دانش طراحی کاتالوگ و تاثیرات آن در مارکتینگ

دانش طراحی کاتالوگ و تاثیرات آن در مارکتینگ

دانش طراحی کاتالوگ چه کمکی به شما میکند؟

اگر می خواهید یک کاتالوگ حرفه ای برای کمپین بازاریابی خود داشته باشید، باید یک طراح حرفه ای استخدام کنید. اما گاهی اوقات شما فقط به چیزی نیاز دارید که سریعاً به مشتری یا همکاران خود نشان دهید: یک ماکت یا یک نمونه اولیه، به عنوان اثبات مفهوم یا جرقه زدن بحث و ایده های بیشتر.

یا شاید شما فقط می خواهید یک تصویر سریع و سرگرم کننده یا بروشور دیجیتال ایجاد کنید تا در فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام به اشتراک بگذارید؟

در مواردی مانند این، همیشه لازم نیست که سالها تجربه استفاده از Photoshop ، Illustrator یا InDesign برای ایجاد کار طراحی در سطح حرفه ای داشته باشید . تعدادی نکات و دانش وجود دارد که غیر طراحان و یا افراد مبتدی می توانند از آنها برای دستیابی به یک کاتالوگ  بسیار مناسب و بدون نیاز به سال ها آموزش مهارت استفاده کنند.

در این پست برخی از این نکات طلایی را برای حرفه ای ها و سایر افراد غیر طراح لیست می کنیم.

قبل از اینکه ویژگی های محصول یا خدمات شما بتواند مخاطبان را متقاعد به خرید محصول شما کند، طراحی شما باید آنها را متقاعد کند که دباره محصول شما بخوانند و با برند شما و مزایای محصولات شما آشنا شوند. ابتدا در هنگام تبلیغات، دانش طرحی کاتالوگ شما توجه مخاطبان را به خود جلب می کند.

برای کمک به جلب توجه مردم در تبلیغات خود، ما فهرستی از نکات تبلیغاتی را با نمونه‌هایی تهیه کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا ایده‌های طراحی تبلیغات را برای برندتان ارائه دهید.

 از جمع متمایز شوید

 

 

دانش طراحی کاتالوگ

 

 

در دنیایی که برندهای بی‌شماری برای جلب توجه و فروش بیششتر با یکدیگر می‌جنگند، تنها راهی که تبلیغات شما می‌تواند توجه مردم را جلب کند، اصل بودن است.

با این حال، به عنوان یک طراح که به بازار فروش آشنا است، جهش به آخرین روندی که همه رقبای شما قبلاً به آن پرداخته اند، می تواند وسوسه انگیز باشد. اگر هر کس دیگری آخرین نکته یا ترفند را اجرا کند، باید کار کند، درست است؟ با این حال، برای مجذوب کردن مخاطب، باید در برابر این خواسته مقاومت کنید.

کلیشه ها توجه را دفع می کنند. آنها خلاقیت تبلیغات شما را تضعیف می کنند و نمی توانند قشر جلوی مغز را که بخشی از مغز است که مسئول تجربه احساسات است، فعال کنند. اما دقیقاً چگونه یک کاتالوگ همراه با دانش طراحی کاتالوگ برای تبلیغات موثر ایجاد می کنید؟

 بر مزایا و نه فقط ویژگی ها تمرکز کنید

یکی از دانش طراحی کاتالوگ که بسیار مهم و شایان است؛ یک ویژگی یا جنبه ای از کسب و کار شما است که آن را از سایرین در فضا متمایز می کند. ویژگی ها برای مصرف کنندگان مهم هستند؛ زیرا ارائه دهندگان را مقایسه می کنند و تصمیمات خرید را می گیرند.

با این حال، در تبلیغات، شما اغلب برای مخاطبان گسترده ای بازاریابی می کنید که ممکن است بسیاری از آنها با سازمان شما آشنا نباشند یا بدانند که به کالاها یا خدمات شما نیاز دارند.

اما شناخت مشتری و بازار هدف به شما کمک میکند که بهتر تشخیص دهید چه مزایایی برای اغلب مصرف کنندگان یا سفارش دهنگان اهمیت دارد.

به همین دلیل، ویژگی های تبلیغاتی می تواند بی اثر و بیش از حد فروش باشد. از سوی دیگر، مزایای یک محصول می تواند برای مخاطبان گسترده تر متقاعد کننده تر و تأثیرگذارتر باشد.

 

از طنز استفاده کنید

 

 

دانش طراحی کاتالوگ فقط محدود به نمای بصری کاتالوگ نیست؛ درواقع کاتالوگ ها از محتوای متنی و تصویری برخوردار هستند؛ که علاوه بر نحوه چیدمان عناصر خود عناصر نیز در زیبایی و ایجاد اطمینان و برندسازی تاثیرگذار هستند.

به همین جهت نحوه نوشتن توضیحات و و متنون درجی در کاتالوگ ها نیز حائز اهمیت است.

اما حال که صحبت از طنز شد، بهتر است بدانید طنز یک ابزاری موثر در تبلیغات است زیرا احساسات مثبت را برمی انگیزد.

بهترین کاری که می تواند انجام دهد این است که راه حل های شما را به یاد ماندنی کند. دومین کاری که می تواند انجام دهد این است که آن خاطره را با احساسات مثبت مرتبط کند.

 

یک پیام منتقل کنید.

طراحان ماهر میدانند که حین طراحی کاتالوگ باید الگو های متناسبی با پیام و هدف تبلیغات و کلیت برند را انتخاب کنند تا مخاطب به طور ناخودآگاه با توجه به عناصر، چیدمان و… به نتیجه ای نزدیک به با هدف برسد. این اصل یک دانش طراحی کاتالوگ است که ممکن است کسی به شما نگوید.

همچنین گاهی اوقات، بازاریابان و صاحبین کسب و کار، فکر می کنند که هر چه مزایا و ویژگی های بیشتری در تبلیغات خود داشته باشند، نرخ تبدیل مخاطبان به مشتری بالاتر خواهد بود. اما تلاش برای خواندن یک آگهی درهم و برهم مستلزم فکر و انرژی زیادی است، بنابراین انباشتن یک تبلیغ با یک آجر کپی در واقع توجه مردم را به خود جلب نمی کند بلکه آن را دفع می کند.

برای جذب فوری افراد و ترغیب آنها به خواندن بقیه آگهی شما، انتقال یک پیام در هر تبلیغ را در نظر بگیرید. برجسته کردن مزیت یا ویژگی اصلی محصول یا خدمات، درک ارزش آن را برای مخاطبان آسان می کند و احتمال تجارت با شما را افزایش می دهد، زیرا آنها تبلیغات شما را تنها یک پیام را به یاد می آورند: ویژگی اصلی محصول یا خدمات شما به نفع آنها خواهد بود.

عناصر و المان های بصری را جدی بگیرید

وقتی نوزاد بودیم، برای ارتباط دادن اشیا با رفتارها، مانند توپ به معنای زمان بازی، به بینایی تکیه می‌کردیم. چشم انداز تنها راه برای یادگیری در مورد جهان بود.

به همین دلیل است که می توانید اطلاعات بصری را در 250 میلی ثانیه درک کنید و چرا سیستم بینایی شما بیش از 50 درصد از مغز شما را فعال می کند. داستان سرایی بصری بهترین راه برای افراد برای درک آسان مفاهیم و داده ها است.

به عنوان مثال، در تبلیغ لگو، آنها فقط از دو تصویر استفاده می‌کنند، یک خلق ساده لگو و سایه‌ای از دایناسور، اما شما می‌توانید فوراً یک درک واقعی از ایده اصلی آن ایجاد کنید – با لگو، می‌توانید هر چیزی را خلق کنید.

هیچ کدام از نکات مهم در دانش طراحی کاتالوگ بدون درج تصاویری با کیفیت و گویا به شما کمک نخواهد کرد. درواقع یکی از مهم ترین دانش ها و پر نکته ترین مسائل انتخاب تصویر مناسب است.

مخاطبان میخواهند محصول نهایی را ببینند و در مورد آن تصمیم بگیرند به همین دلیل است که برخی از برند ها تلاش میکنند حتی تصویر محصولشان از خود محصول نیز بهتر باشد.

تصاویر مهم و نقش کلیدی در طراحی کاتالوگ شما دارند. بنابراین بهتر است برای ثبت تصاویر از یک عکاس ماهر کمک بخواهید.

 

اغراق و شخصی سازی تبلیغات

اغراق در مزایای محصولتان، به روشی هوشمندانه و آشکار، یکی از بهترین روش ها برای جا انداختن مقداری طنز در تبلیغات شماست که می تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند و باعث واکنش عاطفی آنها شود.

یکی از شایع ترین تکنیک ها برای طراحی ابزارهای معرفی و برندسازی که شرکت های تبلیغاتی و طراحان ماهر با تیکه بر دانش طراحی کاتالوگ برای افزایش فروش یک محصول و یا خدمات مورد استفاده قرارمیدهند و تمام مخاطبان نیز به آن واقف هستند، تکنیک اغراق در تبلیغات است.

در واقع این‌طور نیست که تنها کمی اغراق در تبلیغ وجود داشته باشد، بلکه  تبلیغ می‌تواند به حدی اغراق‌آمیز باشد که با واقعیت اشتباه گرفته شود.

نشان بده، نگو

همان طور که گفته شد، نشان دادن تصاویر در دانش طراحی کاتالوگ به مخاطبان بسیار جذاب تر و جالب تر از گفتن آن است. تکیه بر مفاهیم ضمنی برای انتقال یک پیام مرموز است و درک آن را برای مخاطبان شما سرگرم کننده تر می کند. از اصول و دانش طراحی کاتالوگ به این امر توجه کنید.

به عنوان مثال، در تبلیغ خلاقانه زیمنس، آنها مزایای محصول خود را با قرار دادن غیرمنتظره ماشین لباسشویی و خشک کن خود در یک کتابخانه نشان می دهند تا به شما نشان دهند که آنقدر ساکت هستند، حتی یک کتابدار نیازی به بستن آنها ندارد.

 

دانش طراحی کاتالوگ

 

معتبر باشید

بخشی از این دانش طراحی کاتالوگ مربوط به برند سازی و اعتبار بخشی است. زمانی که از یک ابزار تبلیغاتی استفاده میکنید، این ابزار علاوه براینکه بر می تواند بر روی فروش شما تاثیر گذار باشد می تواند در برند سازی و شناخت شما بر دیگر برند ها نیز موثر واقع شود.

برای مثال: این روزها با وجود تکنولوژی های روز و روش ها ارتباطی متفاوت هر یک از افراد یک روش را بهتر تلقی میکنند، بنابراین بهتر است تمام راه های ها ارتباطی و سفارش کالا را برای مشتریان بالقوه خود قرار دهید تا آنها اطمینان حاصل کنید.

کاتالوگ خود را سرگرم کننده طراحی کنید

کسی که بردانش طراحی کاتالوگ ولقف باشد میداند که مغز برای پیش بینی چیزها سیم کشی شده است. این یک ویژگی تکاملی است که به ما امکان می‌دهد اتفاقات بعدی را پیش‌بینی کنیم و به سرعت به آن واکنش نشان دهیم. با این اوصاف، تبلیغاتی که قابل پیش‌بینی هستند فقط به ذره‌ای فکر برای درک نیاز دارند، بنابراین درک آن‌ها بسیار آسان است و به نوبه خود برای درگیر کردن هر کسی خسته‌کننده‌تر از آن است.

با در نظر گرفتن این موضوع، اگر بتوانید پیش بینی پذیری را از تبلیغات خود حذف کنید، مخاطبان خود را مجبور به تفکر عمیق تری برای هضم پیام خود می کنید و آنها را وادار می کنید تا به آن توجه بیشتری کنند.

یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه مخاطبان و ترغیب آنها به تعامل با تبلیغات شما، تبدیل آن به یک بازی است. با قاب بندی کاتالوگ خود مانند یک بازی قابل شکست، درست مانند تبلیغ مزدا در بالا، مخاطبان شما این فرصت را دارند که اگر انرژی ذهنی مناسبی را صرف بازی برند شما و درک پیام تبلیغات شما کنند، پاداش فکری کسب کنند. چیزی است که اکثر مردم هرگز از آن نمی گذرند.

کلام آخر

دانش طراحی کاتالوگ امری نیست که به سادگی بدست بیاید، نیازمند تجربه و سالها کسب علم است اما ما در این مقاله تلاش کردیم، نکات مهم و الهام بخشی را برای شما شرح دهیم و مثال های اجرایی را به شما نشان دهیم، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید ایده و یا مسیر خود را پیدا کرده باشید. ممنونیم که تا پایان مطلب با ما همراه بوده اید.

 

همچنان بخوانید: محاسبه قیمت کاتالوگ

کاتالوگ دیجیتال چیست و چه تاثیری در کسب و کار شما دارد؟

 

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهارده =