نحوه عکاسی از نقاشی ، گام به گام

نحوه عکاسی از نقاشی

عکاسان هنری حرفه ای Ric Deliantoni و Al Parrish برای مجلات ، کتاب ، نقاشی ها  و….. کار میکنند در اینجا آنها شما را در مورد نحوه عکاسی از نقاشی خود به صورت گام به گام راهنمایی می کنند. در مورد عکس های با کیفیت حرفه ای از نقاشی های خود و تجهیزات مورد نیاز.

عکاسی از نقاشی

بهترین عکس را بگیرید: چگونه از یک نقاشی عکس بگیرید

نویسنده: Ric Deliantoni و Al Parrish

1. نقاشی خود را آماده کنید. قبل از عکاسی برای جلوگیری از ایجاد سایه ، نقاشی را از قاب خارج کنید. هرگز از عکسی زیر شیشه عکس نگیرید.

عکاسی از نقاشی

2. نقاشی را روی دیوار قرار دهید

نقاشی خود را روی یک دیوار خالی یا یک تخته چوب نصب شده روی دیوار آویزان کنید. برای ایمن نگه داشتن کار خود از نوار چسب (نه پایه های فشار) استفاده کنید. برای سهولت در قرار دادن نقاشی خود ، به ویژه اگر اندازه آن متفاوت باشد ، همانطور که در بالا (A) نشان داده شده است روی دیوار یا تخته خود خط بکشید و کار خود را در وسط قرار دهید. برای جلوگیری از خم شدن هنگام مشاهده منظره یاب دوربین ، هنر خود را در سطح چشم قرار دهید. راهنمای رنگ خود را در حاشیه هنر بچسبانید یا سنجاق کنید.

میتوانید تخته ای را روی سه راه بگذارید و نقاشی خود را به آن تکیه دهید. راهنمای رنگ خود را در امتداد لبه نقاشی تکیه دهید. دوربین را کج کنید تا با زاویه مطابقت داشته باشد.

نکته: قطعات عمودی و افقی را با طرف بلندتر در پایین قرار دهید تا مجبور نباشید موقعیت دوربین را برای پر کردن منظره یاب تغییر دهید.

عکاسی از نقاشی

3. برای عکاسی از نقاشی پنجره ها را ببندید و نورهای خود را تنظیم کنید. برای عکس های یکنواخت ، دو نورافکن 500 واتی خود را در دو طرف نقاشی قرار دهید ، همانطور که در بالا نشان داده شده است (B).

عکاسی صنعتینحوه عکاسی از نقاشی

4. تنظیمات دوربین زیر را انتخاب کنید

در صورت نیاز به دستورالعمل های بیشتر ، با دفترچه راهنمای خود مشورت کنید.

حالت رنگ: Adobe RGB (نه sRGB)
اندازه تصویر: بزرگترین اندازه ای را که دوربین می تواند تولید کند تنظیم کنید
فرمت تصویر: از RAW یا TIFF استفاده کنید. بهترین فرمت JPEG برای وب است.
ISO (که با تنظیم سرعت فیلم بر روی دوربین فیلم مطابقت دارد): 100
تراز سفیدی: تراز سفیدی را با نوع لامپ هایی که در نورافکن های خود استفاده می کنید مطابقت دهید. (همانطور که گفتیم ، توصیه می کنیم لامپهای متعادل در روز-5،000 K-).

کنترل نوردهی: حالت دستی

فلاش: مطمئن شوید که برای عکاسی از نقاشی  فلش نصب شده روی دوربین ، در صورت وجود ، غیرفعال باشد.
دیافراگم و f-stop: دیافراگم دهانه ای است که نور از طریق آن به دوربین منتقل می شود. دیافراگم با اعدادی مانند 1.4 ، 2 ، 2.8 ، 4 ، 5.6 ، 8 ، 11 ، 16 و 22 توصیف می شود. این اعداد f-stop نامیده می شوند و هر عدد نشان دهنده نصف یا دو برابر شدن اندازه دیافراگم است. توجه داشته باشید که اعداد f-stop با اندازه دیافراگم (C و D) رابطه معکوس دارند. این بدان معناست که برای افزایش میزان نور ورودی به دوربین ، یک عدد دیافراگم کوچکتر (C) را انتخاب می کنید.

برای به حداکثر رساندن وضوح و کیفیت عکس های خود ، دیافراگم خود را در مرکز محدوده لنز قرار دهید. برای اکثر لنزها ، f8 تنظیمات مناسبی خواهد بود ، اما اگر لنز سریع تری دارید ، دیافراگم وسیع تر و عدد f-stop کوچکتر تصاویر بهتری را تولید می کند.

سرعت شاتر:

یکی دیگر از راه های غیر از دیافراگم ، کنترل میزان ورود نور به دوربین است. سرعت شاتر؛ اگر از سه پایه استفاده می کنید ، این بهترین راه برای کنترل نور است. شاتر برای کسری از ثانیه باز می شود. سرعت شاتر معمولاً به صورت اعدادی مانند 8 ، 15 ، 30 ، 60 ، 125 ، 500 و 1000 بیان می شود. در این سیستم 60 به معنی یک شصت ثانیه ثانیه و 1000 به معنی یک هزارم ثانیه است. هرچه سرعت شاتر سریعتر باشد ، بهتر می توانید حرکت را مسدود کنید. اگر دوربین روی سه پایه نیست ، از سرعت شاتر زیر 60 استفاده نکنید ، در غیر این صورت حرکت بدن شما باعث تار شدن عکس ها می شود. حتی با سه پایه ، از 30 پایین نروید.

5. محل اتصال کابل را به دوربین وصل کنید ، سپس دوربین را روی سه پایه ایمن نصب کنید و آن را جلوی اثر هنری قرار دهید. دوربین باید مستقیماً رو به روی اثر هنری باشد و مستقیماً به سمت مرکز هنر حرکت کند. چهره دوربین باید موازی نقاشی باشد – نه به بالا ، پایین و یا به هر دو طرف کج.

تنظیمات نور
عکاسی از نقاشی
6.با دوربین هدف بگیرید. سه پایه و دوربین را تا جایی که نقاشی و نوار رنگ تا حد امکان بدون برش تصویر (E) پر می کند ، جابجا کنید. برای هنرهای عمودی ، اگر سه پایه شما این تنظیم را انجام می دهد ، سر سه پایه را بچرخانید یا به سادگی نقاشی را به صورت عمودی روی دیوار آویزان کنید تا بتواند قاب را پر کند.
عکاسی تبلیغاتی
برای اطمینان از عدم تحریف اثر هنری در عکس ، دید دوربین باید کاملاً عمود بر هنر باشد. اگر نقاشی شما به یک دیوار عمودی متصل شده است ، دوربین باید عمودی باشد. اگر اثر هنری به دیوار یا روی سه راه تکیه داده است ، دوربین نیز باید کج باشد (F). مطمئن شوید که لبه های نقاشی در منظره یاب کاملاً مربع هستند ، کاری که می تواند خسته کننده باشد ، اما درست انجام دادن آن بسیار حیاتی است. در غیر این صورت ، نقاشی شما بیشتر شبیه یک ذوزنقه در عکس خواهد بود تا یک مستطیل – مشکلی به نام اختلاف منظر. هنگامی که سه پایه خود را در محل مناسب قرار داده اید ، ممکن است لازم باشد موقعیت پاها را روی زمین تغییر دهید.7. نور ها را تنظیم کنید.فاصله دوربین تا نقاشی را برآورد کنید ، سپس یک نور را دو برابر این فاصله در سمت چپ اثر هنری و دیگری را در همان فاصله در سمت راست قرار دهید. آنها را با زاویه 45 درجه نسبت به نقاشی هدف گذاری کنید. نور ها باید به اندازه دوربین شما عقب باشند. اگر آنها خیلی جلو باشند ، ممکن است نور به لنز دوربین برخورد کرده و باعث شعله ور شدن ، مه گرفتگی یا پرده زدن تصویر شود.
مطالب مرتبط : بهترین نکات نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی محصولات
تنظیمات نور
8. نور را بررسی کنید.در عکاسی از نقاشی نورافکن ها را روشن کرده و چراغ های اتاق را خاموش کنید. نور اضافی تعادل رنگ تصاویر شما را به هم می زند. نورها را در صورت نیاز تنظیم کنید (هنگام لمس بازتابنده ها دستکش های خوب بپوشید ؛ آنها بسیار داغ می شوند) تا زمانی که نور به طور مساوی روی نقاشی پخش شود (G). به دنبال نقاط داغ باشید ، مکانهایی که از بقیه روشن تر هستند.منظره یاب دوربین را نگاه کنید. اگر بعد از رعایت این دستورالعمل ها نور شدید در نقاشی وجود دارد ، سعی کنید با دقت زاویه نورها را از 45 درجه به 35 درجه کاهش دهید. سپس ببینید آیا تابش خیره کننده از بین رفته است یا خیر. در صورت نیاز می توانید به کاهش زاویه ادامه دهید ، اما آن را کمتر از 15 درجه نکنید. همیشه حذف همه نورها مطلوب نیست ، به ویژه اگر کار دارای جزییات یا بافت دیگر باشد.9. نور را اندازه بگیرید.10 دقیقه پس از روشن شدن نورها اجازه دهید تا لامپ ها کاملاً گرم شوند. سپس تنظیمات زیرا انجام دهید.
استفاده از نورسنج تصادفی: نورسنج را روی f8 تنظیم کنید. برای آثار هنری 12 × 16 یا کوچکتر ، نورسنج را در مرکز اثر هنری نگه دارید. اگر تصویر بزرگتر از 6 12 12 است ، در چهار گوشه و مرکز کنید و نتایج را متوسط ​​کنید. خواندن (ها) را مطالعه کنید ، به سرعت شاتر توصیه شده توجه داشته باشید و سرعت شاتر دوربین خود را بر این اساس تنظیم کنید.

استفاده از اندازه داخلی دوربین:

یک کارت خاکستری در جلوی نقاشی خود قرار دهید. در حالی که کنترل نوردهی دوربین روی حالت دستی تنظیم شده است ، دوربین را از سه پایه بردارید ، به منظره یاب نگاه کنید و به کارت خاکستری نزدیک شوید تا زمانی که کارت ویزور را پر کند. اطمینان حاصل کنید که بدن شما مانع از تابش نور روی کارت نمی شود. متر را بخوانید (در بسیاری از دوربین ها این کار را با فشار دادن دکمه شاتر به صورت نیمه راه انجام می دهید). سرعت شاتر مشخص شده توسط متر را تنظیم کنید و سپس دوربین را به سه پایه برگردانید.

10. اولین عکس خود را با دیافراگم f8 بگیرید:

در عکاسی از نقاشی مطمئن شوید که نقاشی هنوز در منظره یاب تراز است. روی سوژه فوکوس کنید و کلید کابل را فشار دهید.

11. عکس خود را با دو نوردهی دیگر انجام دهید تا مطمئن شوید که حداقل یک عکس خوب گرفته اید. این کار را با تغییر دیافراگم به f5.6 انجام دهید. فقط دیافراگم را تغییر دهید ؛ سرعت شاتر یا هر چیز دیگری را تغییر ندهید. هم ترازی و فوکوس را دوباره بررسی کنید ؛ سپس شات کنید حالا دیافراگم را فقط به f11 تغییر دهید. هم ترازی و فوکوس را دوباره بررسی کنید ؛ سپس شاتکنید اکنون شما نسخه های روشن ، میانی و تاریک تصویر را گرفته اید و احتمال اینکه حداقل یکی از آنها نوردهی مناسبی باشد را افزایش داده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + چهارده =