عکاسی تبلیغاتی از فرش (راهنمای جامع)

عکاسی تبلیغاتی از فرش

عکاسی تبلیغاتی از فرش

برای عکاسی تبلیغاتی از فرش از چه تکنیک های باید استفاده کرد؟

در طول سال‌ها، ما عکاسی را از عکس‌های سبک محصول استاندارد به عکس‌های خلاقانه مبتنی بر مفهومی که شامل مکان‌ها، وسایل و حتی یک مدل مختلف می‌شود، تبدیل کرده‌ایم.

زمانی که میخواهید از فرش ها عکاسی کنید باید بدانید که به علت وجود رنگ، نقش و طرح های متفاوت شیوه عکاسی و خلاقیت عکاس برای اینکه به عکس جنبه تبلیغاتی و زیبایی بصری ببخشد بسیار حائز اهمیت است.

این امر در شناخت برند و افزایش فروش محصولات، به کسب و کارتان کمک میکند. عکاسی در این زمینه باید تمام نقاط قوت و زیبایی طرح و رنگ را به نمایش بکشد.

همچنین کیفیت تصاویر می‌­تواند زیبایی یک فرش را چندین برابر نشان دهد و چشمان هر بیننده را خیره کند. عکسبرداری از کفپوش های عتیقه ، فرش‌ها و موکت‌های مراکشی به راحتی تصور نمی شود.

زاویه درست، نور و جزئیات و همچنین در نظر گرفتن اندازه فرش یا سطح کف همه می توانند مشکل ساز باشد در ادامه با نکات و آموزش عکاسی تبلیغاتی از فرش با ما همراه باشید.

هدف از عکسبرداری از فرش

معمولا عکاسی در صنعت فرش و گلیم به دسته ی عکاسی صنعتی تعلق میگیرد و کاملا جنبه ی تبلیغاتی دارد. این تصاویر برای نمایش کیفیت بافت، رنگ محصول و … به طور کلی می توان گفت این تصاویر برای نمایش مشخصات گرفته می شود و می توان از آنها در گالری تصاویر، انواع کاتالوگ، سایت و دیگر ابزار های تبلیغاتی استفاده کرد.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی 

 

عکاسی تبلیغاتی از فرش

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای عکاسی تبلیغاتی از فرش و برای نمایش صحیح نقش و نگار و رنگ های فرش نیاز به تجهیزاتی ویژه وجود دارد.

البته این موضوع یک قانون نیست شما حتی می توانید با یک موبایلی که دوربین خوبی دارد نیز شروع به عکاسی کنید اما در عکاسی صنعتی وجود تجهیزات مناسب، بسیار مهم و تاثیر گذار است و عکاسان برای گرفتن تصاویر حرفه ای به سراغ آنها می روند بنابراین نمی توان نقش آنها را انکار کرد.

دوربین و لنز با کیفیت  

هر چه دوربین عکاسی شما از رزولوشن و کیفیت سنسور بالاتری برخوردار باشد عکاسی تبلیغاتی از فرش با کیفیت بیشتری صورت میگیرد. برای عکسبرداری از فرش بهتر است از دوربین های فول فریم اس ال آر استفاده کنید.

فاکتورهای خیلی زیادی وجود دارند که روی کیفیت نهایی یک عکس تاثیر می‌گذارند و لنز دوربین نیز مهم‌ترین فاکتور در این لیست است.

درواقع لنز های بی کیفیت توانایی ثبت جزیئات و رزولوشن کافی را ندارند؛ بنابراین برای ثبت تصویرر شارپ نیاز به یک لنز مناسبب است.

عکاس‌های آماتور معمولا فکر می‌کنند تعداد مگاپیکسل و فاکتورهای دیگر مثل بدنه‌ی دوربین فاکتورهای مهم‌تری هستند اما لنز از تمامی آن‌ها مهم‌تر است.

تجهیزات نورپردازی  

تاثیر نور در انواع عکاسی، همه ما می دانیم که نور یکی از مهم ترین عوامل عکاسی به شمار می رود. در زمینه عکاسی تبلیغاتی از فرش نیز این قانون وجود دارد و نور و تجهیزات آن بسیار پر اهمیت است.

نور در عکاسی می تواند الهام بخش باشد و روی دید وحس مخاطب تاثیرگذار واقع شود.

در زمینه عکاسی از فرش برای نمایش جزئیات زاویه تابش نور بسیار مهم است. بهترین نور برای عکاسی تبلیغاتی از فرش یک نور یکنواخت بسیار مناسب است اما اگر تجهیزات نور دارید بهتر است زوایای مختلف را امتحان کنید و از ایجاد سایه های سخت و زیاد پرهیز کنید.

نور باید نرم و با شدت کافی بروی محصولات فرش تابانده شود. کمبود نور باعث افت کیفیت عکسهای فرش می شود و شدت زیاد آن باعث از بین رفتن جزئیات و رنگها خواهد شد.

استفاده از نور های مصنوعی بر روی نمایش رنگ ها تاثیر مستقیم دارد. بنابراین بر روی نورپردازی حساسیت به خرج دهید. زیرا رنگ ها از مهم ترین ارکان طراحی فرش ها هستند. طول موج رنگها می توانند به خیر کننده بودن تصویر کمک کند همچنین نور مناسب در کیفیت کلی عکس موثر است.

عکاسی فضاسازی شده برای عکس‌های تبلیغاتی

 

 

 

همانطور که می‌دانید عکاسی تبلیغاتی به منظور برندسازی و افزایش فروش انجام می­‌شود. به همین جهت ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی از فرش می‌تواند در روند رشد تاثیر گذار باشد.

اگر از یک عکاس باتجربه سوال کنید که ایده پردازی چه کمکی به تصاویر میکند او به شما توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با ایده پردازی یک پیام را در عکس القا کرد و زیبا تر جلوه کرد.

به همین دلیل زاویه عکاسی، نوع نورپردازی، چیدمان و فضای عکس باید منطبق بر ایده و سناریوی عکس تعریف شده باشد.

تحقیقات نشان می­ دهند کمتر از ۴ درصد از تمام تصاویر تبلیغاتی که می­‌بینیم تأثیر بلند مدتی روی ما دارند و این همان نقطه ­ی شانس برای فرصت‌های تبلیغاتی خلاقانه است که از ایده پردازی برای تبلیغات خود استفاده می ­کنند.

برخی از تصاویر تبلیغاتی به قدر خلاقانه هستند که خواه یا ناخواه بیننده را مجبور به مکث می­کنند.در حالی است برخی از تصاویر با زیبایی و نمایش رنگ ها بیننده را مجذوب می­کنند اما بعضی از آنها تعجب افراد را بر می­ انگیزاند.

با به کار بردن منیپولیشن و دستکاری ­های دیجیتال و مقداری ویرایش و ادیت عکس، شما می­ توانید یک داستان کامل را در یک تک فریم بیان کنید.

نکته­ ی این سبک عکاسی، نشان دادن بخشی از داستان است که تمام آن یا حداقل اکثر آن در ذهن مخاطبان عکس وجود دارد. این شیوه به دلیل مفهومی که پشتش نهفته بسیار طرفدار دارد.

اگر می خواهید پروژه ی عکاسی تبلیغاتی از فرش را با موفقیت پشت سر بگذارید باید از یک عکاس با تجربه و یا شرکت های تبلیغاتی مانند طرح گندم که در این زمینه پیشگام است کمک بگیرید.

عکاسی از فرش برای گالری تصاویر

اکثر عکاسان حرفه ای به سادگی فرش یا نمونه ای از کفپوش را به دیوار می چسبانند و از آن به همان روشی که شما یک قطعه هنری دارید، عکس می گیرند. این توهم را می دهد که فرش کف زمین دراز شده است و از بالا شات شده است.

برای عکاسی تبلیغاتی از فرش یک دیوار تمیز انتخاب کنید تا فرش خود را از آن آویزان کنید. بهترین روش برای دیدن خوب فرش، چسباندن آن به دیوار است. این توهم را ایجاد می کند که از فرش از بالا عکس گرفته شده است.
به دنبال نقطه ای در نزدیکی پنجره یا درب خانه باشید که به نور طبیعی اجازه می دهد تصویر شما را پر کند. از استفاده ازنور های بالای سر خودداری کنید زیرا آنها اغلب سایه های را روی سوژه شما ایجاد می کنند.
از استفاده از فلاش در دوربین خودداری کنید. فلاش روی دوربین شما بمبی از نور سخت و شدید است که کیفیت تصاویر شما را کم می کند و سایه های نامطبوعی را بر روی سوژه شما ایجاد می کند.

انتخاب فضای مناسب

 

 

 

 

همانطور که می‌دانید انتخاب لوکیش یا فضای مناسب بسیار در انواع عکاسی مهم است، زیرا انتخاب فضا در نورپردازی، ابعاد تصویر و انتخاب تجهیزات به شما کمک می‌کند، با توجه به موضوع عکاسی تبلیغاتی از فرش باید برای انتخاب لوکیشن به ابعاد فرش ها و نوع عکاسی توجه کنید.

کلام آخر

برای عکاسی تبلیغاتی از فرش و گلیم باید با دقت و حساسیت عمل کنید زیرا فرش ها از جزئیات بیشتری بهرمند هستند و در حین عکاسی نمایش این جزئیات مزیت محسوب می شود و یک عکاس حرفه ای میداند که نشان دادن جزئیات و رنگ ها چقدر می‌تواند شما را در به هدف رساند یاری کند.

 

 

 

 

به ما امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + دو =