عکاسی صنعتی از کالای آرایشی

عکاسی آرایشی

عکاسی صنعتی از کالای آرایشی

تکنیک های عکاسی صنعتی از محصولات آرایشی که باید بدانید!

عکاسی محصول احتمالاً گسترده ترین ژانر در میان زیر شاخه های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است، که بسیار موثر در توسعه ی کسب و کار ها برآمده است. در درجه اول به دلیل اشباع بیش از حد تصاویر تبلیغاتی در محیط اطراف و پلتفرم های دیجیتال است که ما در هر لحظه از روز در معرض آنها هستیم. در نتیجه، ممکن است ذهن انسان نسبت به تکرار بی رویه تصاویر واکنشی نشان ندهد و در نتیجه نسبت به اطلاعات بصری موجود بی توجهی نشان دهد اما چگونه می توان یک تبلیغ موثر ارائه کرد؟

عکاسی صنعتی یکی از روش هایی است که موجودیت آن در ابزارهای تبلیغاتی شما، میزان توجه مخاطبان به خصوص مشتریان بالقوه را افزایش خواهد داد، حال فرض کنید که تولید کننده یا فروشنده محصولات آرایشی و بهداشتی هستید و می خواهید؛ از محصولات خود تحت عنوان عکاسی صنعتی از محصولات آرایشی تصویربرداری کنید، با وجود رقابت زیاد در این حوزه چگونه می توانید یک پروژه ی موفق و تاثیر گذار را پشت سر بگذارید؟

زمانی با زیبایی یک تصویر یک محصول افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد که دارای المان های مشخصی از جمله: کیفیت، رنگ بندی مناسب، پس زمینه همسو، گویا و نمایانگر نوع کاربرد، دارای زاویه مناسب و… باشد. اگر می خواهید از محصولات خود تصاویری خاص و حرفه ای بگیرید؛ با ما همراه باشید.

به دنبال خلاقیت و ایده جدید باشید

 

 

عکاسی صنعتی از محصولات آرایشی

برای ثبت تصاویر زیبای عکاسی محصول، ابتدا باید به دنبال ایده چیدمان و نمایش صحیح محصولات باشید. این احتمال وجود دارد که این نوع تصاویر تقریباً در لیست اکانت های عکاسی اینستاگرامی که دنبال می کنید وجود نداشته باشد و حتی ممکن است هیچ عکاس مشهوری را در این زمینه نشناسید و احساس کنید که نیاز به خلاقیت و ایده های جدید دارید.

می توانید، از ابزار های مانند: گوگل یا همان اینستاگرام استفاده کنید و به دنبال تصاویر مرتبط باشید تا بتوانید قوه تخیل خود را به کار بگیرید و ایده های جدید را پیاده سازی کنید. برای ایده گرفتن عکاسی صنعتی از محصولات آرایشی به میزان قابل توجهی الگو و ایده وجود دارد، که می تواند به شما کمک کند فقط کافی است کمی با دقت به آنها نگاه کنید و از ابزار های خود نهایت استفاده را بکنید.

برای مثال می توانید از سایت هایی مانند pinterest و freepik استفاده کنید.

 

لنز مناسب را انتخاب کنید

هنگام انتخاب نوع لنز دوربین برای عکاسی صنعتی از محصولات آرایشی خود، دو نکته اصلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: اعوجاج و سرعت. تصاویری که می‌گیرید باید محصول را تا حد ممکن نزدیک به واقعیت نشان دهند و بنابراین باید از هرگونه تغییر شکل جلوگیری کنید. برای انجام این کار، باید از فاصله کانونی استاندارد (35-70 میلی متر) استفاده کنید.

در مورد سرعت، لنز سریعی می‌خواهید که با زمان نوردهی و عمق میدان، حداکثر آزادی ممکن را به شما بدهد. از آنجایی که شما به احتمال زیاد کنترل تمام جنبه های ترکیب بندی را خواهید داشت، توصیه می شود لنزهای پرایم را انتخاب کنید زیرا می توانید به جای بزرگنمایی، دوربین را به سادگی تغییر مکان دهید.

قبل از اینکه بپرسید، بله، می توان با گوشی هوشمند عکس های زیبایی از محصول گرفت. فقط مطمئن شوید که بقیه نکات مربوط به این مقاله را حذف نکرده اید.  

 

از سه پایه استفاده کنید

این نکته را بیشتر از یک نکته عکاسی صنعتی از محصولات آرایشی، بدانید و آن را محوری برای “تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای” ببینید. سه پایه می تواند تأثیر زیادی بر کار شما داشته باشد، زیرا نه تنها دوربین شما را کاملاً ثابت نگه می دارد، بلکه شما را مجبور می کند سرعت تصویر برداری خود را کم کنید و به هر ترکیب فکر کنید.

وقتی صحبت از عکاسی محصول مانند محصولات آرایشی و بهداشتی می شود، بر خلاف بسیاری از انواع دیگر عکاسی، کنار گذاشتن سه پایه حرکتی نادر است. این عمدتا به این دلیل است که این ژانر به شما کنترل کامل بر تمام عناصر در عکسبرداری، از نور و کادربندی گرفته تا ترکیب بندی و تنظیمات دوربین را ارائه می دهد.

استفاده از سه پایه به شما این امکان را می دهد که پس از تنظیم دوربین، تغییرات کوچکی در صحنه ایجاد کنید و مطمئن شوید که نتیجه نهایی دقیقاً همان چیزی است که تصور می کردید. علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد که با سرعت کمتری عکس بگیرید و از نور موجود نهایت استفاده را ببرید.

با دیافراگم باز عکس بگیرید

 

 

عکاسی صنعتی

 

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از ستاره بودن سوژه در عکاسی صنعتی از محصولات آرایشی، استفاده از عمق میدان کم است. با دور نگه داشتن بخش قابل توجهی از صحنه قاب شده، می توانید محصول را از محیط اطرافش جدا کنید. در نتیجه، هیچ عنصری وجود نخواهد داشت که توجه را از آن دور کند.

به جای اینکه صرفاً به دنبال بازترین دیافراگم ممکن باشید، مطمئن شوید که جزئیات محصول به اندازه کافی قابل مشاهده است و در عین حال می‌توانید سوژه را از محیط اطراف خود متمایز کنید. البته این امر، باید بر اساس شات به شات تصمیم گیری شود، زیرا کاملاً به ترکیب و هدف هر تصویر بستگی دارد.

نور مناسب را انتخاب کنید

یافتن نور کامل سخت ترین بخش هر عکاسی است و عکاسی صنعتی از محصولات آرایشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. همچنین هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد، زیرا هر نوع محصول و پروژه با الزامات خاصی همراه خواهد بود.

اگر به یک استودیوی حرفه ای و مهارت های عکاسی باورنکردنی در مورد نور مصنوعی دسترسی نداشته باشید، بهتر است از نور طبیعی استفاده کنید. تنظیم صحنه خود در کنار یک پنجره به شما امکان می دهد سایه های طبیعی را ثبت کنید که به طور ذاتی به عمق می افزاید و حجم سه بعدی آن را تقویت می کند.

هنگام عکاسی با نور طبیعی، آب و هوا را از قبل بررسی کنید و بر اساس آن زمان خود را برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، روزهای ابری، ابری صاف‌تر از نور مستقیم خورشید به شما می‌دهند. اگر می‌خواهید ظاهری گرم‌تر داشته باشید، عکاسی خود را در ساعت طلایی عکاسی برنامه‌ریزی کنید.

از سایه های خشن اجتناب کنید

 

عکاسی تبلیغاتی لوازم آرایشی

 

 

 چه با نور طبیعی یا مصنوعی عکاسی کنید، برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید آن را مطابق با نیازهای خود قالب‌گیری کنید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از بازتابنده است. این لوازم جانبی دوربین مفید به شما امکان می دهد سایه ها را پر کنید، نوردهی متعادل تری ایجاد کنید و از از دست دادن جزئیات جلوگیری کنید.

 

پنج نوع اصلی بازتابنده عکاسی وجود دارد که هر کدام برای اهداف متفاوتی طراحی شده اند:

 

  • نقره ای برای افزایش هایلایت
  • طلا برای تولید پرکننده طلایی طبیعی
  • سفید برای رسیدن به نور پرش رنگ خنثی
  • سیاه برای مسدود کردن یا کاهش نور
  • تصاویر را ساده نگه دارید

 

به یاد داشته باشید زیبایی در سادگی است. در بسیاری از موارد، در واقع به دنبال پس‌زمینه‌ای ساده می‌گردید که باعث شود واقعا محصول شما بدرخشد. برای انجام این کار، می‌توانید از یک پس‌زمینه سفید استفاده کنید که در صورت عکاسی از اشیاء کوچک، به عنوان بازتابنده یا جعبه نور عکس نیز عمل می‌کند.

در حالی که استفاده از لوازم جانبی در عکاسی محصول بسیار رایج است، همیشه باید در نظر داشته باشید که محصول باید تنها ستاره تصویر باشد. به قوانین مختلف ترکیب عکاسی توجه کنید و از پالت های رنگی ساده برای هدایت بیننده مستقیماً به سوژه اصلی استفاده کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با نکات مهمی درباره ی عکاسی صنعتی از محصولات آرایشی آشنا کنیم، و امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با سال ها تجربه و همکاری با برندهای کوچک و بزرگ توانسته سابقه ای درخشان از خود در زمینه عکاسی صنعتی و تیزر تبلیغاتی برجای بگذارد، جهت اطلاع از شرایط همکاری با مجموعه ما کافی است با کارشناسان شرکت تماس حاصل بفرمایید.

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یازده =