استرچ فیلم صنعتی

استرچ فیلم صنعتی

همه چیز درباره استرچ فیلم صنعتی

بعد از گسترش کارخانه ها و شرکت های تولیدی، محصولات مختلفی با خاصیت های گوناگون به بازار جهانی وارد شدند. درست از همان زمان به بعد، بسته بندی محصولات به چالشی مهم برای افراد تبدیل شد. یکی از متداول ترین روش ها برای بسته بندی، استفاده از استرچ فیلم صنعتی است. فیلم استرچ یا سلفون های بسته بندی، یکی از محبوب ترین روش های بسته بندی هستند که مردم امروزه از آن ها در خانه، شرکت و حتی کارخانه های بزرگ نیز استفاده می‌کنند.
در ادامه به بررسی انواع فیلم های استرچ و قابلیت های هر کدام پرداخته و سعی می کنیم تا دسته بندی های مختلفی که از آن ها وجود دارد را، به دقت مطالعه کنیم.

استرچ فیلم صنعتی

استرچ فیلم صنعتی چیست؟

استرچ فیلم صنعتی نوعی از نایلون ها هستند که صرفا برای صنایع بسته بندی تولید و روانه بازار شده اند. این نایلون ها از قابلیت های خاصی برخوردار هستند که باعث کاهش ضخامت و افزایش قدرت کشسانی آن ها می شود. تفاوت استرچ صنعتی با استرچ هایی که عموما در خانه ها و رستوران ها استفاده می شود، در ترکیبات شیمیایی آن ها است.
استرچ های صنعتی با استفاده از مواد پتروشیمی خاصی ساخته می شوند که باعث افزایش چسبندگی و مقاومت این نایلون ها نسبت به دیگر انواع آن می شود. اما این استرچ ها را نباید با استرچ های شاخه عکاسی صنعتی اشتباه گرفت.

استرچ فیلم صنعتی

چرا از استرچ صنعتی استفاده می کنیم؟

استفاده از نایلون های صنعتی می تواند محصولات را در مقابل خطر هایی مانند آب خوردگی، خراب شدگی و غیره محافظت کند. استرچ فیلم صنعتی در اندازه ها و ضخامت های مختلفی تولید شده و شما می‌توانید مناسب با محصول خود و سایز کارتن هایی که استفاده می‌کنید، از نایلون مناسب را انتخاب کنید.
ضخامت نایلون هایی که استفاده می کنید بر اساس میزان مراقبتی که از محصول خود می کنید، تعیین می شود.

همچنین بخوانید: فیلم صنعتی چگونه ساخته می‌شود؟

انواع استرچ های صنعتی و کاربرد های آن ها

انواع مختلفی از استرچ های صنعتی در بازار وجود دارند که می توان آن ها را بر اساس اندازه، ضخامت و میزان کشش به دسته های مختلفی تقسیم کرد؛ اما در تقسیم بندی اصلی، صرفا دو نوع استرچ فیلم صنعتی در بازار یافت می شود. در ادامه مقاله به بررسی این دو نوع پرداخته و خواهیم دید که هر کدام از آن ها چه کاربردی دارند.

استرچ فیلم

استرچ های ماشینی

برای کشیدن نایلون دور محصولات و کارتن ها می توان از دو روش دستی و ماشینی استفاده کرد. در روش ماشینی، دستگاه های مخصوصی برای استفاده از استرچ فیلم صنعتی تعبیه شده که شما می‌توانید با قرار دادن نوار نایلون در آن، اقدام به بسته بندی محصولات مختلف کنید. استفاده از دستگاه در فرآیند بسته بندی، سرعت کار را افزایش داده و باعث می‌شود تا با استفاده از افراد کمتری، محصولات بیشتری را بسته بندی کنید.

استرچ های دستی

استفاده از استرچ های دستی بیشتر در صنایع کوچک یا مصارف خانگی رواج دارد. حجم نایلون استرچ فیلم صنعتی دستی کمتر از استرچ های ماشینی است. رستوران ها، مراکز پخش مواد غذایی، مراکز بسته بندی گوشت و پخش غذا از عمده مراکزی هستند که استفاده از نایلون های کشسان دستی در آن ها رواج زیادی دارد. راندمان کار با استفاده از استرچ های دستی کاهش یافته و ممکن است وقت زیادی را از شما طلب کند.

استرچ فیلم صنعتی چیست

تقسیم بندی استرچ ها بر اساس ضخامت

از آن جایی که استفاده از استرچ فیلم صنعتی در دنیای امروز رواج زیادی داشته و عموم مردم از آن ها برای امور گوناگون استفاده می کنند، بدیهی است که شرکت های تولید کننده، استرچ ها را در سایز ها و ضخامت های مختلفی به بازار عرضه کنند. استرچ ها از نظر ضخامت به سه نوع دو لایه، سه لایه و پنج لایه تقسیم می شوند.
خوشبختانه این تقسیم بندی تاثیری روی میزان کشسانی نایلون ها نداشته و صرفا باعث ضخیم تر شدن و یا نازک تر شدن آن ها می شود. عموما افرادی که قصد دارند تا چند جعبه یا محصول را با استفاده از یفیلم و استرچ به یکدیگر وصل کنند، از استرچ های ضخیم تری استفاده می کنند.

در چه صنایعی از استرچ صنعتی استفاده می شود؟

استرچ فیلم صنعتی بیش از آن چیزی که ما فکر می کنیم در زندگی ما کاربرد دارد. اکثر صنایع و وسایلی که در اطراف ما مشاهده می شود، در یکی از مراحل تولید از نایلون های بسته بندی استفاده کرده اند.
صنایع تولید لوازم الکترونیکی و کامپیوتری، صنایع خودروسازی، صنایع رنگ سازی و تولید لوازم نقاشی، کارخانه های تولید مصالح ساختمانی و تقریبا تمامی صنایعی که لوازم جانبی تولید می کنند، از موارد استفاده از نایلون بسته بندی به شمار می روند. مصرف استرچ های صنعتی به این موارد خلاصه نمی شود و بسیاری موارد دیگر نیز برای استفاده از نایلون های بسته بندی، تا به حال مشاهده شده.

بررسی جنبه اقتصادی استفاده از نایلون بسته بندی

یکی از دلایل اصلی رواج پیدا کردن استرچ های صنعتی و محبوبیتشان، ارزانی و مقرون به صرفه بودن آن ها است. استفاده از استرچ فیلم صنعتی در مقایسه با روش های دیگر بسته بندی، به شدت ارزان بوده و هزینه ای به مراتب کمتر را روی دوش شرکت ها قرار می دهد. علاوه بر این مسئله، راحتی این روش بسته بندی، خود دلیل دیگری برای استفاده از آن ها به شمار می رود.
برای بسته بندی به روش استرچ، شما نیازی به دستگاه های بسته بندی پیشرفته یا کمپرسور های سنگین و مهندسی شده ندارید؛ یک دستگاه استرچ یا یک نیروی کارگر، تنها لوازم مورد نیاز شما برای بسته بندی خواهند بود.

بعد از بررسی گزینه های متفاوت و چینش اطلاعات کنار یکدیگر، متوجه اهمیت استرچ صنعتی می شویم. روشی مطمئن و ارزان که می تواند علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، روند بسته بندی محصولات را برای شما به امری ساده و بدون دغدغه تبدیل کند. اگر استرچ فیلم صنعتی نبود، شما چه روشی را برای بسته بندی اجناس مختلف جایگزین آن می کردید؟ منتظر دریافت نظرات شما هستیم.

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =