حرفه ای ترین برنامه ساخت لوگو

ساخت لوگو

حرفه ای ترین برنامه ساخت لوگو

معرفی5 نرم افزار قدرتمند برای ساخت لوگو

بهترین برنامه ساخت لوگو کدامند؟ چه طراح باشید چه قصد طراحی لوگو برای کسب و کار خود را داشته باشید در این مقاله می­توانید با بهترین نرم افزار های طراحی لوگو آشنا شوید و از آنها بدون هیچ هزینه ای بهره ببرید.

طراحی لوگو اهمیت خاصی در ایجاد و معرفی بهتر هویت بصری برند ها دارد. یک لوگوی حرفه ای علاوه بر ایجاد جذابیت بصری نمایانگر هویت و شخصیت یک برند است.

استفاده از ابزار های آنلاین و یا قالب های آماده می تواند سرعت شما را در طراحی بالا ببرد اما باید دقت کنید که در هنگام استفاده از قالب های آماده شما دارای محدودیتی هایی در طراحی هستید و نمی­توانید کار بسزایی انجام دهید و فقط می­توانید محتوای خودتان را جاگیزین پیش فض قالب کنید. این امر می­تواند شما را از هدفتان دور کند و شما را به نتیجه ی مطلوبی نرساند.

ساخت لوگو

بهترین نرم افزار های ساخت لوگو

Adobe Illustrator : نرم‌افزار ادوبی ایلاستریتو  یک نرم‌افزار طراحی برداری است. معمولا از این ابزار برای ساخت لوگو، آیکون، چارت‌ها، تصاویر اینفوگرافیک، طرح روی تی‌شرت، کارت ویزیت، پاکت نامه و موارد مشابه استفاده می‌شود. به طور کلی از این ابزار بیشتر برای طراحی تصاویر گرافیکی با رزولوشن بالا بهره می‌گیرند که امکان چاپ را نیز داشته باشند.

این نرم افزار دقیقا برخلاف photoshop عمل می کند و تصاویر را به صورت پیکسل پیکسل ذخیره نمی­کند و از معادلات برداری ریاضی برای ترسیم اشکال استفاده می­کند.

تصاویر برداری یا «Vector» می‌توانند به قدری بزرگ شوند که حتی بتوان یک بنر به بزرگی یک آسمان خراش توسط آن‌ها ایجاد کرد. بدیهی است که تصاویر شطرنجی یا «Raster» این امکان را ندارند. از همین رو ایلاستریتور یکی از حرفه ای ترین برنامه ساخت لوگو است که اکثر طراحان از آن استفاده می­کنند.

آخرین نسخه این نرم افزار در سال 2021 ارائه شده است که کار با فایل های فتوشاپ در ایلاستریتور را آسان تر کرده است و یک پنل 3D جدید و متفاوتی را در اختیار کاربران قرار داده است که شیوه کار کردن را برای طراحان شیرین تر کرده است.

Corel Draw:  اگر نمی­دانید که کورل چیست باید بگوییم که مخفف نام کورل دراو (Corel Draw) یا مجموعه نرم افزاری Corel Draw Suite است.

نرم افزاری برای ویرایش یا ساخت تصویر های برداری است که در بین طراحان گرافیک به شدت مشهور و محبوب است به حدی که بسیاری از چاپخانه ها فقط و فقط از این نرم افزار برای طراحی و چاپ آثار استفاده می­کنند! طراحی لوگو با کورل لذت بخش و البته کمی سخت است!

طراحی لوگو با کورل ، می تواند شروع خوبی برای شما باشد که بتوانید با شیوه طراحی کردن یک لوگوی حرفه ای و جذاب آشنا شوید.

و در این زمینه تماشای یک فیلم آموزشی می تواند کمک زیادی به شما بکند تا ابتدا با طراحی کردن لوگوهای ساده به کمک فیلم آموزش طراحی لوگو با کورل ، بتوانید با شیوه طراحی لوگو آشنا شوید.

و سپس با آشنایی بیشتر با ابزار های قدرتمند نرم افزار کورل دراو ، بتوانید به صورت حرفه ای لوگهای شرکتی را طراحی نمایید.

ساخت لوگو

Photoshop: بدون شک تا به حال بار ها اسم این نرم افزار را شنیده این نرم افزار گرافیکی از رایج ترین و پر استفاده ترین برنامه ساخت لوگو در میان طراحان، نرم افزار فتوشاپ است که ابزاری بسیار قدرتمند و گسترده با قابلیت های بسیار است. کارایی این نرم افزار گرافیکی محدود به ویرایش عکس ها نیست.

این نرم افزار قابلیت های ویژه ای دارد که می توانید با کمک آنها یک لوگو ساده طراحی کنید. هنگامی که می­گویم لوگو ساده منظورمان دقیق یک لوگو بدون طراحی ویژه است زیرا فتوشاپ همانند کورل و ایلاستریتور یک نرم طراحی برداری نیست و تصاویر را به صورت نقطه به نقطه ثبت می کند  و هنگامی که بخواهید لوگویی طراحی کنید که در برای بستر های مختلفی از جمله سایت، بنر، کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت و… کاربرد داشته باشد ممکن است شما را دچار درسر کند زیرا طرح شما در هنگام تغییر ابعاد ممکن است بی کیفیت دیده شود و کیفیت کار شما را پایین بیاورد.

GIMP : برنامه ساخت لوگو GIMP  که مخفف برنامه ویرایش تصویر مبتنی بر GNU می‌باشد، جزو برنامه‌های متن باز رایگان است. نرم افزار گرافیکی GIMP برای ویرایش عکس‌ها به کار برده می‌شود. Gim

این برنامه یک نرم افزار طراحی و ویرایش تصاویر است و از بسیاری جهات  شبیه به نرم افزار photoshop است و اگر با فتوشاپ کار کرده باشید یادگیری این برنامه برای شما آسان خواهد بود و به راحتی می­توانید لوگوی دلخواه­ خود را طراحی کنید.

این نرم افزار به شما قابلیت هایی میدهد تا در سریع ترین زمان طرح های زیبایی طراحی کنید و از آنجایی که رابط کاربری بسیار آسانی دارد یادگیری آن هم آسان است و بسیار برای افراد آماتور مناسب است.این نرم افزار در اکثر سیستم عامل ها پشتیبانی میشود.

Affinity Designer : یکی از بهترین نرم افزار های چندکاره ساخت لوگو برنامه Affinity Designer می باشد. چرا این برنامه را چندکاره می گوییم چرا که از هر دو تصاویر وکتور و وستر پشتیبانی می کند. وکتورها تصاویر دیجیتالی هستند که می توان سایز آن ها را بدون تغییر کیفیت شان تغییر داد.

وسترها تصاویر دیجیتالی هستند که مجموعه ای از پیکسل ها می باشند. اغلب نرم افزار های طراحی یکی از این دو تصویر را پشتیبانی می کنند. اما نرم افزار Affinity Designer قابلیت طراحی هر دو تصویر را به کاربران می دهد.

این برنامه برای افرادی که به دنبال یک برنامه ارزان قیمت هستند و با هر دوتصویر وکتور و رستر کار می کنند مناسب می باشد.

مقالات مرتبط

اگر می خواهید لیبل طراحی کنید و نیاز به راهنمایی دارید کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =