تبلیغات آنلاین چیست؟

تبلیغات آنلاین چیست؟

هر آنچه باید درباره تبلیغات آنلاین بدانید!

آیا تا به حال روی یک تصویر در اینستاگرام دوبار ضربه زده اید، به یک ویدیو در فیس بوک واکنش نشان داده اید، یا روی یک نتیجه جستجو در گوگل کلیک کرده اید و بعد متوجه شده اید که واقعاً یک تبلیغ است؟

شاید هرگز در ابتدا متوجه نشدید که این یک تبلیغ است؛ فقط فکر میکردید که این یک عکس زیبا از یک سگ است.

تبلیغات بیش از هر زمان دیگری می توانند؛ زمینه ای مرتبط، هدفمند و مفید باشند که قبلا هرگز نمی توانستند این چنین ماهیتی داشته باشند. به طور خلاصه؛ تبلیغات امروزی، محتوا هستند. اما باید بدانید که امروزه فضای تبلیغات در حال تغییر است. پلتفرم‌های جدید، انواع تبلیغات و قابلیت‌های هدف‌گیری دائماً ظاهر می‌شوند.

در این مقاله؛ همه چیزهایی را که باید در مورد تبلیغات آنلاین در سراسر پلتفرم‌های تبلیغاتی برای رسانه‌های اجتماعی، جستجوی پولی، نمایش و تبلیغات بومی بدانید را بررسی خواهیم کرد.

اگر فقط علاقه مند به یادگیری نوع خاصی از تبلیغات هستید، می توانید از فهرست مطالب برای رفتن به هر بخش استفاده کنید.

نحوه تبلیغ آنلاین

93 درصد از تمام تعاملات آنلاین با یک موتور جستجو شروع می شود و با این شانس که می توانید توجه مخاطبان مورد نظر خود را از طریق تبلیغات آنلاین جلب کنید؛ می توان از تمام صفحات به عنوان یک بستر تبلیغاتی استفاده کرد.

راه های زیادی برای تبلیغ استراتژیک کسب و کار شما وجود دارد. به این فکر کنید که وقتی شروع میکنید به چه کسی می خواهید برسید. از خود بپرسید “من برای چه هدف جمعیتی تبلیغات آنلاین می کنم؟” و “چگونه می توانم محصول یا خدمات خود را در مقابل هدف خود قرار دهم؟”

پاسخ این است که ببینید جمعیت هدف شما بیشترین زمان آنلاین را در کجا می گذراند. پربازدیدترین کانال های رسانه های اجتماعی و بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده آنها را تحقیق کنید. می توانید این اطلاعات را بگیرید و به بازاریابی ارگانیک و پولی تبدیل کنید.

همه تبلیغات آنلاین نیازی به هزینه ندارند، مردم می توانند کسب و کار شما را به صورت ارگانیک از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی خودتان پیدا کنند. ایجاد یک صفحه تجاری در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام یا حتی Tik Tok می تواند از طریق پست ها و محتواهای جذاب، علاقه مردم را جلب کند.

اکنون اگر می‌خواهید از بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC)  استفاده کنید، اکثر رسانه‌های اجتماعی(البته ما در ایران به دلیل وجود تحریم ها، فقط می توانیم از تبلیغات ادوردز گوگل استفاده کنیم) صفحات تجاری امکان پرداخت هزینه برای تبلیغ پست‌ها/تبلیغات در رابط را ارائه می‌دهند.

سه راه کلیدی وجود دارد که تبلیغات دیجیتال می تواند به شما در بهبود عملکرد تلاش های بازاریابی دیجیتال خود کمک کند.

با تبلیغات دیجیتال، عملکرد شبکه های شما و خود برندتان می تواند از مزایای زیر بهره مند شود:

افزایش آگاهی از برند با نمایش محتوای خود به افراد داخل و خارج از شبکه شما، با استفاده از هدف گذاری و تجزیه و تحلیل پلتفرم های تبلیغاتی، درک بهتری از مخاطبان خود داشته باشید؛ ، ایجاد محتوای با کارایی بالاتر با درک اینکه چه محتوای تبلیغاتی به شما کمک می کند تا به اهداف تجاری خود برسید و چه چیزی به شما کمک نمی کند.

هدف هر استراتژی تبلیغات آنلاین باید این باشد که بازدهی مثبتی از سرمایه خود داشته باشید، که به این بستگی دارد که آیا درآمد بیشتری از کمپین تبلیغاتی نسبت به هزینه ای که انجام می دهید به دست می آورید.

محاسبه هزینه و سود ناشی از تبلیغات

 

تبلیغات آنلاین

 

 

چگونه می توانید تعیین کنید که هزینه تبلیغات شما چقدر باید باشد تا بیشترین بازدهی را از سرمایه خود داشته باشید؟

 برای شروع پاسخ به این سوال، باید سیستم مناقصه مورد استفاده توسط شبکه های تبلیغاتی را درک کنیم.

 

یک پیشنهاد حداکثر مقدار پولی است که شما مایلید برای اقدام مورد نظر در تبلیغات آنلاین خود بپردازید. اگر شبیه حراج به نظر می رسد، به این دلیل است که حراجی است. شبکه های تبلیغاتی فضای تبلیغاتی محدودی دارند و برای تعیین اینکه آیا تبلیغات شما به مخاطبان هدف شما نمایش داده می شود یا نه، حراجی را برگزار می کنند تا ببینند هر تبلیغ کننده چقدر حاضر است برای فضای تبلیغاتی بپردازد.

تبلیغات آنلاین؛ درست مانند یک حراج است، بالاترین قیمت پیشنهادی برنده خواهد شد. فرض کنید برای یک کلیک بر روی تبلیغ خود 10 هزار تومان پیشنهاد دادید و بالاترین قیمت پیشنهادی بعدی فقط 5 هزار تومان برای یک کلیک پرداخت می کند. هر شبکه تبلیغاتی فقط باعث می شود که شما کمترین مبلغ ممکن را برای برنده شدن در مناقصه بپردازید.

در این مرحله، ممکن است فکر کنید، “خوب، من متوجه شدم که سیستم حراج چگونه کار می کند. اما چگونه می توانم بفهمم که واقعا چقدر باید هزینه کنم تا بازده سرمایه خود را ببینم؟”

توصیه ما این است که از درآمد خود به عقب برگردید تا تعیین کنید حداکثر پیشنهاد شما چقدر باشد، تا حاصل سود بیشتری را شامل شود. فرمول محاسبه :

ارزش مادام العمر (LTV) x میانگین نرخ سرنخ به مشتری x میانگین نرخ تبدیل

 

LTV شما نشان می دهد که یک مشتری در طول رابطه اش با کسب و کار شما چقدر برای شما ارزش دارد. میانگین نرخ سرنخ به مشتری نرخی است که سرنخ های شما به مشتریان پولی تبدیل می شوند. و نرخ تبدیل شما نرخی است که مخاطبین جدید در پیشنهادات محتوای شما با پر کردن فرم تبدیل می‌شوند.

در مجموع، این معیارها به شما نشان می‌دهند که چقدر باید برای تبلیغات آنلاین خود خرج کنید تا به حد تعادل برسید.

آشنایی با برخی از ابزار های تبلیغات آنلاین متداول

کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ دیجیتال یک سند آنلاین است که کلیه محصولات یا خدمات شما را به نمایش می گذارد، می تواند به عنوان یک لینک مستقیم به آن دسترسی داشته باشد و به راحتی می توان در اطراف آن حرکت کرد. این کلید تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران است. کاتالوگ های دیجیتال در تجارت الکترونیک به خریداران این امکان را می دهد که اطلاعات محصول خاص را در چند ثانیه بیابند: توضیحات کالا، قیمت یا تصاویر محصول. چنین کاتالوگ‌هایی می‌توانند به ایجاد تجربه‌ای همه‌جانبه و سرشار از اطلاعات برای خریداران آنلاین کمک کنند و آنها را بیشتر در مسیر خرید قرار دهند.

هنگامی که کاتالوگ های دیجیتال به خوبی طراحی و ارائه شود، می توانند به شما کمک کنند تا فرصت های جدیدی را به دست آورید. با کاتالوگ محصولات آنلاین، می توانید به کانال های جدید گسترش دهید، با تامین کنندگان جدید کار کنید، فروش را افزایش دهید و مزیت های بیشماری که این ابزار برای توسعه ی کسب و کار شما خواهد داشت.

تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی یکی  سودآورترین و مقرون به صرفه ترین کانال بازاریابی مستقیم به صورت تبلیغات آنلاین است که به ازای هر هزار تومانی که خرج شده، میانگین بازگشت سرمایه حدود 40 هزار تومان می باشد. در خارج از ایران و یا در گذشته تبلیغات ایمیل مارکتینگ بسیار رواج داشت و داشته است اما متاسفانه این گونه تبلیغات در ایران پاسخ دهی مناسبی ندارد.

اما در مورد پیامک ها سامانه ها بسیاری است با هزینه های مختلفی وجود دارند که میتوانند انواع سرویس ها را به شما ارائه دهند فقط کافی است کمی در مورد تبلیغات آنلاین پیامکی تحقیق کنید.

 

مطالعه بیشتر: تاثیرات طراحی کاتالوگ دیجیتال بر کسب و کار شما

طراحی وب سایت

 

 

تبلیغات آنلاین

 

حضور آنلاین یک کسب و کار، صرف نظر از صنعت، می تواند تأثیر زیادی بر موفقیت آن داشته باشد. در عصر حاضر، برخی از کسب و کارها هنوز متوجه نیستند که اکثر مشتریان آنها قبل از خرید از وب سایت آنها بازدید می کنند.داشتن یک سایت فعال قوی، به‌ویژه با سئو ی مناسب، می‌تواند باعث ایجاد درآمد بیشتر شود. بله، کیفیت وب سایت شما بر نتایج تأثیر می گذارد.

همانطور که در بالا تر اشاره کردیم می توانید، تبلیغات آنلاین فقط پست های تبلیغاتی در اینستاگرام نیست شما می توانید از طریق وب سایت خودتان فعالیت های مستمر داشته باشید و با کمک تبلیغات آنلاین دیگر، فروشتان را از شبکه های ایجاد شده توسط برندتان را افزایش دهید این امر باعث گسترش کسب و کار شما خواهد شد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با برخی مفاهیم تبلیغات آنلاین و بعضی از ابزار های متداول آن آشنا کنیم، امیدواریم که این مطالب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با به کارگیری کارشناسان و افراد متخصص در زمینه های مختلف بازاریابی و تبلیغاتی توانسته از سابقه ی درخشان از خود برجای بگذارد. جهت کسب اطلاع از نحوه همکاری با این مجموعه کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لبخند رضایت شما هدف ما است.

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =