عکاسی از تجهیزات الکترونیک

آموزش عکاسی از تجهیزات الکترونیک

عکاسی از تجهیزات الکترونیک جهت بهتر نمایش دادن و معرفی دقیق قطعات و لوازم می باشد. با گذشت روز افزون در شکل ارتباطات، نحوه خرید، کمبود زمان و مسافت زیاد و عواملی از این دست منجر می‌گردند افراد به ارتباطات و خرید اینترنتی روی بیاورند. از این رو با بکار گرفتن قوه ی بصری افراد و ارائه تصویری خیره کننده از کالای مورد نظر شما می‌توان فرد را ترغیب به سفارش و استفاده از تجهیزات الکترونیکی شما کرد.

از هر تعداد فریم عکسی که به هنگام عکاسی صنعتی از تجهیزات الکترونیکی شما گرفته می شود، می توانید به صورت آرشیو ماندگار نگهداری نمایید و در زمینه های دیگری از تبلیغات و بازاریابی خود از آن بهره بگیرید. از جمله زمینه های تبلیغاتی دیگر که از طریق آن می توانید محصول و برند خود را با عکسی فوق العاده به نمایش بگذارید می توان به سایت و شبکه های اجتماعی، بیلبوردها، پوسترها، کاتالوگ، بروشور، تبلیغات تلویزیونی، برچسب و لیبل بسته بندی محصول و مواردی از این دست اشاره نمود.

این مهارت تیم عکاسی است که بتواند عکاسی از تجهیزات الکترونیک شما را به گونه ای انجام دهد که ویژگی ها و کاربردهای آن به خوبی نمایش داده شود و فرد با یک نگاه و بدون کلام به کارکرد آن پی ببرد. یکی از فاکتورهای مهم در عکاسی صنعتی از تجهیزات الکترونیکی کیفیت تصویر می باشد، چه بسا تصاویر و عکس های بسیاری گرفته می شود که دارای رزولوشن پایینی می باشد و به هنگام بار گذاری در سایت یا شبکه های مجازی و یا به هنگام چاپ در کاتالوگ یا بروشور یا پوستر کیفیت مناسبی ندارند و هر چقدر ایده ی آن جالب باشد به دلیل کیفیت پایین آن، آنطور که باید بیننده را به سوی خود جلب نمی کند. از این رو برای خروجی کیفیت دلخواه عکس در زمینه های متفاوت تبلیغاتی می بایست از تیم عکاسی حرفه ای با تجهیزات پیشرفته و مدرن استفاده نمایید تا تصویری برای شما خلق نماید که در هر زمینه ای با کیفیتی مطلوب قابل کاربرد باشد.

اما اگر خودتان تصمیم به عکاسی از تجهیزات الکترونیک گرفتید به این نکات توجه کنید:

1. دوربین مناسب را انتخاب کنید

عکاسی از تجهیزات الکترونیک

 

برای عکاسی از تجهیزات الکترونیک خوب نیاز به دوربین خوب دارند. خوشبختانه، تلفن‌های هوشمند امروزی می‌توانند افراد تازه کار را شبیه عکاسان محصولی با تجربه جلوه دهند. آیفون‌ها و اندرویدی‌ها به‌ گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌طور خودکار بهترین عکس را پیدا کنند، حتی زمانی که نور کم است یا دوربین شما می‌لرزد، و گرفتن یک عکس واضح را آسان می‌کند.

شما نیازی به استرس در مورد تنظیمات فنی مانند تعادل رنگ سفید یا ISO ندارید. عکس‌های محصول گوشی‌های هوشمند می‌توانند با حداقل ویرایش به دست بیایند و برای اکثر فروشگاه‌های آنلاین به خوبی کار کنند.

این بدان معنا نیست که دوربین های دیجیتال خارج از تصویر هستند. دوربین‌های دیجیتال با ویژگی‌های بیشتری نسبت به یک گوشی هوشمند، کنترل بیشتری بر روی عکس‌های محصولتان به شما می‌دهند. فقط برای انجام تکالیف خود آماده باشید. شما نمی توانید از مزایای این دوربین ها استفاده کنید مگر اینکه پیچیدگی های آنها را یاد بگیرید.

مطالب مرتبط » آموزش عکاسی محصول با موبایل

2. از سه پایه استفاده کنید.

مهم نیست که دوربین شما چقدر شیک است اگر ثابت نباشد، ممکن است با یک عکس تار مواجه شوید.

راه حل برای عکاسی از تجهیزات الکترونیک خوب یک سه پایه است: یک پایه سه پایه که دوربین شما را هنگام عکاسی در جای خود نگه می‌دارد. اگر ایزوی پایین را ترجیح می دهید استفاده از سه پایه بسیار مهم است. یک تنظیم محبوب دوربین که دانه بندی را کاهش می دهد (اگر نمی خواهید فنی را دریافت کنید به پاراگراف بعدی بروید).

با این حال، ISO پایین تاری بیشتری ایجاد می کند، زیرا باید آن را با سرعت شاتر آهسته جفت کنید. عکاسان برای کاهش این تاری از سه پایه استفاده می کنند و در عین حال دانه بندی را با ISO کم به حداقل می‌رساند.

عکاسی از محصولات تجارت الکترونیک یا همان عکاسی از تجهیزات الکترونیک، عکاسی هالیوودی نیست. برای گرفتن عکس های باکیفیت به دوربین های عظیم و خدمه نیاز ندارید. تنها چیزی که لازم است یک سه پایه، تلفن یا DSLR شما و محصولاتی برای عکاسی است! اما تصاویر شما با نورپردازی و پس زمینه سفید می توانند حتی بهتر باشند.

3. در مورد نورپردازی بیاموزید

نورپردازی در عکاسی محصول

نور طبیعی یکی از مزیت های رایگان زندگی است. اگر خورشید بیرون است و فضایی با پنجره دارید، تمام منابع نور عکاسی مورد نیاز را در اختیار دارید. یک نقطه ضعف این است که شما کنترلی ندارید: باید در ساعات روز عکاسی از تجهیزات الکترونیک را انجام دهید، و حتی اگر این کار را انجام دهید، ممکن است مجبور شوید با ابرها یا نور بسیار خشن مبارزه کنید.

با نور مصنوعی، بدون توجه به آب و هوا یا زمان روز، همیشه می توانید عکس مورد نظر خود را ایجاد کنید. لازم نیست، اما تضمین می کند که همیشه می توانید از محصولات خود عکس های باکیفیت بگیرید.

همچنین بخوانید: تهیه ویدئوی تبلیغاتی برای شرکت خود

نور طبیعی:

اولین مرحله نورپردازی، قرار دادن است. برای نور طبیعی یا نور مستقیم خورشید، به این معنی است که دوربین، محصول و پنجره را در زوایای قائم با یکدیگر قرار دهید تا نور خورشید محصول شما را بدون کور کردن دوربین شما روشن کند.

اکنون، نور را با استفاده از این تنظیمات تغییر دهید:

اگر نور خورشید خیلی تند است یا سایه ایجاد می کند، کاغذ سفید یا یک پرده سفید شفاف را روی پنجره قرار دهید تا نور را پخش کند.

چراغ های برق خود را خاموش کنید نور خورشید و نور الکتریکی رنگ های متفاوتی دارند، بنابراین فقط از نور خورشید برای ثابت نگه داشتن عکس خود استفاده کنید.

اگر خورشید در طول عکاسی شما ناپدید شد، از یک بازتابنده برای تشدید نور استفاده کنید. می توانید رفلکتوربخرید یا یک بازتابنده با یک تخته فوم که سفید است یا با فویل آلومینیومی پوشانده شده است بسازید. تا زمانی که نور را بهینه کنید، بازتابنده را به سمت محصول نشانه بگیرید.

کلید نور طبیعی کار با خورشید است. به جای اینکه منتظر روزی باشید که نور خورشید به اندازه کافی روشن یا کم نور باشد، تا زمانی که نور مناسب باشد، تغییراتی ایجاد می کنید.

نور مصنوعی:

همه نمی خواهند بازی هایی را انجام دهند که نور طبیعی نیاز دارد. اگر می خواهید کنترل بیشتری بر عکس خود داشته باشید، به جای آن نور مصنوعی را انتخاب کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید یک راه اندازی اولیه دو چراغ است تا محصول شما را از هر دو طرف روشن کند.

4. از یک پس زمینه ساده استفاده کنید.

دلیلی وجود دارد که بیشتر عکاسی از تجهیزات الکترونیک دارای پس‌زمینه سفید هستند: رنگ سفید نور را به محصول بازتاب می‌کند، بنابراین جزئیات واضح هستند. روتوش پس‌زمینه سفید نیز در فرآیند ویرایش آسان است زیرا یک رنگ ثابت است.

5. چندین زاویه دوربین را تست کنید.

گرفتن عکس از محصول شما از زوایای مختلف تضمین می کند که تمام ویژگی هایی را که خریداران ممکن است قبل از خرید در نظر بگیرند برجسته می کنید. هرچه بازدیدهای بیشتری بتوانید به آنها بدهید، به تکرار یک تجربه خرید واقعی نزدیک‌تر می‌شوید.

همچنین مهم است که از نزدیک عکس بگیرید تا در عکاسی از تجهیزات الکترونیک بر جزئیات محصول خود تأکید کنید، مانند جنس بدنه، مواد و سایر عناصری که خریداران ممکن است در یک تصویر استاندارد متوجه آن نشوند.

هنگامی که از زوایای مختلف عکس می گیرید، بهتر است دوربین خود را در همان نقطه تنظیم کنید و محصول خود را بچرخانید تا اینکه با دوربین خود حرکت کنید. این تضمین می‌کند که عکس‌های شما کادربندی ثابتی داشته باشند و در زمان ویرایش صرفه‌جویی کنید.

6. نرم افزار ویرایش مناسب را انتخاب کنید.

پیشنهادات دوربین، نور و پس‌زمینه‌ای که تاکنون توضیح داده‌ایم به شما کمک می‌کند عکس‌های محصول باکیفیت تولید کنید، اما ممکن است هنوز هم عالی به نظر نرسند. نترسید! نرم‌افزار ویرایش رایگان و آسانی وجود دارد که می‌تواند عکس‌های شما را قبل از اینکه عکس را در سایت یا پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی پخش کند آن را ویرایش کنید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با نکات مهم عکاسی از تجهیزات الکترونیک آشنا کنیم؛ امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

شرکت تبلیغاتی طرح گندم با سالها تجربه در زمینه طراحی ابزار های تبلیغاتی و عکاسی صنعتی توانسته است، سابقه ای درخشان از خود برجای بگذارد، جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده ی نمونه کارها کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *