چاپ و طراحی کاتالوگ در تهران

طراحی کاتالوگ در تهران

مهمترین نکات در سفارش طراحی کاتالوگ در تهران کدامند؟

کاتالوگ یکی از مهم ترین بخش های تبلیغات چاپی یا آنلاین است اگر می خواهید سفارش چاپ و طراحی کاتالوگ در تهران را بدهید، بهتر است نکات زیر را بدانید و سپس برای آن اقدام کنید.

کاتالوگ مانند دفترچه راهنما عمل می کند و به مخاطب شما توضیح می دهد برند شما چگونه شخصیتی دارد؟ چه خدمات یا محصولاتی ارائه می­کند؟ هدف شما چیست ؟ و …

برای چاپ کاتالوگ و شروع تبلیغات نکات کلیدی بسیاری وجود دارد که می تواند در هنگام طراحی به شما کمک کند تا نتیجه مطلوبی را بدست بیاورید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید و در انتها نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

طراحی کاتالوگ در تهران

شناخت مشتریان و ارائه محتوای مناسب

یکی از مهم ترین استراتژی ها در زمان طراحی، شناخت مخاطب و آگاهی از نیاز های آن ها است. زمانی که شما مخاطبتان را می­شناسید در تولید محتوای متنی و تصویری انتخاب های محدود تری خواهید داشت و می توانید کاتالوگی مناسب و جذاب طراحی کنید.

تصور کنید شما برای یک مهد کودک کاتالوگ طراحی می­کنید، بهتر است از رنگ ها شاد و طرح های خلاقانه استفاده کنید و اصلا به سراغ طرح های ساده با رنگ های خنثی نروید.

طراحی یک کاتالوگ قوی شامل طراحی، چیدمان و رنگبندی مناسب است که نشان دهنده هدف شما برای جلب رضایت مخاطب میباشد. در واقع تعادل در میان اجزا انتخاب های مناسب باعث خیره شدن و سپس تبدیل مخاطب به مشتری شما می­شود و در نهایت در روند صعودی رشد شما موثر واقع خواهد شد. بنابراین بهتر است برای طرااحی کاتالوگ از یک طراح یا یک شرکت تبلیغاتی معتبر کمک بگیرید.

اهمیت انتخاب فونت و اصول نگارشی

انتخاب فونت و سایز متن می تواند در راستای خوانایی و توجه مشتریانتان تاثیر گذار باشد، زمانی که می خواهید یک فونت برای کاتالوگ خود در نظر بگیرید باید به سبک طراحی و تناسسب آن با دیگر عناصر دقت کنید.

متون یک کاتالوگ مهم‌ترین بخش برای انتقال اطلاعات به خوانندگان یک کاتالوگ است و بنابراین بازبینی متن، انتخاب مناسب عنوان ها و رعایت اصول نگارشی در طراحی کاتالوگ بسیار مهم است.

متون کاتالوگ بهتر است علامت گذاری شده و موضوعات آن با نشانه‌ها و تیترهای مناسب دسته بندی شود تا بدین وسیله پاراگراف ها و متون طولانی تر کوتاه تر به نظر برسند، ابتدای متن‌ها با نقطه گذاری مشخص شود و حتماٌ فاصله بین خطوط رعایت شود تا خوانا و زیباتر باشد و بیننده علاقه بیشتری به دیدن و خواندن پیدا کند.

نکات فنی در طراحی کاتالوگ

به یاد داشته باشید که صفحات کتالوگ به صورت چهار صفحه در هر برگ چاپ می شود و سپس تا می شود تا صفحات کاتالوگ را تشکیل دهدِ بنابراین طراحان باید صفحات را بر اساس آن فرمت طراحی کنند.

برنامه ای مانند Adobe InDesign یکی از بهترین انتخاب ها برای صفحات کاتالوگ است. افزودن شماره صفحات به طرح، هم برای گرافیست شما که کاتالوگ را ایجاد می کند و هم برای خوانندگانی که سعی در پیمایش در بخش ها و جستجوی صفحات با محصولات خاص دارند مفید است.

نکته: قبل از طراحی صفحات باید قطع مناسب کاغذ را انتخاب کنید تا طراح با احساب ابعاد و حاشیه امن شروع به طراحی کند.

طراحی کاتالوگ در تهران

استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت

برخی از طراحان یا افراد مبتدی گاها از تصاویر تکراری و بی کیفیت که در بستر اینترنت در دسترس تمامی کاربران است استفاده می­کنند. این موضوع باعث دل زدگی و بی اعتمادی مشتری ها می­شود و آنها معمولا اولین واکنش آنها به اینگونه تصاویر، بستن و کنار گذاشتن کاتالوگ است.

اگر برای تبلیغات هدف دارید و میخواهید مورد توجه قرار واع شوید، بهتر است از یک عکاس خلاق و با تجربه کمک بگیرید تا تصاویری ارزشمند و دقیقا مشابه با محصول شما با زاویه دید مناسب به شما تحویل دهد و یک کاتالوگ منحصر به فرد طراحی کنید. از عکساس خود بخواهید طوری تصاویر را ثبت کند که نحوه ی کار با محصول برای مخاطب واضح و مبرهن باشد.

به صحافی کاتالوگ فکر کنید

پیچیده‌ترین محصول چاپی را بی‌شک می‌توان کاتالوگ‌ها، کتاب‌ها و مجلات در نظر گرفت. چرا که علاوه بر تعداد صفحات و تکنیک‌های چاپ مرتبط با آن، موضوع صحافی نیز در این محصولات دخیل است که بسیار مهم و تاثیرگذار در قیمت نهایی و همچنین کیفیت محصول چاپ شده داراست.

نکته: 6 نوع صحافی برای محصولات کاتالوگ وجود دارد که که قبل از طراحی بهتر است آن را نیز انتخاب کنید.

کلام آخر 

در این مقاله سعی کردیم نکات مهم و کلیدی را  درباره ی سفارش طراحی و اصول چیدمان کاتالوگ در تهران برای شما شرح دهیم امیدواریم که این مطلب مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *