انواع اینفوگرافیک در تبلیغات

انواع اینفوگرافیک

انواع اینفوگرافیک در تبلیغات

انواع اینفوگرافیک در تبلیغات کدامند؟

انسان ها اطلاعات را به صورت بصری پردازش می کنند، پس چرا از طریق تصویرسازی با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار نمی کنند؟

اینفوگرافیک ها سنگ بنای بازاریابی محتوا هستند و عناصر طراحی برند را به تصویر و دارایی های شرکت شما اضافه می کنند. در رسانه های اجتماعی، اینفوگرافیک ها سه برابر بیشتر از سایر انواع محتوا به اشتراک گذاشته می شوند. 

برای آگاه نگه داشتن مشتریان، تبلیغ برند و جایگاه شرکت خود به عنوان کسب و کار خلاق ، همه کاره و استراتژیک ، اینفوگرافیک ها منبع اصلی شما هستند.

و سبک های اینفوگرافیک زیادی برای انتخاب وجود دارد که میتوان در تبلیغات چاپی مانند طراحی و چاپ کاتالوگ از آنها استفاده کرد وجود دارد، برخی با تکیه زیاد به اعداد یا متن، برخی دیگر با تصاویر دو بعدی کاراکتر یا ویژگی های تعاملی سه بعدی هستند.

بیایید رایج‌ترین و موفق‌ترین انواع اینفوگرافیک‌ هایی را که برند شما می‌تواند در قیف فروش استفاده کند، بررسی کنیم:

اینفوگرافیک فلوچارت

 

انواع اینفوگرافیک
انواع اینفوگرافیک

 

یک اینفوگرافیک به سبک فلوچارت، توالی‌ها، مراحل و رویه‌ها را به نشانه‌های بصری قابل فهم تقطیر می‌کند.

تصاویر و عناصر بصری با خطوط، نقطه‌ها یا فلش‌ها به هم مرتبط می‌شوند و به این نکته اشاره می‌کنند که کاربران چگونه و کجا را باید دنبال کنند. اغلب، سؤالات منفرد که سپس به چندین سؤال یا سناریوهای بعدی منشعب می شوند، به بهترین وجه در قالب فلوچارت نمایش داده می شوند.

 با هر تقسیم یا شکست، کاربران یک تور گرافیکی هدایت شده را از طریق جریان اطلاعات انجام می دهند، چیزی که بدون نمایش بصری بسیار دشوارتر خواهد بود.

فلوچارت ها در طراحی ابزار های تبلیغاتی چاپی و رسانه های اجتماعی نیز به خوبی کار می کنند، زیرا کاربران را تشویق میکنند به سوالات پاسخ دهند، از بین گزینه های متعدد انتخاب کنند و با سرعت بر اساس تصمیمات خود به انتهای اینفوگرافیک برسند.

اینفوگرافیک جدول زمانی

 

اینفوگرافیک

 

از انواع اینفوگرافیک  می توان اینفوگرافیک جدول زمانی را معرفی کرد که خطوط داستانی خطی، چه عمودی یا افقی، خود را به خوبی به ترتیب اینفوگرافیک خط زمانی می‌رسانند.

برای مثال، با ردیابی تاریخچه یک شرکت از ریشه تا وضعیت امروزی آن، جدول‌های زمانی تاریخ‌ها، حقایق، ارقام و لحظات کلیدی را ترسیم می‌کنند و کاربران را قادر می‌سازند تا روایتی قانع‌کننده را به هم بپیوندند.

قالب‌های جدول زمانی برخی از ساده‌ترین رسانه‌ها برای نمایش زمانی اطلاعاتی مانند چگونگی شکل‌دهی رویدادها به تاریخ یا چگونگی تکامل ایده‌ها در طول زمان هستند.

داستان ها اهمیت دارند، و گفتن آنها به طور متوالی از طریق رسانه های غنی، آنها را برای مخاطبان گسترده ای در دسترس و کاربر پسند می کند.

مقایسه انواع اینفوگرافیک

مقایسه، یا در مقابل، اینفوگرافیک دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: دو یا چند مورد را در قالبی بصری مقایسه و تضاد می کند. این طرح اغلب یک چیدمان کنار هم است یا حاوی چندین ستون اطلاعاتی است.

طرح مقایسه مزیت های یک محصول یا شرکت را نسبت به دیگری برجسته می کند، معمولاً دارای چندین سطح است که دارای ویژگی هایی هستند، به عنوان مثال، قیمت، خدمات مشتری، تخصص فنی و غیره.

این ویژگی‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت بفهمند چه چیزی در خطر است، که می‌تواند تصمیمات خرید را تعیین کند.

اینفوگرافیک تجسم داده ها

اگرچه اغلب انواع اینفوگرافیک ها به اعداد یا روندهای آماری به عنوان جزئی از طراحی تکیه می کنند، اما همه داده های کاربر به عنوان خط اصلی موضوعی نیستند.

استفاده از نمودارها و سایر تصاویر مبتنی بر داده، اصل اینفوگرافیک را زنده می کند. با متن کمتر، اینفوگرافیک های تجسم داده به اعداد اجازه می دهد تا خودشان صحبت کنند، اغلب به دلار، درصد یا ارقام مطلق موجود هستند.

یک فونت بزرگ و پررنگ هر نقطه داده را در خط مقدم تصویر قرار می دهد و کاربران می توانند زمینه و خط داستانی گرافیک را تنها بر اساس اعداد و هدرها تفسیر کنند.

اگر می‌خواهید واقعاً اینفوگرافیک تجسم داده‌های خود را متمایز کنید، می‌توانید آن را به یک اینفوگرافیک تعاملی تبدیل کنید. اساساً، تمام این ابزارها برای ین هستند که عناصر طراحی را ترکیب کنید که به توجه یا کلیک کاربر پاسخ می دهد.

اینفوگرافیک مبتنی بر لیست یا اطلاعاتی

نقطه مقابل اینفوگرافیک تجسم داده ها، چیدمان مبتنی بر فهرست یا اطلاعات است.

همه ایده‌ها به بهترین شکل به‌عنوان آمار سخت نشان داده نمی‌شوند، و برخی از داستان‌ها باید با یک روایت محاوره‌ای گفته شوند.

این نوع از انواع اینفوگرافیک ها شبیه به یک پست وبلاگ سنتی همیشه سبز هستند، زیرا از ساختار استانداردی برای داشتن یک اینفوگرافیک کوتاه و به دنبال آن بخش های جداگانه متن پیروی می کنند. متن می‌تواند در قطعات کوتاه‌تر یا به صورت پاراگراف‌های کاملاً شکل‌گرفته باشد، درصورتی‌که فضا اجازه دهد.

در حالی که هدف ارائه اطلاعاتی است که طنین انداز می شود، متن مجبور نیست تنها بار را به دوش بکشد. رنگ های پویا، طرح های نمادین جذاب و سایر عناصر گرافیکی هنوز نقش برجسته ای دارند.

 

مطالب مرتبط: اهمیت طراحی سایت و وبلاگ در برند سازی

 

اینفوگرافیک فرآیند

در انواع اینفوگرافیک؛ اینفوگرافیک فرآیند مشابه فرمت اطلاعاتی دارد این نوع اینفوگرافیک یک روش نحوه یا پردازش را توضیح می دهد که برای روایت یک فعالیت گام به گام به متن متکی است.

به عنوان مثال، یک اینفوگرافیک فرآیند می‌تواند بهترین روش پخت یک کیک شکلاتی یا حتی فرآیندهای پیچیده‌تر مانند نصب یک افزونه جدید بر روی رایانه رومیزی شما را به اشتراک بگذارد. با این نوع اینفوگرافیک، جهت ها به ترتیب به همراه تصاویر مفیدی سازماندهی می شوند که راهنمایی می کنند که کیک یا صفحه نمایش کامپیوتر شما در یک لحظه خاص چگونه باید باشد.

اینفوگرافیک ها در این سبک، از برخی جهات، با فلوچارت ها همپوشانی دارند، زیرا تمایل دارند خطوط یا فلش هایی را نشان دهند که کاربران را به حرکت به مرحله مورد نظر بعدی ترغیب می کند.

در حالی که نمایش‌های بصری داده‌ها را نیز می‌توان گنجاند (و حتی گاهی توصیه می‌شود)، بازیگر اصلی هنوز جریان اطلاعات و نحوه سفارش آن است.

اینفوگرافیک تعاملی

از انواع اینفوگرافیک های جدید می توان به  اینفوگرافیک های تعاملی افزودنی جدیدتر به اکوسیستم بازاریابی هستند اشاره کرد. با ترکیب کد سفارشی با ویژگی‌های طراحی سنتی، اینفوگرافیک‌های تعاملی به تعامل کاربر برای کشف دامنه کامل اطلاعات موجود در صفحه متکی هستند.

کاربران می توانند برخی از عناصر گرافیکی را با کشیدن انگشت، بزرگنمایی و کلیک کردن روی دکمه ها، منوهای کشویی، نقاط داده، تصاویر متحرک و سایر گزینه ها کنترل و دستکاری کنند. این به آنها اجازه می دهد تا اطلاعات جدید را کشف کنند، گرافیک را بر اساس علاقه خود کشف کنند و تجسم های روی صفحه را تغییر دهند.

 

این یک رسانه رایج برای نقشه‌ها، کره‌ها، خطوط آسمان، آزمون‌ها، نمودارهای اطلاعاتی و قالب‌های خاص داده است.

 

اگرچه اینفوگرافیک‌های تعاملی برای ایجاد و درگیر کردن دانش پیشرفته UX زمان بیشتری می‌برند، مفاهیم بزرگ را بازی‌سازی می‌کنند و بالاتر از رندرهای مسطح، ایستا یا دوبعدی قرار می‌گیرند. به علاوه، تعامل تصویری از خلاقیت، جسارت و پیچیدگی به برند شما می دهد.

اینفوگرافیک جغرافیایی

ریشه‌گذاری یک ایده از انواع اینفوگرافیک در یک مکان، طرح را پایه‌ریزی می‌کند و آن را به راحتی برای مصرف‌کنندگان در دسترس قرار می‌دهد.

نقشه‌ها، چه بیش از حد محلی و چه در سراسر جهان، داده‌های جغرافیایی مانند تراکم جمعیت، سطح درآمد، نرخ سواد، فعالیت‌های تجاری و براکت‌های مالیاتی را به تصویر می‌کشند. نقشه‌ها همچنین می‌توانند به‌عنوان پس‌زمینه برای نمایش نمودارهای اضافی، نقاط گلوله، جعبه‌های فراخوانی و اندازه‌گیری‌های خاص شهر استفاده شوند.

طراحان ابزارهای تبلیغاتی اغلب از درجه بندی رنگ، تصاویر خط و تن های پویا برای دسته بندی مرزها، تشخیص تغییرات مفهومی و تأثیرگذاری بر نحوه اسکن بصری کاربران در سراسر صفحه استفاده می کنند.

چگونه یک اینفوگرافیک که برای برند شما کارساز باشد ایجاد کنید؟

با توجه به طیف گسترده ای از انواع اینفوگرافیک در دسترس بازاریابان، ممکن است الف) ندانید از کجا شروع کنید، یا ب) فقط روی گزینه هایی سرمایه گذاری کنید که ساده ترین یا پر زرق و برق ترین به نظر می رسند.

مهم است که یک نوع اینفوگرافیک را با هدفی که امیدوارید به آن برسید هماهنگ کنید، در حالی که هنوز دارایی مکمل سایر مواد درگیر در کمپین های شما است. با تیم و قالب مناسب، تقریباً هر نوع اطلاعاتی را می توان به یک اینفوگرافیک تبدیل کرد.

به عنوان مثال، اینفوگرافیک شما در مورد “5 راه حل نرم افزاری مبتنی بر ابر برای سال 2020” به طور ایده آل با یک پست وبلاگ همراه است که در مواردی که لزوما در قالب تصویر با محدودیت های اندازه و بارگذاری مناسب نیستند، جفت می شود. علاوه بر این، همین اینفوگرافیک را می توان از طریق ایمیل به عنوان یک دارایی برتر ارسال کرد که نرخ باز و کلیک CTA بالاتری را به دنبال دارد.

اکنون، کدام قالب اینفوگرافیک می‌تواند به بهترین وجه برای «5 راه‌حل نرم‌افزار مبتنی بر ابر برای سال 2020» نظری ما مناسب باشد؟

بهترین شرط‌های شما احتمالاً مقایسه، تجسم داده یا مبتنی بر فهرست است.

ماهیت برند را در نظر بگیرید

از طراحی واقعی و ایجاد انواع اینفوگرافیک، هیچ جزئیاتی برای در نظر گرفتن آنقدر کوچک نیست.

اندازه گرافیک چقدر خواهد بود؟ آیا برای هدف صفحه ای که در آن زندگی می کند خیلی شلوغ است؟ آیا پلتفرم های چاپی و آنلاین به درستی نوع فایل گرافیکی شما را ارائه می کنند؟

به خاطر داشته باشید که دستورالعمل های برند شما مهم است که باید به آنها اعتماد کنید. در مورد سبک برند خود به عنوان راهی برای راهنمایی خوانندگان در ارتباط دادن اطلاعات مفید با شرکت خود فکر کنید. به این ترتیب، عناصر طراحی شما بر نحوه مشاهده و تفسیر اینفوگرافیک شما توسط مخاطبان تأثیر می گذارد. از آنجا، این تأثیر می تواند تعیین کند که آیا مشتری بالقوه زمانی که آماده خرید است به برند شما بازگردد یا خیر.

این قواعد را در نظر بگیرید:

تایپوگرافی: برخی از فونت‌ها به‌عنوان سرصفحه یا پیام‌های بزرگ‌شده به خوبی پخش می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به‌عنوان کپی بدنه معمولی بهترین هستند. ایجاد سلسله‌مراتب بصری با استفاده از تایپوگرافی، تاکید را در جایی که لازم است قرار می‌دهد و توجه خوانندگان را به جایی که می‌خواهید جلب می‌کند.

رنگ: شما مجبور نیستید از رنگ های برند خود در هر دارایی بصری استفاده کنید. با هر اینفوگرافیک به عنوان هویت خاص خود رفتار کنید – به این ترتیب دید خلاقانه طراحان خود را خفه نکنید. با این حال، از رنگ هایی استفاده نکنید که در نهایت با لوگوی شما تضاد دارند.

لحن: تصاویر، تصاویر و متنی که روی گرافیک ظاهر می شود باید دیدگاهی را بیان کند که نماینده شرکت شما به عنوان یک کل است. آیا پیام شما طنز است؟ واژگان سنگین؟ آموزنده؟

لوگو: لوگوی شما باید همیشه روی دارایی های مارک دار ظاهر شود، زیرا به گرافیک شما اعتبار و وابستگی می بخشد.

این ویژگی‌های طراحی به‌عنوان یک کتاب اصلی برای ایجاد انواع اینفوگرافیک به شما کمک خواهند کرد. اگر پیام شما با مخاطب هدف شما طنین انداز نشود، تغییر دستورالعمل های برندتان می تواند به شما این حس را بدهد که چگونه محتوای خود را از نظر بصری جذاب تر کنید.

کلام آخر

نمایش بصری برند شما بسیار مهم است. ایجاد ارتباط فوری بین طراحی گرافیکی و برند شما به نحوه استفاده طراح از عناصر گرافیک بستگی دارد. آنها برای موفقیت نیازی به استفاده بیش از حد ندارند.

انسان‌ها اطلاعات را بسیار مؤثرتر از طریق منشور بصری درک و حفظ می‌کنند، بنابراین چشم پوشی از انواع اینفوگرافیک و سایر وسایل طراحی در طراحی کاتالوگ، بروشور، بنر و… به معنای ایجاد یک مانع فیزیولوژیکی بین شما و مشتریانتان است.

و از آنجایی که گرافیک برای مخاطبان B2B و B2C جهانی است، می‌توانید از آمار، روایت‌ها، طنز و طیف وسیعی از وسایل و احساسات دیگر برای ارتباط با افرادی که قصد دارید با آنها ارتباط برقرار کرده و تبدیل کنید، استفاده کنید.

این باعث می‌شود که انواع اینفوگرافیک دارایی‌های تجاری باشد که به عنوان مکانیزم‌های فروش و ابزاری برای آگاهی از برند عمل می‌کنند. شما می توانید آن‌ها را از طریق فیدهای اجتماعی، کانال‌های ایمیل و طرح‌های بازاریابی ارگانیک پخش کنید. آنها طراحی و چاپ کنید و به نمایشگاه های تجاری و رویدادهای صنعتی نیز بیاورید!

 مطالب مرتبط: طراحی گرافیک چیست؟

 

 

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 18 =