نحوه عکاسی تبلیغاتی شیرینی و دسر

عکاسی تبلیغاتی شیرینی

نحوه عکاسی تبلیغاتی شیرینی و دسر

برای عکاسی تبلیغاتی شیرینی و دسر نیاز به چه تکنیک هایی است؟

عکس های دسر جزو محبوب ترین تصاویر در سایت هایی مانند پینترست و اینستاگرام هستند. چه کسی کیک و کلوچه را دوست ندارد؟ یک دسر عالی ذائقه شما را تحریک می کند. حتی تصویر آن نیز می تواند شما را به خوردن آن وادار می کند.

این روزها با وجود بسترهای آنلاین بسیاری از کسب و کار ها مانند قنادی ها، شیرینی و دسر فروشی ها فعالیت خود را در فضای این چنینی نیز آغاز کرده اند. حتی افراد بسیاری در همین فضای شغلی به عنوان فود بلاگر و یا… فعالیت می کنند و نیاز به محتوای تصویری از شیرینی و دسر های خوشمزه دارند.

جنبه های زیادی وجود دارد که نقش مهمی در عکاسی تبلیغاتی شیرینی تاثیر گذار هستند. از توجه به رنگ و نور گرفته تا استایل و لوازم جانبی، همگی مهم و قابل توجه هستند.

مانند همه رشته‌های عکاسی، عکاسی محصول مانند شیرینی و دسر نیز ترکیبی از مهارت، تجربه، خلاقیت و توجه به تصویر به دست خواهد آمد. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که به شما کمک می کند تا از شیرینی های شیرین خود تصاویری وسوسه انگیز بگیرید. با ما همراه باشید.

 

لوازم و پس‌زمینه‌های مرتبط را انتخاب کنید

عکاسی تبلیغاتی شیرینی نیاز به برنامه ریزی دارد. برای اینکه شیرینی ها و دسر ها در مقابل دوربین جذاب به نظر برسند، کار زیادی لازم است. عکس گرفتن تنها بخشی از این پروژه است. همچنین باید از مهارت های خلاقانه سبک غذا نیز استفاده کرد.

عکاسی از دسر کمی چالش برانگیز است. دسرها اغلب دارای تزیینات و سس هایی هستند که جذابیت بصری آن ر بیشتر می کند و تقریبا همه عاشق تزیینات آنها هستند بنابراین نمایش آنها در عکاسی مهم است اما گاها دردسر ساز خواهد شد.

برای مثال: اقلامی مانند بستنی می توانند مشکلاتی ایجاد کنند زیرا خیلی سریع آب می شوند.

برای اینکه مطمئن شوید روز عکاسی تا حد امکان راحت پیش می رود، تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید دسر خود را ارائه دهید. سپس انتخاب کنید که چه وسایل و پس‌زمینه‌هایی با داستانی که می‌خواهید بگویید. اگر در حال عکاسی کیک تولد هستید، ممکن است استفاده از شمع یا فشفشه ایده خوبی باشد.

اگر دسر شما زیبا و پاستلی است، به رنگ های مشابه برای وسایل و پس زمینه نیاز دارید. این یک ظاهر منسجم ایجاد می کند.

 

از جزئیات برای برانگیختن احساسات استفاده کنید

در عکاسی تبلیغاتی شیرینی علاوه بر وسایل خود، باید به جزئیات نیز فکر کنید. عکاسی از دسر باید احساسات را برانگیزد و حواس را تحریک کند. معمولا هدف از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی این است که بیننده با دیدن تصویر به حس نیاز کند. به همین جهت در عکسبرداری از غذا یا شیرینی تمام المان ها برای تحریک شما به خوردن استفاده می شود و رنگ ها جلوه های خاصی دارند.

بهترین عکس از شیرینی، دسر و غذا دارای بافت و لایه است. این نوع جزئیات ساده می تواند عکاسی دسر شما را هیجان انگیز تر نشان دهد. در کنار این جزئیات، به این فکر کنید که چه عناصر دیگری می توانند سوژه شما را تکمیل کنند.

 

بهترین ابزار برای استایل دادن به سوژه های شما چیست؟

یک ظاهر شلوغ در طراحی صحنه برای عکاسی تبلیغاتی شیرینی می تواند یک عکس را زیبا یا بد جلوه دهد.

چند ابزار ساده تمام چیزی است که برای وسوسه انگیز نشان دادن تصاویر خود نیاز دارید. ممکن است بسیاری از آنها را در خانه خود داشته باشید.

برای مثال: آیا می خواهید به آن بستنی ظاهری طبیعی بدهید؟ یک نی نوشیدنی بردارید و به آرامی روی لبه های قاشق خود باد کنید تا نرم شوند.

از یک صافی یا صافی چای استفاده کنید تا به آرامی مقداری کاکائو یا پودر قند روی کیک یا موس شکلاتی خود بپاشید.

یک پوست کن سبزیجات به شما کمک می کند تا از تکه شکلات روبان هایی درست کنید. یک جفت موچین به شما کمک می کند تا تزئینات را روی دسر خود جایی قرار دهید که به بهترین شکل برای دوربین به نظر می رسد.

نور را تنظیم کنید

اغلب برای عکاسی تبلیغاتی شیرینی، کار با نور طبیعی توصیه می شود.

 این درست نیست عکاسان حرفه ای مواد غذایی همیشه از نور مصنوعی استفاده می کنند و برای گرفتن عکس های عالی پول می گیرند.

ترفند این است که نور مصنوعی را مانند نور طبیعی روز جلوه دهید. این به تجهیزات مناسب و مهارت زیادی نیاز دارد.

اگر در استفاده از نور مصنوعی متخصص نیستید، از نور پنجره استفاده کنید.

یک دیفیوزر یا اسکریم به نرم شدن نور کمک می کند. یک تکه مقوای سفید که در مقابل منبع نور قرار داده شده است می تواند به شما کمک کند تا مقداری از آن را به سوژه خود برگردانید تا آن را روشن کنید.

قاب را پر کنید

 

عکاسی تبلیغاتی شیرینی
عکاسی تبلیغاتی شیرینی

 

 

شات خود را عمدا فریم کنید. اجازه دهید سوژه شما صاحب فضا شود و به اشکال و رنگ ها توجه کنید تا از ترکیب بندی خود نهایت استفاده را ببرید. لبه های عکس شما اولین شکلی است که باید در نظر بگیرید. از آنجا می توانید شات خود را به گونه ای مرتب کنید و برش دهید که شکل ها و بسته بندی دسر شما را برجسته کند.

اگر از بالای سر عکاسی تبلیغاتی شیرینی را انجام میدهید، دوربینی با صفحه لمسی کج به شما کمک می‌کند از ایستادن روی میز برای گرفتن عکس خودداری کنید.

روی بافت شیرینی تمرکز کنید

 

عکاسی تبلیغاتی شیرینی

 

 

عکس‌های نزدیک انتخابی محبوب برای جان بخشیدن به شیرینی ها و دسرها هستند، زیرا بهترین راه برای تمرکز روی بافت‌های سرگرم‌کننده از پاشیدن، آیسینگ یا تکه های شکلات است. یکی از راه‌های انجام این کار، ایجاد عمق میدان کم (DOF)  با باز کردن دیافراگم لنز (F1-F4) است. دیافراگم بازتر بخش‌هایی از عکس شما را نرم‌تر می‌کند تا تمرکز بیشتری روی سوژه‌تان جلب کند.

 

کمی رنگ اضافه کنید

برای عکاسی تبلیغاتی شیرینی چه یک تکه میوه یا شکلات مهم نیست فقط یک جز رنگی متفاوت به شیرینی یا دسر اضافه کنید، عکاسان حرفه ای همیشه سعی می کنند؛ دسرها را از نظر بصری برای مشتریان خود جذاب تر کنند. سعی کنید با بازی با عمق میدان خود و افزایش اشباع رنگ در استفاده از رنگ اغراق کنید. استفاده از فلاش دوربین نیز می تواند بدون ایجاد تابش خیره کننده، به پخش رنگ کمک کند.

به پس زمینه دقت کنید

به جای خود محصول؛ برخی از شیرینی ها را می توان در پشت سوژه اصلی در به تصویر  نشان دهید. انتخاب یک پس زمینه مناسب و متناسب با سبک عکسبرداری و چیدمان بسیار مهم است به همین جهت در انتخاب پس زمینه یا ایجاد پس زمینه زمان خرج کنید تا نتیجه مطلوبی از عکاسی بدست بیاورید.

روند را نشان دهید

 

عکاسی تبلیغاتی

 

مواد تازه … تازه به نظر می رسند! تقریباً مانند عکس، نمایش ابزار و مواد اولیه نشان دهنده این است که شیرینی یا دسر تازه از فر درآمده است، فقط چند لحظه به این عکس نگاه کنید و بوی شکلات را حس کنید!

 

کلام آخر

اگر علاقه دارید از شیرینی های خود عکاسی کنید یا برای توسعه ی کسب‌وکار خود نیاز به عکاسی تبلیغاتی شیرینی دارید، در این مطلب نکات و تکنیک های مفیدی را ارائه داده ایم. امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

در مجموعه طرح گندم در بخش عکاسی صنعتی با تکیه بر دانش و تجربه خود و به کارگیری عکاسی حرفه ای توانسته با برند ها و کسب و کار های بزرگ و کوچکی همکاری کند و رزومه ای درخشان از خود برجای بگذارد؛ اگر برای برند سازی و رشد کسب و خود نیاز به عکاسی صنعتی دارید ما در کنار شما خواهیم بود.

 

همچنان بخوانید: اشتباهات رایج در عکاسی

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 5 =