عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی

عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی
عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی چگونه انجام می شود؟

هنگامی که به عکاسی صنعتی فکر می کنید، ممکن است تصاویری از خطوط مونتاژ خودکار، تولید فولاد، فضای داخلی کارخانه ها، عملیات معدن، و سایت های ساختمانی با انبوهی از تجهیزات سنگین را به تصویر بکشید. با این حال، علی‌رغم نام، عکس‌های صنعتی اغلب افرادی را نشان می‌دهند که به نشان دادن یک محیط گرم یا ارائه مقیاس در یک محیط صنعتی کمک می‌کنند.

عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی امروزی بین شرکت ها و مشتریان است. برای اینکه عکاسی به عنوان ابزار ارتباطی موثر باشد، باید کیفیت بالایی داشته باشد به این معنی که هم از نظر بصری جذاب و هم از نظر تکنیکی بی عیب و نقص از نظر کیفیت پیکسل دارای ابعاد و پیکسل مناسب باشد.

یک عکاس صنعتی حرفه ای بدون مصالحه، مخاطب را قادر می‌سازد تا فرآیندهای زیربنایی یک محصول را درک کند و  مهم‌تر از آن مجذوب و تصویر  و ترکیب شوند؛ و درجات بسیار بیشتری از “عکاسی صنعتی” سنتی ایجاد می‌کند.

به همین دلیل یک لایه کاردستی اضافی برای اجرای سبک تصویر مورد نیاز است و در آن زمان است که نورپردازی وارد عمل می شود. ما با مأموریت تفسیر بصری زیبایی یک کارخانه یا طرح صنعتی درگیر بودیم و ویژگی‌های متمایز را به تصاویر خلق‌وخوی چشم‌گیر ارتقا می‌دادیم. هدف نهایی این است که ارزش کار انجام شده توسط یک شرکت را رعایت کنید.

درک کیفیت تصویر

عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی

کسی که برای عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی انتخاب می شود باید درک درستی از کیفیت تصویر داشته باشد و نمی توان برای این امر از یک فرد آماتور استفاده کرد. ادامه به توضیح این مبحث می پردازیم با ما همراه باشید.

کیفیت تصویر را می توان از دو دیدگاه مختلف اندازه گیری کرد: کیفیت الکترونیکی و کیفیت بصری.

کیفیت الکترونیکی را می توان با استفاده از ابزارهای هدف، از نظر اندازه فایل، عمق رنگ، محدوده دینامیکی، وفاداری رنگ و غیره اندازه گیری کرد. این بستگی به استفاده صحیح و آگاهانه از فناوری ها و ابزارهایی مانند دوربین دارد.

کیفیت بصری از نظر جذابیت تصویر و درگیری با عموم به روشی غیر ابزاری اندازه‌گیری می‌شود، بر این اساس با ارزش‌های عینی (ترکیب، عمق میدان، هماهنگی رنگ) و ارزش‌های ذهنی (ذوق زیبایی‌شناختی، حساسیت شخصی، تأثیر عاطفی، همدلی).

در حالی که کیفیت الکترونیکی به فناوری و استفاده ما از آن متصل است، کیفیت بصری بسیار به کیفیت نور و توانایی دستکاری نور برای تحریک احساسات بستگی دارد.

نورپردازی به ترکیبی از فناوری، خلاقیت و تجربه، علاوه بر کار آماده سازی و استفاده خوب از تجهیزات تصفیه شده، نیاز دارد.

سبک کار

لازم است زمانی که می خواهید از یک عکاس برای عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی کمک بگیرید باید نمونه کارهای او را مشاهده کنید و از قبل با برخی از سبک های عکاسی صنعتی آشنا باشید.

یک عکاس می تواند با گذشت زمان، یک عکاسی به سبک کاری با تکنیک نورپردازی ترکیبی را توسعه بدهد، بدون اینکه از کارایی چشم‌پوشی کنید، زیرا زمینه عکاسی صنعتی مانند عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی یک فرآیند کاملا رقابتی است و توانایی های عکاس در این زمینه بسیار مهم است.

برای مثال یک عکاس ماهر میداند در موقعیت هایی برای نورپردازی تا 50 صحنه در روز باید با موفقیت کیفیت را با کمیت ترکیب می کند و طیف کاملی از گزینه ها را در توصیف یک سایت تولید مطابق با دستورالعمل های پروژه ارائه دهد تا شما را به نتیجه دلخواهتان برساند.

نورپردازی عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی دانش نور بسیار لازم است زیرا این سبک با سبک های دیگر عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی متفاوت است بنابراین توانایی و دانش نور عکاس مهم است؛ زیرا بسیاری از تصاویر صنعتی در محیط هایی با چالش نور مانند کارخانه های بدون پنجره ساخته می شوند

مزایای عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی

این روزها در هر کسب و کاری که باشید از کسب و کارهای خرد گرفته تا کسب و کارهای کلان مانند کارخانه ها و صنعت های بزرگ نیاز به عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی خود دارند؛ زیرا وجود عکس صنعتی در کسب و کارهای بسیار مهم و تاثیر گذار است و فرایند جذب مخاطب را از طریق نمایش نحوه ی کار و عملکرد نمایش میدهد.

در نهایت، عکاسی در محل به مشتریان شما نگاهی گذرا به نحوه عملکرد شما می‌دهد. مشتریان دوست دارند کارمندان شما را در حال عمل ببینند. در واقع این عمل به آنها آرامش می دهد تا ببینند چگونه کار را انجام می دهید و به کار، محصولات یا خدمات خود و در نهایت مشتریان خود اهمیت می دهید.

یکی دیگر از مزایای عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی این است که در حین کار انجام میشود و نیاز به چیدمان یا تغییرات ویژه ای نیست. معمولا عکاسان از حاشیه عکس می گیرند تا کارمندان و کارگران شما بتوانند به کار خود ادامه دهند.

برای مثال: عکاسی در محل شامل عکس‌های اکشن از خدمه است که در حال انجام آن هستند. به همین جهت اگر تصاویر جوشکارها اگر در استودیو گرفته می‌شدند تأثیر و اعتبار مشابهی نداشتند. دیدن کارمندان در حال عمل، ذهن مشتری را تقویت می‌کند که شرکت شما شرکتی است که می‌داند چه کاری انجام می‌دهند و تیم و ابزار لازم برای انجام درست کار را دارد.

مطالب مرتبط: 12 واقعیت درباره نورپردازی عکاسی که باید بدانید!

عکاسی تبلیغاتی

استخدام عکاس صنعتی متخصص

عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی توسط یک عکاس صنعتی ماهر احتمالاً به یکی از مهمترین دارایی های بازاریابی در اختیار شما تبدیل خواهد شد. داشتن تصاویر عالی در دست، فعالیت‌های بازاریابی شما را موثرتر می‌کند و در زمان برای یافتن یک تصویر مناسب صرفه‌جویی می‌کند.

اگر می خواهیم در پروژه بعدی شما با شما همراه باشیم، با ما تماس بگیرید.

کلام آخر

عکاسی صنعتی یک فرآیند راحت و ساده نیست و نیاز به تخصص و دانش دارد، ما در این مقاله تلاش کردیم شما را با نکات مهمی برای عکاسی صنعتی از خطوط صنعتی آشنا کنیم تا بتوانید از نتایج پروژه تبلیغاتی خود بهترین بهره وری را داشته باشید.

برای مشاهده ی نمونه کارهای شرکت تبلیغاتی طرح گندم کافی است به بخش عکاسی صنعتی  مراجعه کنید و یا برای دریافت نمونه های بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.

 

عکاسی صنعتی در طرح گندم !!

شما میتوانید جهت مشاهده نمونه های بیشتر عکس های صنعتی محصولات و برندهای گوناگون در مدرن طرح بر روی عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کلیک کنید.

Sorry, no pages was found

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =