اصول طراحی بروشور تاثیرگذار

منظور از طراحی بروشور تاثیرگذار چیست؟

اصول طراحی بروشور چیست؟

به عنوان صاحبان کسب و کار، شما همیشه به دنبال راه‌هایی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به گونه ای هستید که برای مشتریان ایده آل شما جذاب باشد. و همانطور که می دانید، بروشور یک عنصر اصلی بازاریابی آفلاین و آنلاین است.

به عنوان مثال، اگر به یک کنفرانس یا نمایشگاه تجاری بروید، با انبوهی از بروشورها را خواهید دید. اما کدام یک را نگه میدارید و برای شما جالب است؟

فقط آنهایی که واقعاً از نظر بصری و محتوایی نظر شما را جلب می کنند! اینجاست که اصول طراحی بروشور اهمیت پیدا می‌کند.

اگر به فکر ایجاد بروشور برای کسب و کار خود بوده اید، به جای درستی آمده اید. ما راهنمای نهایی طراحی و توزیع یک بروشور خیره کننده را تنها در هشت مرحله گردآوری کرده‌ایم.

 

برای سفارش و مشاهده نمونه کارهای طراحی بروشور طرح گندم کلیک نمایید.

 

اصول طراحی بروشور

 

هدف خود را مشخص کنید

اولین قدم برای ایجاد یک بروشور موفق، تعریف هدف آن است و سپس دانستن اصول طراحی بروشور. آیا می خواهید خدمات خاصی را تبلیغ کنید؟ فروش محصول جدید؟ بهترین پیشنهادات خود را به نمایش بگذارید؟

مهم است که چه هدفی از طراحی بروشور خود دارید، شما می‌خواهید مردم را تحت تأثیر قرار دهید؛ حتی اگر نیاز به گنجاندن اطلاعات زیادی دارید، از تصاویر زیبا استفاده کنید تا محتوا را تجزیه کنید و آن را به صورت یک راهنمای تاثیرگذار ارائه دهید.

پیروی از دستورالعمل‌های برندتان با استفاده از تصاویر گویا  و با کیفیت  می‌تواند به بهبود شناخت برند، زمانی که مشتریان بالقوه بروشورهای شما را می‌بینند کمک کند.

در بیشتر موارد، بروشور بخشی از یک کمپین بازاریابی بزرگتر است. در نظر بگیرید که چگونه بروشور در کمپین قرار می گیرد و چه چیزی را باید به عنوان یک فراخوان برای اقدام گنجاند. بهترین اقدام این است که با توجه به کلیت کمپین از تصاویر، فونت ها، رنگ ها و دیگر جزئیات موجود در ابزار های دیگر تبلیغاتی مانند کاتالوگتان الگو بگیرید و استفاده کنید.

در واقع همه عناصر، از جمله طراحی، باید در کمپین قرار بگیرند و به نظر برسند که به هم تعلق دارند و یک خط مشی را دنبال میکنند.

بیشتر اوقات، هدف از ارائه بروشور و پیگیری اصول طراحی بروشور، جمع آوری مشتریان جدید است. از این فرصت استفاده کنید و از آنها دعوت کنید تا شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند یا از طریق URL صفحه فرود برای چیزی ثبت نام کنند. یک کد QR اضافه کنید تا دسترسی خوانندگان به وب سایت یا صفحه فرود شما آسان شود.

 

مخاطب خود را بشناسید

مثل همیشه، هنگام تهیه طرح بروشور خود باید به مخاطب مورد نظر فکر کنید.

از خود بپرسید، “بروشور برای چه کسانی مناسب است؟ بروشور من کجا توزیع خواهد شد”

برای مثال، یک بروشور برای یک اردوی تابستانی برای دانش‌آموزان راهنمایی هم به دانش‌آموزان بالقوه و هم برای والدین آنها ارسال می‌شود، در حالی که یک بروشور برای برنامه‌های کارشناسی ارشد برای کسانی که قبلاً از کالج فارغ‌التحصیل شده‌اند.

این طرح های بروشور بسیار متفاوت خواهند بود زیرا دو مخاطب کاملاً متفاوت برای هدف از طراحی اصولی بروشور دارند.

محتوای بروشور خود را ایجاد کنید

 

 

 

اکنون زمان آن است که محتوای بروشور خود را ایجاد کنید متن ها از ارکان مهم در اصول طراحی بروشور هستند. اینجاست که مهارت‌های کپی‌نویسی شما وارد می‌شود. یا بهتر از آن، این کار را به یک نویسنده مستقل یا فردی در تیم محتوای شما که قبلاً به خوبی با صدای برند شما آشنا است محول کنید.

 

با در نظر گرفتن هدف بروشور و مخاطب مورد نظر، شروع به تهیه پیش نویس ایده هایی برای عنوان جلد کنید و به راه های مختلف بیان آن فکر کنید.

یک طرح کلی را که به بخش های مختلف تقسیم می شود، کنار هم قرار دهید. به یاد داشته باشید که بروشور شما در صفحات مختلف تا می شود، بنابراین به راحتی می توان مطالب را صفحه به صفحه تقسیم کرد.

پیام را به گونه ای بسازید که خواننده را به عمل ترغیب کند. فراخوان برای اقدام در یک بروشور به آسانی در یک وب سایت یا صفحه فرود نیست. شما باید آنها را متقاعد کنید که پس از دیدن بروشور شما برندتان را جستجو کنند؛ یا برای ارتباط با شما تماس بگیرند. باز هم می توانید؛ یک کد QR برای آسان کردن اقدام استفاده کنید.

مستقیماً با مشتری خود صحبت کنید، به آنها بگویید چگونه محصولات یا خدمات شما مشکل آنها را حل می کند. در چند کلمه توضیح دهید که چرا کسب و کار شما بهتر از رقبا است.

هنگام جمع آوری محتوا، به یاد داشته باشید که چگونه باید در بروشور شما قرار گیرد. پاراگراف ها را کوتاه کنید و کلمات خود را به خوبی انتخاب کنید. باید به فضایی که متن اشغال می کند فکر کنید.

اینها عناصری هستند که هر بروشور باید داشته باشد:

  • دارایی های برند: آرم، رنگ ها، فونت ها
  • عنوان های جذاب
  • زیرنویس یا شعاری که نحوه حل یک مشکل را توضیح می دهد.
  • به صورت بصری بخش هایی را با عنوان، زیرنویس و متن اصلی جدا کنید.
  • در اصول طراحی بروشور جزئیات تماس؛ وب سایت، ایمیل، رسانه های اجتماعی را باید در طرح خود داشته باشید.
  • تصاویری مناسب و گویا

 

سبک طراحی خود را انتخاب کنید

اکنون که محتوا را آماده کرده اید، زمان آن رسیده است که طرح بندی مورد نظر بروشور شما را انتخاب کنید. روش‌های مختلفی برای طراحی، چاپ و تا کردن محتوای شما وجود دارد، بنابراین یک طرحی را انتخاب کنید که فکر می‌کنید بیشترین تأثیر را دارد.

 

اصول طراحی بروشور

رایج ترین چین ها عبارتند از:

سه تایی یا سه لت: دو طرف آن به سمت وسط بروشور به سمت داخل تا می شود.

  • Z-fold: این سبک شبیه به بروشور سه لت است اما به جای تا شدن به سمت داخل، تا کردن یک شکل z ایجاد می کند.
  • تا کردن دروازه: طرح بروشور دیگری با دو تا به داخل، اما اینها با هم همپوشانی ندارند. آنها یک اثر “دروازه” ایجاد می کنند.
  • چند صفحه ای و صحافی شده: این سبک شبیه یک کتابچه است و می تواند صفحات زیادی داشته باشد.
  • Die-cut: اینها بروشورهایی از هر سبک تا شده با طراحی منحصر به فرد بر روی صفحات هستند.

 

اصول برندسازی را فراموش نکنید.

همانطور که در حال رعایت قوانین طراحی بروشور خود هستید، به یاد داشته باشید که برند خود را نیز حفظ کنید. همیشه از فونت ها، رنگ ها و تصاویر تایید شده برند خود استفاده کنید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که بروشور بخشی از یک کمپین بزرگتر با دارایی های بصری بیشتر باشد.

 

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، ایده خوبی است که دستورالعمل‌های برند خود را که دقیقاً مشخص می‌کند فونت‌ها، رنگ‌ها، تغییرات لوگو، الگوها، عناصر بصری و موارد دیگر می‌توانند در طرح‌های مختلف شما استفاده شوند، کنار هم قرار دهید. این تنها راه برای اطمینان از منسجم بودن طرح های ابزار های تبلیغاتی شما با کسب و کار و برندتان است.

و البته فراموش نکنید که لوگوی خود را در طراحی قرار دهید! شما می خواهید افرادی که از کسب و کار شما آگاه هستند بروشور شما را ببینند و فوراً برند شما را تشخیص دهند. و همچنین شما می خواهید افرادی که در مورد کسب و کار شما چیزی نشنیده اند، نیز با دیدن بروشور شما لوگو برند شما شما را به خاطر بسپارند.

 

به سلسله مراتب، تعادل و جریان توجه کنید

اکنون که تمام محتوا و تصاویر را در طرح دارید، مطمئن شده‌اید که همه چیز روی برند است و هیچ غلط املایی وجود ندارد، وقت آن است که در طراحی کمی سخت‌گیر شوید.

اگر از یک الگو استفاده می‌کنید، احتمالاً برخی از عناصر مکان‌نما جابه‌جا شده‌اند، جعبه‌های متن بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شده‌اند، رنگ‌ها تغییر کرده و فونت‌ها عوض شده‌اند.

طراحان ما الگوهای بروشور را طوری ایجاد می کنند که با سلسله مراتب، تعادل و جریان واضح آماده باشند. اما محتوای همه یکسان نیست؛ بنابراین تمرین خوبی است که طرح کلی را مرور کنید و ببینید که آیا همچنان همانطور که می‌خواهید اصول طراحی بروشور رعایت شده است.

کلام آخر

در این مقاله درمورد اصول طراحی بروشور گفت و گو کردیم و تلاش کردیم نکات مهمی را در این باره در اختیارتان قرار دهیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد. ممنونیم که تا پایان مقاله با ما همراه بوده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *