کاتالوگ تبلیغاتی چگونه طراحی می شود؟

کاتالوگ تبلیغاتی

کاتالوگ تبلیغاتی چگونه طراحی می شود؟

کاتالوگ تبلیغاتی یکی از انواع کاتالوگ های گوناگون می­ باشد، که می تواند در روند فروش یا ارائه خدمات شما موثر واقع شود.

در واقع اولین نسخه کاتالوگ ها توسط مونتگومری در سال 1872 توزیع شد، و  مسیر طولانی را طی کرده اند تا توانستند در مارکتینگ های امروزی به صورت های مختلف جای باز کردند.

امروزه، آنها در همه ابعاد در دسترس هستند و بخشی از یک استراتژی بازاریابی چند کانالیبه حساب می آیند که تجربه یکپارچه برند را از طریق تمام کانال های خرید موجود به مشتریان ارائه می کنند.

برای طراحی یک کاتالوگ تبلیغاتی جذاب که در فروش شما موثر باشد 5 نکته کلیدی وجود دارد که قصد داریم در این مقاله این نکات را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. همراه با طرح گندم باشید.

کاتالوگ تبلیغاتی

مشتریان خود را بشناسید

درک مخاطبان خود اولین قدم برای ایجاد یک کاتالوگ موفق است. داده‌ها و بینش‌های مشتری باید مقدم بر تصمیم‌گیری‌های شما باشد، مانند اینکه برای چه کسی ارسال می‌کنید، چه چیزی ارائه می‌کنید و چه خواهید گفت. به مشتریان محصولی بدهید که زندگی آن‌ها را آسان‌تر و آگاه‌تر می‌کند و آنها از آن استفاده خواهند کرد.

یکی از از اساسی ترین مسائل برای شناخت مشتریان پیدا کردن رنج سنی آنها است، اینکه بدانید اکثر خریداران و یا متقاضیان شما چند سال سن دارند  باعث توسعه استراتژی و نگه داری مشتری هایتان خواهد شد.

مصرف کننده ها دلایل مختلفی رو برای خرید خودشون دارن. گاهی اوقات این دلیل واضحه برای مثال مشتری که برای تعمیر پیش یک تعمیر کار می رود یا به دنبال یک قالب کیک پزی است . اما گاها تشخیص نیاز مشتری به راحتی نیست

در بعضی موارد، نیت مشتری از خرید محصول شما بهتر کردن وضع زندگی خودش نیست. بلکه اون با این کار ارزش‌های شما رو داره به اشتراک میزاره. به عنوان مثال محصولات بهداشتی شرکت فیروز (اکثر کارکنان شرکت فیروز از معلولین هستن).

با این که ممکنه محصولات این برند گرون‌تر از محصولات باکیفیت مشابه باشه، ولی مشتری برای حمایت از قشر معلول پول بیشتری صرف میکنه.

اگر شما شناخت کافی از مشتریان خود داشته باشید می توانید با توجه به نیاز ها و خواسته مششتریان یک کاتالوگ تبلیغاتی موثر و جذاب تهیه کنید و مخاطبان خود را مجاب کنید تا محصولات شما را بخرند و یا از خدمات شما استفاده کنند.

کسب و کار رقبا را تحلیل کنید

یکی از مهم ترین گام ها برای موفقیت در استراتژی تبلیغات و فروش، تحلیل خط و مشی رقبا است.  شما باید نقاط قوت و ضعف رقبای فعلی و بالقوه ی خود  را آنالیز کنید.  برای مثال به دنبال جواب این سوالات باشید:

  • رقبای شما چه کسانی هستند؟
  • اهداف آن‌ها چیست؟
  • خط‌مشی آن‌ها چیست؟
  • چه محصولاتی را به فروش می‌رسانند؟
  • سهم بازار هریک از رقبا چقدر است؟
  • رقبا از کدام رسانه برای تبلیغات استفاده می‌کنند؟
  • نقاط قوت و ضعف هریک از آنها چیست؟

زمانی که پاسخ سوالات را پیدا کردید بهتر است محصولات خود را با سایرین مقایسه کنید و روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و سعی کنید نقاط ضعف خود را برطرف کنید تا از سایر رقبا برتری پیدا کنید.

یک استراتژی تبلیغاتی محکم و قوی ایجاد کنید

کاتالوگ شما نباید یک ابتکار مستقل باشد. در عوض، کاتالوگ را به عنوان ابزاری در رویکرد چند کانالی در نظر بگیرید. از کاتالوگ ها برای دسترسی به وب سایت یا صفحات رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. همچنین می توانید از پست مستقیم و کارت پستال برای دریافت اطلاعات در مورد فروش، رویدادها یا خدمات آتی استفاده کنید.

بهتر است از محصول گرایی به مشتری گرایی برسید و مشتری را در راس اهداف خود قرار دهید. بنابراین سعی کنید از تکنولوژی ای موجود استفاده کنید و در کاتالوگ تبلیغاتی خود چه به صورت چاپی و یا دیجیتال، تمام راه های ارتباطی خود را به مشتری معرفی کنید. در دسترس بودن یکی از نکات مهم و قابل توجه مشتری ها است.

تبلیغات خود را ارزیابی کنید

تجزیه و تحلیل اثربخشی کاتالوگ شما، بخش مهمی از پالایش و اصلاح استراتژی شما است. شما می توانید بینش هایی به دست آورید که نه تنها در استراتژی فروش به شما کمک می کند، بلکه در مورد محصولات یا خدمات ارائه شده نیز به شما کمک می کند. به میزان فروش خود از هر محصول دقت کنید و همین طور بدانید کدامیک از محصولات فروش کمتری داشتند.

اگر پیشنهادات یا در خواست‌های خاصی برای اقدام داشته‌اید، مطمئن شوید که راهی برای تعیین کمیت این نتایج نیز دارید. با هر با تبلیغات استراتژی خود را اصلاح کنید تا زمانی که به یک استراتژی برنده برسید.

زمانی کاتالوگ تبلیغاتی خود را تجزیه و تحلیل می کنید به نکات مثبت و منفی می رسید که بهتر است تمرکز خود را روی نقاط مثبت گذاشته و بر صدد رفع نقاط ضعف خود برآید.

کاتالوگ تبلیغاتی

 بدانید چه زمانی باید تبلیغات کنید

ممکن است تصمیم داشته باشید بودجه ای را در طول سال برای تبلیغات و طراحی کاتالوگ تبلیغاتی برای مشتریان خود در نظر بگیرید این کار به نظر صحیح است اما امکان ندارد بتوانید با یک استراتژی و یک روند در کل فصول سال به صورت یکسان فروش داشته باشید مخصوصا اگر محصولات شما فصلی باشند.

بسته به نوع کسب‌و‌کاری که دارید، شاید مثلا عید نوروز فصل خوبی برای فروش‌ محصول شما باشد. بهتر است همیشه پول بیشتری برای هزینه‌ی تبلیغات در زمان‌های اوج فروش کنار بگذارید. تا نتیجه مطلوب تری از تبلیغات خود دریافت کنید.

کلام آخر

بعد از گذراندن مراحل ذکر شده و با توجه به پاسخ  و نتایج بدست آمده حال زمان پیاده سازی و طراحی یک کاتالوگ تبلیغاتی است.

زمانی که پاسخ سوالات بالا را پیدا کنید ذهن شما پر از ایده های فراوان خواهد شد. سعی کنید در حین طراحی از تصاویر گویا و با کیفیت استفاده کنید فونت را متناسب با سبک طراحی خود انتخاب کنید و همچنین از پیچیدگی در طراحی نیز دوری کنید.

در بخش های دیگر درباره نحوه چیدمان کاتالوگ موثر برای شما توضیح داده ایم کافیست سری به دیگر مقالات موجود در سایت بزنید تا برخی از سوالات شما پاسخ داده شود.

مجموعه طرح گندم با همکاری طراحان مجرب در راستای توسعه کسب و کار  و طراحی کاتالوگ تبلیغاتی در کنار شما حضور خواهد داشت برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *