ویژگی های کاتالوگ جذاب

ویژگی های کاتالوگ جذاب

چاپ کاتالوگ یکی از ابزار بازاریابی موثر در نظر گرفته می شود زیرا به شما کمک می کند پیام خود را به صورت جذاب به مشتریان منتقل کنید. بنابراین، چاپ کاتالوگ باعث می شود که تصویر مثبتی از برند خود را در ذهن خوانندگان به وجود آورید. در واقع، دانستن ویژگی های کاتالوگ جذاب نشان می دهد که برای تولید آن پول، زمان و تلاش زیادی صرف کرده اید.با این حال، همه کاتالوگ ها نمی توانند در بازاریابی موثر باشند. تنها برخی از کاتالوگ ها موفق می شوند که خوانندگان را متقاعد کنند تا محصول آن ها را خریداری کند. در حقیقت، آشنایی با ویژگی های کاتالوگ جذاب می تواند مشتریان زیادی را تحت تاثیر خود قرار دهد و باعث فروش بیشتر شود.

همچنین بخوانید: ایده هایی برای افزایش خلاقیت در طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ جذاب عامل اصلی فروش

طراحی کاتالوگ یکی از عناصری است که توجه خوانندگان شما را به خود جلب می کند. از بافت کاغذ گرفته تا مناسب ترین چیدمان، همه این عناصر برای ایجاد یک طراحی جذاب اهمیت زیادی دارد.از طرفی نباید از این موضوع غافل شد که تمام عناصری که برای تبلیغات استفاده می شوند، باید در بخش طراحی، حرفه ای عمل کنند. بدون طراحی جذاب، یافتن خریداران محصول بسیار دشوار خواهد بود. همچنین از ویژگی های کاتالوگ جذاب، استفاده از رنگ های زیبا بوده که برای پیوند و ارتباط با بازدیدکنندگان بسیار مهم است.

با تصاویر گرافیکی زیبا از نوشتن متن بی نیاز شو

زیبایی یک کاتالوگ این است که می‌توانید اطلاعات زیادی را همراه با تصاویر جذاب و زیبا ارائه دهید. با استفاده از تصاویر گرافیکی، می‌ توانید بدون این که متن های زیادی را در کاتالوگ قرار دهید، مفهوم و هدف را به مشتریان منتقل کنید.ناگفته نماند که تصاویر محصول شما باید دارای بالاترین کیفیت ممکن باشد.

اگر محصولات در یک کاتالوگ تصاویر جذابی نداشته باشند، آیا خودتان آن ها را خریداری می کنید؟ بنابراین، مدتی را صرف گرفتن تصاویر باکیفیت کنید. حتی می توانید یک عکاس حرفه ای را برای عکاسی صنعتی و ویرایش برخی از تصاویر خیره کننده محصول استخدام کنید.هنگام گرفتن تصاویر، باید مشتریان خود را نیز در نظر داشته باشید، از ویژگی های کاتالوگ جذاب همین است.

 

طراحی کاتالوگ

اندازه کاتالوگ

از ویژگی های کاتالوگ جذاب این است که اندازه، تعداد و ابعاد صفحه کاتالوگ مناسب باشد تا بتوان محتوا را متناسب با آن داخل کاتالوگ قرار داد. هرچه اندازه کاتالوگ مناسب باشد، تصاویر و توضیحات محصولات را می توان به طور کامل و دقیق داخل آن قرار داد.

محتوای ارزشمند

محتوا باید به گونه ای باشد که مشتریان وقت بگذارند تا با آنچه شما ارائه می ‌دهید آشنا شوند. اغلب، خوانندگان با طراحی و تصاویر زیبا جذب می شوند، اما این محتوای شماست که به آن ها کمک می کند تصمیم درستی بگیرند.

پیام قانع کننده برای خرید محصول

اگر می خواهید پیام خود را به درستی منتقل کنید، باید آن را برای افراد مناسب بفرستید. از این رو، باید بیش تر بدانید که چه پیامی توجه آن ها را جلب می کند. بدون داشتن یک پیام قانع کننده، طراحی کاتالوگ فایده ای ندارد. اگر پیامی دارید که با کاتالوگ قابل انتقال است، خواهید دید که حتی نیازی به استفاده از استراتژی های دیگر برای جذب مشتری ندارید و خریداران با خواندن کاتالوگ حتما به سراغ شما خواهند آمد. متن معرفی شرکت در کاتالوگ از مهمترین بخش های یک کاالوگ حرفه ایی می باشد.

 

طراحی کاتالوگ

جلد چشمگیر و چیدمان کاتالوگ

در نهایت شما به یک جلد تاثیرگذار نیاز دارید زیرا یک کاتالوگ جذاب همیشه از روی جلد آن قضاوت می شود. در واقع باید گفت که از مهم ترین ویژگی های کاتالوگ جذاب، توجه به جلد آن است. زیرا مشتری وسوسه می شود که داخل آن را نگاه کند. هدف اصلی بسیاری از کسب و کارها از طراحی کاتالوگ این است که مشتریان به خرید محصول ترغیب شوند، بنابراین یک جلد زیبا می تواند این کار را انجام دهد.

جلد کاتالوگ باید طراحی گرافیکی جذابی داشته و در عین حال مشخص باشد که کاتالوگ شامل چه مواردی است. اگر طراحی جلد مؤثر نباشد، تعامل کاربر با کاتالوگ محصول ممکن است از همان ابتدا ضعیف شود.

همچنین بخوانید: همه چیز در مورد طراحی کاتالوگ و بروشور

منحصر به فرد بودن و تمایز از رقبا

از ویژگی های کاتالوگ جذاب این است که یک چیز منحصر به فرد و متمایز از بقیه رقبا به مشتریان ارائه دهد. مهم نیست که شما پیام بسیار قانع کننده و ارزشمندی برای انتقال دارید، اگر خوانندگان هدف، شما را از سایر رقبا برتر نبینند، هیچ فایده ای ندارد.

طراحی کاتالوگ آراد اندیشه

محصولات مناسب را برای طراحی انتخاب کنید

یکی از ویژگی های کاتالوگ جذاب این است که شما باید محصولات مناسب را برای قرار گرفتن در کاتالوگ انتخاب کنید. این کار برای شرکت های کوچک که تنها چند محصول برای فروش دارند آسان است اما شرکت های بزرگ با صدها محصول باید برترین و پرکاربردترین محصولات خود را برای ارائه در کاتالوگ در نظر بگیرند. هر محصول باید توضیحات محصول قانع کننده ای داشته باشد. پس قبل از ارائه محصول و خدمات، باید مشتریان خود را در نظر داشته باشید.

توضیحات جذاب

تصور کنید که یخچال می فروشید. حتی اگر مصرف کننده شما می داند که چه مدلی مدنظرش است، باز هم به اطلاعات بیش تری نیاز دارد. به طور مثال باید بدانید که طول و عرض محصول چقدر است؟ مصرف انرژی این یخچال چقدر است؟ قیمت خرید چقدر است؟ توجه داشته باشید که این ها سوالات مهمی هستند، اما با تصاویر، امکان پاسخگویی به آن ها وجود ندارد. به این ترتیب، از ویژگی های کاتالوگ جذاب این است که کنار یا پایین هر یک از تصاویر، توضیحات کوتاه اما جذابی اضافه شود.

 همچنین بخوانید: چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، طراحی کاتالوگ مزایای زیادی را برای کسب و کارها ارائه می دهد. از سوی دیگر، کاتالوگ همانند هر ابزار بازاریابی برای تاثیرگذاری باید جذاب باشد و مشتری را ترغیب کند تا محصول مدنظر را خریداری کند. به همین دلیل است که آشنایی با ویژگی های کاتالوگ جذاب اهمیت زیادی پیدا می کند. در پایان نباید فراموش کنید که هر چه کاتالوگ شما جذاب تر داشته باشد، تاثیر بیش تری بر ذهن خواننده خواهد داشت. ما در طرح گندم با سالها سابقه در زمینه تبلیغات با بخش های مختلف طراحی کاتالوگ دیجیتال، طراحی لیبل، طراحی بروشور، عکاسی صنعتی، چاپ و… در خدمت شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =