نورپردازی در عکاسی صنعتی

نورپردازی در عکاسی صنعتی

تکنیک های نورپردازی در عکاسی صنعتی

همانطور که هر عکاس صنعتی حرفه‌ای می‌داند، نورپردازی با کیفیت خوب و نوردهی کنترل‌شده کلیدی است، به‌ویژه وقتی صحبت از عکاسی محصول می‌شود، جایی که نور به جلوه مورد نظر تصویر کمک می‌کند.

نور استودیو و کنترل نوردهی

زمانی که صحبت از نورپردازی در عکاسی صنعتی برای تصویری برداری از محصول می شود، نورپردازی سوژه خود با نور مناسب بسیار مهم است. نه تنها به یک منبع روشنایی قوی و طراحی شده برای دوام نیاز دارید، که برای آن Manfrotto مجموعه ای از محصولات نورپردازی را ارائه می دهد که از نظر کارایی و ارزش بی بدیل هستند، بلکه به مجموعه ای از ابزارها نیز نیاز دارید که می توانند نور شما را مطابق با نیازهای شما تغییر دهند.

شاید به چراغ‌های LED برای روشن کردن سوژه‌تان نیاز داشته باشید، چه به نورپردازی‌ها و پخش‌کننده‌ها برای توزیع نور و ملایم‌تر کردن سایه‌ها، Manfrotto شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

تجهیزات مورد نیاز بهترین تنظیمات برای عکاسی محصول

  1. کیت های روشنایی مداوم

 

نورپردازی در عکاسی صنعتی

 

نورپردازی در عکاسی صنعتی مداوم در درجه اول در عکاسی یا فیلمبرداری از محصول و طبیعت بیجان مفید است. یک مزیت بزرگ برای این نوع نورپردازی این است که می‌توانید قبل از شروع عکس‌برداری، نحوه نمایش نور در تصویر خود را تجسم کنید، بنابراین تنظیم سریع نور را آسان‌تر می‌کند.

این نوع نورپردازی برای مبتدیان عالی است زیرا به شما امکان می دهد نور خود را به صورت دستی بیشتر دستکاری کنید و در مقایسه با سایر مدل های کیت نورپردازی بسیار مقرون به صرفه است.

سه نوع اصلی از لامپ های روشنایی پیوسته وجود دارد: فلورسنت، تنگستن و LED. همه انواع نتایج عالی ایجاد می کنند، بنابراین انتخاب کدام یک از آنها عمدتاً به اولویت شخصی بستگی دارد.

فلورسنت معمولاً در نور استودیو راحت‌تر یافت می‌شود و بیش از حد گرم نمی‌شود، بنابراین این همان چیزی است که اکثر عکاسان استودیو از آن استفاده می‌کنند. ال ای دی برای تنگستن گزینه ایمن تری است زیرا تمایل زیادی به گرم شدن بیش از حد ندارند. صرف نظر از اینکه از کدام لامپ های متعادل رنگ برای نورپردازی در عکاسی صنعتی استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که تعادل سفیدی دوربین خود را روی Auto یا به طور خاص با توجه به نوع لامپی که استفاده می کنید برای تولید رنگ های دقیق تنظیم کنید.

نکته: مجموعه ای از دو چراغ باعث تطبیق پذیری بیشتر در تنظیمات نورپردازی شما می شود.

  1. کیت های نورپردازی Speedlight

 

نورپردازی در عکاسی صنعتی

برای نورپردازی در عکاسی صنعتی می توانید از Speedlight نیز استفاده کنید. اسپیدلایت ها واحدهای فلاش خارجی هستند که می توانند همراه با چتر و سافت باکس برای پراکنده کردن نور استفاده شوند. آنها سریعتر از فلاش های معمولی هستند و می توانند بسیار متنوع باشند.

بهتر است از چراغ های سرعت برای عکس های ثابت، عکس های محصول یا عکس های اکشن در عروسی ها و رویدادهای ورزشی استفاده کنید.

اسپیدلایت ها بسیار سبک وزن و قابل حمل هستند و آنها را به گزینه های عالی برای راه اندازی استودیوهای عکاسی هستند.

مطالعه بیشتر » نکات مهم نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی محصولات

 

  1. کیت های روشنایی بارق مونولایت

 

عکاسی تبلیغاتی

 

برای نورپردازی در عکاسی صنعتی می توانید از کیت های روشنایی بارق مونولایت نیز استفاده کنید. مونولایت ها واحدهای بارق مستقل هستند که شامل منابع برق، بازتابنده ها و پایه ها هستند.

مزیت اصلی مون لایت ها این است که با آنها نیازی به ژنراتور برق اضافی نیست زیرا همه آن در سر لامپ وجود دارد. هر تک نور بارق باید 150+ وات باشد تا به اندازه کافی قدرتمند باشد که سوژه های شما را روشن کند.

کیت های نورپردازی: MonoPin It

مون لایت های بارق عمدتاً در استودیوها استفاده می شوند، اما بسیار متنوع هستند و در صورت خرید با کیف قابل حمل هستند.

آنها اغلب برای عکاسی مدل و همچنین عکاسی محصول استفاده می شوند و همچنین به طور کلی با یک تنظیم نور پیوسته ارائه می شوند که مطمئنا به جذابیت آن می افزاید.

اگرچه روش‌های مختلفی برای استفاده از نور مصنوعی و مجموعه‌ای از کیت‌های شروع و پیشرفته وجود دارد که می‌توانید روی آن‌ها تحقیق و سرمایه‌گذاری کنیدبرای نورپردازی در عکاسی صنعتی، کیت‌های آغازین ذکر شده در این مقاله باید شما را به خوبی در مسیر ایجاد تصاویر استودیویی فوق‌العاده در خود قرار دهند.

اگر می‌خواهید روی یک کیت روشنایی سرمایه‌گذاری کنید، توصیه می‌کنیم حداقل ۲ منبع نور بخرید تا در مواقع نیاز نور کافی داشته باشید. داشتن مجموعه ای از دو نور باعث تطبیق پذیری بیشتر در تنظیمات نور و در نتیجه خلاقیت و حرفه ای بودن در عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی شما می شود.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با تجهیزات و تکنیک هایی برای نورپردازی در عکاسی صنعتی آشنا کنیم، حال زمان تمرین است. امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با به کارگیری افراد حرفه ای و متخصص در زمینه ی عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی توانسته است در میان رقیبان سابقه ای درخشان از خود بر جای بگذارد. جهت اطلاع بیشتر از شرایط همکاری و مشاهدهی نمونه کارها لازم است با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *