انواع تبلیغات را بشناسید!

انواع تبلیغات

انواع تبلیغات کدامند؟

انواع تبلیغات چه کمکی به توسعه کسب و کار شما خواهند کرد؟

پیک کمپین تبلیغاتی موفق باعث انتشار اخبار در مورد محصولات و خدمات شما، جذب مشتری و ایجاد فروش می شود. چه بخواهید مشتریان جدید را به خرید یک محصول موجود تشویق کنید یا یک سرویس جدید راه اندازی کنید، گزینه های تبلیغاتی زیادی برای انتخاب وجود دارد.

مناسب‌ترین گزینه تبلیغاتی برای کسب‌وکار شما به مخاطبان هدف شما بستگی دارد و اینکه مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای دستیابی به تعداد زیادی از آنها، تا حد امکان، چیست. گزینه تبلیغاتی انتخاب شده نیز باید نشان دهنده محیط مناسب برای محصول یا خدمات شما باشد. به عنوان مثال، اگر می دانید که مشتریان هدف شما مجله خاصی را مطالعه می کند، باید در آن نشریه تبلیغ کنید.

لیست زیر مقدمه ای بر تاکتیک های انواع تبلیغات است که می توانید از آنها استفاده کنید. به یاد داشته باشید، همیشه می توانید در تبلیغات خود خلاق باشید تا مورد توجه قرار بگیرید (در چارچوب اصول اولیه).

تبلیغات چگونه کار می کند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تبلیغات یک اصل ساده دارد؛ علاقه مند کردن مردم به محصولی که فروخته می شود. حال پس از برانگیختن علاقه، هدف متقاعد کردن مردم برای خرید محصول است، حتی اگر قبلاً به خرید آن فکر نکرده باشند.انواع تبلیغات با استفاده از تکنیک های تاثیر گذار روانشناسی برای تاثیرگذاری بر طرز فکر و احساس مردم در مورد یک محصول یا خدمات کار می کنند.

بسته به اهداف کمپین تبلیغاتی شما، تبلیغات می تواند به روش های مختلفی برای شرکت شما کار کند:

 

طراحی کاتالوگ

 

  • برای افزایش آگاهی از برند خود
  • تا مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار خود سوق دهید
  • برای ارتقای فروش محصولات جدید و موجود
  • برای معرفی یک محصول یا خدمات جدید به بازار
  • برای متمایز کردن محصول خود از رقبای خود

 

همچنین بخوانید: کمپین تبلیغاتی چیست؟

انواع روش های تبلیغات

انواع تبلیغات نیز می تواند به روش های مختلف اجرا شود. تبلیغات رادیویی، بیلبوردها، تی‌شرت‌های مارکدار و تأییدیه‌های رسانه‌های اجتماعی همگی به عنوان تبلیغات محسوب می‌شوند. همانطور که در ادامه در این راهنما به آن خواهیم پرداخت.

 

روزنامه

تبلیغات در روزنامه می تواند کسب و کار شما را به طیف وسیعی از مشتریان معرفی کند. تبلیغات نمایشی در سراسر مقاله قرار می گیرند، در حالی که فهرست های طبقه بندی شده تحت عنوان موضوع در یک بخش خاص قرار دارند.

ممکن است متوجه شوید که ترکیبی از تبلیغات در روزنامه محلی شما بهترین نتایج را به شما می دهد. بنابراین نباید درنگ کنید و از میان انواع تبلیغات این گزینه را نیز امتحان کنید.

 

مجلات

تبلیغات در یک مجله تخصصی می تواند به سرعت و به راحتی شما را به مشتریان هدفتان برساند. خوانندگان (مشتریان بالقوه شما) تمایل دارند مجلات را در اوقات فراغت خود بخوانند و آنها را برای مدت طولانی تری نگه دارند و به انواع تبلیغات نگاه کنند و به همین جهت شما فرصت های متعددی برای جلب توجه دارید.

مجلات عموماً به مصرف کنندگان (بر اساس گروه های علاقه مند به عنوان مثال زنان) و تجارت (نوع صنعت/کسب و کار به عنوان مثال مهمان نوازی) خدمات ارائه می دهند.

اگر محصولات شما نیاز به نمایش رنگی دارند، تبلیغات براق در مجله می‌تواند ایده‌آل باشد.

رادیو

از دیگر انواع تبلیغات، تبلیغات در رادیو راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان هدف شماست. اگر بازار هدف شما به ایستگاه خاصی گوش می دهد، تبلیغات منظم می تواند مشتریان جدیدی را جذب کند.

با این حال، صدا محدودیت های خود را دارد. شنوندگان به سختی می توانند آنچه را شنیده اند به خاطر بسپارند و گاهی اوقات تأثیر تبلیغات رادیویی از بین می رود. بهترین راه برای غلبه بر این موضوع تکرار مرتب پیام خود است؛  که هزینه های شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. اگر نمی توانید به طور منظم تبلیغات خود را پخش کنید، ممکن است متوجه شوید که تبلیغات رادیویی نتایج قوی ایجاد نمی کند.

تلویزیون

از دیگر انواع تبلیغات تلویزیون است؛ که دسترسی به مخاطبان گسترده ای دارد و اگر به یک بازار بزرگ در یک منطقه بزرگ پاسخ دهید، تبلیغات از این طریق ایده آل است. تبلیغات تلویزیونی از مزیت دید، صدا، حرکت و رنگ برخوردار است تا مشتری را ترغیب به خرید از شما کند. اگر بخواهید نشان دهید که محصول یا خدمات شما چگونه کار می کند، آنها به ویژه مفید هستند.

تولید یک آگهی تلویزیونی و سپس خرید یک جایگاه تبلیغاتی معمولاً گران است. تبلیغات به صورت واحد فروخته می شود (مثلاً 20، 30، 60 ثانیه) و هزینه ها بر اساس موارد زیر متفاوت است:

  • شکاف زمانی
  • برنامه تلویزیونی

طراحی کاتالوگ

 

شرکت تبلیغاتی
شرکت تبلیغاتی

 

 

 

طراحی کاتالوگ های کاغذی یا کاتالوگ های دیجیتال به مشتریان، مشتریان بالقوه و یا مخاطبان شما کمک می کنند که در مورد تمام محصولات و یا خدمات قابل ارائه ی شما آگاهی کافی پیدا کنند، و با برند و اهداف شما نیز آشنا شوند. مشتریانی که کاتالوگ ها و بروشور ها  مراجعه می کنند اغلب تصمیم خود را برای خرید گرفته اند؛ آنها فقط باید تصمیم بگیرند که از چه کسی خرید کنند.

بنابراین شما می توانید طراحی کاتالوگ اصولی آنها قانع کنید که خرید محصول شما به آنها کمک خواهد کرد و مزایای بیشتری به نسبت سایر کالاها دارد.

 

مزیت اصلی کاتالوگ های آنلاین نسبت به نسخه های چاپی این است که اگر تغییرات یا اصلاحاتی را بخواهید در کاتالوگ ایجاد کنید، می توانید به راحتی آن را در فهرست به روز نگه دارید. همچنین می توانید خدمات یا اطلاعات جدیدی در مورد کسب و کار خود اضافه کنید.

اگر مشتریان هدف شما از کاتالوگ چاپی و آنلاین استفاده می کنند، تبلیغات به هر دو روش مفی است، اگرچه کاتالوگ های چاپی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب در نمایشگاه ها و فروش های B2B مناسب استفاده هستند.

 

تبلیغات شهری و بومی

 

انواع تبلیغات
انواع تبلیغات

 

 

راه های زیادی در سطح شهر برای کسانی که در حال تردد و حرکت هستند نیز وجود دارد. انواع تبلیغات مانن: تابلوها و بنرهای تبلیغاتی در فضای باز یا کنار جاده یا استادیوم های ورزشی می توانند توجه مخاطبان بسیار یرا جلب کنند.

همچنین تبلیغات حمل و نقل نیز جزو انواع تبلیغات شهری به حساب می آید و انواع آنها مانند: پوستر روی اتوبوس، تاکسی و دوچرخه و … باشد. تبلیغات بزرگ می توانند پیام شما را با تاثیر زیادی برسانند. اگر همان مشتریان هر روز هنگام سفر به محل کار خود از کنار بیلبورد شما عبور می کنند، احتمالاً شما اولین کسب و کاری هستید که هنگام خرید محصول به آن فکر می کنند.

 

حتی بزرگترین بیلبوردها معمولاً حاوی اطلاعات محدودی هستند. در غیر این صورت، خواندن آنها ممکن است دشوار باشد. درج آدرس وب‌سایت شما، پیگیری و کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما را برای مشتریان آسان می‌کند. تبلیغات در فضای باز می تواند بسیار گران باشد به خصوص برای مکان های برتر و بیلبوردهای تبلیغاتی پر هزینه تر نیز محاسبه شود.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع تبلیغات آشنا کنیم و برخی از ابزار های تبلیغاتی را به شما عزیزان معرفی کنیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با سالها تجربه و به کارگیری افراد متخصص توانسته است در میان غول های تبلیغاتی بزرگ تجربه ای درخشان را برای برندهای مختلف به وجود بیاورد. جهت کسب اطلاع بیشتر کافی است با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =