عکاسی از کارخانجات

عکاسی صنعتی کارخانه

عکاسی صنعتی از کارخانه چیست؟

عکاسی صنعتی از کارخانه باعث افزایش هویت تجاری یک کارخانه می شود و میزان حرفه ای بودن یک واحد صنعتی را اثبات می کند . عکس های با کیفیت از مراحل تولید محصولات، ابزاری قدرتمند برای تبلیغ شرکت های تولیدی می باشد که تاثیر بسیاری در همکاری با دیگر شرکت ها می شود.

عکاسی صنعتی از کارخانجات ،نیازمند به مهارت، استعداد و تجربه ی کافی در عکاسی ،نور پردازی و ادیت می خواهد . این صنعت  از ان جهت اهمیت بسیار زیادی دارد که فناوری ،نوآوری و کار سختی که پشت همه ی این عکس ها است به نمایش می گذارد. در نتیجه تمامی سختی هایی که در کار وجود دارد دیده می شود و بیننده می تواند ان ها را بهتر درک کند.

موارد مهم درعکاسی صنعتی از کارخانه

موارد مهم مربوط به عکاسی از کاخانه عبارتند از :

  1. بررسی فاصله کارخانه تا آتلیه
  2. بررسی شرایط نوری بخش های مختلف کارخانه
  3. بررسی ابعاد بخش های مختلف کارخانه
  4. تهیه لیستی از نجهیزات و لوازم مورد نیاز برای کارخانه
  5. و در اخر چک کردن کلیه تجهیزات در پایان پروژه

روند اجرای عکاسی صنعتی در کارخانه

  1. اولین موردی که به ان باید توجه کرد، بازدید از کارخانه وخطوط تولید توسط کارشناسان می باشد . این کار برای بررسی محیط کارخانه و ارزیابی ان تحت هر شرایطی برای گرفتن عکس با کیفیت می باشد.
  2. نور پردازی مناسب و طراحی مناسب صحنه نیز جز مهم ترین موارد که برای عکاسان صنعتی مهم می باشد.نوع نور،ترکیب نور،نور پردازی و تنظیم کلوین مناسب برای محیط و… از جمله مهم ترین نکات در عکاسی صنعتی کارخانه می باشد.
  3. داشتن تجهیزات کافی و کارامد برای عکاسی از صنایع پتروشیمی لازم است. زمانی که یک محیط مناسب برای عکاسی فراهم شد،باید با استفاده از یک تیم عکاسی که دارای مهارت و تجربه ی زیادی هست و دارای تجهیزات پیشرفته و به روز می باشد، شروع به عکاسی از محصولات و شرکت کرد.
  4. تلاش کنید تا لگوی شرکت در عکس هایتان باشد.به طور مثال سعی کنید هنگام عکاسی از کارگران طرح لگوی شرکت در کلاه ها لباس هایشان وجود داشته باشد.این کار باعث می شود که بینندگان کسب و کار شرکت را بشناسند و همین طور شرکت را به عنوان یک شرکت سامان یافته بشناسند.
  5. از ابزارالات و تجهیزات ایمنی در عکس هایتان استفاده کنید.به طور مثال در عکس هایتان کلاه های ایمنی یا کمک های اولیه را در پست زمینه قرار دهید تا ایمن بودن شرکت را برای کارگران به نمایش بگذارد.
  6. به دنبال زاویه های خاص و غیر معمول باشید.این کار باعث می شود که بیننده جذب عکس شما شود.اگرچه گرفتن عکس های غیر معمول با دست امکان پذیر نیست و باید از کرین یا سه پایه استفاده کنید.

چه نمونه سوژه هایی در عکاسی صنعتی استفاده می شود؟

در عکاسی صنعتی معمولا از سوژه های متفاوتی عکسبرداری می شود که شامل جوشکاران،راکتور های هسته ای،سدها ، تراکتور ها ، خط مونتاژ در یک کارخانه و غیره می باشد . برخی از عکاسان صنعتی نیز دوست دارند که از نمای کلوز-آپ ازسوژه های خود بگیرند که خود این نوع عکاسی نیاز به خلاقیت و ایده سازی هر عکاس دارد.

سخن اخر

عکاسی صنعتی یکی از چالش بر انگیز ترین شیوه ی عکاسی می باشد که نیازمند به مهارت ، خلاقیت و ایده پردازی می باشد . همچنان عکاسان صنعتی باید تکنیک ترکیب بندی را در این صنعت بلد باشند تا به خروجی مناسبی برسند . همچنان عکاسان نیز باید تمام نکات ایمنی را در نظر بگیرند تا مورد آسیب قرار نگیرند.

سوالات متداول شما

عکاسی صنعتی کارخانه چیست؟

یک نوع از شاخه ی عکاسی می باشد که شامل عکاسی از تجهیزات،محصولات و ماشین ها می باشد . عکاسی صنعتی از کارخانه و صنایع پتروشیمی، می توان برای اهداف متفاوتی استفاده شود که شامل تبلیغات،مارکتینگ و مستند سازی فرآیند تولید می باشد . در نتیجه برای اینکه بهترین نتیجه را از تبلیغ خود کسب کنید به محتواهای ارزشمند نیاز دارید. منظور از محتوای ارزشمند، تصاویر حرفه‌ای است که منجر به بروز یک اتفاق مثبت مثل افزایش اعتماد مخاطبین یا معروف‌ شدن برند شما شود.

روند اجرای عکاسی صنعتی در کارخانه چگونه است؟

محیط کارخانه ها به نسبت به محیط ها و محل کار های دیگر متفاوت می باشد. بنابراین پروسه عکاسی نیز متفاوت می باشد . برای عکاسی از کارخانه پیشنهاد می شود نیم ساعت زود تر از شروع کارگران در کارخانه بود تا بتوانید راحت تر شروع به کار کنید.

نکات مهم قبل از عکبرداری از کارخانه چیست؟

قبل از عکاسی از کارخانه باید به چند نکته حائز اهمیت توجه کرد که شامل نظافت محیط کار ،نورپردازی مناسب و بازدید از کارخانه قبل از عکاسی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 4 =