تبلیغات دیجیتال یا فضای مجازی چیست؟

تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال یا فضای مجازی چیست؟

تبلیغات دیجیتال یا فضای مجازی عبارتی است که این روزها بیشتر می شنویم. اگر بازاریابی و تبلیغات را جستجو کرده باشید، مطمئناً با تبلیغات در شبکه های اجتماعی روبرو شده اید.

بسیاری از مشاغل، از مشاغل بزرگ گرفته تا کارهای ساده، به فضای مجازی وابسته هستند. شما می توانید نیازهای ما را با اتصال به اینترنت با استفاده از گوشی هوشمند برآورده کنید. این محیط نه تنها در دسترس است، بلکه جذاب نیز می باشد. بنابراین، شما می توانید وظایف خود را بدون هیچ محدودیتی انجام دهید.

ابزارهای تبلیغات دیجیتال دارای تنوع گسترده ای هستند. از این رو راه های زیادی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات وجود دارد. تبلیغات در فضای مجازی که به دیجیتال مارکتینگ معروف است، وسیله ای مدرن است که بهره وری بالایی دارد. همه صاحبان مشاغل به دنبال راهی اقتصادی با بیشترین فروش هستند. در این مقاله، ما به شما کمک می کنیم تا این روش کارآمد و در عین حال سازنده را برای کسب و کار خود بیابید.

مطالب مرتبط: انواع تبلیغات را بشناسید!

 

تبلیغات دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات در شبکه های اجتماعی روشی جدید و سازنده برای معرفی محصولات و خدمات است. به عبارت دیگر، تمام محتوای آنلاین برای ابزار فروش یا معرفی محصولات و خدمات را تبلیغات دیجیتال می نامند.

بدون محدودیت جغرافیایی در کسب و کارهای سنتی، صاحبان کسب و کار معمولا می توانند تنها قسمت خاصی از یک منطقه را پوشش دهند، در حالی که در تبلیغات دیجیتال، هیچ مرز جغرافیایی وجود ندارد.

کاربران متمرکز هستند و موظف به تماشای همه تبلیغات نیستند یکی دیگر از مزایای این وسیله تمرکز کاربران است. تبلیغات تلویزیونی عموماً برای مخاطب جذاب نیست، زیرا چنین تبلیغاتی جریان برنامه های مورد علاقه مردم مانند یک سریال تلویزیونی یا یک رویداد ورزشی را مختل می کند. بنابراین، مردم بر روی تبلیغات متمرکز نیستند، اگرچه ممکن است تبلیغات را تماشا کنند.

اما در فضای مجازی، کاربران به دنبال تبلیغات دیجیتال هستند و گاهی اوقات این افراد از روی کنجکاوی به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات هستند. به همین دلیل تبلیغات باعث جذب مخاطب می شود.

پیام های چند رسانه ای موثرتر هستند   تصاویر، ویدئوها، موسیقی و غیره در جذب و جلب رضایت مخاطب موثرتر هستند.

این فضا در حال رشد است رشد کاربران آنلاین قابل توجه است. این فضا در حال گسترش است و روزانه افراد بیشتری به این فضا می پیوندند.

روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ

 

تبلیغات دیجیتال
تبلیغات دیجیتال

 

 

تبلیغات بنری نمایشی یا تبلیغات نمایشی یکی از متعارف ترین روش ها در تبلیغات دیجیتال است.

بازاریابی موتور جستجوی SEM یک روش پرداخت است. این روش برخلاف سئو است. سئو بدون هزینه است و فقط با بهینه سازی مطالب انجام می شود، اما در SEM در کنار آدرس وب، “ad” را که مخفف Adwords است اضافه می کنیم و به ازای کلیک سایت هزینه دریافت می شود.

هزینه هر کلیک CPC روشی است که با هر کلیک بر روی بنر تبلیغاتی کسب و کار از صاحب کسب و کار کسر می شود. تعداد کلیک ها را می توان با وب مستر و سایر برنامه های مشابه شمارش کرد.

رسانه های اجتماعی در تبلیغات دیجیتال، پست شما برای افرادی که شما را دنبال نکرده اند در صفحه اصلی نمایش داده می شود.

ایمیل مارکتینگ ایمیل یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری از طریق تبلیغات فضای مجازی است.

برنامه ها در این روش تبلیغات شما زمانی که کاربران از اپلیکیشن استفاده می کنند به صورت ویدئو نمایش داده می شود.

اینفلوئنسر اینفلوئنسرها با شروع رشد رسانه های اجتماعی به وجود آمدند. این افراد تعداد قابل توجهی فالوور دارند و محصول یا خدمات را بر اساس قرارداد منعقد شده معرفی می کنند.

Sponser  از طریق این حالت، تبلیغ شما در ابتدای یک ویدیوی آنلاین به صورت تصویر یا ویدیو پخش می شود. حتما چنین تبلیغاتی را در یوتیوب دیده اید.

همچنین بخوانید: کمپین تبلیغاتی چیست؟

کاتالوگ دیجیتال

 

طراحی کاتالوگ دیجیتال

 

 

بسیاری از صنایع به کاتالوگ محصولات خود متکی هستند. کاتالوگ  چاپی همیشه یک ابزار بازاریابی ضروری برای تجارت در حوزه های B2B یا B2C بوده اند. با این حال، تجارت الکترونیک جهانی در حال پیشرفت است و افراد بیشتری به خرید آنلاین می پردازند. این برای بسیاری از صنایع چالشی ایجاد می کند زیرا آنها به کار با کاتالوگ های چاپی عادت کرده اند، و بنابراین برای آنها دشوار است که با روند همگام شوند.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به نقش کاتالوگ‌های دیجیتال در تجارت الکترونیک بیندازیم.

آیا می خواهید مطمئن شوید که خریداران شما در کاتالوگ محصولات شما راحت خرید می کنند؟ سپس، شما باید بسته به نیازهای کسب و کار خود، راه حل مناسب کاتالوگ آنلاین را انتخاب کنید. در حالی که ابزارهای مختلفی برای ایجاد کاتالوگ های تجارت الکترونیک وجود دارد، همه آنها مناسب نیستند.

برای انتخاب درست، با ابزارهایی شروع کنید که آزمایشی دارند تا بتوانید عملکرد ابزار را بررسی کنید و ببینید چه کاری می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد. نسخه آزمایشی به شما کمک می کند تا مشخص کنید به چه قالبی برای کاتالوگ های خود نیاز دارید و چگونه می توانید آنها را ارتقا دهید.

به عنوان مثال، برخی از ابزارهای کاتالوگ به شما امکان می دهند ویدیوها، تصاویر پاپ آپ، پیوندها و سایر تعاملات را اضافه کنید که می تواند کاتالوگ محصول شما را غنی کند و آن را برای خریداران جذاب تر کند.

و باید در نظر داشته باشید که در حالی که کاتالوگ های چاپی برای یافتن چیزی به راحتی قابل ورق زدن هستند، کاتالوگ های مجازی باید ساختار خوبی داشته باشند. اطلاعات باید واضح، دقیق و به راحتی قابل پیمایش باشد. می توانید فهرست مطالب یا ابزارهای جستجو را اضافه کنید تا مشتریان شما در عرض چند ثانیه آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. علاوه بر این، هنگام انتخاب یک راه حل، به رابط کاربری آن نگاه کنید: باید برای شما کاربرپسند و راحت باشد. بنابراین، وقت خود را برای فهمیدن نحوه عملکرد ابزار تلف نخواهید کرد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم که شما را با تبلیغات دیجیتال آشنا کنیم و برخی از ابزار های آن را نیز معرفی کنیم؛ امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با سال ها تجربه در زمینه طراحی ابزارهای تبلیغاتی آنلاین و آفلاین توانسته است در کنار برندهای معتبر سابقه ای درخشان از خود برجای بگذارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

مطالب مرتبط » راهنمای جامع ساخت کاتالوگ دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 3 =