محصول یا خدمات شما را کشف کنند. زمانی که خوانندگان یک ویدیوی محصول را دیدند، بین 64 تا 85 درصد بیشتر احتمال دارد که از شما خرید کنند.

کاتالوگ دیجیتالی خود را پر از پیوندهایی به وب سایت و شبکه های اجتماعی خود ببندید تا فرصت های فروش را افزایش دهید.

مطمئن شوید که از طراحی واکنشگرا استفاده می کنید – کاتالوگ دیجیتال شما از طریق چندین دستگاه قابل دسترسی است. اطمینان حاصل کنید که کاتالوگ دیجیتال شما کدگذاری شده است تا طرح بهینه را در هر دستگاه نمایش دهد.

7. از آمار خود آگاه باشید

 

 

بررسی آمار کاتالوگ دیجیتال

 

 

صبر کنید، فرآیند طراحی کاتالوگ دیجیتال موثر به همین جا ختم نمی‌شود. اکنون زمان آن است که عملکرد کاتالوگ دیجیتال خود را پیگیری کنید. با داده‌های بیشتر، بینش بیشتری به دست می‌آورید و تصمیمات بهتری در مورد تغییرات طراحی بیشتر می‌گیرید. در اینجا این است که چگونه می توانید با آمار خود آگاه باشید.

گوگل آنالیتیکس گزارش های دقیقی را برای تجزیه و تحلیل عملکرد کاتالوگ دیجیتال شما ارائه می دهد.

از گزارش‌های مبتنی بر رفتار کاربر، جمعیت‌شناسی، دستگاه‌های مورد استفاده، صفحاتی که کاربران بازدید می‌کنند و زمانی که در این صفحات می‌گذرانند استفاده کنید تا ببینید چگونه به عناصر طراحی مختلف واکنش نشان می‌دهند.

با استفاده از نرم افزار آزمایشی مانند Google Optimise کاوش کنید. این به شما امکان می دهد طرح های مختلف را در کنار یکدیگر آزمایش کنید و معیارهای تبدیل کلیدی را با هم مقایسه کنید

ابزارهایی را در نظر بگیرید که داده‌های مربوط به رفتار کاربر را جمع‌آوری می‌کنند. رفتار کاربر نمایش داده شده در نقشه های حرارتی بصری، ضبط جلسات و ردیابی مکان نما، بینش ارزشمندی را در مورد نحوه تعامل مشتریان با کاتالوگ شما ارائه می کند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم مزایای یک کاتالوگ دیجیتال موثر را شرح دهیم؛ امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با سالها تجربه در زمینه طراحی کاتالوگ های آنلاین و کاتالوگ های سنتی سابقه ای درخشان از خود برجای بگذارد جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده ی نمونه کارها کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هفده =