چاپ کاتالوگ محصولات برای معرفی محصول

چاپ کاتالوگ محصولات

چاپ کاتالوگ محصولات مناسب هر کسب و کار

چاپ کاتالوگ محصولات با چیدمان زیبا می تواند به جذب مشتری و افزایش فروش کمک کند. کاتالوگ ها حاوی اطلاعات مهمی در مورد محصولات هستند که می تواند به افراد در خرید بهتر کمک کند.

در این آموزش کاتالوگ محصولات Adobe InDesign، نحوه طراحی یک کاتالوگ محصول جذاب، ایجاد صفحاتی برای طراحی کاتالوگ و بهترین شیوه های طراحی چاپ هنگام ایجاد یک الگوی کاتالوگ محصول را خواهید آموخت.

نتیجه این آموزش یک کاتالوگ طراحی محصول خواهد بود که شامل چندین الگوی صفحات اصلی است تا تصاویر شما را به راحتی ترکیب کند.

 

طراحی کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ یک محصول طراحی بصری است که محصولات یا خدمات شما را به مشتریان بالقوه نشان می دهد. باید با بالاترین استانداردها تولید شود و کل خط محصولات یا خدمات شما را که به مصرف کنندگان خود ارائه می دهید، با جزئیات شرح دهد. مشتریان بالقوه شما باید یک بیوگرافی مختصر یا شرح پس زمینه سازمان شما را در افتتاحیه کاتالوگ شما و به دنبال آن یک نمونه کار بیابند.

هیچ قانون سخت و سریعی در مورد اینکه چگونه یک کاتالوگ باید به نظر برسد وجود ندارد. این امر کاملاً سازگار است و این چیزی است که زیبایی چاپ کاتالوگ محصولات را ایجاد می کند.

 

مبانی طراحی کاتالوگ

چاپ کاتالوگ محصولات

چه اصولی می تواند به شما در طراحی کمک کند؟ این نکات را صرف نظر از نرم افزاری که استفاده می کنید یا محصولاتی که ارائه می دهید در ذهن داشته باشید، یک کاتالوگ موفق خواهید داشت.

 

سبک زندگی مردم را شاخص قرار دهید

مصرف کنندگان شما، جاه طلبی ها و خواسته های خود را دارند و این ایده ها با روش های خاص زندگی مرتبط است. محصولات خود را به گونه ای بازاریابی کنید که با سبک زندگی مرتبط باشد که مخاطب هدف شما امیدوار است به آن دست یابد.

این بدان معناست که قبل از شروع به ساخت کاتالوگ، باید درک کاملی از انگیزه مشتریان خود داشته باشید. هر قسمت از کاتالوگ شما، از جمله متن، عکس ها، جلدها و جنبه های دیگر، باید دارای مضمون یکسان باشد و سبک زندگی مورد نظر شما را منعکس کند.

مخاطبان خود را بشناسید

آیا در حال چاپ کاتالوگ محصولات برای تجارت به کسب و کار (B2B) یا تجارت به مصرف کننده (B2C) هستید؟

تبلیغات برای مصرف کنندگان و تبلیغات برای فروشندگان دو چیز بسیار متفاوت هستند. هر کدام دارای قالب بندی و طراحی منحصر به فرد هستند. مطمئن شوید که مخاطب هدف خود را درک کرده اید و قالبی را انتخاب کرده اید که برای آنها جذاب باشد.

محصولات را برجسته کنید

شما در تجارت فروش هستید اطمینان حاصل کنید که هر جنبه ای از کاتالوگ شما مردم را به خرید تشویق می کند. این با اطمینان از اینکه محصول در هسته تمام جنبه های طراحی قرار دارد انجام می شود. تصاویر محصول باید محصول را در عمل نشان دهد. توضیحات محصول باید نشان دهد که چگونه محصولات شما زندگی مشتری را بهبود می بخشد. به طور خلاصه، محصول پادشاه است و هر چیز دیگری باید آن را تحسین کند.

چگونه یک کاتالوگ تاثیر گذار طراحی کنیم

ارکان طراحی های موفق و چاپ کاتالوگ محصولات شامل تصاویر چشم نواز، چیدمان های هوشمندانه، عکس های جذاب و سازماندهی است. به این واقعیت اضافه کنید که بخش‌های مختلف معمولاً رویکردهای متفاوتی را ایجاب می‌کنند: یک کاتالوگ برای یک خرده ‌فروش کالاهای ورزشی با جعبه بزرگ با یک کاتالوگ برای یک ساعت‌ساز سفارشی تفاوت زیادی دارد. بنابراین، از کجا باید شروع کرد؟ بیایید به چند روش ضروری برای استفاده از بهترین روش ها برای شروع اولیه در چیدمان کاتالوگ خود نگاه کنیم.

بازار هدف خود را مشخص کنید

موفقیت یک کاتالوگ با میزان فروش آن تعیین می شود. کاتالوگ خود را برای مخاطبان هدف خود جذاب کنید. یک کاتالوگ برای مخاطبان جوان بسیار متفاوت از کاتالوگ برای مخاطبان کودک خواهد بود. اگر افراد مختلفی را هدف قرار می دهید، ممکن است بخواهید چند طرح مختلف ایجاد کنید تا به سلیقه و ترجیحات مختلف آنها پاسخ دهید.

محصولات یا خدمات جدید و در حال فروش را برجسته کنید

از برجسته‌سازی در تصاویر محصول پر فروش برای نشان دادن به تازه واردان استفاده کنید. در صورت ارائه تخفیف، کاتالوگ شما مشتریان را به سمت این محصولات یا خدمات جدید می کشاند.

 

مشاهده نمونه کارهای طراحی کاتالوگ دیجیتال

 

چاپ کاتالوگ محصولات

نکاتی برای الگوهای طراحی کاتالوگ

طراحی و چاپ کاتالوگ محصولات اگر برای اولین بار باشد می تواند پیچیده شود. نکات و ترفندهایی وجود دارد که می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و به شما امکان می دهد قالب کاتالوگ محصول خود را به راحتی و سریع ویرایش کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام ایجاد یک کاتالوگ محصول باید در نظر بگیرید:

اندازه و قالب خود را انتخاب کنید: اطمینان حاصل کنید که کاتالوگ شما به اندازه کافی بزرگ است تا همه محصولات شما را نمایش دهد و در حین ساخت توجه به محصولات یا خدمات مهم شما جلب شود.

تعداد صفحات، ساختار و نحوه واکنش مشتریان شما را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، فرض کنید در یک تجارت تخصصی مانند ساعت سازی سفارشی یا عکاسی نفیس کار می کنید. در این صورت، می‌توانید طراحی و چاپ کاتالوگ محصولات را به صورت مینیمالیستی صورت دهید.

مشتریان باید در صفحات کار شما درنگ کنند و پیچیدگی ها و “داستان” پشت آن را در نظر بگیرند. چاپگر مورد نظر شما مکانی عالی برای دریافت راهنمایی های متخصص است. علاوه بر این، موجودی کاغذ با کیفیت بالاتر و توجه دقیق تر به کیفیت تصویر و صحت رنگ احتمالا به این خوانندگان کمک خواهد کرد.

راه اندازی Master Pages: این صفحات صفحات غیرچاپی هستند که می توانید از آنها به عنوان الگو برای طراحی کاتالوگ محصولات خود استفاده کنید. می توانید چندین مورد از این الگوها را طراحی کنید و انتشارات نهایی خود را با هم ترکیب کنید.

تصاویر خود را طوری ویرایش کنید که یکسان به نظر برسند: مطمئن شوید که همه تصاویر موجود در کاتالوگ شما دارای سبک ویرایش یکسانی هستند تا ظاهری منسجم ایجاد کنید.

اعمال اعداد صفحه استاندارد: از Master Pages برای تنظیم شماره صفحات خودکار استفاده کنید که با اضافه کردن صفحات اضافی به طرح خود تغییر کنند؛ تا بتوانید چاپ کاتالوگ محصولات  را با موفقیت پشت سر بگذارید.

در صورت چاپ، تعداد صفحات را بر چهار بخش کنید: انتشارات فقط در صورتی قابل چاپ هستند که تعداد صفحات نهایی بر چهار تقسیم شود. این به این دلیل است که در یک گسترش چهار صفحه وجود دارد.

تنظیم Bleeds اگر می‌خواهید یک الگوی کاتالوگ محصول را با تصاویری که تا لبه صفحه گسترش می‌یابد چاپ کنید، مطمئن شوید که تصاویر بر روی لبه‌های ناخواسته سفید رنگ قرار می‌گیرند.

از راهنماها برای سازماندهی محصولات استفاده کنید: از ستون ها و راهنماها به عنوان شبکه برای سازماندهی تصاویر محصول در صفحه استفاده کنید و از فاصله یکسان آنها اطمینان حاصل کنید.

همچنین بخوانید: چاپ کاتالوگ یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟

الگوی کاتالوگ محصول شما باید شامل چه صفحاتی باشد؟

 

چاپ کاتالوگ محصولات

 

 

برای چاپ کاتالوگ محصولات  و هنگام ساختن قالب کاتالوگ محصولات، صفحات خاصی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این صفحات می توانند به شما کمک کنند تا محتوای خود را به طور موثر سازماندهی کنید و یک ایده واضح را منتقل کنید.

صفحات زیر در هر قالب کاتالوگ محصول استاندارد هستند زیرا ثابت کرده اند که در نمایش محصولات به شیوه ای منسجم موفق هستند. بیا یک نگاهی بیندازیم:

فهرست مطالب: اگر با محصولات مختلف کار می کنید، محتوا را به بخش هایی تقسیم کنید تا خوانندگان بتوانند محصولات را راحت تر پیدا کنند.

صفحات محصول: صفحات مختلف محصول را بچینید. به عنوان مثال، صفحاتی را تنظیم کنید که تعداد متفاوتی از محصولات را نشان دهند تا کاتالوگ یکنواخت و تکراری به نظر نرسد.

جلد و پشت جلد: مانند هر نشریه، مطمئن شوید که جلدی متناسب با محتوای داخل طرح قالب قرار دهید. تا چاپ کاتالوگ محصولات با موفقیت پیش برود.

صفحات محتوا: در حالی که هدف اصلی کاتالوگ محصولات نمایش محصولات است، صفحات محتوا برای ارائه جزئیات برند یا حتی الهام بخشی برای محصولات یا خدمات فصلی مفید هستند.

تقسیم کننده ها: این صفحات برای جداسازی بخش های مختلف در یک کاتالوگ هستند. اینها همچنین یک استراحت خوب برای خوانندگان فراهم می کند تا توجه خود را مجدداً تنظیم کنند.

از تصاویر با وضوح بالا استفاده کنید: کاتالوگ کسب و کار شما باید شامل عکس های با کیفیت محصولات و خدمات شما باشد. عکس‌های عالی با جذاب‌تر کردن وسایل شما باعث افزایش فروش می‌شوند.

عکس گرفتن از محصولات و خدمات با ارزش را در نظر بگیرید که برجسته تر از محصولات و خدمات کم ارزش هستند. مطمئن شوید که همه عکس‌ها با نور کافی و وضوح بالا برای چاپ گرفته شده‌اند.

در این صورت چاپ کاتالوگ محصولات شما موفق تر خواهد شد؛ بنابراین برای انتخاب تصاویر حساسیت به خرج دهید و بهترین ها را انتخاب کنید تصاویری که کاملا گویا باشند و مطابق محصول اصلی باشند.

با فونت سازگار باشید: برای ایجاد سبک های متمایز که به زیبایی ترکیب می شوند، از یک یا دو خانواده قلم استفاده کنید و حروف برجسته یا کج اضافه کنید.

راهنمایی: اگر از فونت‌های sans serif در پاراگراف‌ها استفاده می‌کنید، از فونت slab یا serif برای هدرها استفاده کنید.

مطمئن شوید که از فونت های یکسانی در هر ناحیه استفاده می کنید. از دو یا سه تایپ فیس با هم به عنوان یک دستورالعمل کلی استفاده نکنید.

ثبات را در طراحی خود حفظ کنید: طراحی و چاپ کاتالوگ محصولات یک راه فوق العاده برای تبلیغ شرکت شما است. مشتریان متوجه الگوهای طرح، چیدمان و رنگ خواهند شد و آنها را با شرکت شما شناسایی می کنند.

 

انتخاب چاپخانه مناسب

پس از اینکه طراحی کاتالوگ خود را نهایی کردید، به شخصی نیاز دارید که بتوانید به او اعتماد کنید تا طرح های شما را با مواد با کیفیت بالا چاپ کند. برای انتخاب یک چاپ خانه خوب می توانید نمونه کارهای آنها را ببینید و از کارشناسان چاپ خانه در مورد رنگ ها و دستگاه ها سوال کنید ا با اطمینان خاطر طرح خود را به آنها بسپرید.

 

کلام آخر 

مجموعه طرح گندم سالها در این زمینه پیشگام بوده و با برند های معتبر همکاری داشته است؛ اگر تمایل به همکاری با مجموعه ما را داشتید می توانید؛ سفارش خود را برای کارشناسان ما ارسال کنید و تیم چاپ کاتالوگ ما طرح های شما را دوباره بررسی می کنند تا مطمئن شوند همه چیز مرتب است و سپس به سراغ چاپ نهایی خواهند رفت.

لبخند رضایت شما هدف ماست.

 

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =