نکات مهم برای عکاسی دکوراسیون داخلی

عکاسی دکوراسیون داخلی

نکات مهم برای عکاسی دکوراسیون داخلی

برای عکاسی دکوراسیون داخلی چه تکنیک هایی لازم است؟

ممکن است به عنوان یک عکاس دستیابی به عکس های زیبای داخلی که در مجلات می بینید غیرممکن به نظر برسد، اما اینطور نیست!

بیاید به سراغ نکات و تکنیک های مهم عکاسی از دکوراسیون داخلی برویم؛ با ما همراه باشید.

روی جزئیات تمرکز کنید

آیا تا به حال برای لیست املاک و مستغلات عکس گرفته اید؟ سپس ممکن است احساس کرده باشید که عکاسی دکوراسیون داخلی چیست. اما عکاسی معماری با عکاسی دکوراسیون متفاوت است.

شما باید زمان و انرژی بیشتری را برای هر بخش از فرآیند، از جمله مراحل پس از عکاسی، صرف کنید. همچنین هنگام کار با طراحان داخلی یا سازندگان انتظارات از خلاقیت شما بیشتر است.  

عکاسی داخلی بسیار مشارکتی و جزئیات محور هستند. شما باید زمان کافی را برای استایل و ویرایش صرف کنید. این توجه زیاد به جزئیات به آن اجازه می دهد تا نرخ های زمانی بالاتری را طلب کند.

هدف نهایی همیشه تولید عکس های داخلی چشم نواز است. عکسها باید در رسانه ها و تبلیغات چاپی عالی به نظر برسند.

چراغ ها را خاموش کن

 

عکاسی دکوراسیون داخلی
عکاسی دکوراسیون داخلی

 

 

نورپردازی می تواند به ترجیحات شخصی بستگی داشته باشد. اما یک توافق کلی برای عکاسی دکوراسیون داخلی حرفه ای وجود دارد. چراغ ها را برای همه عکس های داخلی خانه خاموش نگه دارید. این به ایجاد حس طبیعی و دمای یکنواخت، یعنی عکس‌های بهتر کمک می‌کند.

روشن بودن چراغ های داخلی نیز انواع سایه ها را ایجاد می کند. اینها روی دیوارها، کف و مبلمان ظاهر می شوند. حواس پرتی است و از عناصر واقعی طراحی داخلی دور می شود.  

آیا یک ویژگی نورپردازی وجود دارد که بخواهید در عکس ها نشان دهید، مانند نورپردازی توکار؟ این تنها زمانی است که می‌خواهید چراغ‌ها را برای عکاسی طراحی داخلی در نظر بگیرید. در این مورد، مطمئن شوید که حداقل یک ابزار نوردهی دوم که کمی تیره تر است را استفاده می کنید. به این ترتیب، می توانید روشنایی نور را کاهش دهید و نور را یکنواخت نگه دارید.

همچنین، ممکن است برخی از چراغ ها را برای هر ویژگی طراحی انتخاب کنید. دقت کنید که تعادل رنگ سفید را در ویرایش به خوبی تنظیم کنید.

یک ابزار اضافی عالی برای استفاده برای این کار، براش تنظیم محلی یا فیلتر گرادیان در لایت روم است. این به شما کمک می کند تا دمای نور را از فیکسچر متعادل کنید.

کار با لایه ها

احتمالا شما نیز می خواهید در هنگام عکاسی دکوراسیون داخلی، چندین عکس با نوردهی های مختلف انجام دهید. به این ترتیب، می‌توانید آنها را لایه‌بندی کنید تا تصویر نهایی HDR با احساس طبیعی ظریف در هنگام ویرایش عکس ایجاد شود.

برای هر عکسی که شامل پنجره می شود، باید 3 تا 4 ابزار نوردهی را در براکت قرار دهید. این به شما قاب‌های تیره‌تری می‌دهد که می‌توانید برای نمایش منظره بیرون از پنجره‌ها استفاده کنید. و نوردهی های میانی که به متعادل کردن نقاط برجسته کمک می کند.

هنگام ترکیب لایه ها برای حفظ حس طبیعی از برس های نرم بزرگ استفاده کنید. عکس های داخلی در طول کل فرآیند نیاز به توجه کامل شما دارند. فرآیند ویرایش اغلب کمی خسته کننده است. هیچ سیستمی وجود ندارد که توجه زیادی به جزئیات داشته باشد.

 

از لنز واید استفاده نکنید

 

 

عکاسی دکوراسیون داخلی
عکاسی دکوراسیون داخلی

 

به راحتی می توان فکر کرد که عکاسی دکوراسیون داخلی  با لنز با زاویه باز حکمفرما هستند. به خصوص اگر شروع به عکاسی از فضای داخلی برای مشتریان املاک و مستغلات کنید. اما اگر یک مجله طراحی داخلی را ورق بزنید، متوجه می شوید که اینطور نیست.

در املاک و مستغلات، می‌خواهید با نمایش عکس‌های واید دراماتیک بر بزرگی فضا تاکید کنید. اما در عکاسی طراحی داخلی، همه چیز به طراحی مربوط می شود.

تمام لحظات زیبای بصری مختلف در فضا باید خودنمایی کنند. این به این معنی است که عکس های داخلی ترکیب بندی محکم تری را نشان می دهند. با تصاویر و جزئیات فراوان به این موارد اضافه کنید.

اجازه دهید ترکیب بندی عکس شما را هدایت کند

در یادگیری نحوه عکاسی از فضای داخلی، ترکیب بندی همان چیزی است که بیشتر عکس ها را هدایت می کند. این بدان معنی است که شما باید اصول اولیه را از تعادل، رنگ، خطوط پیشرو، عمق تا فضای سفید بررسی کنید.

تمرکز روی ترکیب بندی، تصویر را ارتقا می دهد. آن عکس را به عنوان یک اثر هنری نشان می دهد، نه عکسی که چیزی را مستند می کند. ترکیب هنرمندانه عکاسی طراحی داخلی نیز باعث برجسته شدن عناصر طراحی می شود. و اینها همان چیزی است که مشتری شما به دنبال نشان دادن آن است!

مطمئن نیستید با یادگیری در مورد ترکیب بندی از کجا شروع کنید؟ با قانون یک سوم به عنوان یکی از مفیدترین نکات عکاسی دکوراسیون داخلی شروع کنید. از قانون یک سوم برای هدایت ترکیب در کار خود برای چندین هفته استفاده کنید. سپس به سراغ اصل دیگری مانند خطوط پیشرو بروید.

ایجاد عمق با اشیاء سبک

 

 

دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

ایجاد عمق با وسایل یک ظاهر طراحی شده و قرار دادن مبلمان بسیار مهم است. این جذابیت و حس لوکسی را به مکان اضافه می کند.

هنگام تنظیم دوربین برای عکاسی دکوراسیون داخلی شروع کنید و از خود بپرسید آیا مواردی وجود دارد که چشم شما را از پیش زمینه به نقطه میانی می برد. یا به پس زمینه.

همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که چشم‌تان روی ناحیه‌ای که می‌خواهید برجسته کنید، می‌افتد. به عنوان مثال، اگر چیزی مخفیانه در قاب در پیش زمینه وجود داشته باشد، آیا بیش از حد حواس او را پرت می کند؟ اگر رنگ بیش از حد روشن باشد، اگر مورد خیلی در فوکوس باشد، یا اگر مقدار زیادی از آن در عکس دیده شود، ممکن است این اتفاق بیفتد.

از شر هر درهم و برهمی خلاص شوید

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما پاکسازی درهم و برهمی یک الزام مطلق عکاسی دکوراسیون داخلی است. ما می خواهیم آن سنگ مرمر فوق العاده زیبا را ببینیم. یا ببینید که چگونه نور با تنها یک مجسمه خیره کننده در آن به طاقچه سفارشی برخورد می کند.

به عنوان یک عکاس داخلی، بخشی از وظیفه شما این است که به مشتری خود بگویید چگونه فضا را برای عکس ها آماده کند. ارزش یک فضای تمیز را قبل از عکاسی اعلام کنید.

همچنین هنگام ورود به فضا نگاهی بیندازید. به مشتری خود توصیه هایی را در مورد سطوحی که می خواهید آنها را پاکسازی کند، ارائه دهید.

از مهارت های استایل خود برای عکاسی دکوراسیون داخلی استفاده کنید

از اضافه کردن برخی نکات سبک کوچک نترسید! هنگام کار با طراحان داخلی، نقش شما این است که نظر حرفه ای در مورد چیدمان بدهید. و سپس به تنظیم دکور در صورت نیاز.

 

در نظر بگیرید که آیا صحنه با یک آیتم خاص بهتر به نظر می رسد. آیا قطعه تزئینی چیزی به تصویر اضافه می کند؟ آیا رنگ و بافت به خوبی کار می کند؟ آیا احساس به هم ریختگی یا بیش از حد خالی بودن می کند؟ آیا حس طبیعی دارد؟ آیا قطعه تزئینی مرغوب و زیبا است؟

چند لحظه وقت بگذارید و این سوالات را از خود بپرسید. سپس به مشتری خود در طراحی ظاهری کمک کنید.

 

 ظاهر را طبیعی نگه دارید، حتی اگر از استروب یا فلاش استفاده می کنید

 

عکاسی دکوراتیو
عکاسی دکوراتیو

 

 

در عکاسی دکوراسیون داخلی هدف شما این است که فضا را طبیعی جلوه دهید. باید سعی کنید تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید. اما همچنان به احتمال زیاد برای پر کردن سایه ها به کمک استروب یا فلاش نیاز دارید.

هنگام استفاده از هر نور مصنوعی، باید مطمئن شوید که آن را تابیده یا پخش می کنید. و قدرت نورها را طوری تنظیم کنید که ظاهر طبیعی خود را حفظ کند

تابش نور می تواند یک موضوع ساده باشد که آن را به سمت دیوار پشت خود یا سقف نشان دهید. شما همچنین می توانید نور را با انواع مختلف سافت باکس و چتر پخش کنید.

اگر دیوارها رنگارنگ هستند، حتما این را در نظر داشته باشید. رنگ دیوار بر ته رنگ نور تأثیر می گذارد.

شخصیت ملک را از طریق تصاویر و جزئیات نشان دهید

در املاک و مستغلات، بیشتر لیست عکس‌ها شامل عکس‌های گسترده است تا فضای کافی را نشان دهد. اما در یک پروژه عکاسی دکوراسیون داخلی ، تصاویر و جزئیات را نشان دهید. این به اندازه گرفتن عکس های بازتر مهم است.

نقاشی‌ها و جزئیات به ایجاد روایت یک فضا کمک می‌کنند. آنها با نشان دادن شخصیت داستانی را تعریف می کنند.

دکور و زوایای دنج داخلی می تواند به بیننده درباره سبک زندگی ساکنان آن بگوید. این یک پیام بازاریابی قوی ایجاد می کند که برای طراحان داخلی، معماران و سازندگان عالی است.

برای یک نتیجه حرفه ای از قبل برنامه ریزی کنید

بخش بزرگ دیگری از ایجاد یک تجربه ارزشمند مشتری این است که تا حد امکان از قبل برای عکاسی دکوراسیون داخلی برنامه ریزی کنید. باید ارتباط باز با مشتری شما وجود داشته باشد. به این ترتیب متوجه خواهید شد که از چه فضاهایی عکاسی کنید. همچنین، چه عکس های داخلی خاصی را برای هر اتاق می خواهند. و چه تعداد عکسی که در پایان میخواهند با آن ها کنار بیایند.

همچنین باید قبل از تاریخ فیلمبرداری از تصاویر دیگر و سایت های مرتبط بازدید کنید. بازدید از سایت به شما کمک می کند تا ایده ای در مورد اینکه چه مناطقی برای عکس ها بهتر به نظر می رسند به دست آورید. همچنین خواهید دید که چه نوع جزئیات یا عکس هایی ممکن است دریافت کنید، و چگونه نور در زمان های خاصی از روز وارد می شود.

دانستن جهت ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این به شما کمک می کند تا نور شدید خورشید را که بیش از حد اتاق را در معرض نور قرار می دهد به حداقل برسانید. یا بدانید که در هنگام غروب یا طلوع خورشید از نور کم در کجا استفاده کنید.

کلام آخر

گرفتن آن عکس های داخلی پر زرق و برق درون مجلات یا سایت ها ممکن است دور از دسترس به نظر برسد. اما رعایت این نکات ذکر شده شما را در مسیر درست برای عکاسی دکوراسیون داخلی قرار می دهد!

با اصول اولیه شروع کنید و به افزودن لایه های عمق و دقت ادامه دهید. مشتریان عکاسی طراحی داخلی به دنبال محصول نهایی هستند که از تجمل و گرما صحبت کند. آن‌ها می‌خواهند با شما در این فرآیند شرکت کنند.

در این مقاله تلاش کردیم شما را با مفهوم و اصول عکاسی داخلی آشنا کنیم امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط: تنظیمات مناسب برای عکاسی داخلی که باید بدانید! 

عکاسی صنعتی چیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *