نحوه استفاده از رنگ های زنده در عکاسی

رنگ های زنده در عکاسی

نحوه استفاده از رنگ های زنده در عکاسی

رنگ های زنده در عکاسی و نحوه ی استفاده از آنها

دوربین شما قادر به ثبت رنگ های شدید و واقعی است که تقریباً در هر جایی که نگاه می کنید وجود دارد. بنابراین چقدر می تواند سخت باشد؟ پاسخ: گرفتن رنگ بسیار آسان است. با این حال ، هنگام ایجاد تصاویر با “غم” اضافی ، باید کمی با آگاهی بیشتری ، تمرین کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند رنگ های زنده را در عکاسی ثبت کنید.

1. ساده نگه دارید/جزئیات

مانند دیگر انواع عکاسی ، سادگی یک هنر به تنهایی است. در حالی که جزئیات نیز ممکن است ضروری باشند ، اما گاهی اوقات کاهش حجم جزئیات مورد نیاز است. بنابراین ، هنگام کار با رنگ های پر جنب و جوش در عکاسی ، داستان شما زمانی تأثیر بیشتری می گذارد که تنها عناصر کلیدی را در مقایسه با بیش از حد زیاد بودن قرار دهید.

شما می توانید به روش های مختلف به سادگی دست یابید. اولین مورد با به حداقل رساندن تعداد رنگ ها در قاب است. بله ، مواردی وجود دارد که بسیاری از رنگها در تصویر به خوبی با هم کار می کنند ، اما در موارد دیگر گیج کننده می شود. شما باید چشم بیننده خود را هدایت کنید. یکی دیگر از راه های ساده نگه داشتن آن این است که از جزئیات زیاد در ترکیب خود اجتناب کنید. این اثر مانند رنگهای زیاد است. هنگام کار با رنگ های زنده ، ساده بهتر کار می کند.

هارمونی رنگ ترکیبی است که از نظر بصری برای چشم ها جذاب است. برخی از گزینه ها شامل رنگهای مکمل (آنهایی هستند که مستقیماً روی چرخ روی هم قرار دارند) و رنگ مشابه (آنهایی که در کنار یکدیگر هستند).

هر دوی این هماهنگی ها در جهان طبیعی وجود دارد. غروب پرتقال و آبی نمونه ای از رنگ های مکمل است. در حالی که یک درخت سبز در مقابل آسمان آبی ظهر بیشتر در خطوط رنگ مشابه است. هنگامی که با ترکیب رنگ ها کار می کنید ، زمان خود را صرف ایجاد تصویر نهایی برای چشم ها کنید.

3. رنگ ها را برجسته کنید/playoff

صحنه شما ممکن است پر از رنگ ، پر جنب و جوش و شلوغ باشد. اگر این چیزی است که می خواهید نشان دهید ، پس همه چیز خوب است. از سوی دیگر ، اگر سوژه ای در آن هرج و مرج وجود داشته باشد که بخواهید آن را منزوی کنید ، چه؟ برای تحقق این امر می توانید از رنگ استفاده کنید. برای انجام این کار ، یکی از گزینه های شما این است که رنگ هایی را که در داستان سوژه شما نقش ندارند ، کم رنگ کنید.

یکی دیگر قرار دادن یک رنگ روشن در مقابل یک رنگ کسل کننده است تا به برجسته شدن بیشتر آن کمک کند. همچنین ، تنظیم رنگ و روشنایی رنگها در کنار رنگ اصلی شما می تواند به ظاهر شدن آن کمک کند.

در اینجا چند روش آسان برای کمک به رنگ آمیزی یکدیگر وجود دارد:

تعادل رنگ سفید

هنگام کار با رنگ های پررنگ و قوی به استفاده خود از تراز سفیدی توجه کنید. دوربین شما چندین گزینه تعادل رنگ سفید برای مقابله با شرایط مختلف نور (سایه ، ابری ، فلورسنت و غیره) دارد. هر یک از این موارد بر رنگ کلی تصویر شما تأثیر می گذارد. آنها یا رنگ شما را به سمت گرمتر (با افزودن زرد) یا به سمت سردتر (با افزودن رنگ آبی) منتقل می کنند. بنابراین ، تعادل رنگ سفید می تواند رنگ های شما را تقویت کرده یا رنگ آن را به کلی تغییر دهد.

همچنین مطالعه کنید : راهنمای سریع مدیریت رنگ در عکاسی

چگونه نور و رنگ را برای بهبود عکاسی درک کنیم

مقدمه ای بر تراز سفیدی یا c (white balance)

توجه: اگر نمی خواهید رنگهای شما بیش از حد آبی یا زرد به نظر برسند ، می توانید دمای رنگ تعادل سفید خود را به صورت دستی تنظیم کنید.

Saturation

به طور پیش فرض ، Saturation برای افزایش شدت رنگ هر رنگ در یک تصویر استفاده می شود. با این حال ، می توانید از نرم افزار ویرایش استفاده کنید و از Saturation به صورت انتخابی استفاده کنید. هنگامی که سعی می کنید رنگ ها با یکدیگر بازی کنند ، می توانید شدت یک رنگ را افزایش دهید ، در حالی که رنگهای دیگر را در صحنه از بین می برید.

 رنگ های زنده در عکاسی
رنگ های زنده در عکاسی

Vibrance در مقابل Saturation (همان سطح اعمال می شود)

Vibrance

وقتی Vibrance را در یک تصویر تغییر می دهید ، کمی بیشتر از Saturation مشخص می شود. Vibrance فقط شدت رنگهای تیره تر را در تصویر شما تنظیم می کند. هنگام بازی کردن با رنگ ها ، این ابزار می تواند بسیار موثر باشد.

نتیجه
هنگام کار با رنگ های پر جنب و جوش ، مراقب پالت خود باشید. با به حداقل رساندن تعداد رنگها و جزئیات موجود در تصویر ، ترکیبات خود را ساده نگه دارید. با چرخ رنگ کار کنید و با هارمونی های مختلف موجود آشنا شوید. هنگامی که به تمام رنگهای موجود در تصویر خود توجه می کنید ، درک بهتری از نحوه عملکرد آنها با یکدیگر خواهید داشت. شما همچنین نحوه تأثیر هر رنگ بر رنگ دیگر را درک می کنید. بیشتر از همه ، هنگام یادگیری رنگ ، از آزمایش لذت ببرید!

آیا نکات دیگری برای استفاده از رنگ های پر جنب و جوش در عکاسی دارید؟ در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نوزده =