فرق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

تفاوت عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چه تفاوت‌هایی دارند؟

اگرچه برخی افراد به جای یکدیگر از آنها استفاده می کنند، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی کاملاً متفاوت هستند. به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید این تخصص ها را درک کنید زیرا ممکن است زمانی که تصمیم بگیرید از تبلیغات چاپی و آنلاین به عنوان یکی از اجزای استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید، این تخصص ها نیاز باشند. عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی هر دو برای اهداف تبلیغاتی به جای حفظ حافظه مانند عکاسی هنرهای زیبا و عکاسی خبری استفاده می شوند. با این حال، هدف صنایع دستی متفاوت است، همانطور که ابزارهای حرفه ای در هر سبکی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی نوعی عکاسی است که بر روی محصول خاصی که می فروشید تمرکز می‌کند. می‌توانید عکاسی صنعتی را به «عکس های استوک» تشبیه کنید که ممکن است هنگام جستجوی یک محصول خاص به صورت آنلاین ببینید و قصد خرید آن را داشته باشید.

هدف یک عکس تجاری صرفاً ثبت تصویری از محصول در بهترین نور ممکن است. مصرف‌کننده از قبل می‌داند که محصول را می‌خواهد، یا محتوای دیگری وجود دارد که محصول را می‌فروشد، اکنون کار به متقاعد کردن مصرف‌کننده برای خرید این محصول خاص با نشان دادن اینکه چقدر عالی به نظر می‌رسد، خواهد رسید.

عکاسی صنعتی

عناصر عکاسی صنعتی

عکاسان تجاری از ساختمان‌ها، مدل‌ها، کالاها، مصنوعات و مناظر که برای اهداف تبلیغاتی در کتاب‌ها، گزارش‌ها، تبلیغات و کاتالوگ‌ها استفاده می‌شوند، عکس می‌گیرند. یک عکس تجاری معمولاً در بخش های خرده فروشی و عمده فروشی و مواد فروش یا برای تلاش های تبلیغاتی استفاده می شود. در عکاسی صنعتی، کل فرآیند عکاسی به محصولی که در حال عکاسی است اختصاص می‌یابد.

به عکسی فکر کنید که معمولاً هنگام جستجوی تصویر برای یک محصول خاص در اینترنت مشاهده می‌کنید. این یک نمونه عالی از یک عکس تجاری است زیرا همه چیز در مورد نمایش ماهیت آن محصول به بهترین شکل ممکن است.

مقاله مرتبط:

تجهیزات مورد نیاز عکاسی صنعتی

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی چشمگیرتر است. این نوع عکاسی است که احتمالاً در چند صفحه در یک مجله پخش شده است. عکس های تبلیغاتی بیشتر در مورد ثبت یک ایده یا یک احساس هستند. این فراتر از عکاسی صنعتی تبلیغاتی است. در عکاسی صنعتی، شما از یک محصول عکس می گیرید و می گویید: “تمام شد.” به عنوان یک عکاس تبلیغاتی، شما همچنان در حال فروش یک محصول یا خدمات هستید، اما از تصاویر خود برای بیان داستانی استفاده می‌کنید که به آن محصول یا خدمات جذابیت بیشتری می‌بخشد. شما با بیان اینکه آن محصول چه چیزی را نشان می دهد، به جای اینکه فقط محصول را در بهترین نور نشان دهید، یک نفر را برای خرید ترغیب می کنید.

عناصر عکاسی تبلیغاتی

عناصر عکاسی تبلیغاتی

عناصر اصلی عکاسی تبلیغاتی، ثبت حالت، احساس یا احساسی است که یک محصول می تواند در بیننده ایجاد کند. همانطور که از نام آن پیداست، عکاسان تبلیغاتی به فروش یا جلب غرایز بیننده توجه دارند و نیاز به خرید را ایجاد می کنند. اینکه قاب عکس به گونه ای باشد که جذاب، زیبا یا مد روز به نظر برسد، تأثیر کلی آن ترغیب به انجام هر کاری است، یعنی خرید. عکاسان تبلیغاتی به عنوان هنرمندانی که کارشان بیان یک داستان جذاب از طریق استفاده از تصاویر سبک، رنگ‌ها، نورپردازی و کادربندی است، به کار خود نگاه می‌کنند.

مقاله مرتبط:

انواع عکاسی تبلیغاتی محصولات

تفاوت های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

هدف از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

یکی از تفاوت های عمده بین عکس تجاری و عکس تبلیغاتی، هدف است. عکاسی صنعتی قصد دارد ماهیت یک محصول را به بهترین شکل ممکن ثبت کند. در مقابل، عکاسی تبلیغاتی قصد دارد بیننده را متقاعد یا متقاعد کند که آن محصول را برای خانه خود بخرد.

سبک عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

تفاوت دیگر این است که عکاسی صنعتی اغلب در قاب بندی خود ثابت تر است به طوری که هیچ چیز چشم بیننده را از محصول منحرف نمی کند. در نتیجه، نور، استایل و پس‌زمینه به طور کلی تا حدودی خنثی هستند. با این حال، در عکاسی تبلیغاتی، قاب‌بندی اغلب جسورانه‌تر، مبتکرانه‌تر و شیک‌تر است، زیرا فقط با هدف تماشای محصول نیست، بلکه برای ایجاد احساسات خاص در مخاطب است.

به همین دلیل است که تکنیک ها نیز در هر یک از این سبک های عکاسی متفاوت است. برای مثال، یک عکاس تجاری نمی‌خواهد از بسته‌های نور خیره‌کننده در عکس‌برداری استفاده کند، زیرا این کار محصول را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این در مورد عکاسان تبلیغاتی صدق نمی‌کند، که آزادی خلاقیت بیشتری برای تفسیر نحوه ارائه محصولات، خدمات، سبک زندگی و ایده‌ها به صورت عکاسی دارند. رنگ‌های تند، نورپردازی چند وجهی و تضادهای شدید بین سایه و نور همه ابزارهایی هستند که در استودیو یک عکاس تبلیغاتی وجود دارند.

مخاطب هدف عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

مخاطب هدف نیز در عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی متفاوت است. به طور کلی، عکاسان تجاری عکس هایی می گیرند که در تجارت خرده فروشی یا صرفاً برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شوند. با این حال، شرکت هایی که یا به دنبال فروش محصولات به صورت عمده و گسترده هستند یا به دنبال بازاریابی آنها برای مخاطبان جدید هستند، معمولاً عکاسان تبلیغاتی را استخدام می کنند.

به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه کتاب های مصور هستید و می خواهید اتاق نمایش هنرمند جدید خود را به نمایش بگذارید، باید یک عکاس تجاری را برای تبلیغ این ویژگی استخدام کنید. از طرف دیگر، اگر شما فقط در یک حراجی برای خرید یک شماره کمیاب از یک کتاب کمیک محبوب برنده شوید، یک عکاس تبلیغاتی را استخدام می کنید تا از آن موضوع عکس بگیرد تا بینندگان را ترغیب کند که بیایند و آن را بخرند.

در این مقاله سعی شد تا شما را با تفاوتهای عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی آشنا نماییم. تا اگر برای کسب و کارتان نیاز به تبلیغات و عکاسی از محصولات دارید بتوانید تصمیم گیری بهتری انجام دهید تا منجر به بازدهی بیشتر و فروش و برندسازی و هدف مورد نظر شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *