کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی چیست؟ در این مقاله با تعریف، استراتژی و مثال هایی برای درک بهتر کمپین های تبلیغاتی آشنا خواهید شد.

کمپین تبلیغاتی یک استراتژی خاص طراحی شده است که در رسانه های مختلف به منظور دستیابی به نتایج مطلوب مانند افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و بهبود ارتباطات در یک بازار خاص انجام می شود. همه اینها از طریق تبلیغات انجام می شود.

بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند که انجام یک کمپین به معنای ایجاد یک تبلیغ ساده است. با این حال، آنها اشتباه می کنند. برای اینکه تبلیغات بهترین نتایج را به همراه داشته باشد، سازماندهی درست از همان ابتدا بسیار مهم است.

اگر قصد راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی را دارید، توصیه می‌کنیم با یک متخصص در رسانه‌ای مانند شرکت تبلیغاتی طرح گندم تماس بگیرید.

یک آژانس تبلیغاتی آنلاین که به طور خاص برای بازاریابی دیجیتال طراحی شده است، بهترین گزینه و بهترین راه برای دستیابی به نتایج دلخواه شما است. علاوه بر این، می توانید هم بودجه خود را بهینه کنید و هم به معیارهای مربوط به تکامل اقدامات دسترسی پیدا کنید.

 

7 کلید برای راه اندازی یک کمپین موفق

 

  1. یک هدف کمپین تعیین کنید

به طور معمول، زمانی که ما در مورد “اهداف” فکر می کنیم، بیشتر مردم تمایل به فروش دارند. اما حقیقت این است که اهداف تبلیغاتی زیادی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد. متداول ترین اهداف شامل به دست آوردن مشتریان جدید، ترویج محصولات فعلی و راه اندازی محصولات جدید است. شما همچنین می توانید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید که برای بهبود آگاهی از برند یا کمک به مرتبط کردن یک برند خاص با احساسات خاص طراحی شده است. هدف شما هر چه باشد، مهم است که قبل از ادامه آن را شناسایی کنید.

  1. یک هدف را تعریف کنید

بخشی از موفقیت یک کمپین مستقیماً با مخاطبان هدف شما مرتبط است. اگر شما یک بازار هدف یا مخاطب به خوبی تعریف شده دارید، رسیدن به اهداف و اندازه گیری آن بسیار آسان تر است. تعریف نکاتی مانند سن، جنس، طبقه اجتماعی، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، علاقه‌مندی‌ها، عادات و سرگرمی‌ها به شما کمک می‌کند تا بفهمید از طریق استراتژی کمپین تبلیغاتی خود می‌خواهید به چه کسی برسید.

  1. مخاطبین خود را تقسیم بندی کنید

 

کمپین تبلیغاتی
کمپین تبلیغاتی

 

هنگامی که مخاطبان هدف خود را به وضوح مشخص کردید، سپس باید مخاطبان را تقسیم بندی کنید و آنها را بر اساس محصولات یا خدماتی که می خواهید بفروشید و جمعیت های مختلف آنها به گروه های مختلفی در کمپین تبلیغاتی خود تقسیم کنید. خود را به جای مشتریان بالقوه خود قرار دهید و سعی کنید آنچه را که باعث علاقه آنها می شود شناسایی کنید. آیا آنچه ارائه می دهید برای آنها مفید است؟ چگونه توجه آنها را جلب خواهید کرد؟ آیا آنها از برند یا محصول شما آگاه هستند؟ آیا آنها قدرت خرید برای خرید محصول/خدمات شما را با قیمت تعیین شده دارند؟ از چه طریقی به شما خواهند رسید؛ تبلیغات چاپی مانند کاتالوگ های کاغذی یا تبلیغات آنلاین مانند کاتالوگ های دیجیتال؟

  1. در مورد رسانه های تبلیغاتی برای کمپین تبلیغاتی خود تصمیم بگیرید

ابزارهای مفید زیادی در اختیار شما هستند که می توانند پیام کمپین شما را به بخش هدف شما برسانند. بیایید انواع مختلف گزینه های تبلیغاتی موجود را بررسی کنیم.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی. همانطور که از نام آن پیداست، تبلیغات در شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که در شبکه های اجتماعی که مخاطبان هدف شما هستند، تبلیغات ایجاد کنید. این به معنای باز کردن یک خط ارتباطی است که به شما امکان می دهد به راحتی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. فرمت‌ها و پلتفرم‌های مختلف موجود، استراتژی‌های طراحی شخصی‌سازی شده را ارائه می‌کنند که نرخ موفقیت بالایی را به همراه دارد.

شما می توانید با طراحی کاتالوگ آنلاین و بروشور دیجیتال در  کمپین تبلیغاتی طبق دسته بندی مشتریان خود محصولات مرتبط یا کل محصولات خود را به صورت لیست راهنما معرفی کنید و مشتریان بالقوه را به خریدار و طرفدار واقعی تبدیل کنید البته با یک کاتالوگ و تبلیغ اصولی

همچنین بازاریابی محتوا؛ به لطف محبوبیت محتوای مارک دار و بازاریابی ویدیویی، این یک راه عالی برای کمپین تبلیغاتی دیجیتال است. با این حال، در مورد اینکه بازاریابی محتوا در واقع چیست، کمی سردرگمی وجود دارد.

بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و در نهایت، هدایت اقدامات سودآور مشتری متمرکز است. بنابراین، محتوا نمی تواند منحصراً تبلیغاتی باشد.

شما باید به آن ارزش (مانند سرگرمی، اطلاعات جدید، تبلیغات و …) نیز اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که در اجرای بازاریابی محتوا چهار مرحله وجود دارد: تولید ترافیک، تولید سرنخ، پرورش سرنخ و جذب مشتری.

SEM. بازاریابی موتورهای جستجو به تبلیغات پولی در موتورهای جستجو اشاره دارد. آنها متشکل از تبلیغاتی هستند که با یک مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) پرداخت می شوند. SEM یک راه عالی برای تقویت موقعیت شما در موتورهای جستجو است و مانند تبلیغات اجتماعی، می توان آنها را بسیار هدفمند و تقسیم بندی کرد.

  1. برقراری ارتباط مستمر

پیام یک کمپین تبلیغاتی نیز مهم است. اگرچه هر شرکت و هر استراتژی متفاوت است، در واقع تبلیغات باید همیشه صدای طبیعی، به خوبی سازماندهی شده، واضح، مختصر، روان و منسجم باشد. ممکن فکر کنید راه اندازی چنین تبلیغاتی و مطرح کردن پیام تبلیغاتی آن  آسان باشد، اما اگر به این واقعیت اضافه کنید که پیام باید با توجه به گستردگی مختصر نیز باشد (برای اینکه مخاطب شما را خسته نکند و راحت درک شود)، فشار افزایش می یابد.

  1. به طراحی ابزار های تبلیغاتی خود توجه کنید

 

 

کمپین تبلیغاتی
کمپین تبلیغاتی

طراحی به اندازه پیام کمپین تبلیغاتی مهم است. از طراحی کاتالوگ، بروشور و وب سایت ها تمامی مهم هستند؛ اگر تبلیغات آنلاین را انتخاب کردید با تجربه کاربری برای جلب نظر مخاطبان خود استفاده کنید. همچنین قدرت استفاده از تبلیغات چاپی در کنار ابزار های آنلاین را جدی بگیرید؛ تبلیغات چاپی همچنان طرفداران بسیاری دارند و گاها قابل اعتماد تر به نظر میرسند.

  1. متریک ها و KPI ها را ردیابی کنید

اندازه‌گیری در بسیاری از زمینه‌های مختلف مهم است، اما در دنیای تبلیغات کاملاً حیاتی هستند. اگر نتایج خود را ردیابی نکنیم، نمی‌دانیم چه چیزی خوب پیش می‌رود یا چه چیزی را می‌توانیم بهبود دهیم. در یک کمپین تبلیغاتی، معیارها باید بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند را تشکیل دهند. تنها راه برای درک کمپین، ردیابی و اندازه گیری معیارها و داده ها است. علاوه بر این، باید به تفاوت بین معیارهای عمومی و KPI توجه کنیم. حتی اگر دومی معیارهایی را ارائه نمی دهد، با نحوه اندازه گیری اهداف استراتژیک تعیین شده شرکت شما سروکار دارد.

کلام آخر

حال که با کمپین تبلیغاتی و نکات و اصول مهم آن آشنا شدید؛ بهتر است به فکر یک استراتژی مناسب برای توسعه ی کسب و کار خود باشید.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با سالها تجربه در زمینه تبلیغات آنلاین و آفلاین و به کارگیری افراد مجرب توانسته است سابقه ای درخشان از خود برجای بگذارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

مطالب مرتبط: انواع تبلیغات را بشناسید!

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =