مراحل طراحی کاتالوگ که باید بدانید!

مراحل طراحی کاتالوگ

مراحل طراحی کاتالوگ که باید بدانید!

مراحل طراحی کاتالوگ کدامند؟

طراحی کاتالوگ، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا دست آورد های خود را ارائه  دهند و هدف خود را پیش ببرند و طیف وسیعی از محصولات و خدمات را از طریق یک فروشگاه مدرن و کاربرپسند ارائه دهند.

کاربران و مشتریان بالقوه رضایت بیشتری از خدمات سلف سرویس و انجام سریعتر درخواست ها دارند و برایشان اینگونه دقت در خرید؛ سودمند و لذت بخش است.

کاتالوگ ها ارتباطی بین برند شما و مخاطبان ایجاد می کنند. آنها ابزارهای بازاریابی موثری هستند که با هر خواننده داستانی در مورد اینکه شرکت شما چه کسی است و چه چیزی برای ارائه دارید به اشتراک می گذارد.

هنگامی که مراحل طراحی کاتالوگ ها با موفقیت پشت سر گذاشته شوند، این استراتژی های بازاریابی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا مشتریان بیشتری جذب کنید و مشتریان فعلی خود را نیز بهتر حفظ کنید.

با توجه به اینکه کاتالوگ‌ها می‌توانند نتایج مثبت زیادی را برای شرکت شما به ارمغان بیاورند، ما یک راهنمای گام به گام برای شما ایجاد کرده‌ایم تا یک کاتالوگ بسیار قدرتمند بسازید که مخاطبان شما نتوانند آن را نادیده بگیرند.

محتوای کاتالوگ خود را جمع آوری کنید.

طرح کلی ایده خوبی برای هر پروژه ای است، به خصوص هنگام ایجاد یک کاتالوگ. اجزای زیادی وجود دارند که کاتالوگ شما را تشکیل می دهند و اطمینان از سازماندهی و طراحی خوب آن با جمع آوری محتوا شروع می شود.

محتوای شما شامل همه چیز از جلد جلو تا پشت است و طرح کلی شما برای محتوا باید شامل ایده خوبی از تصاویری باشد که می‌خواهید در هر کدام از آنها استفاده کنید، محصولات یا خدماتی که ارائه خواهید کرد و همه اطلاعات دیگری که نیاز دارید. این ممکن است شامل اطلاعاتی در مورد شرکت شما، توصیفات، فهرست مطالب، اطلاعات تماس و موارد دیگر باشد.

هنگام ایجاد کاتالوگ، در نظر گرفتن پایان کار کلیدی است. این بدان معنی است که شما باید تصمیم بگیرید که کاتالوگ شما چه پیامی را به خوانندگان میرساند، این امر یکی از موارد مهمی است که باید درباره ی آن فکر کنید و سپس تصمیم به شروع بگیرید.

مراحل طراحی کاتالوگ بدون تععین هدف و نتیجه کاربردی است؟ کاتالوگ شما چه پیامی را ارائه می دهد؟ آیا از آن برای تبلیغ محصولات برای فروش یا خدماتی که ارائه می کنید استفاده می شود؟ آیا از آن به عنوان تقویم، راهنما یا معرفی کسب و کار شما استفاده خواهد شد؟

مهم نیست که هدف کاتالوگ شما چیست، یا اینکه یک کاتالوگ اطلاعاتی، کاتالوگ تبلیغاتی یا فهرست خدمات باشد، مهم است که قبل از حرکت به جلو، نتیجه نهایی کاتالوگ های خود را مشخص کنید. این به برنامه ریزی کل فرآیند کمک می کند و به جلوگیری از هرگونه خطا در طول ساخت کاتالوگ شما کمک می کند.

بودجه خود را مشخص کنید

 

 

مراحل طراحی کاتالوگ

 

 

اگرچه قیمت طراحی و چاپ کاتالوگ کمی بالاتر از بروشور یا کارت پستال است، اما چاپ کاتالوگ آنقدر که فکر می کنید گران نیست. در واقع، راه‌های اثبات‌شده‌ای وجود دارد که شرکت‌هایی که بودجه کمی دارند، کاتالوگ ‌های ارزان ایجاد می‌کنند و در عین حال از مزایای بازاریابی کاتالوگ بهره می‌برند.

قبل از شروع مراحل طراحی کاتالوگ باید بودجه خود را تعیین کنید تا بتوانید به درستی برنامه ریزی کنید.

صرف نظر از این، تعیین بودجه به شما در انتخاب اندازه، تعداد صفحات، موجودی کاغذ، استراتژی بازاریابی پستی مستقیم و موارد دیگر کمک می کند. بنابراین، چه منابع محدودی داشته باشید یا بودجه بسیار زیادی داشته باشید، همچنان مهم است که از کاتالوگ ها استفاده کنید زیرا آنها یکی از بالاترین بازده سرمایه را ارائه می دهند و به ارتباط مخاطبان شما با نام تجاری شما کمک می کنند.

 

 

محتوای کاتالوگ خود را جمع آوری کنید.

طرح کلی ایده خوبی برای هر پروژه ای است، به خصوص هنگام ایجاد و مراحل طراحی کاتالوگ . اجزای زیادی وجود دارند که کاتالوگ شما را تشکیل می دهند و اطمینان از سازماندهی و طراحی خوب آن با جمع آوری محتوا شروع می شود.

محتوای شما شامل همه چیز از جلد جلو تا پشت است و طرح کلی شما برای محتوا باید شامل ایده خوبی از تصاویری باشد که می‌خواهید در هر کدام از آنها استفاده کنید، محصولات یا خدماتی که ارائه خواهید کرد و همه اطلاعات دیگری که نیاز دارید.

این ممکن است شامل اطلاعاتی در مورد شرکت شما، توصیفات، فهرست مطالب، اطلاعات تماس و موارد دیگر باشد.

 

اندازه مناسب را برای کاتالوگ خود انتخاب کنید.

قبل از شروع مراحل طراحی کاتالوگ ؛ انتخاب اندازه مناسب برای کاتالوگ شما بسیار مهم است. طراحی و چاپ کاتالوگ های خود در اندازه های کوچکتر مانند 5.5 x 8.5 یا 6 x 9 برای صرفه جویی در هزینه ممکن است فریبنده باشد، اما اگر حجم بالایی از محتوا دارید که باید گنجانده شود.

باید از این امر اجتناب کرد. یک کاتالوگ چاپ شده بزرگتر مانند 8.5 x 11 یا 9 x 12 فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد تا صفحات کاتالوگ شما زیاد نباشد و فضای منفی خوبی برای قاب تصاویر محصول، توضیحات محصول و همه موارد داشته باشد.

جلد جلو

اولین مراحل طراحی کاتالوگ طراحی جلد جلوی کاتالوگ شما است که مخاطبان و مشتریان بالقوه آن را می بینند؛ و نقش کلیدی در تصمیم خوانندگان شما برای باز کردن کاتالوگ و کنار گذاشتن آن ایفا می کند.

به عنوان مثال مجلات را در نظر بگیرید، جلد مجله چیزی است که توجه خواننده را جلب می کند و آنها را متقاعد می کند که مجله را بردارند و بخرند. کاتالوگ ها، و هر گونه مواد چاپی برای آن موضوع، تأثیر مشابهی دارند.

باید به طور کامل درمورد جلد جلو کاتالوگ فکر شود زیرا باید شامل نام برند، رنگ‌ها و تصاویر پر جنب و جوش و همچنین زبانی جذاب برای جذب مخاطب باشد. همچنین در نظر داشته باشید که اولین برخورد مخاطب با برند شما از طریق طرح جلد یا صفحه نخست صورت میگیرد و قضاوت می­شود.

فهرست مطالب

خواه کاتالوگ های شما 16 صفحه داشته باشند یا 200 صفحه، فهرست مطالب یا فهرست جزء بخش های ضروری کاتالوگ برای خوانندگان شماست تا بتوانند به راحتی بروی صفحات و محصولات مورد نظر خود مسلط شوند.

فهرست مطالب به خوبی برنامه ریزی شده به مخاطب شما نشان می دهد که به علایق آنها اهمیت می دهید و تجربه را برای آنها آسان تر می کند.

این بخش کوچک در مراحل طراحی کاتالوگ کل مطالب شما را گرد هم می آورد و به عنوان یک نقشه عمل می کند و خوانندگان شما را به صفحاتی هدایت می کند که علاقه و فروش بیشتری را برای شرکت شما به ارمغان می آورد.

صفحات معرفی

 

 

طراحی کاتالوگ

 

مانند یک کتاب، کاتالوگ ها داستانی را بیان می کنند. این داستان خوانندگان شما را با کسب و کار شما و هویت شغل شما یا آنچه را که ارائه می دهد با آنها به اشتراک می گذارد آسشنا میکند. کاتالوگ ها یا کتابچه های تبلیغاتی مانند هر کتاب خوب دیگری، همیشه دارای یک مقدمه هستند.

برای کاتالوگ‌هایی که فهرستی از محصولات و خدماتی را که ارائه می‌دهید و به فروش می‌رسانند، صفحات معرفی مکان خوبی برای ارائه تبلیغات هستند تا خواننده را برای آنچه در صفحات بعدی خواهد آمد هیجان‌زده کند.

برای کاتالوگ های اطلاعاتی و انواع دیگر کاتالوگ ها، این صفحات می توانند به عنوان فضای تبلیغاتی نیز عمل کنند، اما همیشه گزینه مناسبی نیستند. در این مورد، صفحات معرفی مکان مناسبی برای گنجاندن خلاصه ای از نام تجاری شما یا هر محتوای جذابی است که توجه خواننده را جلب کرده و آن را به جلوتر می برد.

با توجه به شرایط و هدف خود این صفحه را در مراحل طراحی کاتالوگ خود بگنجانید.

محتوای اصلی

بخش محتوای اصلی یا لیست محصولات و خدمات طولانی ترین و اصلی ترین رویداد در مراحل طراحی کاتالوگ شما است. این صفحات باید شامل تصاویر برنامه ریزی شده و با کیفیت همراه با فضای منفی کافی بین کپی و تصاویر باشند که در ادامه به جزئیات طرح در اینجا خواهیم پرداخت.

اطمینان حاصل کنید که هر صفحه محتوا یا محصولاتی را که می‌خواهید اولویت‌بندی کنید برجسته می‌کند تا مخاطبان شما در سطح بالاتری نشان داده شوند.

این صفحات همچنین باید بر اساس فهرست مطالب سازماندهی و تقسیم بندی شوند تا به مخاطبان شما یک تجربه سازمان یافته و کارآمد ارائه دهند.

درج تصاویر با کیفیت بالا

گنجاندن تصاویر با کیفیت در کاتالوگ شما می تواند به اندازه ای اعتماد مشاریان و مخاطبان را جلب کند. یکی از تکنیک های مهم بازاریابی آفلاین ارائه تصویر ی است که گویا و واضح باشد و حتی زیبا تر از محصول اصلی دیده شود اما نباید مقیرتی با خود محصول داشت باشد.

تصاویر باید به مدل رنگی CMYK تبدیل شوند و وضوح حداقل 300 نقطه در اینچ داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که تصاویر شما واضح و پر جنب و جوش چاپ می شوند. برای بهترین نتیجه، تصاویری که نیاز به اسکن دارند، مانند لاین آرت یا گرافیک، باید 1200 نقطه در اینچ باشند.

یک تصویر غیرجذاب خواننده را از خود دور می کند. برای گرفتن تصاویر حرفه ای باید از یک عکاس ماهر یا شرکت های تبلیغاتی مانند طرح گندم کمک بگیرید.

 

صفحات پایانی

صفحات پایانی کاتالوگ شما بخشی است که کل مراحل طراحی کاتالوگ شما در آن جمع بندی می شود. این صفحات می توانند فضای بیشتری برای تبلیغات داشته باشند تا به خوانندگان یادآوری کنند که چرا در وهله اول چرا بیشتر ورق زدند. آنها همچنین می توانند مکان خوبی برای درج نظرات یا داستان های مشتریان در مورد شرکت شما باشند.

راهنمای نحوه سفارش

فرم‌های سفارش زمانی صفحه‌ای محبوب در کاتالوگ‌ها بودند که خوانندگان می‌توانستند آنچه را که می‌خواهند بخرند پر کنند و برای شرکت پست کنند. این فرم‌ها دیگر به‌طور مرتب دیده نمی‌شوند، اما ممکن است ایده خوبی برای گنجاندن آن‌ها باشد، به‌خصوص اگر افرادی که کاتالوگ شما را می‌خوانند، به رایانه آشنا نباشند.

در هر صورت، اگر فرم سفارش را اضافه می کنید یا نه، آخرین صفحه کاتالوگ شما باید راهی برای دسترسی مخاطبان به وب سایت شما داشته باشد. این می تواند شامل یک URL ساده یا یک کد QR باشد تا خوانندگان شما به راحتی وب سایت شما را برای ادامه خرید اسکن و مشاهده کنند. همچنین فراموش نکنید که دیگر راه های ارتباطی را برای مشتریان بالقوه خود درج کنید.

پشت جلد

درست مانند دسر خوشمزه در پایان غذا، جلد پشتی پایانی عالی برای کاتالوگ شما ایجاد می کند. مانند جلد جلو، جلد پشتی کاتالوگ شما باید از نظر بصری جذاب باشد و خواننده شما را جذب کاتالوگ کند. می توانید یک ویژگی مهم را در مراحل طراحی کاتالوگ خود برجسته کنید یا چیزی را ارائه دهید که مخاطبان شما نتوانند در مقابل آن مقاومت کنند.

در مورد تعداد صفحات تصمیم بگیرید

تعداد صفحات کاتالوگ شما با گزینه صحافی که انتخاب می کنید و میزان محتوایی که کاتالوگ شما در آن نگهداری می شود تعیین می شود. این موضوع را با توجه به ابعاد و محتوای خود در نظر بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم مراحل طراحی کاتالوگ را به صورت گام به گام با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. امیدواریم که مطلب برای شما مفید بوده باشد. جهت ارتباط با کارشناسان بخش طراحی و چاپ شرکت تبلیغاتی طرح گندم کافی است با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دو =