چگونه یک عکاس طبیعت شویم؟

عکاس طبیعت

عکاسی از طبیعت

آیا می خواهید یک عکاس طبیعت شوید؟

تبدیل شدن به یک عکاس عالی در طبیعت آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. با ابزارها، تکنیک‌ها و رویکرد مناسب، می‌توانید مهارت‌های دوربین خود را ارتقا دهید، سوژه‌های شگفت‌انگیزی پیدا کنید و در طول مسیر عکاسی هیجان زیادی داشته باشید. اگر واقعاً، واقعاً فداکار هستید، ممکن است به یک حرفه ای با حقوق نیز تبدیل شوید.

در این مقاله نکات مهمی برای اینکه به یک عکاس حرفه ای از طبیعت شوید ارائه کرده ایم،  بنابراین اگر آماده‌اید از پرندگان، حیات‌وحش، گیاهان و غیره خیره‌کننده عکاسی کنید، این مطلب برای شما مناسب است با ما همراه شوید.

مطمئن شوید این سبک را دوست دارید

 

عکاس طبیعت
عکاس طبیعت

 

 

عکاس  طبیعت ملزم است که زمان و تلاش زیادی را صرف تصویربرداری کند. شما اغلب روزهای طولانی را در میدان می‌گذرانید، فقط زمانی که نور با هم همکاری نمی کند، سوژه مناسبی پیدا نکرده اید، یا به نظر نمی رسد که نمی‌توانید عکس بگیرید، دست خالی به خانه بروید.

و حتی زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود و شما آن تصویر عالی را به دست می آورید، جستجو و سفر و انتظار می‌تواند سخت باشد.

ما نمی‌گویم که شما باید از همان ابتدا عاشق عکاسی از طبیعت باشید. با گذشت زمان، اشتیاق شما ممکن است توسعه یابد و عناصر خاصی از عکاسی را که قبلا خسته کننده میدانستید، دوست خواهید داشت. به عبارت دیگر، برای موفقیت به عنوان یک عکاس طبیعت، اشتیاق و انگیزه ضروری است.  

خود را متمایز کنید

این روزها عکاسی از طبیعت بسیار محبوب شده است؛ همه می‌خواهند از طبیعت عکاسی کنند و در حالی که بسیار خوب است که مردم در سرتاسر جهان از جهان طبیعی قدردانی کنند، اما این علاقه رقابت زیادی را برای یک عکاس طبیعت به همراه دارد.

بنابراین اگر می‌خواهید در میان جمع متمایز شوید و توجه مجلات را به خود جلب کنید، باید متفاوت باشید.

به علایق خود فکر کنید. آیا نوع خاصی از موضوع؛ مانند آوازخوان پرندگان یا تصویر برداری از حیات وحش و حیوانات آزاد را ترجیح می‌دهید؛ که بتوانید روی آن تمرکز کنید؟ به رویکرد فنی خود نیز فکر کنید. آیا می‌توانید با استفاده از نور به روشی غیر متعارف عکس های منحصر به فردی بگیرید؟

 آیا می توانید از فاصله کانونی یا عمق میدانی که عموماً عکاسان طبیعت از آن اجتناب می کنند استفاده کنید؟

ریسک کنید

 

عکاسی از طبیعت

 

منظورم این نیست که برای تبدیل شدن به یک عکاس طبیعت حرفه ای، شما باید ریسک فیزیکی کنید. در عوض، آماده باشید که با وقت خود ریسک کنید، زیرا، به قول معروف، “کسی که  جرات نکند، چیزی به دست نیاورد.”

همانطور که قبلاً در مقاله ذکر کردم، عکاسی از طبیعت به ندرت مطمئنی به شما میدهد. پیش بینی نور دشوار است و رفتار سوژه اگر دوست دارید از پرندگان یا حیات وحش عکاسی کنید حتی دشوارتر است. گاهی پیش خواهد آمد که شما هر از گاهی به دوربین خود ضربه میزنید و یک قاب مناسب هم نتوانسته اید ثبت کنید و این ناامید کننده خواهد بود، اما اگر هرگز ریسک نکنید، بهترین عکس ها را از دست خواهید داد!

بنابراین از برنامه ریزی سفرهای عکاسی در طبیعت نترسید، حتی اگر از نور مطمئن نیستید. از بررسی مکان‌های جدید نترسید، حتی اگر مطمئن نیستید که آیا آنها به مکان‌های جدید باز می‌گردند یا خیر. به نقل از یک عکاس طبیعت حرفه ای:

“اخیراً شفق قطبی در شمال انگلستان نمایش داده شده است. به طور معمول، پیش‌بینی این پدیده دشوار است و پیش‌بینی‌های موجود فقط یک ساعت جلوتر نگاه می‌کنند. نمایشگر می تواند به همان سرعتی که شروع می شود تمام شود، بنابراین برنامه ریزی برای چنین رویدادی واقعا امکان پذیر نیست. تصمیم گرفتم که شفق شمالی را با یک قلعه بریتانیایی در پیش زمینه تصویر کنم، اما ساختاری که در ذهن داشتم بیش از دو ساعت فاصله داشت.

با این وجود، ساعت 2 بامداد، همه چیز را رها کردم و به سمت ساحل دویدم. وقتی رسیدم، صفحه نمایش ضعیف شده بود، اما بعد از دو ساعت انتظار، نورها جلوی من فوران کردند. ساعت 8 صبح به خانه رسیدم، اما تصویر ارزش تلاش را داشت”

 

مطالب مرتبط: ایده هایی برای عکاسی از طبیعت که باید بدانید!

 

همیشه اخلاق مدار باشید

متاسفانه، همه عکاسان به طبیعت احترام نمی گذارند ما به نظر ما، اتخاذ رویکرد اخلاقی در عکاسی شما، به ویژه هنگام عکاسی از حیوانات، از اهمیت بالایی برخوردار است. و اگر نتوانید این امر را رعایت کنید، نمی توانید به یک عکاس طبیعت حرفه ای تبدیل شوید.

اگر در این فرآیند به حیات وحش آسیب نرسانید، زمان بسیار بهتری برای عکاسی خواهید داشت. و دلایلی برای منافع شخصی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت: عکاسانی که غیراخلاقی هستند توسط دیگران در صنعت شرمنده می شوند و احترام اکثر عکاسانی که به سوژه های خود اهمیت می دهند را از دست می دهند.

هیچ عکسی نباید جلوتر از رفاه یک حیوان یا یک مکان باشد. به همین سادگی است و اگر این قانون را به خاطر بسپارید، عکس‌های شما در دراز مدت بهبود خواهند یافت. بهترین عکاسان تمایل زیادی به محیط دارند و اغلب به آنها بها میدهند.

به آنچه می خواهید بیان کنید فکر کنید

 

عکاس طبیعت

 

اگر عکاس طبیعت حرفه ای نباشید؛ هنگامی که یک سوژه خوب پیدا کردید، ممکن است وسوسه شوید که به سادگی دکمه شاتر را فشار دهید، اما اگر بدون فکر کلیک کنید، اغلب با عکس های خسته کننده مواجه می شوید.

در عوض، پس از یافتن یک موضوع خوب، از خود بپرسید: چه چیزی را می خواهم به بیننده منتقل کنم؟ چگونه می توانم بیننده احساس کند که در جای من است؟

سپس، هنگامی که متوجه شدید به دنبال چه هستید، تجهیزات، تنظیمات، ترکیب بندی و نور را برای نتیجه عالی تنظیم کنید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از منظره‌ای دراماتیک و نفس‌گیر عکس بگیرید، ممکن است عمداً یک لنز با زاویه دید عریض انتخاب کنید، یک سوژه قدرتمند در پیش‌زمینه پیدا کنید و پایین بیایید تا در کادر بزرگ به نظر برسد. به این ترتیب، تصویری پر از عمق شگفت‌انگیز و جزئیات فراوان دریافت خواهید کرد. و حس یک عکاس طبیعت ماهر را درک خواهید کرد.

و اگر می‌خواهید یک پرتره زیبا از پرنده بگیرید، باید یک لنز بلند انتخاب کنید، برای پر کردن کادر به سوژه نزدیک شوید، پرنده را با دقت در ترکیب بندی کلی قرار دهید و منتظر بمانید تا پرنده در یک حالت جذاب قرار بگیرد.

مقیاس را منتقل کنید

یکی از سخت‌ترین بخش‌های عکاسی از طبیعت، برقراری ارتباط با اندازه یک سوژه است، خواه به طرز خیره‌کننده‌ای بزرگ (مانند کوه، درخت یا غروب باورنکردنی خورشید)، یا کاملاً کوچک (مانند یک پرنده، یک گل یا یک حشره).

خوشبختانه، یک عکاس طبیعت می تواند از یک ترفند خوب استفاده می کند: آنها اشیاء شناخته شده را در صحنه معرفی می کنند، که سپس به عنوان نقطه مرجع برای بیننده عمل می کنند.

برای مثال، اگر در حال عکاسی از یک کوه بزرگ هستید، می‌توانید کادربندی خود را طوری تنظیم کنید که یک خانه در پایه آن قرار گیرد. اگر در حال عکاسی از یک قورباغه کوچک هستید، می توانید یک دیزی را در پس زمینه قرار دهید. (و اگر برای یافتن شیئی که کار می کند تلاش کردید، همیشه می توانید خودتان وارد عکس شوید!)

لنز دیگری را امتحان کنید

 

به سادگی لنزها را عوض کنید!

هنگامی که به یک عکاس ماهر تبدیل شدید، ممکن است متوجه شوید که همان نوع عکس را بارها و بارها می‌گیرید. خوشبختانه، رهایی از این شیارهای خلاقانه آسان است.

گرفتن یک لنز متفاوت برای عکاس طبیعت شدن، شما را مجبور می‌کند ترکیب‌های جدید را آزمایش کنید، به رویکردهای جدید فکر کنید و شاید چیزی منحصر به فرد را ثبت کنید.

بنابراین اگر به عکاسی با زاویه دید عریض عادت دارید، لنز تله فوتو را بیرون بیاورید. و اگر عموماً با یک سوپر تله عکاسی می‌کنید، به زاویه باز بروید یا حتی در نظر داشته باشید که از لنز ماکرو خود برای منظری کاملاً متفاوت استفاده کنید.

قبل از حرکت برنامه ریزی کنید

 

عکاسی از طبیعت

 

 

طبیعت غیرقابل پیش بینی است…

اما این بهانه ای برای برنامه ریزی نکردن قبل از هر گردش نیست! برنامه ریزی می تواند به شما کمک کند:

زمانی که به مکان رسیدید، مشخص کنید که خورشید کجا خواهد بود

شانس خود را برای یافتن حیات وحش افزایش دهید

مطمئن شوید که تجهیزات مناسب برای کار را دارید

بله، رفتن به گشت و گذارهای عکاسی خودجوش می تواند سرگرم کننده باشد. اما در حالی که هیچ ایرادی در سفرهای گاه به گاه بداهه وجود ندارد، ما شما را تشویق می کنیم قبل از هر سفر توقف کنید و فکر کنید. تحقیقاتی در مورد مقصد انجام دهید، نمودارهای جزر و مد را بررسی کنید و به زمان طلوع و غروب خورشید نگاه کنید.

به این ترتیب، وقتی میرسید، به احتمال زیاد آن شات های عالی و یکبار در زندگی را به عنوان یک عکاس طبیعت ثبت خواهید کرد!

کلام آخر

تبدیل شدن به یک عکاس طبیعت جدی و حرفه ای غیرممکن نیست، اما بسیار آسان هم نیست. (اگر چنین بود، پس همه یک پدیده عکاسی از طبیعت خواهند بود!)

عکاسی از طبیعت به زمان، تلاش و دانش زیادی نیاز دارد، و در نقاطی ممکن است بخواهید آن را دستمالی کنید.

اما وقتی احساس ناراحتی می کنید، فقط زمان های خوب را به یاد بیاورید. به عکس های گذشته خود نگاه کنید و به خود یادآوری کنید که چرا در میان سبک های مختلف عکاسی، ابتدا عکاسی طبیعت را انتخاب کردید.

نتایج تاثیر گذار فوراً به دست نمی‌آیند و برای دستیابی به تصاویر عالی باید تمرین کرد. اما اگر ساعات مورد نیاز را بگذرانید، در نهایت نتایج عالی خواهید گرفت.

مطالب مرتبط: عکاسی ماکرو از طبیعت چه ویژگی هایی دارد؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شش =