بهترین تکنیک های عکاسی نوشیدنی را بدانید!

بهترین تکنیک های عکاسی نوشیدنی را بدانید!

عکاسی نوشیدنی ، مانند همه عکاسی از غذا، ممکن است دشوار به نظر برسد، اما در واقع بسیار آسان است – زمانی که چند تکنیک را بدانید.

در این مقاله؛ نکات برتر خود را برای تصاویر زرق و برق دار از نوشیدنی ها، از جمله:

  • بهترین راه‌ها برای استایل دادن به نوشیدنی‌هایتان
  • نحوه مدیریت نور عکس برداری از نوشیدنی
  • روشی گام به گام برای عکاسی اسپلش

قبل از عکسبرداری صحنه های خود را با دقت بنویسید

بهترین عکس های نوشیدنی به خوبی ترکیب بندی شده اند، به این معنی که باید به موقعیت عناصر در کادر دقت کنید. نحوه چیدمان نوشیدنی و هر مورد کمکی به بیننده کمک می کند تا تصویر را پردازش کند و داستان خاصی را روایت کند.

برای ایجاد یک ترکیب خوب در عکاسی نوشیدنی، با تعیین نوعی “قاعده” ترکیبی یا دستورالعملی که می خواهید استفاده کنید، مانند مارپیچ طلایی، شروع کنید.

بعد، موضوع اصلی خود را تنظیم کنید؛ به عبارت دیگر، نوشیدنی. سپس به سراغ لوازم جانبی بروید. مطمئن شوید که آنها را طبق دستورالعمل ترکیبی که انتخاب کرده اید مرتب کنید. برای مثال، اگر با مارپیچ طلایی کار می کنید، پایه ها را در امتداد منحنی که به نوشیدنی منتهی می شود قرار دهید.

همچنین باید به انتخاب لوازم خود دقت کنید. توصیه می‌کنم با پالت رنگ و سبکی متناسب با حال و هوای عکس کار کنید. به عنوان مثال، اگر نوشیدنی نارنجی است، می‌توانید از لوازم سبز برای اضافه کردن کنتراست یا از لوازم نارنجی برای تک رنگ‌تر کردن صحنه استفاده کنید.

اگر در تلاش برای ارائه ایده های خلاقانه در عکاسی نوشیدنی هستید، به مواد تشکیل دهنده خود نگاه کنید. می توانید برگ نعناع، ​​شکر، تکه های لیمو و موارد دیگر را اضافه کنید.

نوع شیشه نیز مهم است. برخی از نوشیدنی ها دارای لیوان های خاص هستند، بنابراین مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام دهید! اگر نوشیدنی با یک نوع لیوان مرتبط نیست، لیوانی را انتخاب کنید که به خوبی با صحنه کلی جور باشد.

عکاسان حرفه ای مواد غذایی اغلب حباب های تراکم یا یخ زدگی روی شیشه ایجاد می کنند که ظاهری عالی را تضمین می کند و ماندگاری بیشتری نسبت به حباب های طبیعی یا یخ زدگی دارد. در واقع، افرادی هستند که در این نوع از سبک‌های غذایی تخصص دارند و با عکاسان برتر کار می‌کنند.

اگرچه برخی از عکاسان از ظاهری طبیعی‌تر حمایت می‌کنند، در پایان کار این امر، واقعاً به شما بستگی دارد.

یک گردش کار خاص را دنبال کنید

 

عکاسی نوشیدنی

 

در عکاسی نوشیدنی، ترتیب تهیه ست بسیار مهم است. نوشیدنی ها و لوازم باید در عکس نهایی تازه به نظر برسند، بنابراین با قرار دادن یک ساختگی برای نوشیدن نوشیدنی واقعی شروع کنید.

سپس لوازمی را که قرار نیست تازه باشند، اضافه کنید، به خصوص آنهایی که به دلیل انعکاس، نورگیری آنها دشوار است. همچنین می‌توانید لوازم جدید اضافه کنید، اما بدانید که آنها باید قبل از عکس نهایی تعویض شوند.

سپس، صحنه خود را روشن کنید و تنظیمات نوردهی خود را تنظیم کنید. هنگامی که همه چیز آماده شد، لوازمی را که تازه به نظر نمی رسند، جایگزین کنید و نوشیدنی اصلی را قرار دهید (یعنی آن را با دمنوش عوض کنید). اگر می‌خواهید فراستینگ یا غلیظ را تهیه کنید، ادامه دهید، سپس آن را به مجموعه اضافه کنید.

 

آخرین مرحله این است که نوشیدنی را در لیوان بریزید. بسیاری از مایعات دارای فوم، حباب یا نشانه‌های دیگری هستند که نشان می‌دهند آیا تازه سرو شده‌اند یا برای مدت طولانی نشسته‌اند، و هدف از عکاسی نوشیدنی این است که تا حد امکان ظاهری واقعی داشته باشید.

منظورم این نیست که شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا عکس بگیرید، اما اگر بتوانید این روند کار را دنبال کنید و سپس نوشیدنی را بریزید، عکس های شما همیشه تازه و جذاب به نظر می رسند!

از نور مناسب استفاده کنید

 

 

 

نور طبیعی برای عکاسی نوشیدنی  و غذا کار کاربرد کافی را دارد، اما نور مصنوعی تصویربرداری شما را بسیار آسان تر می کند؛ زیرا کنترل بیشتری بر بازتاب ها خواهید داشت. توجه داشته باشید که برای ایجاد عکس های عالی به تجهیزات استودیو زیادی نیاز ندارید. شما می توانید با یک بارق یا اسپید لایت عکس بگیرید و همچنان نتایج عالی بگیرید.

در صورت امکان، در یک محیط تاریک عکاسی کنید. در غیر این صورت، به یک فلاش قدرتمند برای غلبه بر نور محیط نیاز دارید. برای اطمینان از اینکه هیچ یک از نورهای محیط در تنظیمات شما اختلال ایجاد نمی کند، با گرفتن عکس بدون فلاش شروع کنید. فضا باید کاملا تاریک باشد.

سپس شروع به اضافه کردن چراغ ها و اصلاح کننده ها یک به یک کنید. بعد از هر اضافه شدن جدید می توانید یک عکس آزمایشی بگیرید؛ و همانطور که تصاویر تست را بررسی می کنید، به بازتاب ها دقت کنید!

نور پس زمینه یک انتخاب بسیار محبوب در عکاسی نوشیدنی است زیرا؛ بازتاب را محدود می کند و به نوشیدنی های شفاف درخشندگی خاصی می بخشد.

نورپردازی کناری نیز محبوب است، به ویژه برای صحنه هایی با نوشیدنی های متراکم تر و یا عناصر پیش زمینه که باید روشن به نظر برسند. سافت باکس ها و استریپ باکس ها به شما کمک می کنند تا یک انعکاس سفید چشم نواز در لبه شیشه ایجاد کنید.

شما می توانید از نور سخت استفاده کنید و بازتاب ها و سایه ها را در ترکیب بندی قرار دهید. این رویکرد در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی بسیار مرسوم است.

برای مطالعه ی دقیق تفاوت نور طبیعی و نور مصنوعی  کلیک کنید.

لوازم ضروری را حتما همراه داشته باشید

هر عکاسی نوشیدنی به تعدادی لوازم جانبی نیاز دارد. اینها بخشی از یک کیف لوازم عکاسی استاندارد نیستند، اما اقلام ضروری برای عکاسان نوشیدنی هستند.

در اینجا لیست لوازم جانبی کلیدی برای داشتن آمده است:

یک پارچه میکروفیبر؛ که به تمیز کردن شیشه کمک می کند. هر پارچه ای می تواند کار کند، اما میکروفایبر بسیار جاذب است و پرز از خود باقی نمی گذارد.

دستکش؛ برای جلوگیری از اثر انگشت، همیشه باید لیوان های نوشیدنی را با دستکش استفاده کنید. دستکش های نخی خوب هستند، اما می توانند مقداری پرز از خود به جای بگذارند. دستکش های لاتکس حتی بهتر هستند.

یک قیف؛ برای جلوگیری از پاشیدن لیوان تمیز، از قیف برای ریختن نوشیدنی استفاده کنید.

کاتر یا چاقوی تیز؛ شما اغلب نیاز به برش گیاهان یا تزئینات برای حالت دادن به صحنه های نوشیدنی خود دارید. یک چاقوی کند، می تواند مورد را خراب کند، بنابراین همیشه یک کاتر خوب یا یک چاقوی تیز برای عکاسی نوشیدنی به همراه داشته باشید.

یک سرنگ و یک قطره چشم. می‌توانید از اینها برای ایجاد پاشش استفاده کنید یا در صورت لزوم قطره‌ها را با دقت بریزید.

کمی عکاسی اسپلش را امتحان کنید

 

عکاسی نوشیدنی

 

برای عکاسی نوشیدنی سبک عکاسی اسپلش عالی به نظر می رسد، و همچنین خیلی هم سخت نیست. برای این امر به دو عنصر کلیدی نیاز دارید: شاتر سریع و صبر زیاد.

در حال حاضر، بهترین شات های اسپلش در واقع کامپوزیت هستند. به عبارت دیگر، چندین عکس به هم چسبانده می شوند تا فایل نهایی کاملی ایجاد شود.

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

ابتدا مجموعه را بسازید و نور را تنظیم کنید. یک فلاش به شما کمک می‌کند تا پاشش و قطرات در حال پرواز را منجمد کنید، اما اگر سرعت شاتر بالا تنظیم کنید، می‌توانید عکاسی اسپلش را با نور مداوم انجام دهید. شما باید از یک سه پایه استفاده کنید تا تمام عکس های شما کادربندی یکسانی داشته باشند.

اولین عکس را بدون پاشش بگیرید. شما از این عکس به عنوان پایه کامپوزیت استفاده خواهید کرد زیرا مجموعه ای تمیز را نشان می دهد. (به این ترتیب، دیگر نیازی به پاکسازی بعد از هر عکس نخواهید داشت!)

پس از آن آزمون و خطاهای زیادی می آید. عکس های زیادی بگیرید، شکل، اندازه و شکل مایع ریخته شده را آزمایش کنید. ارتفاع افت و حتی سرعت شاتر را برای پاشش تیزتر یا تارتر تغییر دهید.

برخی از تصاویر بهتر از بقیه به نظر می رسند، و احتمالاً برای ایجاد یک نتیجه عالی در پس از تولید، نیاز به ادغام چند اسپلش دارید.

از ایجاد کامپوزیت ها نترسید

 

ترکیب عکس یک تکنیک پس از تولید است که در آن از بخش‌هایی از چندین عکس برای ایجاد یک فایل خیره‌کننده استفاده می‌کنید، و این کار در عکاسی نوشیدنی بسیار مهم است.

به عنوان مثال، همانطور که در نکته قبلی توضیح دادم، می توانید چندین عکس را با هم ترکیب کنید تا یک عکس اسپلش عالی ایجاد کنید. همچنین ممکن است از ترکیب برای ایجاد تصاویر شناور یا هنگام گرفتن یک نوشیدنی داغ بخارپز استفاده کنید.

من توضیح خواهم داد که چگونه کامپوزیت برای در فتوشاپ کار می کند، اما هر برنامه ای که به شما امکان استفاده از لایه ها را می دهد باید خوب باشد.

برای تدوین عکاسی نوشیدنی، با باز کردن فتوشاپ شروع کنید. سپس به مسیر File>Scripts>Load Files into Stack بروید. در پنجره پاپ آپ، مجموعه ای از تصاویر را که می خواهید ترکیب کنید انتخاب کنید، سپس روی OK کلیک کنید. همه فایل ها در یک سند فتوشاپ به عنوان لایه های جداگانه بارگذاری می شوند.

مطمئن شوید که عکس پایه (صحنه پاشش تمیز) لایه پایینی است. سپس دید همه لایه ها به جز دو لایه پایین را خاموش کنید. روی لایه بالایی کلیک کنید و یک لایه ماسک اضافه کنید – آن را با رنگ مشکی پر کنید. از یک براش سفید برای رنگ آمیزی بخشی از فایل که می خواهید در کامپوزیت استفاده کنید استفاده کنید.

این روند را تا آماده شدن شات نهایی تکرار کنید. گاهی اوقات، می‌توانید حالت‌های ترکیب را تغییر دهید تا از انتخاب دقیق عناصر مختلف اجتناب کنید.

 

هر نتیجه از عکاسی نیاز به چند ویرایش اساسی دارد، به همین دلیل است که همیشه باید کمی زمان را برای هر فایل در برنامه ویرایش انتخابی خود صرف کنید.

مهمترین بخش ویرایش عکس های گرفت شده در پروژه عکاسی نوشیدنی خلاص شدن از شر هر گونه انعکاس ناخواسته است. شما می توانید این موارد را با استفاده از ابزارهای شبیه سازی یا شفا حذف کنید، و اگرچه ممکن است کمی آزمون و خطا طول بکشد، اما به مرور زمان مهارت بیشتری خواهید داشت.

بقیه مراحل ویرایش باید بر متعادل کردن نوردهی بین هایلایت ها و سایه ها، حذف رنگ ها با تنظیم تراز سفیدی و ایجاد رنگ های برجسته تمرکز کند.

 

شما می توانید همه این کارها را به صورت دستی انجام دهید، یا می توانید با فیلترها و تنظیمات از پیش تنظیم شده کار کنید. این به شما بستگی دارد.

کلام آخر

عکاسی نوشیدنی یک سبک خلاقانه و سرگرم کننده است، حال که این مطلب را پایان رسانده اید، نکات بسیاری را درمورد این نوع تصویر برداری میدانید و باید آماده شروع تمرین عکاسی باشید.

توصیه ما این است که این سبک را نیز مانند دیگر سبک های عکاسی مانند عکاسی صنعتی جدی بگیرید و برای آن تلاش و تمرین کنید. سپاس گذاریم که تا پایان مقاله با ما همراه بوده اید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 13 =