مراحل ساخت کاتالوگ دیجیتال (راهنمای جامع)

راهنمای جامع مراحل ساخت کاتالوگ دیجیتال

ساخت کاتالوگ دیجیتال چه مزایایی دارد و برای طراحی آن باید چه مراحلی را طی کرد؟

یکی از قدیمی ترین ابزار های تبلیغاتی قدرتمند که سالیان سال است در کنار کسب و کار ها به جهت کمک به فروش و برند سازی میپردازد؛ کاتالوگ ها هستند.

کاتالوگ یک فهرست از تمام محصولات و خدمات موجود در یک کسب و کار است که به دو صورت کاتالوگ چاپی یا دیجیتال طراحی می­شوند و قابل ارائه هستند.

بازاریابی و رسانه ها در یک وضعیت دائمی در نوسان هستند. همانطور که فناوری‌های جدید توسعه می‌یابند و رسانه‌های مختلف وارد عمل می‌شوند، به همین جهت باید کاتالوگ ها را به طور دائم در کمپین های تبلیغاتی قرار داد.

در حالی که کاتالوگ‌ های چاپی و فیزیکی در زمانی که فقط نیاز داشتید با ساکنان اطراف ارتباط برقرار کنید عالی بودند، فناوری و اینترنت به کسب ‌و کارها اجازه داده است با مردم در شهرها، استان ها و کشورها ارتباط برقرار کنند.

این بدان معناست که شرکت شما را از تکیه فقط بر کاتالوگ های فیزیکی محصولات و فرآیندهای سنتی فروش کمی دور شده اند و مارکت های آنلاین نیز در رقابت با مارکتینگ آفلاین برآمده اند. مارکت های آنلاین می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند بنابراین زمان آن رسیده که به سراغ ساخت کاتالوگ دیجیتال بروید.

کاتالوگ های دیجیتال بهترین راه برای دستیابی به مشتریان بیشتر با قیمت بسیار پایین و با سهولت به روز رسانی در صورت نیاز هستند.

چرا از کاتالوگ دیجیتال استفاده کنیم؟

کاتالوگ های دیجیتال گام بعدی در تکامل بازاریابی دیجیتال و رسانه ای هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که به طور یکپارچه به طیف گسترده ای از مخاطبان دسترسی پیدا کنید و در عین حال هزینه ها را حذف کرده و تجربه بهتری برای شما و مشتریان خود ایجاد کنید.

هنگامی که اکثر مردم برای اولین بار به اصطلاح کاتالوگ دیجیتال فکر می کنند، تمایل دارند با ایده کاتالوگ محصولات دیجیتال مرتبط شوند. در حالی که این ایده درست است.

ساخت کاتالوگ دیجیتال به شما این امکان را می دهد که به راحتی کالاهای خود را به خریداران بالقوه نشان دهید و همچنین ابزاری عالی برای سازماندهی محصول و ثبت به روز همه چیزهایی است که می فروشید.

اگر برای طراحی کاتالوگ دیجیتال قبلاً متقاعد نشده اید، در اینجا پنج دلیل عالی برای ایجاد یک کاتالوگ دیجیتال وجود دارد.

دسترسی

 

 

 

 

کاتالوگ های دیجیتال یکی از در دسترس ترین راه ها برای نشان دادن کل خط تولید شما به سادگی یک دکمه است. هنگامی که شما یک کاتالوگ فیزیکی را ارائه می­کنید ممکن است توسط مشکلاتی مثل بارندگی، تاخوردگی و … کاغذ های آن ازبین برود و دیگر قابل استفاده نباشد. اما این مشکل برای نسخه های دیجیتالی به علت ماهیت آنها به وجود نخواهد آمد.

در واقع هر کسی می تواند در هر زمان به یک نسخه دیجیتال دسترسی داشته باشد و اقلام مورد نیاز خود را بدون نیاز به انجام اقدامات اضافی و غیر ضروری خریداری کند. این امر یکی از مهم ترین ویژگی های ساخت کاتالوگ دیجیتال است.

کاهش هزینه طراحی کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ های فیزیکی و چاپی هزینه زیادی دارند. اگر نیاز به به‌روزرسانی اطلاعات، محصولات یا حذف یک مورد دارید، باید کل کاتالوگ خود را با ویرایش‌ها مجدداً چاپ کرده و مجدداً توزیع کنید.

به روز رسانی دائمی کاتالوگ خود هزینه گزافی است. شما باید هزینه ویرایش، چاپ و توزیع را بپردازید که به سرعت جمع می شود. اگر متوجه شدید که دائماً مجبور هستید اطلاعات خود را به روز کنید، نسخه های چاپی ممکن است بهترین تصمیم نباشد؛ و فقط بتوانند به عنوان مکمل نسخه های دیجیتال به کسب و کار شما کمک کنند.

 

کاتالوگ های دیجیتال هزینه چاپ و توزیع را کاهش می دهند. هنگامی که کاتالوگ خود را در وب سایت خود درج کردید، می توانید به راحتی آن را در صورت نیاز به روز کنید و فایل کاتالوگ قدیمی را جایگزین کنید. با پول اضافی، می توانید تلاش بیشتری را روی تبلیغات و سایر زمینه های مهم متمرکز کنید.

مدیریت موجودی و به روز ماندن

ساخت کاتالوگ دیجیتال فقط به نفع مصرف کننده نیست. شما به راحتی می توانید از مزایای داشتن آنها بهره مند شوید. از آنجایی که کاتالوگ های دیجیتال عمدتاً نمایش دقیقی از همه محصولاتی که می فروشید دارند.

همانطور که محصولات جدید را دریافت می کنید و محصولات قدیمی را لغو می کنید، همیشه یک کاتالوگ به روز از موجودی خود خواهید داشت. با توجه به اینکه به‌روزرسانی کاتالوگ دیجیتالی خود آسان است، هرگز نباید نگران تغییراتی که باید رخ دهد باشید. همه چیز به راحتی قابل دسترسی است.

تجارب بهتر برند

برخی از افراد ترجیح می دهند یک نسخه فیزیکی داشته باشند تا صفحات را ورق بزنند و چیزهایی را که ممکن است بخواهند یا نیاز داشته باشند پیدا کنند. به هر حال هر دو نسخه محبوب هستند و طرفداران خود را دارند.

ساخت کاتالوگ دیجیتال دارای رویکردی وظیفه شناسانه است که اکثر مردم به آن پایبند هستند. هنگامی که یک مصرف کننده کالای مورد نیاز خود را پیدا می کند، به جای اینکه مجبور باشید برای خرید محصول خود به وب سایت یا فروشگاه محلی خود گام بردارید، می توانید پیوندی اضافه کنید که مشتری را از کاتالوگ دیجیتال به توضیحات محصول در وب سایت شما هدایت می کند.

افزایش فروش

افزایش فروش همیشه یک مزیت برای هر کسب‌وکاری است و کاتالوگ‌های دیجیتال راهی عالی برای مشاهده افزایش فروش هستند. از آنجایی که شما اکنون یک نسخه دیجیتالی از کل خط تولید خود دارید، همه از هر کجا می توانند محصولات شما را ببینند و خریداری کنند.

شما راه آسان تری برای افزایش پایه مصرف کننده خود دارید  به این معنی که افراد بیشتری تمایل به خرید دارند.

اگر برای هر کالایی در کاتالوگ دیجیتال خود که مشتری را به صفحه محصول می برد پیوندی اضافه کنید، مراحلی را حذف می کنید که باعث می شود مشتریان شما سوال کنند که آیا آن کالا را می خواهند یا نه. با یک کپی فیزیکی، مصرف کننده باید آنچه را که می خواهد پیدا کند و برای خرید تصمیم بگیرد.

اما، در طول زمان بین انتقال از کاتالوگ به یک دستگاه متصل آنلاین، آنها می توانند نظر خود را تغییر دهند. ساخت کاتالوگ دیجیتال می توانند به رفع تردید یا تردید کمک کنند.

چگونه یک کاتالوگ دیجیتال بسازیم

کاتالوگ محصولات آنلاین یک منبع ضروری برای هر کسب و کاری است. هنگامی که زمان و انرژی اولیه را صرف کردید، می توانید فوراً از مزایای آن با حداقل هزینه های بلندمدت بهره مند شوید. با این حال، فرآیند طراحی کاتالوگ دیجیتال همیشه آنطور که به نظر می رسد ساده نیست.

انتقال از یک کاتالوگ فیزیکی به یک کاتالوگ دیجیتال یک فرآیند یک به یک نیست. کاتالوگ های دیجیتال به شما کنترل بسیار بیشتری بر نحوه نمایش برند خود و ساده سازی محصولات می دهد.

 

 

کاتالوگ دیجیتال

 

 

هنگامی که فرآیند ساخت کاتالوگ دیجیتال خود را شروع می کنید، حتما این 10 نکته را در نظر بگیرید.

اهداف کاتالوگ خود را مشخص کنید

قبل از اینکه بخواهید کاتالوگ دیجیتال خود را ایجاد کنید، باید اهداف یا اهداف کاتالوگ خود را درک کنید. البته هدف این است که یک کاتالوگ از تمام محصولات خود داشته باشید تا مشتریان آن را بررسی کنند، اما چند عنصر دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

کاتالوگ های دیجیتال چیزی بیش از فهرست نویسی ساده محصولات شما را ارائه می دهند. آیا می خواهید تا جایی که می توانید اطلاعات را در کمترین فضای ممکن قرار دهید؟ آیا می خواهید موارد خاصی را برجسته کنید و فضای بیشتری به آنها بدهید؟ شاید بخواهید به شدت روی دسترسی و راحتی تمرکز کنید؟

هنگامی که هدف یا نتیجه ای را تعیین کردید، درک بهتری از نحوه ساخت کاتالوگ دیجیتال خواهید داشت.

دارایی های خود را شناسایی کنید

یک کاتالوگ دیجیتال بدون فهرست مناسبی از تمام محصولات موجود ناقص خواهد بود. شما می خواهید که خریدار بالقوه شما همه چیزهایی را که می فروشید و معمولاً به چه قیمتی می فروشید، بداند.

 

مگر اینکه از قبل یک کاتالوگ فیزیکی داشته باشید که بتوانید به راحتی آن را به یک پلتفرم دیجیتال تبدیل کنید، این مرحله زمان بر خواهد بود. شما باید از همه چیزهایی که شرکت شما می فروشد، تبلیغ می کند و تولید می کند، حساب درستی بگیرید. اگر می خواهید مردم آن را بخرند، در ساخت کاتالوگ دیجیتال فهرست و قیمت گذاریرا فراموش نکنید.

توجه کنید لازم است؛ تا جایی که می توانید اطلاعات را ثبت کنید. اکثر کاتالوگ ها شامل توضیحات محصول، قیمت و کد محصول هستند. درواقع هر اطلاعاتی که می توانید جمع آوری کنید برای فرآیند خرید مشتری مفید خواهد بود.

این مرحله دلهره آور است، اما برای ضبط هر محصولی که حمل می کنید، تحت فشار نباشید. اگر بعداً متوجه چیزی شدید، کاتالوگ های دیجیتال امکان ویرایش و اضافه کردن موارد را در صورت نیاز آسان می کنند.

شخصیت مخاطب خود را درک کنید

دانستن اینکه دقیقاً برای چه کسانی بازاریابی می کنید، به تصمیم گیری در مورد نحوه ی ساخت کاتالوگ دیجیتال کمک زیادی می کند.

اگر مخاطبان هدف شما عموم مردم هستند، پس می‌خواهید کاتالوگی سرگرم‌کننده و جذاب بسازید. یا اگر مستقیماً با کسب‌وکارهای نوع ( B2B کسب و کار به کسب و کار) کار می‌کنید، می‌خواهید داده‌ها، ویژگی‌ها و سایر اطلاعات مهم را به همان اندازه دقیق ترکیب کنید.

 

تصاویر با کیفیت

 

ساخت کاتالوگ دیجیتال

 

 

کاتالوگ ها همه در مورد تصاویر هستند. تصاویر مردم را درگیر و علاقه مند به محصولات شما می کند. هیچ‌کس نمی‌خواهد فهرستی از اعداد و حروف را که با هم  مرور کند.

برای اطمینان از اینکه مردم همچنان درگیر و علاقه مند به کسب و کار شما هستند، باید زمانی را صرف عکس های مناسب محصول کنید که واقعاً گویای آنچه که می‌فروشید باشد و نحوه ی عملرد و مزایای آن را نشان دهد.

پیشنهاد ما این است که از یک عکاس تبلیغاتی با تجربه یا شرکت تبلیغاتی مانند طرح گندم کمک بگیرید تا بتوانید به یک نتیجه مطلوب در ساخت کاتالوگ دیجیتال بدست بیاورید.

افزودن ویدئو

سازندگان کاتالوگ آنلاین شما را به یک پلتفرم نوشته شده با تصاویر ثابت محدود نمی‌کنند. می توانید ویدیوها و دیگر پلتفرم ها را در کاتالوگ خود بگنجانید. ویدئوها می توانند به صرفه جویی در زمان، فضا و ترغیب بهتر مشتریان برای خرید یک کالای خاص کمک کنند.

شاید بخواهید یک محصول خاص را بیش از محصول دیگر تبلیغ کنید. می‌توانید ویدیویی اضافه کنید که اطلاعات بیشتری برای جلب نظر مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد. یا اگر چندین رنگ از یک محصول را بفروشید، ویدیو می‌تواند گزینه‌های مختلف را طی کند و هر چیزی را که ارائه می‌دهید به مصرف‌کننده نشان دهد.

ویدئوها همچنین می‌توانند شامل یک تصویر چرخشی باشند که به مشتری یک نگاه 360 درجه به محصول می دهد. این ویژگی برای محصولاتی مفید است که نمایش جنبه های مختلف آن اهمیت دارد. ساخت کاتالوگ دیجیتال به همراه ویدئو به شما این امکان را میدهد که محتویات بیشتری را در صفحات خود درج و نمایش دهید.

تایپوگرافی

از آنجایی که یک کاتالوگ عمدتاً ترکیبی از کلمات و اطلاعات است. شما نمی خواهید از حروفی استفاده کنید که خواندن آن دشوار است. مردم باید بتوانند توضیحات محصول و نام محصول را بدون نیاز به تلاش برای استنباط آن بخوانند.

همچنین باید از استفاده بیش از حد از حروف چندگانه خودداری کنید. به طور کلی، ایده آل است که بیشتر دو تایپ متفاوت در کل کاتالوگ خود استفاده نکنید.

هایپرلینک‌ها

یکی از مواردی که ساخت کاتالوگ دیجیتال را به یک گزینه عالی تبدیل می‌کند این است که به راحتی در دسترس هستند.

هایپرلینک ها به مشتریان این امکان را می‌دهند که با فشار دادن یک دکمه به نقاط خاصی در کاتالوگ یا وب سایت شما بروند.

هایپرلینک های ناوبری خواننده را به نقاط مختلف کاتالوگ می برد، بدون اینکه مجبور باشد بی وقفه در کاتالوگ کلیک کند تا آنچه را که به دنبالش هستند بیابند. شما می‌توانید بیشتر این موارد را در بخش فهرست مطالب خود بگنجانید، اما می‌توانید هر جا که فکر می‌کنید مفید هستند، آن‌ها را اضافه کنید. این امر در سئو ی سایت شما نیز تاثیر گذار خواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با مزایا و مراحل ساخت کاتالوگ دیجیتال آشنا کنیم، امیدواریم که مطالب مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.

همچنان بخوانید: آموزش ایجاد کاتالوگ در فتوشاپ ، نمونه کارهای طرح گندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هفت =