دلایل نیاز کسب و کار به طراحی کاتالوگ دیجیتال

در این مقاله به دلایل نیاز کسب و کار به طراحی کاتالوگ دیجیتال پرداخته ایم پس تا انتها همراه ما باشید.

طراحی کاتالوگ دیجیتال بخش مهمی از تلاش های بازاریابی هر کسب و کاری برای رونق بیشتر آن حرفه است. کاتالوگ دیجیتال یا هوشمند به شما کمک می­کند تمام محصولاتی را که در حال حاضر ارائه می دهید به نمایش بگذارید. در حالی که به مشتریان خود اجازه می دهد به کاتالوگ طراحی شده زیبا در اختیارشان به راحتی دسترسی داشته باشند.  بتوانند آن را ذخیره کنند و به آسانی در هر زمان و مکانی که به آن نیاز داشتند از آن استفاده کنند و یا حتی به سادگی سفارشات خود را ثبت کنند.

در گذشته بیشتر کاتالوگ ها به صورت چاپی بودند، با افزایش استفاده از دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن های همراه ، تبلت ها و لپ تاپ ها  بسیاری از شرکت و سازمان ها به استفاده از کاتالوگ های دیجیتال روی آورده اند. بعضی از شرکت ها بر این عقیده هستند که چون کاتالوگ دیجیتالی خود راهی جدید برای تبلیغات است.

البته که به نظر ما نیز استفاده از کاتالوگ دیجیتال یکی از موثر ترین روش ها در تبلیغات آنلاین است و می تواند مشتری های زیادی را به سمت شما جذب کند. به روز بودن و دردسترس بودن یکی از بهترین وِیژگی هایی است  که شما می توانید با آن تفاوتتان را با سایر رقبا به مشتری هایتان ثابت کنید.

دلایل نیاز کسب و کار به طراحی کاتالوگ دیجیتال در 7 مورد

  • مقرون به صرفه تر از کاتالوگ های چاپی
  • دسترسی سریع تر از طریق وسایل الکترونیکی مثل: موبایلف تبلت، کامپیوتر
  • قابلیت ادیت و آپدیت
  • ماندگاری بیشتر تبلیغات
  • نمایش اطلاعات بیشتر
  • قابلیت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • عدم محدودیت در تعداد صفحات

این روزها بیشتر کسب و کارها، کاتالوگ دیجتال و یا کاتالوگ هوشمند را در برنامه های تبلیغاتی خود جا داده اند زیرا مخاطبان استقبال خوبی از این سبک ارائه محصولات و خدمات نشان داده اند. با تبدیل شدن کاتالوگ دیجیتال به یک هنجار، زمان مناسبی برای تبلیغات شما است. بهتر از آن، علاوه بر صرفه جویی در جنبه های مختلف کاتالوگ های چاپی، دیجیتالی شدن مزایای بیشتری نیز دارد که در بالا ذکر کردیم.

اگر میخواهید بیشتر شناخته شوید و به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشید، هیچگونه محدودیتی وجود ندارد شما می توانید در سراسر اینترنت آن را آپلود کنید تا افراد بیشتری از آن بهره ببرند. گاهی در کسب و کارتان تنوع محصولات بسیار بالا است و شما نیاز دارید که این اطلاعات و محصولات هر چه سریع تر اپدیت شود، در این مواقع کاتالوگ های دیجیتال به کمک شما می­آیند.

با این همه توضیحات آیا هنوز هم برای طراحی کاتالوگ دیجیتال تردید دارید؟

مهم ترین تفاوت کاتالوگ دیجیتال و کاتالوگ چاپی

می‌توانید ترکیب‌های محصول سفارشی و قیمت‌گذاری برای مشتریان مختلف ایجاد کنید و محصولات تبلیغاتی و معاملات داغ را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، اگر شما یک رست قهوه هستید، احتمالاً ترکیبات جداگانه ای خواهید داشت. که فقط برخی از کافه ها از آنها استفاده می کنند. شما می توانید آن ترکیب ها را فقط به آن کافه ها نشان دهید. یا اگر برخی از مشتریان شما تخفیف های ویژه ای دارند. می توانید به راحتی تنظیم کنید تا قیمت های متفاوتی را به آن مشتریان نشان دهید.

نکات کلیدی برای طراحی کاتالوگ دیجیتال

به خاطر داشته باشید که کاتالوگ های کاغذی را می توان با توجه به هزینه ها و نیاز معمول به چاپ در دسته های بزرگ. به تعداد محدودی از افراد تحویل داد. گاها مردم آن‌ها را باز می‌کنند، صفحات را مرور می‌کنند، یک یا دو صفحه را با جزئیات مرور می‌کنند، یک محصول جالب پیدا می‌کنند و تمام. پس از آن، معمولاً به کشوی پایینی ختم می شود.

شما می توانید با رعایت برخی اصول و دانستن نکات کلیدی در طراحی کاتالوگ دیجیتال، ارائه ای زیبا از خدمات و محصولاتتان داشته باشید.

زمانی که مخاطب شما به کاتالوگ الکترونیکی متعلق به حرفه شما نگاه می کند می خواهد بیشترین اطلاعات را در کمترین زمان ممکن به دست بیاورد. پس سعی کنید از ذکر موارد غیر ضروری در زمان طراحی کاتالوگ الکترونیک خود داری نمایید. رنگ بندی صفحات , پس زمینه , نوع قلم و اندازه آن نباید موجب خستگی بیننده شود. توصیه می شود از پس زمینه های روشن در طیف سفید و خاکستری روشن و از قلم تیره با اندازه متناسب صفحات استفاده نمایید.

دقت کنید که نوع قلم در تمامی صفحات باید یکی باشد از استفاده رنگ های تند در نوشتار خود دوری کنید. از در هم ریختگی اشیا در صفحات کاتالوگ دیجیتال جدا خود داری کنید. در طراحی کاتالوگ دیجیتال یا طراحی کاتالوگ فلش سعی بر آن است ضمن ارائه اطلاعات از فعالیت هایتان , حس امنیت و آرامش را به مخاطب هدیه نمایید. پس تصاویر را در همه صفحات در قسمتی خاص و متن و توضیحات را در بخش دیگری قرار دهید , تکرار میکنم در تمامی صفحات.

طراحی کاتالوگ دیجیتال

کلام آخر

اگر کسب و کار کوچکی دارید و می­خواهید کاتالوگ ساده ای را طراحی کنید؛ خوشبختانه ابزار های آنلاین بسیاری برای این امر در بستر اینترنت در اختیار شما گذاشته شده اند. کافیست کمی جستجو کنید تا با یکی از این ابزار ها تعامل برقرار کنید و کاتالوگ دیجتال مد نظرتان را طراحی کنید. اما اگر فکر میکنید می توانید یک کاتالوگ حرفه ای داشته باشید بهتر است از شرکت های تبلیغاتی معتبری همچون طرح گندم مشاوره بگیرید تا با اطمینان خیال این مبحث را پشت سر بگذارید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *