10 نکته برای طراحی لوگو جذاب

طراحی لوگو جذاب

طراحی لوگو یکی دیگر از کار هایی می باشد که نیاز به تجربه و مهارت دارد؛ اگر می خواهید لوگویی را طراحی کنید، باید بدانید که چگونه برند محصول یا یک شخصیت را نشان دهید. طراحی لوگو کار سختی نیست پس نترسید؛ فقط باید بدانید که چگونه برند یا هر چیز دیگری را که به شما واگذار کرده اند، به خوبی نمایش دهید تا بتوانید یک فرد موفق در این عرصه شوید و دیگران به اندازه کافی به شما اعتماد داشته باشند. در ادامه به 10 نکته برای طراحی لوگو ای جذاب خواهیم پرداخت؛ اگر می خواهید در این زمینه حرفه ای شوید، خواندن این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

{loadmoduleid 196}

چرا طراحی لوگو مهم است؟

طراحی لوگو یا حتی خود لوگوها در زندگی ما مهم هستند؛ زیرا بخشی از یک برند را نشان می دهند و می توانند تاثیر خوبی روی ما بگذارند. یک لوگو می تواند به ما اطلاعات بیشتری راجع به یک برند را بدهد؛ مثلا بعضی از افراد تمایل دارند که زمان یا پول خود را در شرکت همان برند یا محصول دیگری سرمایه گذاری کنند که این سرمایه گذاری به طراحی لوگو شما بستگی دارد. وقتی به یک شخص فکر می کنید یعنی آن شخص تاثیر کافی روی شما گذاشته است که مغزتان را به سمت خود می کشاند و باعث می شود شما تمام رفتار آن فرد را تجزیه و تحلیل کنید، لوگو یک چهره و یا برند، به همین صورت می باشد؛ زیرا به مردم اجازه می دهد که آن را به خاطر بسپارند و با آن ارتباط برقرار کنند.

 

۱۰ نکته برای طراحی لوگو

برای طراحی لوگو باید بدانید که چه نکاتی را باید رعایت کنید تا به بهترین شکل کار خود را انجام دهید و دیگران جذب کار و برند یک شرکتی شوند که شما طراحی لوگو آن شرکت را بر عهده دارید؛ پس در پایین نکاتی درباره طراحی لوگو برای شما به اشتراک گذاشته شده است:

1. مقدماتی را برای طراحی لوگو فراهم کنید

طراحی لوگو هر مشتری متفاوت است؛ شما باید شرکتی که قرار است طراحی لوگو برند آن را در دست بگیرید بشناسید و درباره آن برند اطلاعات کافی را جمع آوری کنید. این اطلاعات جمع آوری شده مقدماتی برای طراحی لوگو می باشند و شما تمام ویژگی ها و معایب و مزیت های آن برند را می دانید؛ پس به راحتی می توانید یک لوگو حرفه ای را تحویل این شرکت دهید.

2. صفحه ای که قرار است‌ روی آن‌ لوگو را طراحی کنید، ارزش دار کنید

ارزش دار کردن صفحه لوگو یعنی اینکه دیگران را جذب طراحی لوگو خود کنید.

3. از رنگ های سیاه و سفید شروع کنید

رنگ ها می توانند بیشترین تاثیر را برروی طراحی لوگو داشته باشند و نتیجه کار شما را به یک طراحی لوگو جذاب بدل کنند؛ زیرا باعث حواس پرتی می شوند، اما اگر شما تمایل دارید یک ایده را خلق کنید، بهتر است که هیچ وقت برای شروع از رنگ های روشن استفاده نکنید؛ زیرا اگر در خط و خطوط طرحتان مشکلی دیده شود، نمی توانید آن را پاک کنید؛ چرا که اثر آن بر جای می ماند. اما شما می توانید از رنگ سیاه استفاده کنید تا به راحتی بتوانید نواقص را بر طرف کنید.

طراحی لوگو جذاب

 

مطالب مرتبط : اصول اولیه طراحی لوگو حرفه ای

 

4. طراحی لوگو خود را مناسب نگه دارید

لوگویی که طراحی می کنید باید به ارزش ها، ایده ها و فعالیت های مختلف مرتبط باشد. شما باید توجه کنید برند مربوطه از شما چه خواسته است و بدانید که آن برند مخصوص چه سنی می باشد؛ مثلا اگر لباس های مجلسی زنانه بود، می دانید که باید لوگویی طراحی کنید که خانم ها را جذب کند و ایده و تایپ های دخترانه داشته باشد.

5. سعی کنید یاد آوری را هدف خود قرار دهید

می دانید که در هر سال، لباس های مختلفی مد می شوند و هر برند سعی دارد لباس برند خود را برتر از دیگری نشان دهد. شما در این صورت متوجه می شوید و به یاد می آورید که مثلا این لوگو و طراحی این شرکت، یک لوگو بسیار ساده می باشد.

6. برای دیده شدن و متفاوت بودن برند تلاش کنید

اگر یک پروژه طراحی لوگو جذاب را برای یک شرکتی را بر عهده دارید که رقبای زیادی دارد، سعی کنید از طرحی استفاده کنید که هیچ کدام از این شرکت ها، در لوگو خود به کار نبرده اند؛ در این صورت است که لوگویی که شما طراحی کرده اید، نسبت به لوگو شرکت های رقیب، متفاوت خواهد بود.

7. سعی کنید هویت برند گسترده باشد

معمولا ما اسم یا نام شرکتی را به تنهایی نمی بینیم بلکه در زمینه یک وب سایت، یک پوستر و یا یک کارت ویزیت می بینیم. لوگویی که شما طراحی می کنید باید به گونه ای باشد که در یک نگاه، کسب و کار و برند فرد را توصیف نماید.

8. سعی نکنید شرکت را خیلی واقعی نشان دهید

هر لوگویی که شما طراحی می کنید نشان می دهد که فعالیت هر شرکت چیست و با رعایت زیبایی و سادگی در طراحی لوگو باید بتوانید یک شرکت را خیلی خوب جلوه دهید‌.

9. نماد ها در طراحی لوگو ضروری نیستند

مهم نیست که در لوگوی شما حتما یک نماد وجود داشته باشد، شما می توانید از یک کلمه سفارشی در لوگو خود استفاده کنید.

10. طراحی لوگوی شما باید به گونه ای باشد که به مردم‌ لبخند بزند

سعی کنید در طراحی که انجام می دهید، کمی شوخ طبعی را وارد آن کنید، شوخ طبعی یعنی اینکه سعی کنید لبخند روی لب مردم بیاورید نه اینکه از کلمات موزون و بی محتوا استفاده کنید. اگر لوگو شما کمی شوخ طبعی را در خودش داشته باشد می تواند روی خرید مردم تاثیر به سزایی بگذارد.

{loadmoduleid 195}

سخن پایانی

طراحی لوگو جذاب یک کار بسیار جذاب و پرهیجان می باشد؛ زیرا شما وقتی می خواهید لوگو یک برندی را طراحی کنید، قطعا آن برند رقبای زیادی دارد؛ در این حالت شما هیجان بالایی دارید تا یک کار خوب و فوق العاده را ارائه دهید. طراحی لوگو در عین جذاب بودن می تواند حرفه ای بسیار درآمد زا باشد؛ به شرط اینکه شما بتوانید تجربه و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. 10 نکته برای طراحی لوگو که در این متن گفته شد، قطعا می تواند تاثیر بسزایی بر روی پیشرفت شما در این حوزه کاری داشته باشد.

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یازده =