کاربرد فضای خالی و فیلترها در عکاسی صنعتی

فضای خالی در عکاسی

کاربرد فضای خالی در عکاسی صنعتی

فضای خالی درون عکس ها که گاهی اوقات با عنوان فضای منفی نیز شناخته می شود، می تواند عکس را زیباتر کند. در این تکنیک از عکاسی صنعتی، تمرکز بر سوژه بیشتر می شود؛ در نتیجه، اثربخشی آن نیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

هدف اصلی از عکاسی از فضای خالی به عنوان یکی از پرطرفدارترین تکنیک های  عکاسی صنعتی، جلب تمرکز مخاطب بر سوژه بدون هیچ گونه حواس پرتی است.

به عنوان یک قانون کلی، فضای خالی باید به میزان دو برابر فضایی که سوژه به خود اختصاص داده است، باشد. به عنوان مثال، در عکس های پرتره کلوزآپ حتماً متوجه شده اید که یک سوم قاب تصویر به سوژه و دوم سوم آن به فضای خالی اختصاص می یابد.

این قانون به متعادل سازی عکس ها کمک بسیار زیادی می کند. البته، این موضوع به معنی از بین بردن تصویر پس زمینه نیست.

از کاربرد فضای خالی در عکاسی صنعتی میتوان به  بازی با رنگ پس زمینه یا تغییر فوکوس دوربین می توانید سوژه را در برابر چشمان بیننده برجسته تر کنید. به این نکته توجه داشته باشید که جهت سوژه در این تکنیک از عکاسی صنعتی همواره باید به سمت فضای خالی باشد.

این قانون حتی برای عکاسی اکشن نیز صادق است. به عبارت دیگر، جهت حرکت سوژه باید به سمت فضای خالی یا فضای منفی در نظر گرفته شده در قاب عکاسی باشد.

استفاده از فیلترهای خاص در تکنیک های عکاسی صنعتی

فیلترها از پرکاربردترین تجهیزات بکار رفته در عکاسی صنعتی محسوب می شوند که دارای تنوع بسیار زیادی هستند. برخی از فیلترها تنها جهت محافظت از عدسی لنز دوربین و فیلتر کردن نور فرابنفش خورشید استفاده می شوند. هدف اصلی از استفاده از این نوع فیلترها، از بین بردن اثر ناخوشایند اشعه فرابنفش بر تصویر خروجی است.

برخی دیگر از فیلترها به منظور کاهش میزان نور ورودی بکار می روند. در نتیجه، عکاس می تواند در شرایط بسیار پرنور مانند ظهر تابستان نیز عکس بگیرد. فیلترهای گروه اول را می توان بدون مشکل در کنار فیلترهای گروه دوم بکار برد.

عکاسی صنعتی در طرح گندم !

شرکت تبلیغاتی طرح گندم سال هاست که در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی فعالیت دارد. این شرکت به دلیل داشتن استودیو اختصاصی و بهره مندی از تجربه بهترین عکاسان، تکنیک های عکاسی صنعتی متنوعی را در پروژه های خود بکار می برد.

از سوی دیگر، تجهیزات مدرن بکار رفته در این استودیوها امکان ثبت تصاویر شگفت انگیز از محصولات، کارخانه ها و محیط های صنعتی را فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 1 =