چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟

چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟

چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال را انتخاب کنیم؟

کاتالوگ ها یکی از ابزارهای مهم برای داشتن فروش بیش تر است. به عبارتی دیگر، از کاتالوگ های چاپی به عنوان منبعی ثابت برای دریافت اطلاعات مورد نیاز استفاده می شود. با این حال، با تغییر تکنولوژی، بسیاری از کسب و کارها در حال بررسی این هستند که چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟ هر دو نوع کاتالوگ، مزایا و معایب خود را دارند.
با دیجیتالی شدن همه چیز، چاپ کاتالوگ نیز دیجیتالی شده است. انتشار کاتالوگ دیجیتال آسان بوده و هر کسی که به اینترنت متصل می شود می تواند از آن استفاده کند. از سوی دیگر، کاتالوگ سنتی پیچیده و پرهزینه است. بیایید بیشتر در مورد این که چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟ صحبت کنیم.

 

نقش کاتالوگ ها در بازاریابی
نقش کاتالوگ ها در بازاریابی

آیا می دانید که کاتالوگ دیجیتال چیست؟

کاتالوگ دیجیتال یا الکترونیکی یکی از انواع کاتالوگ های موجود در صنعت چاپ است. چنین کاتالوگی بر خلاف کاتالوگ چاپی به صورت دیجیتالی، طراحی و به اشتراک گذاشته می شود. علیرغم باور رایج، کاتالوگ های دیجیتال لزوماً به صورت آنلاین منتشر و قابل دسترسی نیستند. آنها را می توان از طریق اینترنت رد و بدل کرد، اما برخی از قالب ها امکان دانلود و بررسی کاتالوگ ها را حتی بدون اتصال به اینترنت نیز فراهم می کنند. چنین کاتالوگ هایی نیاز به آپلود مجدد یا به روز رسانی پس از ویرایش دارند.
اشکال مختلف کاتالوگ دیجیتال PDF، سند ورد، اکسل، بروشور، پاورپوینت یا هر فرمت دیگر سازگار با پلتفرم دیجیتال است.

چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟
چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟

کاتالوگ چاپی چیست؟

در پاسخ به این سوال که چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟ باید گفت که اعتماد مردم به کاتالوگ چاپی بسیار آسان تر از کاتالوگ دیجیتال است. یکی از مزیت های بزرگ کاتالوگ چاپی این بوده که امکان حمل آن در هر مکانی امکان پذیر است. علاوه بر این، گاهی اوقات می توان محتوای کاتالوگ دیجیتال را در سیستم های هوشمند به صورت متفاوتی مشاهده کرد. به عنوان مثال، کاتالوگی که برای تلفن هوشمند طراحی شده است در iPad همانند حالت موبایل نمایش داده نمی شود در حالی که این موضوع برای کاتالوگ چاپی وجود ندارد.
کاتالوگ چاپی شامل استفاده از کاغذ، ماشین چاپ، جوهر و مواد شیمیایی است. این نوع کاتالوگ چندین دهه بوده که مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، با ظهور اینترنت، کاتالوگ چاپی به آرامی جای خود را به کاتالوگ دیجیتال داد اما هنوز پاسخ این سوال برای بسیاری مبهم است که چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟
چاپ کاتالوگ حرفه ای عموماً پرهزینه و پیچیده است. ناشران باید هزینه زیادی را برای چاپ و توزیع آن صرف کنند. از سوی دیگر، کاتالوگ دیجیتال تنها به اینترنت نیاز دارد. علاوه بر این، بازار چاپ بروشور و کاتالوگ دیجیتال روز به روز در حال کاهش است. امروزه، حتی کسانی که چاپخانه دارند برای پاسخگویی به نیازهای بازار فعلی، در چاپ دیجیتال سرمایه گذاری می کنند.

 

طراحی کاتالوگ دیجیتالی
طراحی کاتالوگ دیجیتالی

مقایسه چاپ کاتالوگ و کاتالوگ دیجیتال

سوال بسیاری از افرادی که به دنبال طراحی کاتالوگ هستند این است که چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟ کاتالوگ های کاغذی را می توان با توجه به هزینه های بالا به تعداد محدودی از افراد تحویل داد. با این کار، همیشه به کسانی که واقعاً علاقه‌ مند به خرید هستند دسترسی پیدا نمی ‌کنید. از طرفی، کاتالوگ های چاپی، کانال ارتباطی یک طرفه محسوب می شوند. مردم آن ‌ها را باز کرده، صفحات کاتالوگ را مرور، یک یا دو صفحه را با جزئیات مطالعه و محصول مدنظر خود را پیدا می ‌کنند.
یکی دیگر از پاسخ های متداول به سوال چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟ این است که کاتالوگ های دیجیتال به مراتب آسان تر، با هزینه کمتر و برای مخاطبان بیش تری استفاده می شوند. به این معنی که می توانید بدون صرف زمان و هزینه زیاد به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید. شما می توانید انتخاب کنید که کاتالوگ خود را از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید یا لینک آن را در صفحه فیس بوک خود قرار دهید. مشتریان شما نیز در هر حالتی می توانند آن را مطالعه کنند.

 

مقایسه کاتالوگ چاپی و دیجیتالی
مقایسه کاتالوگ چاپی و دیجیتالی

کاتالوگ های دیجیتال برای نمایش جدیدترین محصولات بهترین گزینه است. یک کاتالوگ دیجیتال علاوه بر نمایش بروزترین اطلاعات، باعث رشد و رونق کسب و کار می شود. با این حال، این بستگی به نحوه طراحی کاتالوگ شما دارد. باید پیامی واضح و تصاویری عالی داشته باشد تا به شما در تقویت برندتان کمک کند.

اگر تا به حال با این سوال مواجه شده اید که چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟ باید گفت که این امکان به وسیله کاتالوگ چاپی و کاتالوگ دیجیتال فراهم می شود که محصولات خود را به مشتریان نمایش دهید. در واقع باید گفت که فقط کاتالوگ دیجیتال مجوز بروزسانی اطلاعات محصول را می دهد. زمانی که محصول جدیدی را تولید و عرضه می کنید، در کاتالوگ دیجیتال می توان آن را برای تمام عموم به نمایش گذاشت.

پاسخ به سوال چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟

کاتالوگ دیجیتال نوعی ویترین فروشگاه مجازی برای کسب و کار شما است که می تواند برای فروش محصولات یا خدمات شما استفاده شود. به عبارت دیگر، به مشتریان این فرصت را می دهد تا آنچه را که می خواهند ببینند و سفارشات خود را مستقیماً از وب سایت شما انجام دهند. یک کاتالوگ دیجیتال بهتر از یک کاتالوگ کاغذی است زیرا می تواند به طور موثرتر به روز شود و فرصت های بیشتری برای تعامل با مشتریان ارائه می دهد.
از طرفی، کاتالوگ دیجیتال نسخه الکترونیکی کاتالوگ کاغذی بوده که دیجیتالی و به روز شده است. آن ها مطمئناً بهتر از کاتالوگ های کاغذی هستند. در پایان باید گفت که چاپ دیجیتال در حال تصاحب صنعت چاپ است. با این تفاسیر تا به حال، پاسخ سوال چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟ را گرفته اید.

طراحی کاتالوگ در مجموعه طرح گندم

طراحی کاتالوگ در مجموعه طرح گندم  در راستای توسعه و معرفی کسب و کار. کاتالوگ و بروشور یکی از ظریف‌ترین طراحی‌ها می‌باشد. خاص و منحصر به فرد بودن طرح، نقش مهمی در جلب نگاه مشتریان گرامی دارد. یکی از عمده موارد که در طراحی می‌بایست در نظر گرفت مخاطبانی است که در ردهٔ مشتریان شما قرار می‌گیرند. مسلماً طراحی برای قشر جوان و میانسال متفاوت می‌باشد. از این رو ترکیب رنگ‌ها و صفحه آرایی و حتی عناوین مطرح شده، دستخوش تغییر خواهند شد.از جمله موارد اساسی که در طراحی کاتالوگ و دیگر طراحی‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند، طراحی و گرافیک به همراه ایده پردازی‌هایی است که بر روی جلد و صفحات کاتالوگ شما ترسیم می‌شوند. شرکت طرح گندم با تیمی خلاق و ایده پرداز طراحی کاتالوگ شما را با سبکی مدرن و جلوهٔ بصری ویژه ارائه خواهد کرد.

 

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هفت =