نرم افزار های ویرایش تصاویر صنعتی

نرم افزار های عکاسی صنعتی

همه ی عکاسان صنعتی بعد از ثبت عکس نیاز به ادیت و ویرایش عکس های خود دارند . ویرایش حرفه ای عکس می تواند باعث جلب توجه مخاطب به یک عکس شود و این نرم افزار های عکاسی صنعتی می توانند سبب فوکوس روی سوژه شوند در نتیجه یک عکس معمولی را به محصول زیبا و شگفت انگیز تبدیل نماید.

در این مقاله قصد داریم  نرم افزار های عکاسی صنعتی را به شما معرفی کنیم .

دلایل ویرایش عکس های صنعتی

ادیت عکس ها به خصوص عکس های صنعتی نه تنها باعث زیبایی عکس نمی شود ، بلکه به کاهش اندازه فایل عکس نیز کمک می کند .

در نتیجه سرعت  لود در وب سایت ها بیشتر می شود و رتبه سایت بر اساس موتور های جستجو بالا  خوهد رفت .

8 نرم افزار عکاسی صنعتی

Skylum Luminar

یکی از محبوب ترین نرم افزار های ویرایش در سال 2023 برای عکاسان حرفه ای صنعتی بوده است . این نرم افزار دارای اسلاید یا ادیتور هوش مصنوعی بوده و فیلتر های انحصاری می باشد .

از Luminar می توان به عنوان پلاگین در نرم افزار های فتوشاپ یا لایت روم استفاده نمود . این نرم افزار شفافیت ، تن رنگ  ، روشن سازی و سایر تنظیمات به صورت خودکار انجام می دهد .

 

ادوبی لایت روم

هنگامی که صحبت از نرم افزار های ادیت می شود شرکت ادوبی دارای بالاترین سطح استاندارد می باشد.

لایت روم به عکاسان این اجازه را می دهد تا با استفاده از ویژگی های متعدد در یک محیط ساده و مبتکرانه عکس ها را ویرایش کند .

تنظیمات گرادیان رنگی ، اصلاح اشکلات لنز و دوربین ، اسلایدر قابل سفارش ، پیشتبانی از دستگاه های مختف و تشخیص چهره برای نظم دهی تصویر از جمله ویژگی های نرم افزار ادوبی لایت روم می باشد .

 

ادوبی فتوشاپ

یکی از محبوب ترین  معروف ترین نرم افزار های ویرایش عکس ادوبی فتوشاپ می باشد .ابزار های لایه گذاری ، پوشاندن و غیره  جزو جذاب ترین ویژگی های یک نرم افزار می باشد .

این نرم افزار برای طراحان ، تصویر پردازان ، و هنرمندان حرفه ای ساخته شده که نیاز به امکانات گسترده دارند .از جمله مهم ترین ویژگی های این نرم افزار ویرایش چند لایه ای ، قابلیت ویرایش عکس حرفه ای ، فیلتر ها و براش های متعدد و ویژگی های تخصصی روتوش و تغییر ظاهر عکس می باشد .

 

On1 Photo RAW

این نرم افزار ویرایش عکس امکان رایگان ادیت را به کاربران خود می دهد .این نرم افزار صد ها پیش تنظیم و فیلتر های متنوع در خود دارد که کاربر می  تواند برای بالا بردن سطح کیفیت از آن ها استاده نماید .

از افکت های این برنامه می توان بر روی هر سیستم عاملی استفاده نمود . همچنان این نرم افزار برای برنامه های لایت روم ، فتوشاپ پلاگین دارد .

از جمله ویژگی های این برنامه تنظیمات و پیش نمایش زنده ، فیلتر های قابل انباشت ، پیش تنظیمات سفارشی و نسخه قابل دانلود برای هر سیستمی می باشد .

 

Capture One

یک نرم افزار ویرایش عکس با فرمت خام می باشد که توسط شرکت Phase one  ساخته شده است . این نرم افزار می تواند برای ادیت عکس های تور مجازی استفاده کرد .

سرعت بالا ، امکان سفارش اینترفیس و محیط کاربری ، لایه ها ، گزینه ی یک مرتبه پرداخت ، ویرایش پیشرفته ی رنگ و یادداشت نویسی از جمله ویژگی های این نرم افزار  عکاسی صنعتی می باشد  .

 

Gimp

یک از نرم افزار های رایگان برای ادیت عکس می باشد که دانلود و نصب آن روی کامپیوتر های ساده نیز امکان پذیر است .نرم افزارGimp  قابلیت های متنوعی از جمله ترکیب بندی عکس ، روتوش عکس و افزایش کیفیت دارد .

از نظر عکاسان صنعتی این نرم افزار می توان گزینه ی خوبی برای جایگزین کردن برای فتوشاپ باشد .ابزار کلون و تغییر عکس ، روتوش عکس ، بهینه سازی و مدیریت فایل و بهبود کیفیت تصویر از جمله ویژگی های نرم افزار Gimp می باشد .

 

Coral PaintShop Pro

اگر به دنبال یک نرم افزار ساده و راحت برای ویرایش عکس خود می خواهید پیشنهاد ما به شما نرم افزار Coral PaintShop Pro می باشد .

قیمت این نرم افزار به نسبت بالا  می باشد که حدودا از 60 دلار شروع می شود .

ویرایش عکس به صورت 360 درجه ، تجربه کاربری بی نظیر ، آمورش کار با نرم افزار و محو تثبیت کردن عکس از جمله ویژگی های این نرم افزار ادیت می باشد .

 

Canva

یک نرم افزار ساده گرافیکی می باشد که با پرداخت هزینه پرمیموم می توان به دسترسی های ویژه این نرم افزار رسید . این نرم را می توان در تلفن همراه و کامپیوتر ها نصب نمود .

با Canva  می توانید عناصر مختلفی از تصویر خود را با ادیتور ساده ویرایش کنید و تمپلیت ها و فونت های گوناگونی به عکس های خود اضافه نمایید .

اضافه کردن تکسچر، استیکرها و نشان ها ، برش وصاف کردن تصویر ، فریم های مختلف ،بالا بردن کیفیت عکس از ویژگی های Canva  می باشد .

 

سخن آخر

یک نرم افزار ادیت عکس صنعتی خوب باعث می شود که عکس های خود را سریع تر ویرایش کنید و ظاهری متفاوت به آنها ببخشید .

گزینه های نرم افزاری مختلفی برای ویرایش عکس های صنعتی موجود است که ما 8 نمونه برتر این نرم افزار ها را بررسی کردیم .

ویرایش عکس ها در عکاسی صنعتی برای بهبود ظاهر و کاهش حجم فایل مهم است. علاوه بر این، استفاده از فیلترها می تواند به تنظیم نور، رنگ و تبدیل تصاویر به سیاه و سفید کمک  می کند.

سوالات متداول شما

نرم افزار های On1 Photo RAW و Gimp از جمله نرم افزار های ادیت رایگان عکس می باشد که به کاربران اجازه ی ویرایش حرفه ای عکس ار می دهد .

نرم افزار های Skylum Luminar ، ادوبی لایت روم و ادوبی فتوشاپ از محبوب ترین برنامه های ادیت عکس در سال 2023می باشند که مورد توجه عکاسان صنعتی قرار گرفته است .

عکاسی صنعتی در طرح گندم !

جهت مشاهده نمونه آثار عکاسی تخصصی توسط عکاسان صنعتی حرفه ای طرح گندم بر روی لینک عکاسی صنعتی کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 4 =